Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+2 neviditelných
Novinky
datum / id31.07.2019 / 497889Vytisknout |
autorOlda
kategorieDiskuse
zobrazeno7752x
počet tipů30
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Novinky

Ahoj,

sumarizuji současné novinky:

  • V patičce Písmáka je uveden provozovatel Dobrý spolek. Je to můj vehykl, pod kterým provozuji neziskové projekty, které dělám. Nedošlo tedy k žádné změně. Jsem ten původní Olda, který Písmáka před více než 20ti lety naprogramoval, pak na spoustu let opustil, teď se vrátil. Věřím, že Písmák přežije dalších 20 let. 
  • Pustil jsem se do úklidu všeho, pokud proklikáte menu, některé položky jsou uklizené, neaktuální věci dané pryč. 
  • Na stránce po přihlášení můžete sledovat Poslední aktivitu na serveru.
  • Kritikám jdou dávat Tipy (odkaz je nad každou kritikou.
  • Písmák má zprovozněnou SSL verzi. To je kvůli bezpečnosti. Nějakou dobu ji budeme testovat, pak "nebezpečnou" verzi nahradíme.
  • Výpis autorů testuje jiné výpisy a formáty zobrazení.
  • Můžete vyzkoušet nový Výpis (filtr) děl (rozpracovaný). Umožní filtrovat snad vše možné, vyzkoušejte např.:
  • Je opravené zasílání zapomenutého hesla a možnost změnit heslo.

Nápady na zlepšní pište klidně sem, hlasovat je možné tipováním kritik.




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

28.09.2019 21:37:34dát kritice tipOlda
ADMIN

Lakrov, Štírka, Silene: Dávám do poznámek. Jinak díky všem, pokud jsem nezvládl odpovědět a zároveň se Písmák nepohnul napište zprávu :-)

24.09.2019 15:05:00dát kritice tipdadíková

atkij viz zpráva

24.09.2019 14:49:08dát kritice tipzvedavec

ja za všetko ďakujem

mám však aj jednu prosbu či pripomienku.

Včera sa mi stalo, že sme si vymieňali správy s Dievčaťom z lesa. Ku mne od Dievčaťa sa dostala len jediná, posledná začínajúca slovami:  "ešte malý dodatok..." Nechápala som, a tak vyšlo najavo, že sa ku mne prvé 2 správy nedostali. 

Lenže spomínam si, že už aj predtým sa mi stalo, že niekto z autorov mi poslal takú správu, ktorá začínala slovami, kde sa spomínal "dodatok", či a "na záver"-  či tak nejak... a obsah textu mi vyznel čudne. Keďže sme predtým hovorili o nejakej básni, vzťahovala som to k tej básni.

No teraz,  ako 2 nedoručené správy takmer vyvolali zbytočné nedorozumenie medzi "dievčaťom z lesa" a mnou, začínam pochybovať, či nie je nejaký problém s doručovaním správ.

Vopred ďakujem, ak sa na to pozrieš.

23.09.2019 10:36:03dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Ahoj, Oldo, píšu sem, sz zůstala bez odezvy, tak snad tady ...

Prosím o to, aby nick Báseň_roku měl v kategoriích i možnost Události, a také o přehození z hlavního seznamu do Událostí aktuální Soutěže v poezii - Hlasování /III.2019/ pod Básní_roku. Pravděpodobnost, že si čtenář vyhledá Soutěže a v nich aktuálně běžící soutěže je dost malá, bez upoutávky na to není za ta léta, kdy bylo vše podstatné v Událostech, zvyklý. Próza_měsíce naštěstí kategorii Události má. Ovšem soutěž Tématické dny ne. Pokud je to možné, uvítala bych nápravu u těchto dvou nicků, nejsou zde tak dlouho a asi proto Události v nabídce chybí... Díky moc.

20.09.2019 19:47:56dát kritice tipatkij
redaktor poezie

Poradí mi, prosím,  někdo, jak zkopírovat text z poznámky v mobilu a vložit ho do komentáře? Děkuji mnohokrát. 

18.09.2019 14:23:03dát kritice tipŠtírka

Dekuji timto Silene : problem  nemoznosti odpovedet na kritiku u meho dila vznikl omylem :  zadanim sebe mezi neoblibene autory (... )

Primlouvam se u Dera za to, aby to neslo !... a dekuji predem :-)

 

16.09.2019 10:40:20dát kritice tipŠtírka

Do arény lze vložit maximálně 1 dílo měsíčně!

Ještě dotaz : toto už platí dlouho ?  ... to znamená, že ostatní díla jsou v dílně a v aréně je 1 do měsíce, čili 12 do roka?

 

16.09.2019 10:32:38dát kritice tipŠtírka

Mám další - doufám lehce odstranitelný problém :

u mých věcí je dole místo tabulky k přidání názoru jen - červeně:

Autor si nepřeje, abyste přidával komentáře

Nic jsem nikde nezatrhla... jak to mohu odstranit ?

16.09.2019 09:28:39dát kritice tipDanny

další věc: nový editor mi vkládá při vkládání básně řádek navíc, viz diskuse zde: https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=499139

15.09.2019 18:01:17dát kritice tipDanny

Silene: já tyhlecty Officy moc netento (to víš, linuxák...) takže Shift+Enter jsem neznal a zdá se, že dělá přesně to, co potřebuju, dík, člověk se pořád učí...

13.09.2019 21:00:45dát kritice tipSilene

 "Nebo jde o to, že verše končím ENTERem, má se nějak jinak?"Danny, otestuj si prosím SHIFT+ENTER, v samotném náhledu působí, že by mohl tento dvojchvat pomoci, (v původním editoru děl to k produkci menších řádků zabíralo. V původním editoru kritik pak nikoli.)

13.09.2019 19:31:52dát kritice tipdadíková

Jojo vím že toto všecko tam je vyznačeno.. je to příjemný.. jinak samozřejmě každej si vyhledává věci podle svýho zájmu a priorit, jasně :)

akorát mi přijde, že to příliš upozorňuje na nejexponovanější texty, na úkor jiných.. no ale to je na každým

13.09.2019 19:20:24dát kritice tipzvedavec

Dadik

v dennom výpise "čo sa deje" je vyznačené všetko: aj to  pridanie nového diela (ako doteraz), aj tipy, aj kritiky, aj prvá desiatka tipov (asi aj ďalšie)

a je to pohľad aj na naše aktivity,

ja sa zo zmien veľmi teším, osobne som    získala

13.09.2019 14:23:46dát kritice tipdadíková

Mne se tato možnost taky líbí, taky čtu texty, na který jsem dřív nezavítala, akorát teda mám pocit, že to vrhá do popředí a zájmu hlavně ta díla, kde se hodně tipuje a píše do kritik..  hmm

13.09.2019 12:45:41dát kritice tipDanny

Přemýšlím, proč tady spousta lidí dělá najednou básně s docela velkou mezerou mezi řádky a teď při vkládání básně vidím, že v tom "user friendly" editoru je řádkování nastaveno na 1,5 nebo 2 a nejde to nikde změnit. Nebo jde o to, že verše končím ENTERem, má se nějak jinak? Jsem na Firefoxu pod Windows 10. Jediný workaround na který jsem přišel je copypastnout text z Notepadu (Poznámkového bloku). Šlo by toto poštelovat prosím? A default dát asi řádkování 1, to člověk většinou při psaní básně chce?

13.09.2019 10:34:46dát kritice tipSilene

Oldo, prosím, zmizela možnost mazat formátování (ikona gumy) u "kritik".

Nevím, zda je to technickým záměrem, ale při kopírování sepsaného textu z externího ložiska:) nelze vklad jednoduše sjednotit.

Při kopírování textu ze zdejších soukromých zpráv zůstává zamodřeno, což je možná i jakési bezpečnostní opatření, ovšem mezivklad přes externí editor jej stejně naruší, tak možná ani ne, říkám si.(?)

Děkuji.

13.09.2019 01:06:451 tipů dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek

smekám před tímto dílem

12.09.2019 21:51:24dát kritice tipzvedavec

mne sa veľmi páči napr. denný výpis "Co se deje na Písmaku" - rozšírilo mi to obzory - primelo ma to prečítať si diela aj takých autorov, ktorých som predtým nečítavala

 

12.09.2019 21:28:141 tipů dát kritice tipatkij
redaktor poezie

Je pravda, jak jsem si všimla, že Olda sice veřejně na mnohé dotazy, návrhy, ... komentátorsky nereaguje, za to však činí. Takže díky.

A co by se mi k funkčnosti ještě líbilo? Možnost listovat ve sbírkách či dílech tlačítkem následující/předchozí bez rozklikávání jednotlivých děl. Ale netuším, zda je to možné. 

12.09.2019 11:32:142 tipů dát kritice tipOldjerry
korektor

Generální úklid a značná vylepšení - Písmák se mi teď líbí mnohem víc. Jestli bych já ještě něco  přivítal, bylo by to opuštění jisté anonymity.  Nic víc, než povinně vyplňovat rubriky s osobními daty. Tím se zároveň zamezí tvorbě »pirátských« nicků většinou používaných pro někdy i velice nechutné útoky.  Je třeba zvážit přínos i možné negativní dopady - to v tuhle chvíli nejsem schopen objektivně posoudit.  V období mezi Oldou a Oldou tu byl podle mne nejlepší Dero, rád na něj vzpomínám, ale teď to nabralo ještě mnohem větší  fofr - a to je dobře.  Omezení prudičů a jiných škodičů, autorů všelijakých revolučních nápadů a doporučení.  Obnovení funkcí, zejména různých vyhledávání...  Prostě fajn... Já už tu dlouho nebudu, ale jsem rád, že  se můj Písmák dostal do vyššího levelu.

12.09.2019 11:16:426 tipů dát kritice tipPomerančová
redaktor poezie

Také se připojuji k děkování - za práci a čas věnovaný písmákovi. A konkrétně za zmírnění barev, ubrání výraznosti nápisu dát kritice tip a za možnost  přihlásit se na mobilní zařízení. Vůbec, mobilní verze mi teď přijde přehlednější, lépe čitelná. A v neposlední řadě za rychlost, jakou se to všechno stalo :-) Díky, Oldo.

12.09.2019 00:03:45dát kritice tipsidonia

připojuji se ke všem děkovačům - dobrá práce!

a taky se připojuju k žadatelům, měla bych takovou drobnost ohledně zpráv - jednou za čas se tu objevím a odepíšu na zprávy a pak se zase objevím a čtu odpovědi a kolikrát už nevím, na co.. kdyby tak šlo vidět historii konverzace, to by bylo mooc fajn - díky!

11.09.2019 14:27:281 tipů dát kritice tipŠtírka

ale to je právě ten vtip: každý se za někoho, nebo něco rád schovává. Kdekdo chce "jít s proudem"... A je to už přímo součást života... bát se, krčit se... Neříkám,  že jsem odvážná... Ale nechci být ovečkou v řadě... a tak k tomu kus odvahy patří. A vlastní názor je přece důležitý,  jinak je člověk  jen tlampač... a pak je výsledkem často i totéž, jako při hře "na tichou poštu".... Tím "utajením" kritik "přede mnou" se stávám zranitelnou a nesu pomyslnou zodpovědnost za svůj názor... ale jde o to, ten názor mít... Přidat se k davu nic nedává... A je fakt, že takové to skupinkování "těch dobrejch" a zasouvání "těch slabejch" je větší klišé, než to, na které někteří kritici tak rádi upozorňují... Přitom použít ustálené spojení v novém kontextu je přece zajímavý počin...

Lecos je třeba oživit. Zatím se zde razantně projevují hlavně ti, kteří se tím vysloveně baví... tím, kolik lidí dokáží naštvat a co se kvůli nim pak děje. Chce to vážně nějaký posun... a teď těžko určit, jak toho dosáhnout... Pokud se podaří změnit zaběhané stereotypy, bude to jako když odrazíš lodičku... může pak plout sama a můžeme se divit jak a kam.... Třeba...?

10.09.2019 21:25:18dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie

Návrhy Štírky a zvedavce, nemohu posoudit, do jaké míry proveditelné, ale stojí za úvahu. Otázkou je, do jaké míry by se s tím srovnala v praxi naše ješitnost, ale reflektují zdejší situaci a mohly by výrazně prospět, ale také by se dost možná velká většina zalekla psát jakoukoliv odezvu. .

 

10.09.2019 21:08:071 tipů dát kritice tipŠtírka

Zajimave rozvedeno... asi neproveditelne, take asi nelze bloudit mezi vsim, co se zverejni, ale mozna by se mohla kazdemu nabizet dila ad oblibeni, ale bez uvedeni autora - az do hodnoceni... a pak stejne anonymne seznam del... Jenze: az kdokoli zjisti autora, co brani predat info dal? Leda, ze by anonymita plstila ca prvych 5-10 dni, pak se tipy sectou a autor se uvede... Od teto chvile by byl na tipy druhy “kastlik”... Lecos by se tim zmenilo a mohlo by to prinest zajimave poznatky...Ale byla by to spousta prace...a testovani...

Zatim to beru tak, ze jsme si trosku pohrali s predstavami...  

10.09.2019 14:19:542 tipů dát kritice tipzvedavec

Ahoj Oldo, Štírka, všetci,

keď som si prečítala návrh Štírky, ktorý ktorý tkvel v tom, že komenty ostatných by mohol každý prispievateľ vidieť až po tom, ako napíše ten svoj - povedala som si, že, veru, to je ono! 

;) Tak ako Štírka, píše, jej názor ma teda riadne ovplyvnil.  Pripadá mi geniálny.

toto mi nenapadlo

ak máme byť pri hodnoteniach čo najviac svoji a nezaujatí, týmto by sa dalo všeličomu vyhnúť...

A ešte menej zaujatí by sme boli, keby sa každé nové dielo zjavovalo anonymne a autor spolu s hodnotením iných by sa stali čitateľovi známymi až po napísaní vlastného hodnotenia... jasné, má to aj nevýhody, jednak je to pracné všetko naprogramovať... a tiež museli by sme čítať všetko nevýberovo 

Ale nadštandardná možnosť by bola, že by sme si mohli zvoliť aj možnosť, že Písmak nám bude predkladať diela týmto spôsobom - som presvedčená, že hodnotenia by mohli byť zase trochu iné

09.09.2019 19:09:59dát kritice tipatkij
redaktor poezie

Mohu se zeptat, čím to, že se mi po rozkliknutí - díla - nezobrazí všechna z doporučených tak jako ve starém hlavním seznamu doporučených děl. 

Děkuji za odpověď. 

09.09.2019 11:30:432 tipů dát kritice tipŠtírka

Ahoj Oldo,

přimlouvám  se za zařazení komentové tabulky na začátek pod dílo...(ušetří se zbytečné sjíždění "až někam"... a ...)

...myslím si, že by každý mohl/měl přidat svůj vlastní pocit či názor a pak se teprve dívat, co ti druzí.... Některé čtenáře názor "kapacit...tzv" ovlivní a chtějí "jít s proudem"... A vlastně : tak trochu to ovlivní vždy, začneš přemýšlet a porovnávat.... a to není ONO. Má to být autentický dojem, pocit, hodnocení.( a možná, pokud by to šlo, by mohly být vidět komenty až po napsání vlastního.... Nevím,  zda by to neomezovalo.... Je to jen poznámka k zamyšlení)....

08.09.2019 13:23:08dát kritice tipatkij
redaktor poezie

Díky, gabi, to by mě tedy nenapadlo. Pomohlas:)

08.09.2019 11:22:59dát kritice tipgabi tá istá

je to posledná ikonka v rade - vložiť

08.09.2019 11:21:37dát kritice tipgabi tá istá

musíš tam kliknúť na takú ikonku sponečku, zobrazí sa tabuľka, dáš uložiť odeslat a je to

08.09.2019 11:11:35dát kritice tipatkij
redaktor poezie

Já ještě ne, gabi...v čem spočívá ten fígl, aby mi to nehlâsilo, co před tím Tobě?:)

08.09.2019 10:56:38dát kritice tipgabi tá istá

už som na to prišla, je to tam :)

08.09.2019 10:38:47dát kritice tipgabi tá istá

pokúšam sa vložiť dielo

po odoslaní mi napíše - požadovaný blok nebyl nalezen

čo s tým?

08.09.2019 09:45:06dát kritice tipMarcela.K.

Oldo, díky, že tu nenecháváš binec a občas zameteš.

06.09.2019 12:46:393 tipů dát kritice tipDanny
Ahoj, ještě jeden drobný nápad na změnu: v seznamu "kdo četl dílo" nezaznamenávat autora díla: je jasné, že se sám na dílo čas od času podívá a tato informace je tam přebytečná, když si vezmeme, že ji může číst pouze právě on sám
29.08.2019 19:09:593 tipů dát kritice tipRadovan Jiří Voříšek

Vzdávám hold tomu (těm) kdo Písmáka vytvořili, spravují, provozují. Ve svém čase.

Chtěl bych taky pomoct, ale nemám s tímhle odvětvím pražádné zkušenosti.

Tak nabízím to, co umím - jestli se někdo z vás zhroutí - psychoterapii zdarma.

Ději moc za vaši práci.

Radovan Voříšek

26.08.2019 16:16:202 tipů dát kritice tipŠtírka

a jeste bych uvitala: pod nekterym dilem je zajimava diskuze... tak se tam tzv. zahackovat a bude prichazet avi pri novem prispevku

Samozrejme - pokud ten napad ma smysl i pro ostatni...

23.08.2019 15:38:33dát kritice tipŠtírka

Ahoj, jsem rada, ze se neco deje po vyvojove strance...rada bych zpatky ten stary editor, kam jsem mohla nakopirovat z wordu... a mohlo by to jit i vcetne pripadneho obrazku...? Rozhodne ale prevzit typ pisma a styl?

15 minut u komentu fakt ponechat i na opravy... ja si to zatim zkopiruji, smazu, opravim a vratim...Kdyz si vsimnu vcas... coz zustane... ale ok, nelze ponechat volnost, to b pak nemelo zadnou hodnotu...Tech 15 min je dobrych...

mozna n nebyla spatna i moznost Supertipu: vyjadril b 100% spokojenost a uznani... Tipy jsou zde uz casto jen otazkou pratelskych vztahu a tim rostouci popularity... I kdyz: to je jen cast... peo udeleni tipu by mohlo stacit to, ze dilo zaujme, vyvola predstavy, nasmeruje myslenky... cili : neni prazdne, ma v sobe cokoli, co se dotkne a ma urcitou uroven... Ne danou preferovanym pohledem na vec... ale jen osobnim zvazenim. At je tu vice zivo... a nesvazano... Pismak  nastesti nekritizuje prilis komentare... to

ty by mohly byt jen pro debatu autor, ctenar... ostatni resit mimo dilo. Dost to ovlivnuje ... lide jsou -zda se - dost zvyklatelni...

 

22.08.2019 21:55:11dát kritice tipDanny
Ahoj, objevil jsem bug: když jsem editoval dílo, vypadlo mi po editaci z hlavního ("doporučovaného") seznamu, workaround byl editovat znovu a rozkliknout si "rozšířené nastavení díla" aby tam bylo vidět to zaškrtnutí "doporučení" díla

postup reprodukování bugu: 1) vytvoř dílo a doporuč ho do hlavního seznamu 2) zedituj ho, uvidíš, že ze seznamu vypadlo

(používám všude TEXTAREA místo WYSIWYG editorů, ale to snad na funkci rostlináře nemá vliv)
22.08.2019 10:45:483 tipů dát kritice tipLakrov
redaktor prózy

Nemohl by být v té nově přidané tabulce "Dnešní aktivita na Písmákovi"  kromě aktéra té aktivity uveden také autor díla,    jehož se ta aktivita týkala?  (případně i "kategorie díla" /Povidky, Události,.../)  

19.08.2019 07:24:56dát kritice tipaleš-novák

a co koncepty zpráv? budou opravdu od 1.9. zrušené, jak je avizováno?

18.08.2019 22:06:22dát kritice tipOlda
ADMIN

Na koncepty mrknu a Oblíbení autoři opraveni.

17.08.2019 17:18:04dát kritice tipfialka...

Již jsem psala, po opravě beze změny

Na stránce Autoři - Oblíbení autoři - první sloupec jmen -  po kliknutí na jméno se mi objeví Požadovaný záznam nenalezen

 

16.08.2019 13:08:24dát kritice tipatkij
redaktor poezie

Pokud jsem tedy něco neudělala špatně a zbytečně neplaším. 

16.08.2019 12:59:08dát kritice tipatkij
redaktor poezie

Ano, také jsem teđ zkusila, dát dílo do konceptu se zítřejším datem. Na výpisu první strany se ale objeví upozornění ihned. 

 

16.08.2019 09:58:031 tipů dát kritice tipValach1

Ahoj Oldo,

zřejmě jsem se unáhlil, ale pořád to nefunguje. Když napíšu text a vložím ho a hned, třeba do minuty ho smažu, abych provedl úpravy a znovu ho vložím, pak už to v ten samý den nejde, ačkoliv tam fakticky žádný text nemám. A s každým dalším smazáním se to posune na další a další den. A přitom v systému na vstupním rotujícím seznamu se dílko objevuje, ale pro ty, kdo mne nemá v oblíbených, je neviditelné.

 

16.08.2019 09:31:231 tipů dát kritice tipDelahaye

Dobrý den Oldo ..

také bych moc rád požádal o zprovoznění jedné funkcionality - přiznám se, že nevím, jestli kdy fungovala, ale poslední dva roky určitě ne.Jde o možnost "Stáhnout svoje díla v .zip archivu" na stránce "Moje díla".

Pokud by to šlo, bylo by to super :-)

Moc díky předem za reakci

D.

15.08.2019 17:47:54dát kritice tipLakrov
redaktor prózy

Jo, kliknout na <Source> už jde, ale neodstavcuje to tak hezky, jako do roku  2015. Místo odstavcové zarážky (odsazení od levého okraje,  nastaveného v tom HTML formátu pomocí "CSS")

<STYLE  TYPE=text/css>

BODY { text-align: justify }

P    { text-indent: 2em; margin: 0ex }

</STYLE>

to dělá prázdný řádek.  

15.08.2019 17:30:291 tipů dát kritice tipOlda
ADMIN

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Helvetica Neue'}

fialka…: Dík, opraveno.

Ostrich: Díky, dobré nápady, píšu do notýsku.

Lakrov: To jde, když klikneš na “Source”, ne?

15.08.2019 16:00:191 tipů dát kritice tipArcs
Nebylo by možný linkovat href kotvou přímo konkrétní koment (vím, že v tom zavazí stránkování - to bych klidně zrušil), aby to z avíz ap. sjelo rovnou na něj?

že by se koment dal 15 min nejen smazat, ale jen editovat (vím, copy&paste to řeší)
15.08.2019 15:12:30dát kritice tipLakrov
redaktor prózy

V minulosti umožňovalo vstupní rozhraní Písmáku vkládat texty v HTML formátu  (přímo ten "otagovaný" text).  Byla to užitečná pomůcka především pro autory delšich textů,  jakými jsou prozaické útvary,  vyznačující se odstavci a odstavcovými zarážkami.

 Pro vhládání textů v HTML formátu tehdy sloužila volna <Source>  vlevo na horní liště vstupního rozhraní.

 V současnosti je tato volba neaktivní.  Je v této věci plánována nějaká změna?

 Děkuji  

15.08.2019 08:50:38dát kritice tipUmbratica

En,

není to bezpředmětné. Jsem velmi ráda, že se tady alespoň pár lidí přidalo k Alešovu názoru, který dostal tuším 7 tipů. Aspoň tedy vím, že je tady 7 statečných..

14.08.2019 14:49:531 tipů dát kritice tipOstrich

A nápad z říše snů - aby, když píšu kritiku, šlo vzít si shora to dílo a dát si ho do sloupečku vedle, abych na něj viděl a mohl si ho posouvat. Něco podobného tomu, jak je ve wordu možnost rozdělit si dokument na dvě čáati a dívat se tak na začátek a na konec současně. Udržet totiž v paměti celé dílo najednou je pro méně funkční paměťové obvody těžké a člověk sklouzne často k bájení a jenom se diví :-)

14.08.2019 14:37:49dát kritice tipOstrich

Taky by se mi moc líbilo, kdybych si k autorům mohl dělat vlastní soukromé poznámky. Leckdy někoho "prozkoumám," ale pak to zapomenu a k nicku se vrátím a procházím skoro stejnou cestou znova, kdybych se mohl podívat do poznámky u autora, tak se dostanu dál. 

Taktéž by bylo skvělé, kdybych si mohl pod autorem vyfiltrovat, k jakým dílům už jsem se u něj vyjádřil, jakým jsem dal tip, jaké jsou u něj moje oblíbené. 

 A ideální by bylo pak najet na dílo s mnoha kritikami a jedním ťuknutím se dostat na to, co jsem k tomu psal , i to CtrlF někdy zdržuje :-)

13.08.2019 22:39:40dát kritice tipOstrich

Když dám kritice tip, odskočí mi to kamsi jinam a v dlouhém vláknu se musím pracně vracet.

13.08.2019 20:18:45dát kritice tipOstrich

Ještě by se mi moc líbilo, kdyby se dalo procházet u jednoho autora všemi díly bez toho, aby člověk musel vyskočit do seznamu. Prostě když stojím na díle nějakého autora, tak by tam mohlo být tlačítko "další dílo autora" a "Předchozí dílo autora".

 

13.08.2019 05:58:14dát kritice tipOstrich

Jsem moc rád, že Písmák chytá další dech, díky.

Přivítal bych, kdyby ve filtrech přibyla možnost "Díla nových autorů, vzniklých od data XX" nebo třeba "Díla autorů, kteří se nově přihlásili po více jak YY letech, od data XX- když tu člověk delší dobu nestíhá nic číst, tak takhle se nejrychleji dozví, jak Písmák roste. Oblíbení sledovat jdou, ale prohrabat se vším, to nejde. 

Ještě by snad, zdá se mi, stálo za úvahu, pokud by si člověk mohl některé autory označit jako nezajímavé a potom by se daly dělat výběry "bez autorů označených vámi jako nezajímaví".

Dál by možná pro někoho, stejně jako pro mne, mohlo být přínosné, kdyby se oblíbení autoři dali nějak "prioritizovat" - prostě abych pak v databázi mohl třeba snadno vyhledat poslední díla oblíbených autorů s prioritou A, ale pak i B a dalších - podle toho kolik mám zrovna času. 

Písmák se mi zdá být totiž skvělá platforma pro ty, kdo začínají - a takhle se o nich člověk dozví ještě líp. Tím samozřejmě velmi vítám sekci "Noví autoři" - akorát bych u toho přivítal datum a aby se to dalo rolovat :-)

A fakt díky, Oldo, že to děláš!

12.08.2019 12:05:20dát kritice tipEntropia

Um, co ti mám na to říct, vidím to úplně stejně jako ty a Aleš. Už je to stejně bezpředmětné. 

12.08.2019 08:20:46dát kritice tipUmbratica

Evo,

děkuji za vysvětlení.

12.08.2019 08:19:17dát kritice tipUmbratica

aleši,

haijin je velmi emocionální člověk a jedná na můj vkus příliš rychle a ukvapeně. Většina z nás, kteří Písmák pravidelně navštěvujeme, ale ví, že h. byl velmi dobrý autor, jeden z nejlepších tady. Proto mě osobně velmi mrzí, že odešel. Ale nejde jen o to, že byl velmi dobrý autor. Pokud byl redaktorem jen jeden den a pak z redakce odešel, musel k tomu mít nějaký důvod. A o tom tady nepadlo, pokud vím, ani slovo. A právě proto, že tohle vše nebylo zveřejněno, že nebyly zveřejněny okolnosti jeho odchodu z redakce, působí na mne jeho zablokování a následný odchod jako likvidace nepohodlného člověka, který měl nežádoucí názory.

11.08.2019 18:08:18dát kritice tipDrBertik

Rubrika "Co se právě děje na Písmáku" je geniální nápad! Pro server jako celek taky moc dobrý!

11.08.2019 17:54:252 tipů dát kritice tipDrBertik

Milý Oldo, jsem na Písmáku víc jak 12 let a cením si tvé práce. Velmi oceňuji ponechání tradičního vzhledu Písmáka a jeho funkcí. Přimlouvám se za to, aby se nikdy v tomto ohledu nezměnil (zbytečnou modernizací a přeměnou zničili např. skvěle fungující starou verzi serveru lide.cz). Toto je jen můj alternick pro úplně jiný publikační žánr, mám jiný původní profil. Přeji Ti vše dobré!      

08.08.2019 18:40:531 tipů dát kritice tipfialka...

Prosím o kontrolu :

Na stránce Autoři - Oblíbení autoři - po kliknutí se mi objeví Požadovaný záznam nenalezen

Uživatelé aktivní v posledním dni - u mne záměna -  tipy x kritiky

08.08.2019 17:21:211 tipů dát kritice tipLnice

na uplně úvodní stránce (ještě před přihlášením) by určitě šlo napsat místo s více než desetiletou tradicí...s dvacetiletou tradicí.-)

08.08.2019 16:06:30dát kritice tipzvedavec
Poznámka patrila Umbratici
08.08.2019 16:05:27dát kritice tipzvedavec
Ja som s Tebou chcela hovoriť o probléme free haijin? Neviem o tom. Napísala som poznámku k Tvojmu príspevku v diskusii. Tým som svoj názor vyjadrila. Ak si nerozumela, nepáčil sa mi Tvoj nadradený ton, niečo v zmysle "ste na rozdiel odo mňa nezreli" a aj budete, ak neurobíte, čo radím.
Ohradila som sa, to je všetko a tým je to pre mňa bez ďalších slov OK.
08.08.2019 11:45:37dát kritice tipaleš-novák

Um: souhlasím s tebou. S názory se nebojuje blokováním ale argumentováním.

Problém haijina je i jeho radikalismus - hned po zablokování požádal o smazání všech svých děl. Takže asi nemá zájem se dál na Písmáku nějak angažovat...

08.08.2019 09:43:29dát kritice tipUmbratica

Evo,

chtěla jsi se mnou mluvit o problému free haijin. Svoje stanovisko jsem napsala sem, takže je možné sem přesunout i náš případný dialog.

08.08.2019 09:40:38dát kritice tipUmbratica

aleši,

protože jsi free haijina smazal, přesunula jsem své stanovisko k problému sem. Kdyby tě zajímal můj názor, máš jej tady k dispozici.Osobně si myslím, že tady už nejde o hru(oba jsme velmi hraví),ale o velmi vážné věci.

08.08.2019 09:36:412 tipů dát kritice tipUmbratica

Oldo,

chtěl jsi se mnou mluvit kvůli mému komentu na free haijin,ale dílko bylo smazáno, takže jsem tady. Co jsi mi chtěl říct ?

Musím ti poděkovat za to, že jsi Písmák založil. Nikdy před tím, než jsem se přihlásila na Písmák, jsem neměla možnost získat zpětnou vazbu od čtenářů svých básniček. Ukazovala jsem je jen několika kamarádům a ti mi pořád jen mazali med kolem pusy a tak mi nepatřičně stouplo sebevědomí. Až tady jsem se setkakala s drsnou kritikou, i s tou velmi brutální a trvalo mi dost dlouho, než jsem se naučila na agresory patřičně reagovat. Jistěže je to těžké, ale naučit se to musí každý sám za sebe.

haiijina za klasického agresora vůbec nepovažuji. Jeho problém je v tom, že hraje roli Jediného Spravedlivého a to je velmi nevděčná role.Na free haiijin se probíralo jen to, jak se haijin chová a koho takzvaně "napadá", ale vůbec se neprobíraly jeho názory. Jenže jde hlavně o ty jeho názory. Jiní "diskutéři" jsou tady mnohem agresivnější a vulgárnější než haijin a dělají si, co chtějí, jenže problémem haijina bylo hlavně to, že napadal redakci. Právě redakce se ovšem musí skládat z lidí, které takové "útoky" nemohou rozházet a dokážou na ně v klidu odpovědět. Zavřít někoho do kyberarestu, to opravdu není žádné řešení. Spíš je to zametení problému pod koberec.

Někteří lidé jsou tu proto, že chtějí být součástí jakéhosi Kolektivu s velkým K a úzkostlivě respektují místní hierarchický systém. Jiní lidé sem ale vstupují jako svobodné osobnosti a jsou tu proto, aby si vyměňovali názory s jinými svobodnými osobnostmi zcela bez ohledu na mínění Redakce.Já patřím k těm druhým. Ráda se seznámím s názory redakce, ale doufám, že souhlasit s nimi není mou svatou povinností.

Pokud Písmák zůstane platformou pro setkávání svobodných lidí se svobodnými lidmi, pak ti za to patří velký dík . Ale zůstane Písmák takový, jako býval ?

 

07.08.2019 10:02:19dát kritice tipdadik

nemělo by ještě hlásit avízo kdo četl? :)) 

jinak dík

05.08.2019 22:37:21dát kritice tipkouzelná_květinka

díky!

05.08.2019 16:17:01dát kritice tipvesuvanka

Oldo, to je skvělé oživení Písmáka. Děkuji a zdravím  :-)))

05.08.2019 16:03:44dát kritice tipLakrov
redaktor prózy

Kladně hodnotím změny a novinky,  mimo jiné to, že seznam děl už teď není na konci měsíce "useknutý",  nýbrž plynule přechází z jednoho měsíce do druhého.  Též možnost udělování tipů komentářům ("kritikám") považuji za užitečné.  Díky. 

05.08.2019 13:00:181 tipů dát kritice tipaleš-novák

dotaz ke zprávám:

někdy se mi stane, že rozepíšu delší zprávu, nechám si ji v konceptech a vrátím se k ní když mám čas. teď je ve zprávách titulek "koncepty budou od 1.9. zrušeny" . Nemohla by se tahle celkem užitečná funkce zachovat? díky...

05.08.2019 09:22:51dát kritice tipJanina6

Olda, Silene: díky moc, mazání zpráv v koši už mi funguje :-) (S označováním zpráv, které chci smazat, jsem to předtím zkoušela a nefungovalo, ale dneska už ano.)

05.08.2019 09:13:062 tipů dát kritice tipDelahaye

Dobrý den Oldo ..

také bych moc rád požádal o zprovoznění jedné funkcionality - přiznám se, že nevím, jestli kdy fungovala, ale poslední dva roky určitě ne.Jde o možnost "Stáhnout svoje díla v .zip archivu" na stránce "Moje díla".

Pokud by to šlo, bylo by to super :-)

Moc díky předem za reakci

D.

05.08.2019 08:37:03dát kritice tipSilene

(Jani, 

vysypání koše již mi funguje, zůstává prázdný. Vysypou se ty zprávy, které před použitím hromadného tlačítka jednotlivě zatržením označím. Zkoušelas tak?)

04.08.2019 18:51:30dát kritice tipJanina6

Oldo, zkoušela jsem "vysypat koš", ale zatím je vše při starém.

04.08.2019 15:01:51dát kritice tipDanny
Oldo, díky za rychlé přidání featurky :)
04.08.2019 14:34:48dát kritice tipPetronela1991

Jo, teď už jsem to zkoušela, a šlo to...:)

04.08.2019 14:32:391 tipů dát kritice tipOlda
ADMIN

Jde.

04.08.2019 14:29:06dát kritice tipPetronela1991

Olda - to jsem zkoušela několikrát, ale nešlo to :(

04.08.2019 14:26:061 tipů dát kritice tipOlda
ADMIN

Mazání je možné v nastavení účtu.

04.08.2019 14:14:57dát kritice tipPetronela1991

Zdravím, žádala jsem mailem o smazání mých duplicitních účtu, zatím mi nikdo neodpověděl, tak se chci zeptat, kdy asi budou smazané? Díky moc :)

04.08.2019 13:51:501 tipů dát kritice tipOlda
ADMIN

Danny: Avízo při Tipu by mělo chodit.

04.08.2019 13:28:01dát kritice tipOlda
ADMIN

Janina6: Zkus teď, mělo by jít.

03.08.2019 09:49:492 tipů dát kritice tipDero
admin, korektor
Super, díky za úpravy. Bylo by taky fajn nahradit prastarý a polofunkční editor děl a komentářů (CKEditor) něčím moderním (př. TinyMCE).
02.08.2019 17:41:282 tipů dát kritice tipzvedavec

Vďaka

za naprogramovanie, návrat, aj za snahu Písmaka nanovo vylepšiť/vylepšovať. Vďaka za vynaloženú námahu. Vážim si ju. Nič podobné som neurobila. I keby sa to dalo urobiť tak, či onak, podľa niekoho lepšie,  každému sa vyhovieť nedá. Cením si Tvoju aktivitu.

A cítim sa obdarovaná.

 

02.08.2019 09:32:37dát kritice tipJanina6

Díky moc, Oldo, za přidání KRYCHLE velmi rychle :-)

S tím vysypáváním koše ve zprávách se asi nic udělat nedá, že?

02.08.2019 08:43:091 tipů dát kritice tipLnice
Olda: je to hned první stránka, která naskočí po www.pismak.cz, než se přihlásíš
02.08.2019 07:30:471 tipů dát kritice tipatkij
redaktor poezie
Souhlasím s fruhlingem, že nápis 'dát kritice tip' je dost výrazný v tom množství u každého díla. Možná by stačil nějaký symbol, např. +, či jiná, prostorově či barevně, decentnější alternativa. Každopádně je to fajn inovace.
02.08.2019 07:19:52dát kritice tipagáta5

za mě palec hore :)

02.08.2019 07:02:512 tipů dát kritice tipFruhling
Jako je hezky, že si muzeme hladit podbrisky skrze tipovani kritik, ale horší je, že vyboltovany napis "dát kritice tip" je castokrat výraznější než kritika sama. Oproti tomu facebook se svym decentnim palcem působí jako platforma zamerena na obsah. Mrzi me i omezeni výčtu kritickych a udalostnich del na hlavni stránce. Nemám nic proti slouceni kategorií, rozsahove jsou ale tyto kategorie zcela potlaceny masivnim logem poslednich událostí.

Pismak má stetsi, že jeho původni design je nadcasovy, takze pri pohledu na nej nekrvaci oči. A ta přehlednost je posledni věc, co mě tu ještě drží. (Jedina vec, co mě irituje, je ta infantilni vetvicka)

Responzivni design asi nebude nikdy.
01.08.2019 21:28:42smazaný uživatel
smazaný uživatel
01.08.2019 21:28:39dát kritice tipRuža z Moravy

Chodím sem každý  den, ačkoliv  momentálně jsem nic nepřidávala, ale čtu a dávám  občas tip. Docela se mi tady líbí. Nakonec jsem, ráda, že mé povídky někdo čte.

01.08.2019 21:19:13smazaný uživatel
smazaný uživatel
01.08.2019 21:06:55dát kritice tipAndělka1

Bezva. 

01.08.2019 20:35:331 tipů dát kritice tipZdenda

Já bych zmizel hned, ale někde tu pod zemí tu leží mých devadesát devět momentálně nezobrazených děl a vážou mě k tomu tady.

01.08.2019 20:31:252 tipů dát kritice tipatkij
redaktor poezie
Teď jsem to zkusila a dala nechtěně tip komentu, kde jsem nechtěla:)Ale po kliknutí na číslo jsem se již objevila:) Takže děkuji, bezva funkce.
01.08.2019 20:14:161 tipů dát kritice tipOlda
ADMIN

Danny: Zkouším na stránce po přihlášení přehled poslední aktivity u tvých děl. Uvidíme, zda-li to bude fungovat. Jinak jsou Avíza dobrý nápad.

atkij: Už jde kliknout na počet tipů a zobrazí se.

Lnice: na které stránce?

haijin: Jasně, vysvětlujících textů by se hodilo dost, napíšeš je?

haijin & zdenda: Pánové, funguje to tu 22 let, takže to asi nebude úplně špatně. Konstruktivní kritika je fajn, prudění ne. Račte někam jinam.

tartaro1: Zkus, mělo by to být spravené.

Janina6: Ok, přidal jsem.

01.08.2019 18:51:56smazaný uživatel
smazaný uživatel
01.08.2019 16:14:354 tipů smazaný uživatel
smazaný uživatel
01.08.2019 14:43:35dát kritice tipZdenda
Na tomhle serveru se nic nemaze, Janino.
01.08.2019 14:37:043 tipů dát kritice tipJanina6

A že s tím ještě otravuju - od roku 2013 mi nejde ve zprávách "vysypat koš". Už jsem to psala několikrát - nejspíš ještě i minulému majiteli - ale odpověď žádná a ty jakože smazané zprávy tam "trůní" a hromadí se... nedalo by se s tím něco dělat?

01.08.2019 13:39:385 tipů dát kritice tipJanina6

Skvělé, mám radost.

Přimlouvala bych se za doplnění záložky SOUTĚŽE o soutěž KRYCHLE (http://www.pismak.cz/index.php?data=user&id=47016), protože vedle Prózy měsíce je to další aktuálně probíhající soutěž.

A ještě mi hodně chybí záložka UDÁLOSTI (možná to byly AKCE, UDÁLOSTI nebo tak nějak), člověk viděl okamžitě, co nového se děje, kdežto teď to musíme hledat přes Díla - Kategorie. Díky!

01.08.2019 13:36:02dát kritice tiptartaro1

ale smazat si profil pořád nelze :)

01.08.2019 12:41:39smazaný uživatel
smazaný uživatel
01.08.2019 12:13:11smazaný uživatel
smazaný uživatel
01.08.2019 12:08:40dát kritice tipaleš-novák

"poslední aktivita na Písmáku" trochu připomíná informační tabuli o odjezdech vlaků na hlavním nádraží. "Průtočnost" je tak rychlá, že během několika minut projde informace z prvního řádku na poslední a zmizí. Skutečný smysl mi taky uniká.

 

01.08.2019 11:53:20smazaný uživatel
smazaný uživatel
01.08.2019 11:49:341 tipů smazaný uživatel
smazaný uživatel
01.08.2019 11:30:402 tipů dát kritice tipaleš-novák

Večný Snílek: tvůj problém s rozečtenými díly se dá vyřešit použitím tlačítka "přidat k  autora oblíbeným", pak ti budou automaticky chodit aviza, když tvůj autor něco nového vyvěsí.

Pokud si do "oblíbených" dáš jen samotné dílo, můžeš si ho pak snadno vyhledat ve vlastním seznamu.

 

01.08.2019 11:23:482 tipů dát kritice tipRené Vaněk

Výborné, děkujeme! Malý návrh na zlepšení - v profilech jednolitvých uživatelů by se zobrazovala suma tipů získaných za kritiky. Mohlo by to - mimo jiné - sloužit coby ukazatel kvality redaktorů.

01.08.2019 11:15:071 tipů dát kritice tipVečný snílek

Dobrý deň, pán Oldo, dobrý deň všetým. Nie som dlho na Písmaku, ale páči sa mi tento portál zo všetkých amatérskych portálov, ktoré sú nám začínajúcim autorom k dispozícii. 

   K veci: aj ja by som mala jeden nápad, pripomienku. Nemohlo by sa na úvodnej stránke zobrazovať nové dielo s menom autora s názvom a dňom, kedy bolo zverejnené? Šlo by to za sebou a bolo by to prehľadné. Každý by si tam našiel to svoje a nemusel by hľadať a skúmať, či ten jeho obľúbený autor už pridal novú kapitolu. Videl by to hneď ako by si otvoril túto stránku. 

   Je to len nápad, vôbec neviem, či sa to dá tak urobiť. Napadlo mi to preto, lebo takto každý deň hľadám dielo, ktoré mám rozčítané, či už je tam pokračovanie a takto by som to hneď zbadala. Možno by sa tým zvýšila aj čítanosť.  

   Inak, tento portál je výborný a i ja mu prajem, ešte dlhé roky.

01.08.2019 10:11:041 tipů dát kritice tipOkamžik

Děkuji moc za provedené změny, jsou rozhodně k lepšímu...:-)

01.08.2019 09:19:465 tipů dát kritice tipOldjerry
korektor

Oldo: dal jsi mi nejlepší možnou odpověď na otázku: Ježíš, proč ten Olda na Písmáka dlabe, vždyť je to JEHO dítě?

Přitáhne to zpátky pár autorů, kteří pomalu rezignovali... a možná , že povzbudí k další tvorbě ty, kteří to už začali vzdávat. Přeji všem, aby obrozený Písmák vydržel dalších dvacet let, i když já už u toho nebudu...

 

01.08.2019 07:40:56dát kritice tipysslandia

Ohľadom na Písmakovi- stotožňujem sa s návrhom Lnice,jednoznačne na Písmaku. inak vďaka za informácie a novinky.

01.08.2019 06:50:103 tipů dát kritice tipLnice
Díky moc za všechna info*
mám jednu takovou hloupost, hned na první stránce je v levém horním rohu napsáno na Písmáku...a v pravém horním rohu na Písmákovi...působí to poněkud...rozčepýřeně, nemohlo by se to sjednotit? Hlasuju pro: na Písmáku:)
01.08.2019 06:00:10dát kritice tipagáta5

čupr, hned si to vyzkouším u Jitky :)   a díky

31.07.2019 23:01:135 tipů dát kritice tipaleš-novák

super!!! dík za to, že tu můžeme být...novinky působí pozitivně, písmák jako by ožil.

31.07.2019 22:53:374 tipů dát kritice tipatkij
redaktor poezie
Dotaz k nové fci- dát kritice tip- lze zobrazit, kdo ho udělil? Děkuji.
31.07.2019 22:36:151 tipů dát kritice tipDanny
Jeden drobný nápad: v současné době vyskočí "žlutá notifikace" vlevo, když někdo dá kritiku nebo pošle avízo, šlo by, aby vyskočila i v případě, kdy někdo dá tip? (Mohlo by to být i volitelné, aby to neotravovalo, ale počítám, že tolik toho nebude, v jednotkách případů denně). V případě, že Tip šel i s kritikou, asi stačí jedna notifikace pro obojí.


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Některé komentáře byly označeny jako mimo téma a přesunuty sem.