Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

U nahého stolu

Výběr: Print
19. 12. 2012
20
12
2228
Autor
martinez
 
 
Mnohovrstvé dny
dlouho v poklidu splývaly na hladině
měkkého světla
 
Jako olej vzbuzovaly dojem barev
ale pod povrchem skrývaly hloubku
 
A temnotu
která se jednoho dne vynořila
o tolik lehčí oleje
aby pohltila všechny ty barevné skvrny
s lehkostí veškeré své tíhy
 
To byl konec
 
A taky úplný začátek všeho.

 

 


12 názorů

Garth
04. 01. 2013
Dát tip

Přečetl jsem si hlavně na základě egilova rozboru... Pro mě je u básniček většinou nejtěžší pochopit, o čem jsou. Asi mi v hlavě nefunguje to básnický spojování, jako by básníkům mělo. Nebo možná funguje, ale tak nějak to moje vlastní, který je zas ostatním cizí :-)

Mně to nepřijde jako báseň, která by se měla nějak pitvat, přijde mi, že říká jinými slovy celkem jasnou věc. Co je na tom podle mě důležitý, to jsou ty metafory, které používáš.. Protože stejnou věc můžeš říct x způsoby a kdo dovede číst mezi řádky, pochopí z ní něco víc, než jenom to prostý sdělení. Pochopí, jak to prožíváš a cítíš, jak to celé vnímáš.

Spoustu lidí, a nemusí být básníci, si těmito prostředky pomáhá. Bilbo Pytlík třeba řekne, že si díky prstenu přijde tak nějak protáhlý, rozplizlý. To je vlastně podobný příměr, který používají básníci.

Umožní to podívat se na věci jiným pohledem a třeba hledat analogie, které odhalí i v reálném světě něco, co jsme předtím neviděli.

Napsala jsi to hezky, i když možná spíš než jako básničku bych to skoro bral jak umělcův status na facebook...:-) Klidně možná součást většího celku, který více vypoví o věcech okolo a dá další věci do souvislostí.


Print
23. 12. 2012
Dát tip

Já žasnu nad tvou plodností!! To není o minci do automatu z níž dostaneme kávu, pořád stejnou a stále kvalitní.

Tohle je prostě JINÁ káva!:-) Jako láska: vřelá, sladká a silná!


Markel
20. 12. 2012
Dát tip

pro mne dotajemna

hutná ale taky jemná

 

líbilo moc - T


Josephina
19. 12. 2012
Dát tip

hmm, jsem zvědavá, hezký


My víme taky prd, ale doufáme (šmarjá, málem jsem napsal věříme).


martinez
19. 12. 2012
Dát tip

Květoni - my víme prd - a vy?  :o)

potomku, snad mě jednou nedešifruješ úplně  :o)

 

díky vám tu


Petr.II
19. 12. 2012
Dát tip

*


Co my víme...


Čudla
19. 12. 2012
Dát tip

/*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru