Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kosu klepe na verpánku

Výběr: Bačkovský, Gora
31. 10. 2021
29
25
797
Autor
atkij

 

 

 

Po zámrzu páru poupat

možná zdá se podezřelé

nepřestávat v patách houpat

otázku:

A to je celé?

 

Bez dokvětu.

Uvnitř spánku.

 

Kosu klepe na verpánku

opožděný motiv léta.

 

Mezi žebry další meta.

 

 

 

 

 


25 názorů

Entropia
27. 01. 2022
Dát tip

Opožděný motiv léta. Je zrádný. Ačkoli podán hravými slovy a s lehkostí. 


Uličný
24. 11. 2021
Dát tip

á bé cé dé prasklý vřéde

opravdu je tohle celé?


atkij
08. 11. 2021
Dát tip Gora

Děkuji oběma. Považuji si...


Bačkovský
08. 11. 2021
Dát tip

Velmi dobré, nic navíc, uzavřené, těžko něco napsat. "Mezi žebry další meta" doufám, že nebude dosažena. Alespoň tak rozumím obsahu básně. 


atkij
08. 11. 2021
Dát tip

Takové krásné komentáře. Děkuji, děkuji vám. Těším se ...


guy
08. 11. 2021
Dát tip

Předpisově vyklepané  :)


Sarrah
08. 11. 2021
Dát tip

moc hezká...


Alenakar
04. 11. 2021
Dát tip

atkij,

já nemám nikde žádnou bezúdržbovou zónu. Naopak - věnuju zahradě první poslední. Teď mi ale zase začali na anglickém trávníku dělat krtci krtince, takže šílím.


annnie
04. 11. 2021
Dát tip

Chvíli jsem tu nebyla a málem mi unikla taková krása... Tip a.


Silene
03. 11. 2021
Dát tip

(Má oblíbená.) 


Hele, to by se možná dalo i publikovat. Zkusím to. Sorry, že píšu tady v tvých komentářích, kdyžtak to smaž, nebudu se zlobit, fakt ne. Díky za azyl. 


atkij - tak vidíš, já se zase bojím za světla. Bojím se posměchu lidí, bojím se, že za světla mě snadněji uvidí a budu pro ně stadnější cíl ("Támhle jde, na něj!"), bojím se slunce samotného, protože nemilosrdně odhaluje mou fyzickou podobu, na kterou vůbec pyšný nejsem, nemám světlo rád, protože bere prostor mé fantazii, a naplno ukazuje všechnu tu špínu, zchátralost, oprýskávající omítku (jaktože v Praze chátrá tolik budov, když prý je soukromník lepší majitel než stát?), zničené lidi bez nálady vlekoucí se do práce a z práce v další dny otročiny, špatně skrývaný vztek z vlastní i cizí bídy, a hlavně beznaděj, apatii a všeobecný marasmus. Je to jako procesí vyhořelých hřbitovních svící krchovem, na který už nechodí ani příbuzní pohřbených.

Zato v noci! Všichni usnou, nikde ani živáčka, kromě prostitutek (jsou neškodné, když se jim vyhneš), pasáků (platí totéž), zlodějů a lupičů (nemámívám u sebe nic, co by se dalo ukrást, a dávám to rozedranými hadry jasně najevo), vrahů (většina z nich dělá na zakázku, a kdo by mrhal peníze na to, aby mě zabíjel? Jsem dokonale a důsledně bezvýznamný), opilců a bezdomovců (občas jim hodím nějaký drobák, koupím něco k snědku a poslechnu si jejich příběh - většinou mají co říci a nemají už důvod pořád lhát a hrát divadlo, jako většina "spořádaných občanů"), toulavých psů a koček (nebezpečné jsou jen ty se vzteklinou, a to už poznám), a potom čertů, duchů, démonů, upírů, ghůlů, revenantů, Půlnočního skřeta z Morgensternovy poezie, krále ve Žluté, hraběte Drákuly a Nyarlahotepa, nebo jak se jmenuje - ale ti všichni existují, jen když v ně věříš - stačí přestat věřit, a rozplynou se jako pára nad hrncem. Neříkám, že se jich občas ale neleknu - to ne, občas mě vyděsí doslova k smrti, ale hele....

Pořád je podle mě noc tisíckrát bezpečnější než den. Miluju noc, je to moje černovlasá holka, se kterou se dá nejen spát, ale i donekonečně povídat o všem, a nikdy ti neřekne - to mě nezajímá, jdi už pryč. Nikdy.

Tož tak. 


atkij
02. 11. 2021
Dát tip

Abakus: Ty jsi zlatá...;) Díky. 

Alenakar: Přes měsíc jsem na zahradě tvořila bezúdržbovou zónu. Jaro ukáže...a těším se na to. Ale teď je teď...Děkuji za zastavení. Zálibu ve fotkách sdílím. 

Ponocnéj Venca, díky za vjemy z noční Prahy. Věřím, že úplně jiný a svět. Noční procházky provádím sporadicky. Bojim, bojim. Ale za světla, slunce...


Rachot naklepávané kosy mi často pomáhá v orientaci při pravidelných pochůzkách noční Prahou. Je to něco jako Polárka pro cestovatele, nebo sextant pro námořníky. 


Alenakar
01. 11. 2021
Dát tip

Já mám dojem(a měla jsem ho zvláště včera a předevčírem), že jsme letos dostali, co se léta týče, jakýsi nášup. Fotila jsem jako vzteklá a makala jsem na zahrádce. Nadstavované léto bylo třeba využít. 


Abakus
31. 10. 2021
Dát tip

je to zlaté a to aj napriek tomu, že som nikdy nenaklepávala kosu. 


atkij
31. 10. 2021
Dát tip Gora

Milá děvčata děkuji vám. 

 

cassy - och, ach, děkuji. Potěšilo. (Zrovna tuhle mám ráda.) 

Kočkodánku, ani jednoho:)) Klepu to na dřevo.

Dales, všiml sis. Ju chú!. 


dadadik
31. 10. 2021
Dát tip

jojo :)


Dales
31. 10. 2021
Dát tip

Pěkné. A sezónně přesné. /*

Tak trochu rispet?


cassy
31. 10. 2021
Dát tip

tak nevím...proč to fňukání o krizi současné české poezie...když je tolik naděje...


Kočkodan
30. 10. 2021
Dát tip

A já ti klepu uznale na rameno. Snad tě z toho neklepne. (nebo mě)


Pěkné.


Už jen za ten název:-)))).....a....ukládám si..*/**********************


lencza
30. 10. 2021
Dát tip

Moc pěkné! Na podobné téma jsem nedávno zkoušela zkomponovat haiku:

Růžové poupě

nese v sobě sílu kvést -

v předvečer zimy

 


Gora
30. 10. 2021
Dát tip

Jitko, velmi vtipné dílko! A zručně napsané, ale to je u tebe samozřejmost.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru