Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

To se nezapomíná

22. 02. 2022
20
34
477

Poprvé mne postavili rodiče na lyže, když mi byly tři roky.

Potom jsem na nich stála ještě mnohokrát na různých kurzech a pak i sama učila. Napřed cizí děti a potom i ty své.

Jak šel čas, nějak jsem se rodině hodila jen na práci a taky psy musí někdo krmit a venčit. 

,,My pojedeme do Itálie lyžovat, ty už jsi beztak pár let nejezdila."

,,Taky bych chtěla." Ale to už nikdo neslyšel.

Ve snech jsem se řítila zasněženými pláněmi, slyšela šustit sníh a hladce se vlnila svahem. Bylo to krásné, protože lyžovat se přece nezapomíná.

,,Mami, potřebuji, abys jela s dětmi a se mnou lyžovat. Když už máme tu chalupu na horách a kousek pěknou sjezdovku......", ohlásila mi dcera.

,,Mám tak možná staré hůlky. Se mnou nepočítej. Je to 27 let, co jste mne nechali doma." Trucovala jsem.

,,Tady máš lyže, já mám nové." Dcera.

,,Tady máš hůlky, ale jsou děsné." Dcera.

,,Tady máš kalhoty, mně jsou malé a Máje velké." Manžel.

,,Tady máš helmu, nikomu není." Všichni.

,,Boty si můžeš půjčit." Není nad hloupou radu.

,,Ne, ty si koupím." A koupila. Sice loňský model, ale za slušnou cenu. A nové. nejsem tak bohatá, abych nosila boty po někom jiném.

,,Jé, babi, ty umíš lyžovat?" Vnoučata na mne zírala s obdivem. Aspoň někdo.

Cvičná louka byla pro mne jak dělaná a po chvíli jsem to věděla jistě:

Lyžovat, jezdit na kole, plavat a milovat se opravdu nezapomíná.

Za týden jsem se vrhla na svahy Ještědu a hrdinně se poprala se sedačkovou lanovkou, technickým sněhem a hladce se vlnila svahem. Jako ve svých snech.

Bylo to krásné.

 


34 názorů

Děkuji ti Jarrdo. To je milé.


Jarrda
20. 03. 2022
Dát tip

Dzravím. Typický příklad, když se člověk ze skromnosti nedere za svými zájmy či výhodami a nechá to pro své blízké, kamarády či spolupracovníky. Když pak dojde k věci, jsou překvapeni: ,,Jé, babi, ty umíš lyžovat?"

Palec nahoru!


Sokol a lípa - nějak mne nenapadá, co by za mě měl dělat muž.

Lyžovat zvládnu sama. Muže mám na těžkou práci :-) A na milování.


Díky, Alenakar. Jsem ve svých letech ráda, že se ještě normálně hýbu. :-)


Alenakar
24. 02. 2022
Dát tip

Přeju ti to. Já mám tři kurzy lyžařské a jeden vodácký, ale vždy mě bavilo jen to, pro co jsem se asi tak nějak narodila: plavání, atletika posilovna... Každý máme to své. Tip.


Tak jste si to užili jinak, Abakus. A o tom to je.


Evženie Brambůrková
23. 02. 2022
Dát tip blacksabbath

Sáňky nemůžu najít, babi je někam uložila. Tak snad příští rok, Ivi.


Ještě kdybys to viděla v reálu, Lído!


Snaha se cení, Renato. Ještě dostanu nové běžky a bude to super.


,,Jé, babi, ty umíš lyžovat?"..... sice se to prý nezapomíná, ale já už bych dala jen sáňky....:-)))))


Abakus
23. 02. 2022
Dát tip

Evžénias - lenže ja som dcéra lyžiara -zjazdára. naučila som sa lyžovať v štyroch rokoch a  na tej úrovni som zostala dodnes.  Moje lyžovanie je skôr úprava svahu. Otec bol mizerný pedagóg, ale báječný otec. 


Alegna
23. 02. 2022
Dát tip

vzhlížím obdivně :)


bixley
23. 02. 2022
Dát tip

Evži, tak to tě obdivuju, já lyžovat nikdy neuměla, teď v Krkonoších (mimochodem na půjčených lyžích a v půjčených botách) jsem po běžecké trase jen šoupala nohama... :-)


Taky jsem ráda, Jamardi.


Jamardi
23. 02. 2022
Dát tip

Dobře, že se to tak vyvedlo. :)


Jsme prostě stejná generace, Abakus. Taky jsme to s bráchou zkoušeli. 


Děkuji ti, Annie.


Evženie Brambůrková
23. 02. 2022
Dát tip dievča z lesa

Měli bychom si dělat radost i sobě, dievča.


Je pěkné, Markel, že si ještě i něco pamatujeme :-)))


Abakus
22. 02. 2022
Dát tip

Ja som sa práve vrátila z nemeckého kopca - vládla tam kotva v nižších polohách a  vyššie už našťastie sedačka.  

Svojho času som z otcových lyží ufikla a spravila som si svoje prvé bigfooty, a  to som mala ešte šnurovacie lyžiarky.


annnie
22. 02. 2022
Dát tip

Jsi DOBRÁ!!! Jsem na tebe hrdá. Tip a.


Aru
22. 02. 2022
Dát tip

můžeš se z toho vypsat, nebo se o to aspoň pokusit ;)


jééé ... to je nádhera ... povlnila som sa s tebou ... na lyžiach som nestála zhruba 23 rokov***


Markel
22. 02. 2022
Dát tip

líbilo  * bábuško, já zase dodnes umím driblovat a občas se strefím zdálky do koše a.. vnoučkové zírají :-))


Aru, moje sny jsou stále hororoidní. Ale snažím se je nemít. O tom někdy příště.


Aru
22. 02. 2022
Dát tip

lyžovat na kole a milovat při plavání... te se tedy asi opravdu nezapomíná :D:D

Evžííí, a co ty tvoje sny? ;)


Moc vám všem děkuji a budu doufat, že přežiji i další akce. Tedy pokud neutrhnu lavinu :-)))


Kočkodan
22. 02. 2022
Dát tip Aru

A já jsem pro tebe vosk.

„Lyžovat, jezdit na kole, plavat a milovat, se opravdu nezapomíná.“

Tak teď ani nevím, jestli bych dal dohromady úplně správné pořadí zapomínání...


8hanka
22. 02. 2022
Dát tip

to je nádhera...úprimne závidím, mne lyžovanie nešlo o to viac obdivujem tých, čo to vedia...a užívajú si, verím, že je to krása...


Úplně tě vidím! Taky jsem pořád někoho učil, tak si teď k stáru užívám sněžnou Itálii a Francii...


Gora
22. 02. 2022
Dát tip

Obdiv - po těch letech jsi sebe ani vnoučata nezklamala a válíš...


Čudla
22. 02. 2022
Dát tip

Vždy jsem záviděl těm, co umí lyžovat. Mě nebylo dáno. /*


tak toto ti prajem, najviac! si skvelá , nielen lyžiarka *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru