Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oteplenie nehrozí

26. 03. 2020
3
7
745
Autor
Petrusha
- Dvesto gramov jemne údeného umenia prosím.
- Nakrájať?
- Áno, prosím.
- Zabaliť?
- Nie, ďakujem, zjem po ceste.
*
Rok 2052
Po uliciach poletujú potrhané stoeurové bankovky.
Bezdomovci si nimi z času na čas vystieľajú kabáty, aby im, keď sa schúlia na zem, nebola priveľká zima.
Traduje sa však, že novinový papier býval lepší.
Už rok sa však žiadne noviny nevydávajú.
 *
Vždy sa zídeme vo fronte na čerstvé, zohrievané párky.
Je nám obom zima.
Kým ich dojeme, vymeníme si zo desať nič nehovoriach pohľadov.
Potom sa bez slova rozídeme a deň ubehne tak, ako všetky iné.
Tupo a bezpohlavne, vyhovuje nám to.
Zajtra o tejto hodine však budeme opäť nedočkavo čakať, kým nám za lístky na jedlo poskytnú niekoľko minút mastnej rozkoše.
*
Nad supermarketom visí obrovské ružové srdce z polystyrénu. Ktosi naň vyšplhal a čiernym sprejom napísal:
 
Mylujem Lenku. 
 
Ruže vo výklade sú látkové.
Látkové sú i tváre predavačiek.
Už dávno si u nich nikto nič nekúpil.
*
V piatok sa opäť strieľalo.
V budove bývalého bitúnku schôdzovali poslanci o zásobovaní obyvateľstva základnými potravinami. Pri prerozdeľovaní rozpočtovehé balíčka zemiakov a kukurice sa zdvihla ostrá zvada.
Počet obetí je päť: medzi nimi sú i známy poslanec Igor Zvada a bývalý predseda súdu Róbert Úplatok.
Zvyšných troch nebolo možné identifikovať.
*
Prepoveď počasia na dnešný deň hlási teploty okolo nuly. Je potrebné počítať s poľadovicou, snehovými zrážkami a nárazovým vetrom.
Oteplenie nehrozí.

7 názorů

Petrusha
29. 03. 2020
Dát tip

Normálne som dostala E-mail, že vraj sa to tu snaží opäť niekto zlepiť.

Tak som si vravela, a že si prídem zaliať kafíčko, a pozriem, či hrnček tečie, ale nebo nie.


Norsko 1
28. 03. 2020
Dát tip

čau petrusha. kde ty se tu berieš


Petrusha
27. 03. 2020
Dát tip

Prosímvás, údené! Nechcete príliš? Nestačia Vám mastné párky plné múky? (a či vám u toho bude do spevu mno mnooooooo ... nech sa páči ... )

 


Karla9
26. 03. 2020
Dát tip

Celé mi to přijde jako dobrý nápad*



simonceli
26. 03. 2020
Dát tip

bankovky v kabatoch bezdomovcov! ale bez novin... viac by sa mi pacila predstava, ze za udene by sme museli zaplatit peknou basnou, namalovanym obrazkom alebo zaspievat, ale som asi prilis velky optimista...tip!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru