Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prápor agresora

22. 02. 2022
7
9
391
Autor
Possol

Pásy tankov drtia kosti vojakov,
bojujúcich za mier.
Tank nikdy nie je priateľom,
lež tým, ktorý ťa zničí.

Na zapraží mraky mín,
v pozadí zástup mŕtvych duší.
Odhodlanie strieda STRACH,
vonku šero, stúpa dym.

Vztýčil prápor agresora,
vraj mierotvorca vstúpil.
Každá doba vlastní voje obetí.
Priveľa - pričasto,
pretože ego príliš vyrástlo!

Nikdy som sa nemodlil,
až teraz hľadám slová.
Kľačím na kolenách,
budem sa modliť,
budem si priať,
prosím všetky božstvá,
dokým rozum príde znova.

Autor: Jakub Pokorný

Báseň s ilustráciou


9 názorů

Silene
24. 02. 2022
Dát tip

Potřebu naléhavého sdělení z textu silně vnímám, myšlenkám, těm rozumím, ohledně formy jsem autenticky na rozpacích. Snad jedině zkonstatovat, že estetický účinek básně je vlastně totožný s válkou.  

(Autoru názor vepisuji výhradně z důvodu umístění díla v Aréně. Není mým cílem se jej dotknout.) 


K3
23. 02. 2022
Dát tip

Já vím, vždy koukám na ročník, pokud je uveden:).


Possol
23. 02. 2022
Dát tip

Aha, tak to si ja nepamätám, som ročník 89 :-) a je to silná emócia a píšem aj tento druh poézie...čo nie každému môže sadnúť, pekný večer! :-)


K3
23. 02. 2022
Dát tip

Ten prapor agresora, těmi se to v totalitních čítankách jen hemžilo, to asi isslandiu rozčílilo a nemůžeš se jí divit. I u mě to vykouzlilo mírný úsměv. Ale nechci hodnotit báseň, já si velmi cením toho, že vůbec někdo něco proti tomu napíše, moc jsem si nevšiml.


Possol
23. 02. 2022
Dát tip ysslandia, K3

Ďakujem za reakciu, veľkohubé, hmm - nemusí to sadnúť každému, ale sú to moje pocity a takto som mal potrebu sa vyjadriť. Pekný deň :-)


ysslandia
23. 02. 2022
Dát tip

Ospravedlňujem sa,mne to príde ako básne z čias socialistického Československa.. veľkohubé a umelé,veľa pózy a najmä "obrazy"pre mňa literárne suché...


Gora
22. 02. 2022
Dát tip Possol, blacksabbath

zejména tato strofa je výstižná a nad věcí:

Vztýčil prápor agresora,vraj mierotvorca vstúpil.Každá doba vlastní voje obetí.Priveľa - pričasto,pretože ego príliš vyrástlo!


Norsko
22. 02. 2022
Dát tip

*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru