Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NOCLEŽNÍK

14. 02. 2021
5
8
303
Autor
Rendlík 1

Dotek něžnosti.
Vítr zcela zlý.
Jak vlastně zrada
zní. Překvapil když
o celistvosti snil.

Letím vzduchem.
Co povídáš, uteklo
my to druhým uchem.
Zcela ukvapeně zní.
Zašitý ukrytý v zemi
kde je vše zanícené.

Padl potom vstal jako
král. Ukryt byl v jásavých
barvách rozvinutých.
Prosím i žádám hádám.
Chci být jako první ucelený.

Drcen svými myšlenkami.
Poutavý příběh rozvířen.
Neprší štěstí nikoliv déšť.
Dej ruku v pěst, zmalovaný
ksicht. Umrlec tu leží nikam
nepoběží, jen tu smrdí pronikavě.

Příběh se stal, rozpolcen ve dví.
Srdce bije a nikoho to nebolí.
Pohled pronikavý, odepnutý.
Stačí jeden dotyk a svět náhle
zrůžoví. Padám, dnešní smrt
odkládám. Ubíjen dle jaké si
libosti. Urputnost zavdává otázku
proč, nebo nikoliv utvořen rozlit.
 


8 názorů

Rendlík 1
16. 02. 2021
Dát tip

Já nepochopím že si někdo dá tu práci rozpitvávat báseň. Myslím že se ti bud líbý, nebo ne. Myslím že v mých básních jde o pocity, a ty se snažím vyjádřit. Někdy se to nepovede nekdy jo. Jsem převědčen že nejde o slova v mém případě ale o tom jak celá báseň vyzní. Jaká je její dynamika a po přečtení spalte, ne po přečtení jaký máš z té básně pocity. Jestli jsi si díky ní něco uvědomil. Tak čau kritici.


Přijde mi neobvyklé, že některé verše přesahují do veršů pod nimi.

Mám za to, že verš je rozlišitelná jednotka tvořená slovy. Je nějak vyznačena, většinou to bývá zalomením. Takže takový verš pak tvoří samostatný řádek. Neříkám, že je to bez výjimky. Jistě jsou záměry, kdy třeba „přečuhující“ slovo patří i do verše následujícího. Verš není nevyhnutelně to, co věta.

Verš by měl obstát i jako samostatně stojící. Obstát v tom smyslu, že bude stát za přečtení, protože má náplň a jakousi melodii. Tady mi to místy nepřijde.

Další věc – k obsahu – přijde mi, že v začátku básně je určitá nelogika. Dotek něžnosti / Vítr zcela zlý/ …zrada. Říkám si, kde je ta něžnost?

I spojení ve verši: Prosím i žádám hádám – tedy ta za sebou jdoucí slova – žádám hádám, mi nepřijde šťasné, spíš jestli se nerozhodnout jen pro jedno z nich.

verš - Neprší štěstí nikoliv déšť – co tedy prší, když ani to a ani to druhé?

Poslední verš – proč, nikoliv utvořen rozlit – mi dává smysl, ale chybí mi můstek mezi utvořen a rozlit.

Nicméně jsou v básni pasáže či obrazy, které se mi líbí – Padám, dnešní smrt, Příběh stal se rozpolcen ve dví / srdce bije a nikoho to nebolí

Báseň rozhodně svou náplní stojí za přečtení. Zasloužila by si podle mě ještě trochu zpracovat.


Savage Flame
14. 02. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

asi preklep... uteklo my... pokud to melo byt jako uteklo to me osobe, tak tam ma byt mekke i... Jinak pekne dilko. tip. ;) S.F.


Dagmaram
14. 02. 2021
Dát tip Rendlík 1

takový tobogánek. Dobrý :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru