Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oslovení čtenářů a čtenářek

16. 12. 2019
4
7
635
Autor
Kaj

Probudil jsem se do světa

 

Plného Manetových

A Lautrecových postav

 

Uvědomil jsem si

Že je to svět někoho

Čerstvě opuštěného

 

Včera jsem opustil

Ve městě naježeném

Ostny věží

 

Vím

Že opuštěnou

Už mezi Manetovými postavami

Nenaleznu

 

Hledám tedy

Někoho podobného

Komu bych mohl

Poslat dojmy z této krajiny

Místo omluvy

Jejího bývalého

Omluvení se své bývalé

 

Je to možné?

 


7 názorů

Kaj
17. 01. 2020
Dát tip

Díky Entropio

 


Entropia
16. 01. 2020
Dát tip

ve městě naježeném ostny věží - ta metafora až bodá, oslovující báseň


Musaši
16. 01. 2020
Dát tip

Lautrec byl hrabě, postižený šlechtic a proto se v jeho obrazech projevuje velmi vysoká inteligence, úžasná noblesa a nadled. Většinu života trávil v nevěstincích, a v jeho portétech prostitutek je mnoho soucitu a hlubokého smutku. Manet byl průkopník jako kolorista a proto jsou jeho obrazy nesmírně barevně strhující, živé a zářivé. Neměl ale smysl pro komponování obrazů a proto kradl kompozici z klasiků. Manet byl takovým předskokanem impresionismu a mnozí si ho pletou s jeho téměř jmenovcem Monetem, který mě právě dnes inspiroval k publikování básničky Imprese - západ slunce. Název té básničky odkazuje na Monetův obraz Imprese - východ slunce, kterýžto obraz dal název novému malířskému směru - impresionismu.


Kaj
14. 01. 2020
Dát tip

 

Milý Musaši, mě připadají takoví, jak jsi to napsal. Jak připadají tobě?

 


Musaši
20. 12. 2019
Dát tip

Připadá mi zvláštní, Kaji, že vedle sebe kladeš Maneta Lautreca jako by to byla nějaká dvojčata. Jsou to přece nesmírně rozdílní malíři. Nikdy by mě nenapadlo nějak je klást vedle sebe. A ani jeden z nich mi nepřipadá jako nějaký symbol smutku nebo opuštěnosti. Já jejich obrazy celkem znám a nenapadlo by mě ztotožňovat je s pocitem opuštěnosti.


Alegna
16. 12. 2019
Dát tip

možné je všechno, když už nebudeš opouštět :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru