Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Samuel

Výběr: Gora
29. 01. 2022
9
13
388
Autor
Lyrae

S.H.

Kde teď jsi, milý

nejdražší učiteli

Řekni, co večer přinesl těm mihotavým očím

jež mezi světy těkají

 

Vždyť vím, jak poraněně touží po náruči

a že mé paže tu sílu ještě nemají

 

Prosila jsem Boha v přívalu odevzdání

ať moje kroky vede moudře

temnotou dvojakosti

jež svírá duši člověka

 

Tebe ať chrání

mému já dá, ať prozře

že láska tělem ženy jen volně protéká

 

a pramen dětské divokosti

neprýští z nitra ale skrz ně

Byl tolikrát už přehrazen a odkloněn

I vodě zlámat žebra lze

když zmrzne

 

Kde teď jsi, milý

a víš ještě o mně?


13 názorů

díky za vysvětlení, na Zimní slunovrat se podívám


Lyrae
31. 01. 2022
Dát tip

R.J. Voříšek: Je to o konkrétním muži. Pro název jsem ale použila jeho jméno právě kvůli konotacím, které zmiňuješ. Uznávám, že je to osobní a významově nejasné. V první části básně je to vztahové, spíš než kde, se asi ptám s kým :-) V závěru řeším své strachy a nedůvěru k lidem, s nimiž se snažím vyrovnat.. Doporučuji pro doplnění skládačky moji předchozí báseň Zimní slunovrat, pokud se ti bude chtít. Děkuji moc za zastavení a pozornost!


Lyrae
31. 01. 2022
Dát tip

Alenakar: Když už teda dělám reklamu vlastním poetickým pokusům, tak pořádně :-D Přečti si, prosím, také předchozí báseň Zimní slunovrat. Jazyk v ní používám autentický a zajímalo by mě, jak to na Tebe působí. Mnohokrát děkuji!


Alenakar
31. 01. 2022
Dát tip

Jsem ráda, že pathos stále žije a na Písmáku se vyskytuje ještě někdo, kdo touží psát vznešeným jazykem.

Z otevřhuby si nic nedělej. Už jeho přezdívka mluví za vše.  Tip.


Nevím kdo je tím osloveným a hledaným milým učitelem v první části básně. Původně jsem si myslel, že Bůh, ale v další části je Bůh konkrétně oslovován, takže jedině, že by se najednou objevil. Pak mě napado, nejde-li o starozákonního Samuela. Text mi však přijde osobní a současný. Zřejmě by mé omezenosti prospěla báseň jen v podobě posledních dvou třetin. Jako celek má pro mě báseň početné neznámé a málo rovnic k jejich výpočtu. Co nesmím opomenout, abych jen nekafral je to, že pasáže o protékající lásce, pramenech dětské divokosti a zlámaných žebrech vody, jsou výborné a zamyšlení hodné.


Lyrae
30. 01. 2022
Dát tip

Děkuji!!! Sváteční ubrus mi vyvolal úsměvnou vzpomínku na milovanou babičku, vyšívající tištěné květinové vzory divokými barvami. Výsledkem je škála naprosto nepoužitelných ubrusů z pozůstalosti, které nikdo nemá to srdce vyhodit :-) <3


Thea v tramvaji
30. 01. 2022
Dát tip Gora

V téhle máš vznešenější výrazivo :) A konec krásný... Četla jsem víckrát, abych se každou pasáží co nejsrozumitelněji propletla. Je to jako sváteční ubrus!


Lyrae
29. 01. 2022
Dát tip

ach děkuji, děkuji moc <3 vážím si toho!


Gora
29. 01. 2022
Dát tip Lyrae

Moc potěšilo, Lyrae, složitější "konstrukcí" a kromě celé básně některými zvlášť nádhernými místy  -  je to pro mne silný, zvláštní, pamatovatelný text...

a pramen dětské divokosti

neprýští z nitra ale skrz ně

Byl tolikrát už přehrazen a odkloněn

I vodě zlámat žebra lze

když zmrzne

 


Lyrae
29. 01. 2022
Dát tip

ach, to mě zahřálo u srdce, že to nepůsobí jako patos. Moc děkuji za pěkný komentář :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru