Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Až bude Amerika svobodná

21. 05. 2012
3
13
1345

věnováno Michaelu Jacksonovi

Až bude Amerika svobodná
a rudá vlajka nad ní bude vlát,
až bude Amerika svobodná,
nastane konec buržoazních vlád.

Až podají si ruku dělníci
z New Yorku s těma z Uralu,
pak zmizí navždy čára dělící
a zbraně v skříni zreznou pomalu,
pak nezůstane nikdo bez práce,
i boháč ruku přiloží,
rozdáme konta, auta, paláce
žebrákům ze všech nároží.

Až bude Amerika svobodná
a rudá vlajka nad ní bude vlát,
až bude Amerika svobodná,
potom se budou proletáři smát.

Hollywood v koprodukci s Mosfilmem
natočí o tom pěkný klip,
jak betonáři svačí pod jilmem.
Dnes už se všichni máme líp.
Kombajny sklidí lány kukuřic,
stokrát víc bude vonět tymián,
pak zazpívá si s námi z plných plic
i černoch nebo indián.

Až bude Amerika svobodná
a rudá vlajka nad ní bude vlát,
až bude Amerika svobodná,
nastane konec buržoazních vlád.
Až bude Amerika svobodná,
kladivy rozboříme bílý dům,
až bude Amerika svobodná,
předáme vládu lipidům.

Lipidy, lipidy,
pidy, pidy, tydydy,
mastné lipidy.

Rozhodl jsem se sem přidat svůj starší text z roku 1994, který vznikl v reakci na to, když Michael Jackson natočil videoklip, v němž "ztělesnil osoboditele východní Evropy". Tento text měl být vlastně jakousi přátelskou protislužbou.


13 názorů

Hm, tak tohle mne vůbec ničím nezaujalo, je to takové kýčovité. A vůbec co je mi do nějaké Ameriky. Pardon.

Aha, s avízama to ještě neumím. Díky za upozornění.

Whitesnake
21. 05. 2012
Dát tip
... a za pár vteřin/minut juž tu bude jeho vtipný koment. Děkuji pěkně. :-)))

Whitesnake
21. 05. 2012
Dát tip
... a je naprosto skličující a marné reagovat na nick "Zdenda". Píše podprůměrně (poezii) a dobře (prózu), ale úplně nejvíc, nejskvěleji, nejfamózněji atd atd atd píše komentáře. Jelikož si nenechám zanášet publikace třeskutě vtipnými komenty, mám ho v neoblíbených. Podívej se na jeho nick, kolikrát zprudil bezdůvodně nějakého autora, jen proto, že v tu chvíli považoval sebe za tu nejdůležitější matérii :) nemám ho rád, prudí a je to jako diskutovat s "Norskem" "duke" a dalšími poklopci.

Whitesnake
21. 05. 2012
Dát tip
ok, ok, ok... ale pokud na mě reaguješ, musíš dát avízo, parde...

Když to bereš takhle, tak ok. Třeba se to ještě zaktualizuje, až bude stát Jacksonova socha na místě Stalina :) (Teda, jestli to jeho čeští fanoušci prosadí, což doufám se nestane.)

Whitesnake: Je to jen o použití určitého typu jazyka a určitých klišé anachronicky mimo původní historický kontext, nic víc. Jako reakce na stupidní ideu zmíněného klipu.

Zdenda: Vulgarismy mi sem psát nemusíš. Buď napiš, že se ti to nelíbí, nebo konkrétní výhradu, nebo nic. Taky se mi nelíbí některé tvoje verše a nic jadrného ti tam nepíšu.

Whitesnake
21. 05. 2012
Dát tip
Trochu mi to připomíná ty protivné písničky Peterky a spol., je to takový ten typ, sorry. Je to strašně prvoplánové a komunální, takové urputné, chybí tomu větší nadhled, lehkost a vtip.

Čudla
21. 05. 2012
Dát tip
Bůh ochraňuj Ameriku..!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru