Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nic zásadního se neděje; sempervivum

Výběr: egil
10. 08. 2020
16
24
1225
Autor
Luzz

 

na římse divadla netřesk -

 

být jím od narození -

uchytit se v narušené omítce

vystačit si s málem

 

vykvést

 

odumřít

 

...

 

na římse divadla netřesk -

prý Sempervivum

 

k smíchu.


24 názorů

Kamamura
28. 10. 2021
Dát tip

Rozpadlost drolící se omítky je napodobena dokonale!


per_zay
22. 08. 2020
Dát tip

hmmm ... T


dominick
18. 08. 2020
Dát tip

Poetický minimalismus, který mě navíc zaujal tím, že tu chybí 2. osoba singuláru :)


Silene
12. 08. 2020
Dát tip

Luzz, nepokládala jsem to za vztahovačnou reakci, ale pokud vyznělo, zřejmě s tím rovněž nic nenadělám. Možná zde přílišná úspornost vyjádření naopak vytváří vzájemná nedorozumění.


Luzz
12. 08. 2020
Dát tip

silene, prosím, nebuď vztahovačná. ten alibismus se nevázal k interpretaci/čtenáři, ale k té mé předchozí větě ve smyslu - pouštím ven text (se všemi těmi "nedokonalostmi") a alibisticky si říkám - ať si s tím čtenář dělá, co chce. snad je to z mé strany srozumitelné.

 


Silene
12. 08. 2020
Dát tip

Není to alibismus, ale regulérní interpretační přístup. Vyhroceně Roland Barthes, Smrt autora. Jediný rozdíl, že tady s ohledem na koncept serveru na ni ještě nehrajeme.

Včera ráno mě text o všech původních verších příliš neoslovil, zato ten závěr velmi.

law: Karel ach. Dobře tvůj čtenář škrtal.

 


Luzz
11. 08. 2020
Dát tip

návrh lawenderr škrtnout druhý verš mi přišel smysluplnej; v původní verzi bylo: na římse divadla netřesk -/jednoduše krásný nekomplikovaný/být jím od narození -/atd.

- protože samotnej obraz netřesku na římse je dostačující (netřeba dovysvětlovat)

a to ostatní - ať si s tím čtenář dělá, co chce. vím, alibismus...

a navíc - třeba to za pár týdnů/měsíců budu sama vidět úplně jinak.

 


atkij
11. 08. 2020
Dát tip

No a vo tom to je...

každý si v básní najde, co potřebuje a co ho těší. I čtení je tak trochu divadlo:)


lawenderr
11. 08. 2020
Dát tip

:))) já jen své postřehy - jestli jsou špatné, rozumím ... jsou jen mé ... Ale co bychom si tu pak pod básničkama psali -  to to máte dneska ale pěkné, pani? :D Když se mi nezdá a myslím si, že má smysl napsat, napíšu. Písmenka ať si cedí autor:) (... Karel ať!:))

Příšte už jen Ach - nebo tiše:)


Silene
11. 08. 2020
Dát tip cvrcka

Abych to řekla korektně, vnímám to tak, že přečíst jinak cizí báseň není stvůrnost. 


Silene
11. 08. 2020
Dát tip

Nebuď tak přísný, egile. Vždyť nikomu nic neškrtáme, říkáme, co se nám také líbí. Tedy já.


egil
11. 08. 2020
Dát tip

Struktura básně, jak je, mi přijde smysluplná. Rostlinný růst vs. divadlo (antické jeviště světa). Přepisovat cizí texty je trochu stvůrnost... Haiku moment (poetický efekt svého druhu) nebrat - tady se hraje o něco jiného. Prostě paralela/analogie.


Silene
11. 08. 2020
Dát tip cvrcka

(law, jako bys nevěděla, že jsem pořád někde jinde, no. Samozřejmě, že čuju rozdíl, ale tak když už se tu začalo krájet, chtěla jsem zblajznout ty domněle nepotřebné kousky dortu, neskromně si užít)


lawenderr
11. 08. 2020
Dát tip

jj, to by bylo skvělé, taky, sil - ale úplně jiná báseň. Víc by vyniklo to divadlo ... netřesky bývají největší divadla:))

Baví mě obě :)


Silene
11. 08. 2020
Dát tip

Jste tu chytré, taky by se mi nejvíc líbilo jen to pod tečkami.

na římse divadla netřesk/prý Sempervivum/k smíchu.

(Přepisuji, jen pokud by se text pod tečkami ještě nějak měnil.)


lawenderr
11. 08. 2020
Dát tip

hezká zamyšlenka :) - co se děje s netřeskem po smrti, semprevivum - k smíchu :))

Přijde mi takhle čitelnější ...


Luzz
11. 08. 2020
Dát tip lawenderr

vidíš, atkij, píšu haiku, aniž bych věděla, co to haiku je...

lawenderr, asi jo... zkusím zredukovat... díky... myslím, že to bude fungovat i bez toho.

 

ostatním děkuju za návštěvu.


Alegna
11. 08. 2020
Dát tip

Sempervivum - no nezní to krásně?*


lawenderr
11. 08. 2020
Dát tip

:) jako atkij ... na mě moc slov, po prvním verši mi ten druhý přijde, že neměl přijít :)


atkij
11. 08. 2020
Dát tip Silene

už první verš hovoří za celou báseň, skvělý haiku moment. 


revírník
11. 08. 2020
Dát tip

Ne, nic zásadního..., hraje se dál.


vesuvanka
10. 08. 2020
Dát tip Silene

Nejspíš Sempervivum tectorum, a to není k smíchu :-))) ***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru