Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Celý člověk

23. 11. 1999
1
0
3152
Autor
Merle

Tuhle básničku jsem napsal hned dvakrát. Bohužel jsem nebyl schopnej rozhodnout, která je lepší, a kterou má ponechat naživu. Zeptal jsem se Krytyka, ale ten mi šalamounsky odpověděl, že mám dát obě dvě vedle sebe. Nakonec jsem snad přišel na to, jak to udělat, takže vám je předkládám. Rád bych slyšel názor každýho z vás, a to i ty záporný, co by se normálně nevyjadřovali.

Verze 1                         Verze 2

Polož mi sem ruku               Polož mi sem ruku
na ruku moji,                   na ruku moji,
já vezmu svou rukou             já vezmu svou rukou
tu ruku tvoji.                  tu ruku tvoji.

Moje ruka s tvojí rukou         V tanci prstů konečků
splynou v ruku jednu,           ke tváři ji zvednu,
tuhle ruku, naši ruku           v sevření a v propletení
nad hlavu nám zvednu.           splynou v ruku jednu.

Další ruce druhé ruce           Druhé ruce ve chvatu a
v jednu se též spojí,           v polibcích se spojí.
jen dvě ruce a dvě těla         Jen dvě ruce a dvě těla
blízko sebe stojí.              blízko sebe stojí.

Obě srdce, naše srdce           Naše srdce, spolu s námi
jedním rytmem zněla,            do rytmu se chvěla,
spolu ústy, nejen ústy          spolu ústy, nejen ústy
spojíme i těla.                 spojíme i těla.

Jedno tělo, jedna duše,         Jedno tělo, jedna duše,
jedna melodie.                  jedna melodie.
Jeden člověk, Celý člověk       Jeden člověk, Celý člověk
Byl stvořen a Žije!             byl stvořen a Žije!

Anonym
10. 05. 2001
Dát tip
Jedna za osmnáct, druhá bez dvou za dvacet.

Prokletí
12. 10. 2000
Dát tip
*Celý člověk: POF...(tímto si zakládám zkratku pro Prokletího otřepanou frázi)... nemám rád milostnou poesii na Písmáku, nazož pak intimně-erotickou... uzajímavej nápad dát dvě verze vedle sebe ... nic víc ode mne, jsemžto nenadšen... m.

kalinka
25. 08. 2000
Dát tip
kašlu na zpoždění, ale když už ses ptal, tak tu jedničku, aby to drželo formu, kterou jsi začátkem stanovil..:O) A ne pocity ze dvojky dlabu, neb mi k tomu připadá násilně vykonstruovaný to pokračování s prstikama a podobně:o)

Olí
20. 08. 2000
Dát tip
Merle, máš spoustu lepších básní, na tyhle budovatelsko - lidověslovesné klidně zapomeň.

Regins
12. 06. 2000
Dát tip
Mně se líbí více ta druhá verze,ale musím souhlasit s Tynicem ,že lepší je ta ,kterou jsi napsal první ,protože ta mi přijde opravdovější ,ta druhá je jen úpravou.I když např. pro mě líbivější.Jinak hezké jsou obě.

mike
18. 04. 2000
Dát tip
Těžko říct, která z básniček je lepší. Mně se hlavně líbil ten nápad dát je vedle sebe, ale hlavně, a to především poslední sloka, která je aspoň pro mne neuvěřitelně krásná.

Anonym
06. 03. 2000
Dát tip
Sice mam trochu zpozdeni, nevadi. Priklanim se spise k druhe verzi, me romanticke a citlive (az precitlivele) dusi je blizsi. Souzneni, jedna melodie - hmmmmmm .... jedna basen :-))
Necht je ono Stvoreni dokonale!
Bambulka

Sarken
05. 12. 1999
Dát tip
Ta první je hezká
Druhá zase skvělá
Ale hlavní je ten smysl v obou

Lea
30. 11. 1999
Dát tip
Libi se mi obe varianty..i když ta druhá je malinko kudrlinkovaná, přikláním se k té první...ale jak říkám, je to moc pěkný a citlivý..

Špuntík
29. 11. 1999
Dát tip
Připomíná mi to Unforgiven od Metallicy obě dvě písničky jsou skvělý, ale ta první je prostě první, přikláním se k první, tak jako se mi líbí víc Unforgiven na černým albu Metallicy.

Bibša
27. 11. 1999
Dát tip
Nevím, ale mě se líbí hlavně ta první, na druhé se mi líbí jen to, co je v té první. Ta první je ta pravá, pro mě!!! Za tu první máš tipa, takže půlku tipa :-)

Merle
26. 11. 1999
Dát tip
To že mě nemáš tolik chválit, pořád platí, ale neznamená to, že z pochvaly nemám radost. Mám, a velkou. Ale tlustokožec je reálný nebezpečí a těžko se s ním bojuje, když ho tak MOC podporuješ. :-)) Pokud to chceš vysvětlit líp, napiš mi zprávu.

fid
26. 11. 1999
Dát tip
Druhá verse je opravdu lepší, ale stejně bych se přimlouval za kompilát...

Hannah
24. 11. 1999
Dát tip
Obě jsou krásné, obě říkají totéž jinými slovy a tudíž říkají i každá něco trochu jiného. Šly by i spojit (zkusily jsme to), v tom případě doporučuji číst v pořadí (Verze/sloka) 1/1, 1/2, 2/2, 2/3, 1/4, 1/5. Vím, že by to pak mělo šest slok, ale je to celkem zajímavé...:-) Ale je to jen pokus o experiment a hraní si se slovíčky...
Merlíku, jsi dobrej /vím, že to nechceš slyšet :-)/ ráda tě čtu i když mě příliš často v kritice nevidíš :-)

Merle
24. 11. 1999
Dát tip
Zhodnocení nechám ještě trochu času, ale musím odpovědět Hanče.
Nevím, kde jsi k tomu přišla, ale jako každej člověk, i já rád slyším, že jsem dobrej. Zašimrá a polechtá to egouše, a to je fajn. Jen se to nesmí změnit v pýchu a každodenní-masírování-tlustokožnýho-sebe-já. Z toho mám strach. Takový lidi nesnáším, a nesnášet sám sebe je dost ubohej život :-))

snoopy
24. 11. 1999
Dát tip
nesnášet sám sebe? co je na tom špatnýho? to jako že bych se měl nad sebou zamyslet? to jako že vedu ubohý život? ..hmm..přiznávám..

Hannah
24. 11. 1999
Dát tip
Fajn, možná jsem Tě špatně pochopila, když jsi mi jednou psal, že Tě nemám příliš chválit atd. atp., ...
Neboj, nemám obavu, že by se z tebe stal pyšný "tlustokožec", takže nemám obavu, že bys nesnášel sám sebe ... :-))
Příště budu chválit víc :-)))

Miroslawek
23. 11. 1999
Dát tip
Nápaditější mi přijde verze 2. To "v tanci prstů konečků..." a vůbec celý je to pěkný. Stejně je to zvláštní. Přestože je každý člověk jiný, některý věci a okamžiky cítí všichni stejně či aspoň podobně.

zkumavinka
23. 11. 1999
Dát tip
mne se taky vic libi ta druha verze... i gdyz ta prvni je taky zajimava... takova zvlastni... no, pekne je to... :-))

Anonym
23. 11. 1999
Dát tip
myslim, ze druha verze je lepsi (tim nechci odsuzovat tu prvni), je to nezne a je to hrave a prima :=))

snoopy
23. 11. 1999
Dát tip
každá je o něčem jiném.. jdou číst v pořadí 1, 2, ale ne v pořadí 2, 1.. to o čem je 2., je v té 1. jako překvapení.. jen záblesk.. v podstatě se mi zdá ta první duševní, ta druhá tělesná..

B.Ezejmenij
23. 11. 1999
Dát tip
Vši - nejlépe každým okem jednu !!!
:)

Tynic
23. 11. 1999
Dát tip
Zkoušel jsem Tvou radu s těma očima a musím konstatovat jsi pěkný masochista ! :o)
Asi budu za exota, ale přikláním se k první verzi. Je taková prostší, jednodušší, tudíž mi pochopitelnější. Nejlepší je však ta, která vznikla první...já dávám jen na první dojem a nikdy neopravuju. Asi to je to znát i na mém rukopise...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru