Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak se splyne s prostředím

07. 12. 2019
11
15
1009
Autor
trojort

Bosá holka si otřela brejle a zamířila směrem k nám.
Přemýšlel jsem o jejích vaječnících.
„Doktore! Potřebuju založit,“ řekla kamarádovi, kterému již roky říkáme doktor M. 
Pro germánský vzhled, skrze nějž nemůže nosit čepice a brýle.
A postávat na nádražích.
Vzhled si nikdo nevybírá.
Snad.

„Vy jste doktor?“ podívala se k nám servírka, která zrovna položila, za pomoci jednoho štamgasta, umdlelého mladíka na lavici u zdi hospody.
Vypadal mrtvě.
Feťáctví je těžká řehole.
O co jednodušeji přichází k extázi různí náboženští fanatici.
Těm to nemá nikdo za zlé, ačkoliv jejich sny mohou být velmi podobné.

„On není doktor. On je doktor M.,“ řekl jsem a pozoroval, jak to servírce běží hlavou.
„A co je v tom za rozdíl?“
„Doktor M. neléčí těla,“ řekl jsem.
„Von je zvěrolékař? Tohle je jen nějakej feťák,“ ukázala servírka na kluka přitisknutého k omítce uchem, jakoby poslouchal jestli dům správně dýchá.
„Ten určitě nepotřebuje nic extra. Jenom aby mě tu neskápl. O to jde. Na to by mohl stačit i tenhle doktor M.,“ řekla servírka uštěpačně.

„Já za pacienty nedocházím,“ řekl doktor M. přezíravě.
„Ale jste tady.“
„Jistě, ale inkognito.“


15 názorů

Gora
08. 12. 2019
Dát tip

Ta věta je zbytečně složitá, ať první či druhá verze... rozklad do dvou by textu určitě prospěl.

Nevím, celý ten první odstavec je psaný tak nějak "narychlo", s něčím /ještě kromě "vaječníků"/ nesouhlasím - Vzhled si nikdo nevybírá... mi připadá jako nelogické tvrzení. 


Zbora
08. 12. 2019
Dát tip

Gora: mně se třeba ta pasáž líbí tak, jak je. Je to smysluplná zkratka, která do tohoto útvaru docela sedne. Po tom krátkém rychlém úvodu mám třeba já problém s dlouhým kostrbatým souvětím, notabene ještě s nelogickou vloženou větou: podívala se k nám servírka, která zrovna položila, za pomoci jednoho štamgasta, umdlelého mladíka na lavici u zdi hospody. Připadá mi, jak překlad z googlu. Jak by to mělo být správně? Takto? podívala se k nám servírka, která za pomoci jednoho štamgasta zrovna položila umdlelého mladíka na lavici u zdi hospody. 


Dagmaram
08. 12. 2019
Dát tip

Jakoby poslouchal jestli dům správně dýchá :-)


Gora
08. 12. 2019
Dát tip

Taky tě čtu moc ráda, je to čerstvý vzduch zde na Písmáku.  U těch "vaječníků" by stačilo vložit jedno slovo, např. - přemýšlel jsem jsem o následcích pro její vaječníky :-)

skrze nějž - kvůli němuž

Hezkou neděli.


trojort
08. 12. 2019
Dát tip

...dík za všechny postřehy...


/T :-)))


dadadik
07. 12. 2019
Dát tip

:)


Alegna
07. 12. 2019
Dát tip

http://www.elabs.com/van/vk-mozek.htm

Zboro, možná by tě to mohlo zajímat


Philogyny
07. 12. 2019
Dát tip

Doktora M znám téměř osobně. Protože chodím naboso a nosím brejle...  :)


Zbora
07. 12. 2019
Dát tip

Promeditovat se do extáze (nirvány) je pekelně složitá a náročná věc. Většina lidí to nezvládne ani po desetiletích tréningu. Davová psychóza je trochu něco jiného, ale taky dobrá. Nicméně drogy jsou fakt rychlejší a spolehlivější. Až na ty následky, teda :)

Rád čtu Tvoje drobné příběhy (i přes občasné stylistické škobrtnutí). 

p.s.: to s tou podobností "snů" se říká, no, ale muselo by se to ověřit. Jestli tu biochemickou reakci zajišťují v těle v obou případech stejné spouštěče, tak je to možné. Zkusím zjistit. Ovšem neznám nikoho, kdo by se promeditoval do Badtripu, takže spíš ne, spíš se bude jednat o dva rozdílné stavy, které můžou vypadat podobně jen navenek.


mám pocit, že sme tu všetci inkognito  ... tak teda pánbohsnami a do videnia


Musaši
07. 12. 2019
Dát tip

Myslím, že tenhle literární fragment dost dobře zobrazuje "velké sociální nasazení " a zájem o bližního v současné společnosti. Tip - poslední v tomto týdnu.


revírník
07. 12. 2019
Dát tip

Je to vtipné


Alegna
07. 12. 2019
Dát tip

vaječníky chápu ve vztahu k bosým nohám - vlastní nedobrá zkušenost

o M ještě podumám, ale svoje jsem si tu našla :-)


Gora
07. 12. 2019
Dát tip

Tvoji originalitu mám ráda, troji, ale ty vaječníky mne nějak nepřitáhly:-), ani celý první odstaveček, např. tato věta je nějak narychlo složená: Pro germánský vzhled, skrze nějž

... snad příště.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru