Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Potkan Ferda

13. 04. 2016
8
6
1251
Autor
Danny

Podle skutečných událostí z roku 2006, zjistil jsem, že tento text nebyl na Písmáku publikován, tak to napravuju.

12.červenec 2006 Máme v bytě (6. patro paneláku) potkana. Normálně žijí ve sklepě, ale dělaly se instalatérské práce a on zůstal odříznutý v trubkách v nejvyšším patře a lozí záchodem ven do bytu. Jídlo schováváme. Ohryzává internetový kabel. Pasti jsme zkoušeli, ale je na to moc chytrý. Včera v noci jsme mu naservírovali jed na krysy. Z deseti granulí možná snědl jednu. Snad chcípne- na netový kabely mi nikdo šahat nebude! Táta potkana pojmenoval Ferda. 15.červenec 2006 Ferda se už druhý den neozývá. Zdá se, že snědl dvě granule s jedem (táta jich měl dát vždy po deseti na různá místa v bytě a na dvou místech bylo devět, ale neví, jestli se nepřepočítal). Poslední noc, co byl slyšet, byl strašně divoký, urputně vrážel do dveří a najednou se zničeho nic odmlčel. Tělo jsme nenašli, takže nevíme jistě zda je opravdu po něm. 17.červenec 2006 Takže jak jsme si mysleli že Ferda je asi mrtvý, tak mrtvý nebyl. Táta asi dal těch granulí devět místo deseti - proč, to uvidíte dál. I při zavřených dveřích se Ferda dokázal pohybovat mezi záchodem a koupelnou, kde přehryzával hadice a trubky na vodu, takže jsme museli vodu zastavit a povolat instalatéra. V deratizační agentuře nám poradili, že máme koupit uzenou rybu. V sobotu jsme nastražili uzenou rybu a na ní nasypali granule s jedem, Ferda snědl rybu, ale granule nechal být (!!!). Je tedy velmi chytrý. V neděli jsme tedy roztloukli granule s jedem na prášek a prášek vetřeli do uzené ryby, dovnitř aby necítil pach. Sežral tři porce, to jsme zjistili dnes ráno. 18.červenec 2006 Viděl jsem ho na vlastní oči. Velké, elegantní zvíře. Zrovna jsem v posteli masturboval. Najednou se v rohu pokoje něco pohnulo - a on tam potkan. Zastavil jsem samohanu, usmál se na něj a řekl: "Ahoj, Ferdo." Vlezl za skříň, v noci tam trochu chroustal, ale nedělal problémy. Táta volal ráno odborníkům, stačí prý pět až deset granulí jedu a chcípat bude kolem pěti dní. 19. červenec 2006 Ségra píše pohlednici z dovolené. Adresu začíná následovně: máma, táta, Dany a doufám že ne Ferda Novotní Strážnická 3 ... její humor mi chyběl, dík 21. červenec 2006 Takže těch granulí musí být trochu víc: dali jsme mu další porce ryby a tentokrát jsou nadívané větším množstvím antipotkaní pochoutky. 30. červenec 2006 Protože Ferda totálně zničil bytové jádro, bydleli jsme o víkendu u tety na druhém konci Brna. Když jsme se vrátili, zjistil jsem prvně, že nejede Internet: Ferda překousal kabel. Strýc-elektroinženýr, který s námi jel, to zanedlouho znovu spojil izolačkou (já jsem na hardware levej...). V pokoji to páchlo po plynu. Takto páchnou tato zvířata, když jsou mrtvá. Sledovali jsme, kde nejvíc - a lokalizovali to na ségřinu postel (ta s námi už většinou nebydlí, takže tam měl potkan i v době, kdy jsme v bytě byli, největší klid). Sestra má vevnitř v úložném prostoru postele spoustu svého harampádí, které jsme museli odstranit a potom postel nadzvednout, pod ní jsme konečně objevili mrtvého Ferdu. Čest jeho památce. Zítra ráno přijdou instalatéři, také vydrhneme celý byt a vše se zase vrátí do kolejí, které sice nejsou normální, ale jsou rozhodně přijatelnější než v době potkaního šílenství. Ufff.

6 názorů

oran
14. 04. 2016
Dát tip

chudák ferda :(


Lnice
14. 04. 2016
Dát tip

no, to jsou potíže hodné potkana.-)


agáta5
14. 04. 2016
Dát tip

:))))))))))))))))


Kočkodan
14. 04. 2016
Dát tip
S Ferdou Mravencem by asi tolik potízí nebylo.

tak nám zabili Ferdinanda...:o)


Gora
13. 04. 2016
Dát tip

Škoda Ferdy:)))         bezva čtení.../T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru