Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spoznať svet

31. 07. 2021
10
22
372

Malá má dva roky a dva mesiace. Do škôlky pôjde o rok, ale rada sa hrá, že už chodí. Naloží si malý plecniačik, behá po byte: „Ponáhjam ša do škvojky!“

Zrazu zastane: „Ešte nemvožem íšť do škvojky! Najpv muším špožnať švet! To nie je ako papať jíbezjičky.“

***

Dovezieme mojej mame jedlo a potrebné veci. Je príjemný podvečer, usadíme sa na lavičke v záhrade. Tráva je už zasa vysoká. Mišo berie kľúče od garáže, ide pre kosačku. Kým kosí, Monka strihá výrastky pri stromoch. Haňa sa prestane jašiť, chce pomáhať. Mamina jej vkladá do rúk prútiky a ukazuje hromadu pri plote, kam ich treba hádzať. Prebehne trikrát, pri štvrtej hrsti vetvičiek sa zháči, otočí sa na mňa: „Zanes to ty, Gabi!“ Behá, skáče, pozoruje päť balónov na oblohe.

Je pripravená na všetko. Môže z nej byť robotník, aj riaditeľ.

***

modlitbička v Hankinom jediněčném podání:

andejíčku štjážničku

opatjuj moju dušičku

jako bojo pji pošteji

panbožko moj pomáhaj


22 názorů

Mamarína, niečo za sebou, niečo pred sebou, ja som Hankina babička...baba gaba, babi gabi, babina gabina, podľa nálady :)


Mamarína
10. 08. 2021
Dát tip

Úprimne závidím, ja to už mám za sebou. Deti sú už dospelé. Ale mamou som stále a život sa točí...Krásne píšeš.


annnie
04. 08. 2021
Dát tip

:) :) :)


vďaka, annnie, Haňa práve spožnáva švet v Chorvátsku :) keď ju ťahajú rozmčenú z mora, trasie ju, že nevládze artikulovať, ale kričí -pjá - vať!


annnie
04. 08. 2021
Dát tip

Závidím Haně, až si toto vše jednou jako dospělá přečte... Jak ráda to čtu! Prosím pokračovat!!! Tip a.


obávam sa, bixley, že toto povie aj naša Haňa :)


bixley
01. 08. 2021
Dát tip Gora

Roztomilost sama!

Synek mé kamarádky šel první den do školky, zvládl to tam dobře. Večer mu kamarádka říká, že si má jít vyčistit zuby a jít spinkat, protože zítra ráno vstává do školky. Synek: "Už zase??"


gabi tá istá
01. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

súhlas, black...je taká nespútaná, pripomína mi v tomto veku moju najstaršiu...minule hovorím Monke - ty vlastne vychováš Ivanine dieťa a ona len kozy(má koziu farmu) :)


Úplně skvěle to napsal Luboš.....hlavně, že jste připraveni vy na všechno.....jjj...v tomto věku jsou nejkouzelnější:-))))))


Alegna
01. 08. 2021
Dát tip

:)))*


Andělka1
01. 08. 2021
Dát tip

***


pre veľký záujem, pridám ešte modlitbičku :)


Andělka1
31. 07. 2021
Dát tip

***


8hanka
31. 07. 2021
Dát tip Gora

tak preto...nikdy som nechodila do škôlky a keďže stále nepoznám svet, už sa do nej ani nedostanem...


Ano, mají vše před sebou.


Alegna
31. 07. 2021
Dát tip

To vypadá na filozofku :))


revírník
31. 07. 2021
Dát tip

Ale jo, to už se dá pochopit.


ríbezle - ríbezličky / rybíz/, ktoré papá priamo z kríčkov...nechápeme ani my súvislosť


revírník
31. 07. 2021
Dát tip

Že by Jí bez lžičky?


revírník
31. 07. 2021
Dát tip

Naše Rozárka je stejně stará, tak vím, jaká je to radost.

Co to je jíbezjičky?


veď to, Kočkodan! Dobrý postreh, smejem sa


Kočkodan
31. 07. 2021
Dát tip blacksabbath, gabi tá istá, Gora

 

No, hlavně aby u ní bylo okolí připravené na všetko... (žmurk)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru