Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Argumentace člověka davového

12. 03. 2012
5
7
972

Co moudrého novináři
leckdy nevypotí:
Když Evropa něco schválí,
nesmíme být proti.

Jinak bychom, nedej Bože,
mohli zůstat stranou,
vždy je třeba prokazovat
vstřícnost především.

Toť argument věru pádný,
platí bez diskuzí:
Vždy se řiď tím, co o tobě
budou soudit druzí.


7 názorů

Pěkně napsáno..:-) Tipuji*

T_Omicron
12. 03. 2012
Dát tip
jako ze života :)

ZOUK
12. 03. 2012
Dát tip
presne. do piči s nimi. - ved predsa byť stranou je najlepšie čo mohlo by sa stať

Whitesnake
12. 03. 2012
Dát tip
ok, mám za to, že tvar "řídit" by v tomto případě nijak nerušil epigramatický nádech dílka. A absence rýmu? Je tak nečekaná, až se mi to líbí !

Díky za zpětnou vazbu. Absence rýmu je schválně, ale asi to není optimální. Původně ten verš měl znít: "vstřícnost před postavením mocnějších tohoto světa", což mělo naznačovat zamlčení vulgarismu (předpo...), jenže to moc rozbíjelo rytmus. Teď je zas ten náznak už nečitelný. "Řiď tím" je zvukově krkolomné, ale výzamnově mi to tam sedí lépe, než jiné alternativy, takhle bych to asi řekl i v nevázané řeči.

Whitesnake
12. 03. 2012
Dát tip
poněkud něšikovné "řiď tím", lepší by bylo " vždy se řídit, co o tobě..." Ve druhé sloce mě naprosto uzemnila absence rýmu (to je schválně?), ale rytmus je výborný a po druhé čtění šok pominul. Myslím, že to splňuje požadavky na chytrý a inteligentně sepsaný epigram. pro mne za tip :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru