Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD Bajka o lvu a mouše

20. 02. 2022
19
23
465
Autor
bixley

Téma: Správně vidíme jen srdcem... A. de Saint-Exupéry

Mimo soutěž

Uprostřed pouštní oázy odpočíval lev. Hlavu měl položenou na předních tlapách a dřímal. Vtom u svého pravého ucha uslyšel nepříjemné bzučení. Posléze uviděl maličkou mouchu.

„To děláš ty ten nepříjemný zvuk?“ řekl nevrle.

„Ó, velký králi zvířat, ano, já. Chtěla jsem ti zabzučet příjemnou melodii…“

„Ale mně to příjemné nepřipadá. Nepřeji si, abys tu bzučela. Nejkrásnější melodie je můj vlastní řev. Okamžitě odleť, nebo tě sežeru.“ A na důkaz svých slov mocně zařval.

Moucha ustrašeně poodlétla k malé tůňce, chtěla se před dlouhou cestou napít. Ale na blátě jí uklouzly nohy, spadla do tůňky a začala se topit. Hrůzou, že se utopí, začala bzučet ještě hlasitěji.

Lev ji chvíli pozoroval a potom se mu mouchy zželelo a ponořil do tůňky tlapu, aby na ni mohla vylézt. Je tak maličká a bezbranná, uvažoval. A to bzučení jí docela jde.

To je asi moje poslední vteřinka, přemýšlela naopak moucha, když se z posledních sil zachytila jeho srsti. Teď mě  sežere.

Ale nestalo se tak. Lev si třesoucí se mouchu prohlížel. 

„Zkus mi ještě jednou zabzučet,“ přikázal k jejímu údivu.

„A n-nesežereš mě?“ ujišťovala se moucha.

Lev zavrtěl hlavou, až mu zavlála hříva.

Moucha si dodala odvahy a zabzučela.

„No vidíš,docela pěkné,“ pochválil ji lev.

Takový malý tvoreček a hned mám díky němu lepší náladu, pomyslel si.  Vlastně jsem si ji docela zamiloval, musel si přiznat.

Tak on vlastně není tak zlý, běželo mouše hlavou. Mám ho ráda. U něj budu v bezpečí.. A odlétla zabzučet lvu k levému uchu. 

 


23 názorů

bixley
20. 02. 2022
Dát tip

No vidíš, Karle, donašeče jsem nezohlednila. :-)


K3
20. 02. 2022
Dát tip

Se šelmou je lepší býti zadobře, než se od ní nechat sežrat. Ale pozor na donašeče... Máš to poučné.


bixley
20. 02. 2022
Dát tip

abakus :-)))


Abakus
20. 02. 2022
Dát tip

Mucha sa dá vydržať. Horší je komár  a  ešte horšie je, ak uviazne v uchu kus odrhovačky.


bixley
20. 02. 2022
Dát tip

alegno, nami, janino, všem díky.

Kočkodane, jsem opravdu malý tvoreček. :-))


Janina6
20. 02. 2022
Dát tip

To mě bavilo, hezký příběh. A takový dobrý konec bych si přála přenést i do "většího světa", třeba do politiky... Jen malá drobnost: "Ale mně JE to příjemné nepřipadá."


Kočkodan
20. 02. 2022
Dát tip

No vidíš, Renato, docela pěkné. Jsi takový malý tvoreček, ale hned mám díky tobě lepší náladu. ;-)


Nami 99
20. 02. 2022
Dát tip

Hezké.


Alegna
20. 02. 2022
Dát tip

Milé čtení :)


bixley
20. 02. 2022
Dát tip

jamardi, díky, někdy se mohou dát dohromady i nesourudé bytosti. :-)


Jamardi
20. 02. 2022
Dát tip

Tak lev pojal k mouše náklonost. Kdo by to řekl? Jen aby mu to vydrželo, nic netrvá věčně. :)

Pěkné povzbudivé čtení o tom, že to může být tak i tak.


bixley
20. 02. 2022
Dát tip annnie

annie, člověk musí být idealista...

Ireno, ivi, moc díky.

Milane, díky za tip.


"Takový malý tvoreček a hned mám díky němu lepší náladu........a já díky tvé bajce také...


Gora
20. 02. 2022
Dát tip

Renato, hezké!! To víš, pro zvířata mám velkou slabost... ne, vážně, moc dobrý nápad.


Kamamura
20. 02. 2022
Dát tip

bixley - Nevadí, stejně jsi vyhrála!


bixley
20. 02. 2022
Dát tip

Díky, ale stejně jsem mimo soutěž! :-)


annnie
20. 02. 2022
Dát tip

Ach, ty idealistko! Nu, lev má královsko-božské kvality, nikoli lidské... dobrá...


Kamamura
20. 02. 2022
Dát tip

Obecně hodnotím dílo podle toho, kolikrát mě donutí udělat "aha". Ale včera v noci, včera jsem se rozplakal při sledování Squid Game - brečel jsem jako sedmnáctiletá holka při Titaniku, a nestydím se za to. Věděl jsem, co scénárista a režisér dělá, věděl jsem, kam to povede, a stejně jsem bulil. To oceňuju, klobouk dolů. Squid game doporučuju každému, je to velmi inteligentní sociální kritika točená optikou asijských kolektivistických společenství, ale na nás humanisty je to trochu drsné, tak bacha na kulturní šok!

Tak sorry, že se ti tu vykecávám, už končím, ale tohle se ti fakt povedlo! Normálně v těchto soutěžích nehlasuju, ale ty si to tentokrát zasloužíš!


Kamamura
20. 02. 2022
Dát tip

Já se poslední dobou při konzumaci čehokoliv - Netflixu, starých filmů, knížek identifikuju hlavně s autorem - to znamená v tomto případě:

Aha - bajka, alegorie, malá moucha, mocný lev, kdo je kdo, aha, na tom přece nezáleží, důležité je se nesežrat a domluvit - souhlasím, dávám tip, to se ti, bixley, povedlo ;-)

Být autorem je obecně bezpečné, autor nemůže dostat přes držku od vlastních postav, jak dokázal Váchal v krvavém románu, když se vysmál vlastním literárním postavám, které ho přišly zamordovat přímo k němu do bytu. 

No a pak tu je technika boření čtvrté stěny... a tam občas končí legrace.

Jenže to už je zas jiná pohádka! ;-)


bixley
20. 02. 2022
Dát tip

Kamamuro - a Ty? :-)


Kamamura
20. 02. 2022
Dát tip

Je to chytře napsané. Celkem by mě zajímala studie zkoumající, kdo se při čtení textu identifikuje spíše se lvem, a kdo spíše s mouchou. 


bixley
20. 02. 2022
Dát tip

To jsem ráda.


supizmus
20. 02. 2022
Dát tip

Moc milé čtení, díky!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru