Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

na bleším trhu vlastních odpovědí

06. 12. 2019
8
12
902
Autor
trojort

Vždycky je bezvadné, když rodiče hodí na smrtelné posteli na děti to, co měli zařídit sami.
    Proto se asi lidi lifrují na svůj konec do nemocnice.
    Jak jinak prošvihnout jejich poslední přání?

    Obličej zůstane viset jako kaňka na pomníku a je šmytec.
    Pak už ten portrét jenom bledne.
    Kdepak!
    Rozptylte mě!

    Pořád ještě nedokážeme mluvit o smrti bez toho, abychom zachmuřili čelo.
    Snad jedině mládí, které mu je smrt ukradená.
    Je před nimi vzdálená, jak tajuplná hvězda na noční obloze.
   
    „Ty dokážeš víc než já,“ říká rodič svému potomkovi.
    Co tím asi myslí?

    Mám rád ten záběr z filmu Čelisti, kdy šerif zakrmuje, s cigárem v hubě, žraloka.
    Jak se najednou objeví.
    POTŘEBUJEME VĚTŠÍ LOĎ...
    Jo.
    Potřebujeme větší loď.

    Možná to je řešení.


12 názorů

trojort
07. 12. 2019
Dát tip

...já si platím baráčníka... :)


trojort
07. 12. 2019
Dát tip

Phil

...po mě zbude vše, co skončí v kontejneru... :)

 


trojort
07. 12. 2019
Dát tip

kočkodan

...neděs mě nesmrtelností... :)

 


trojort
07. 12. 2019
Dát tip

Marcela

...zobecnění je často mimo a přesto se bez něj neobejdeme...


Marcela.K.
07. 12. 2019
Dát tip

Měla jsem to opačně... nikdy bych mámu nenechala zemřít v nemocnici...a nikdy nedokážu víc, než dokázala ona.

Takže tohle zobecnění je pro mě úplně mimo .


Kočkodan
06. 12. 2019
Dát tip

Už pro tu první větu pro mne zůstaneš skoro nesmrtelný. ;-)


Stejně si to pak děti udělají, jak budou chtít oni. Nedávno jsem to zažila. Tedy ne na vlastní kůži, ale v rodině. 

A dokázat víc? To ani ne, ale dokázat to po svém a tak abych byla šťastná a nekecat dětem do toho, co chtějí dokázaz ony.


Philogyny
06. 12. 2019
Dát tip

Zodpovědně se zamyslela  co po mně zbude...všechny ty zasazený stromy...?    :)


Musaši
06. 12. 2019
Dát tip

O tom "Ty dokážeš víc než já" taky něco vím. Ale taky vím něco o tom, že mnoho lidí "něco dokáže" pouze ve své době a pro svou dobu. Jenže pak ta doba uplyne, oni se třeba dožijí vysokého věku a uvědomí si, že byli zapomenuti ještě za svého života. A to byli kdysi tak slavní ! Třeba ve výtvarném umění to souvisí s tím, že se prostě změní trendy a jistí malíři, kteří byli v kurzu už prostě najednou neletí. Ve skutečnosti je všechno mnohem složitější, než si běžný člověk, který nemá s uměleckou sférou nic společného, představuje.

Proto si kladu pořád otázku  "co zbude ", naposledy třeba v Kvílení. Jenže jak to mohu vědět ? To neví ani celá moje generace a neví to ani lidé o generaci mladší, co po nich zbude. Chtějí být úspěšní tady a teď, ale co zítra ?     Tip.   ... Tak trochu přemýšlíme o podobných věcech.


nemám našetrené ... takže zostáva na pokusy ... idem to spísať a dať si to oštempliť ... hodlám sa dovtedy ešte zopárkrát zasmiať na plnú hubu ... a to bude tak akurát


Alegna
06. 12. 2019
Dát tip

mám přání o rozptýlení sepsané, kdyby mě odlifrovali, nebo jinak prošvihli...


Johanakrupa
06. 12. 2019
Dát tip

Já bych potřebovala také větší loď, ale alespoň vesmírnou. Rodiče to  na mě hodili, aniž by byli na smrtelné posteli..


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru