Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Element

16. 01. 2022
32
63
1189
Autor
Gora

 

Obzor se tehdy zpil

džusem z pomerančů.

Kapoty aut

do rána pokryl sníh.

 

Psal se únor, rok dvacátý,

nové tisíciletí,

a epitel pouště

zdál se na dosah.

 

Bouřlivě tálo.

 

Mezi prstí procházel

cizorodý element.


63 názorů

Gora
20. 01. 2022
Dát tip

ZE: cítila jsem, že se "přihodí" něco extra, a taky ano:-)... díky!


.. .

(PS: děsivě krásné západy slunce většinou prý i něco znamenají,..., ale do toho zase až tak nevidím (krvavě děsivě hezký byl prý západ slunce na Silvestra (?) třeba v roce 1938..) )


kvaj
19. 01. 2022
Dát tip Gora

U mě je to také tak. Nakonec, nejsem básník ani spisovatel.


Gora
19. 01. 2022
Dát tip

díky, kvaji, u mne je tvorba většinou pokus/omyl, no a svět se nezboří, ale úplně jedno mi to není...


kvaj
19. 01. 2022
Dát tip

To je mi jasné. V důsledku četby nejrůznějších básní od nejrůznějších autorů, poslední dobou zejména na stránce Poezie pro každý den, mi došlo, že poezie je o zkoušení i velmi divných obratů a souvislostí. Dělali to všichni, i největší básníci. Nejhorší, co se může stát, je, že člověk napíše blbou básničku, nebo takovou, kterou nikdo nepochopí. A co je na tom? Ostatně, kde jinde než v poezii může dát člověk volnost své fantazii a představám. I tak se v konečné podobě básně autor dost koriguje .


Gora
19. 01. 2022
Dát tip

kvaji, díky, a to je ono, co mne baví NEJVÍC - zkoušet.


kvaj
19. 01. 2022
Dát tip

Sice mi to trochu připomíná básnění typu - polykám jadérka růžových ponorek, ale proč ne. Zkoušet je v poezii nejvíc.


Gora
18. 01. 2022
Dát tip

law, já děkuju za tvůj pohled, no, byl to takový až děsivě krásný západ slunce, tak proto:-)


lawenderr
18. 01. 2022
Dát tip

:) proč džusem? A proč přepil? :) Promiň, ale jak si kladu otázky, abych mohla správně vstřebat, tak mi začlo být kyselo. Tak koukám, jestli se taky někdo po džusu překyseluje, a asi jsem sama :D Ale líbí se mi pohled na mísení elementů - trochu mrazí a trochu udivuje, jak si to ta příroda všechno pěkně zařizuje ... Díky za tvůj pohled


Gora
17. 01. 2022
Dát tip

Já to beru, Pavle:-)... díky za názor. Od toho jsme tady... abychom se dozvěděli. 


PavelK
17. 01. 2022
Dát tip

Obzor se tehdy zpil...

Začalo to dobře, že by blues?

ááá

džusem z pomerančů?

Jak se někdo může zpít džusem, uznávám špatně mu z toho může být?

(zvrací) sníh na kapoty aut...

Možná příliš velká snaha o originalitu na úkor srozumitelnosti textu (pro mne jako pro prostého venkovana), ale nevylučuji možnost, že mne báseň intelektuálně přesahuje.

Mám pocit, že míň by bylo víc. Ale to je jen můj úhel pohledu. Taky bych se přimlouval, za výraznější linku, propojení. Trochu moc to působí jako výkřiky.

Jsi skvělá básnířka, zasloužíš si kritiku.

:-)


Gora
17. 01. 2022
Dát tip

Díky, Aleno.


Alenakar
17. 01. 2022
Dát tip

Mám ráda bouřlivé tání.  Vybaví se mi obrázky divokých potůčků a potoků z ruských filmů, když vypravěč oznámí, že "prišla vesna".   Tip.


Gora
17. 01. 2022
Dát tip

Biskupe, díky...


Gora
17. 01. 2022
Dát tip

Ivi, děkuju...


Gora
17. 01. 2022
Dát tip

cassy, děkuju... spíš asi můj styl ala haiku:-)


Gora
17. 01. 2022
Dát tip

Radovane, písek z pouště, přece! Díky za náhled.


Gora
17. 01. 2022
Dát tip

Safe, za názor se neomlouvej... naopak, jsem ráda, že dáš vědět...

Kruhový objezd byly mé začátky, takže jistě jako každá prvotina amatéra v poezii obsahuje nedostatky.

Báseň o ničem... a já měla za to, že o něčem přece je, i když se nezabývám kdovíjak náročnými záležitostmi. Jsou zde na ni i jiné názory a všechny si musím přebrat.

Haiku jako způsob vyjádření mi učarovalo a celkově mám v poezii ráda hutnější styl než květnatý... děkuju za upozornění a za to, že se mým "směřováním" zabýváš!


zaútočilo mi to na mezibuněčné spoje.....*/*************


líbila se mi zejména první strofa...


cassy
17. 01. 2022
Dát tip

moc pěkná koláž...!


Safián
17. 01. 2022
Dát tip Gora

Omlouvám se, ale již jednou jsem ti psal o možnosti nedobrého vlivu zdejšího haiku (a haikařů) na tvou poezii. V této básni jsi po této cestě došla za poslední čas mnohem dále. Báseň o ničem s podivně fantazijní obrazností a ornamentálními šmuky cizích slov. Kde jsou tvé pěkné básně z Kruhového objezdu? I na nich je ještě co vylepšovat. I jiní si tady všimli tvého nového stylu. Je to tedy trvalejší jev.


ořezáno na elementy, akorát těm elementům nerozumím 


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Díky za rady.


K3
16. 01. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Je dobře šetřit slovy, pak se toho řekne kupodivu víc.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Karle, díky, kéž bys měl pravdu. 


K3
16. 01. 2022
Dát tip

Moc se mi ta báseň líbí, jedna z nejhezčích. Jednoduchým způsobem vyjádřené. Tak to má být. Nechci tě přechválit, ale zdá se mi, že se pořád lepšíš.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Díky, Jani!


vesuvanka
16. 01. 2022
Dát tip

Irenko, báseň je moc pěkná, epitel pouště mě také dostal :-))), TIP


Gora
16. 01. 2022
Dát tip atkij

Jitko, děkuju, zvažovala jsem počet cizích slov velmi pečlivě, došla k tomu, že upřednostním své /po/city - ale děkuju!


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Kočkodane, jako element jsi tady ceněn, tak nepřestávej:-) a dík.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Luzz, proč bys byla mimo... za epitel může zcela jistě má zdravotnická profese a představa, že ve sněhu s navátým pískem z pouště mohu nahmatat/přiblížit si strukturu/povrch/"kůži" Sahary...díky za dotaz.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Díky moc, Peter. Jsem ráda, že rozumíš.


atkij
16. 01. 2022
Dát tip Gora

... poušť se zdála na dosah... také by stačilo. Připomínka luzz působí trošku příkře, ale přijde mi trefná. Přitom metaforicky vzato, ano, i   poušť se může jevit jako věčně živý organismus s měnícím se povrchem. Ale jsou zde použita i další výrazná slova - knižní prstí a z latiny převzatý element, to je na tak střídmý prostor textu až dost.  

Tento detail ale nemění nic na mém mínění, že tvá báseň je DOKONALÁ. 


Kočkodan
16. 01. 2022
Dát tip kvaj

Psal se únor, rok osmačtyřicátý,

a že je vše na pytel,

se nejen zdálo.

Na náměstí

puč projevem provázel

zpitý Klement.

 

Irčo, to je můj komentář rušivého písmáckého elementa. Snad v tobě nevyvolá bouři nevole. (mrk)


Luzz
16. 01. 2022
Dát tip Gora

asi jsem klasicky mimo, ale moc nevím, co si představit pod souslovím epitel pouště. jakože ono to zní hezky, to jo, ale prostě mi to tam nějak nezapadá.


Kedy sa stalo je zrejmé a čo sa stalo drží dostatočne aby sa o to mohol oprieť aj čitateľ.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Přemku, jsem ráda za tvoji reakci, zamýšlím se, možná nedostatečně, nad zkracujícími se vzdálenostmi a že jsme opravdu jeden svět, na dohled i na pohmat... díky.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Táňo, děkuju.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Andělko, je to J.Nohavica - Těšínská? Díky.


lastgasp
16. 01. 2022
Dát tip K3

Krásná báseň, mnoha podobenství. Umíš do děje vložit naděje a řád, což je cenné. Z komentářů cítím výraz překvapení nad pojmem epitel pouště. Zde představa čehosi hmotného alternuje. Víme o existenci elektromagnetického vlnění, a přesto ho nevidíme. Věříme ve stvoření světa, což je předpoklad naší existence, ale neznáme tvůrce. Jen v něho věříme. Vysvětlení elementu je pak snadněji pochopitelné. Díky za vyburcování mého zamyšlení. Jsem zde teď velmi málo, řeším těžké situace.


Andělka1
16. 01. 2022
Dát tip Gora

Nevím, proč, ale mně se vybavila - (což je pro mně symbol holcaustu a jiných hrůz, které následovaly) to mám tedy asociace, tak nevím...

https://www.youtube.com/watch?v=cEwI7N4mg4Q


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Jarmilo, občas se octnou na nečekaném místě:-), já díky!


Jamardi
16. 01. 2022
Dát tip

Věci by měly být v pravý čas na pravém místě.....Děkuju. 


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Díky moc, Renato!


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Třeba příště. Jarku.


bixley
16. 01. 2022
Dát tip

Ireno, hezky hutná a výstižná báseň.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip blacksabbath

Jarku, pokud si to přeješ, dočkáš se... a díky za kouzelnou repliku z páně Werichova slovníku.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip annnie

:-) a děkuju, an.


annnie
16. 01. 2022
Dát tip

Já tě nepoznávám! Velmi se mi líbí. Tip a.


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Markel, díky...


Markel
16. 01. 2022
Dát tip

*, líbí


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Díky, Jitko, snad:-)), a potěšilo.


atkij
16. 01. 2022
Dát tip K3, Helen Zaurak, Santi€, Zeanddrich E.

Na tuto situaci si pamatuji. Tedy má zkušenost je z loňského roku.

Výborně jsi předala. Tvůj nynější způsob poetického vyjádření našel dle mě správný směr.  Koncentrovaná poezie, která si zaslouží pozornost. 


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

supíku, díky:-)


Norsko 1
16. 01. 2022
Dát tip

Epitel pouště ?


Gora
16. 01. 2022
Dát tip

Opravdu.


supizmus
16. 01. 2022
Dát tip

 epitel pouště

zdál se na dosah.

 

nejvíc z celého díla!


Norsko 1
16. 01. 2022
Dát tip

já na bráchu a brácha na mě, viď atkij


Norsko 1
16. 01. 2022
Dát tip

Opravdu ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru