Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

loňské sněhy

13. 02. 2020
6
7
580
Autor
Crossfitter

kdouloň strnulé šíje sklon

kdo loni sebral plody 

a dal na krk šálu

 

nikdo

 

až sníh se pověsil na ramena

začal lechtat větvoví

lízat žluté pihy

 

zkamenělých vosích hnízd

 

bez chuti tát

 

7 názorů

Crossfitter
17. 02. 2020
Dát tip

Zdravím, díky za zastavení u mého dílka :) 

Nad tím v jakém pádu dám první slovo jsem dlouho přemýšlel, nakonec vyhrála tato varianta, ale každý den se na to dívám trochu jinak... 

Začátek druhého verše je záměr jehož název taky neznám :) 

Pěkné pondělí, T. 


Entropia - souhlasím


Entropia
16. 02. 2020
Dát tip Crossfitter, B.Ezejmenij

Mně se ten první verš líbí, takové poetické jazykolamy tu vytváří kde kdo, navíc zvukově ladí se začátkem druhého verše, nevím, jestli záměr, ale má to svůj odborný název, který si samozřejmě nepamatuju...

Jen si myslím, že by tam měl být dtuhý pád - kdouloně strnulé šíje sklon


Crossfitter
14. 02. 2020
Dát tip

Moc děkuji za komentář, Radovane, vážím si takových slov a zároveň se zamýšlím nad úvodem básně. Pěkný víkend!

T. 


První verš mi přijde těžkopádný, ne úplně přirozený.

Ale to je vše záporné. Tedy relativně záporné.

Ostatní je Poezie s velpým P!


Gora
14. 02. 2020
Dát tip

Zajímavě odpozorovaná přírodní - v prvním verši by obsah mohlo doplnit sloveso či přehození slovosledu, zdá se mi opravdu strnulý jako ta šíje, k závěru pak báseň spěje celkem zdatně:-)


Ty jo, dobrý, připomíná mi to Josefa Palivce, ta zvukomalebnost, možná by to chtělo ji ještě zvýraznit, co to dá, na maximum!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru