Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.

23. 02. 2022
5
8
251
Stromy se chvějí
Čekání na pupeny
Vítr je prázdný

8 názorů

snake_01
27. 02. 2022
Dát tip

Jen v odpověď - čekání na pupeny je jasný zásah lyrického subjektu, je to postoj mluvčího, to by se v haiku vyskytovat spíš nemělo

Vítr je prázdný - to nelze číst jinak než metaforu, protože metafora v širokém smyslu clova je jakékoli přenesení významu. Zároveň jde opět o hodnocení z pozice lyrického subjekti.

 

Ale mé poznámky ber s rezervou, text se mi líbí a obraz "vítr je prázdný" považuju za velmi dobrý. Poznámka míří opravdu jen k formě haiku jako takové.


ok, dídík zavysvětlení


díky Alenakare.

Uvažoval jsem o podobné variaci .

Dal li bych však v mém pojetí 

Vítr je prázdný

na začátek, ztratil bych tu časovou souvislost , která má shrnovat předchozí dvě informace.

 


Díky Radovane. Z mého pohledu je u provázanosti důležité , aby nebyla prvoplánová, jinak tratíme radost z objevování bytí.

tak tedy provázanost jak ji vidím já. (nebude se to líbit snejkovi, sorry za komolení nicku)

Stromy se chvějí - (i člověk se chvěje vzrušením před narozením nového života)

čekání na pupeny ( je to už už . skoro už je to tady)

vítr je prázdný ( ne, není tady ještě jaro které by ve vzduchu neslo vůni. Nejenom totiž očima vnímáme vítr. Nejsou nutné listy. Vítr je plný vůní které jsou pro lidské smysly zásadně dlouho zapamatovatelné. Kromě toho být prázdný znamená poznání jednoty všech jevů, tedy i pupenů a klidné mysli. Je to pokus o odkaz na zenovou tématiku)

Tož tak, Hezký den.

 

 

 


díky snajku. malé vysvětlení.

Stromy se chvějí ( je vítr-není metafora)

čekání na pupeny ( jaro je blízko-není metafora)

Vítr je prázdný( není v něm vůně jara-není metafora)

samozřejmě si nedělám nárok na haiuku na to  je tady tuším můra ..


Alenakar
24. 02. 2022
Dát tip Gora, Promenlivynick

Tip a variace:

 

Vítr je prázdný -

V pupenech se probouzí

okvětní plátky 


snake_01
23. 02. 2022
Dát tip Gora, Promenlivynick

Obraz "vítr je prázdný" se mi značně líbí. Umím si představit haiku-blízkou interpretaci, ve které vítr v období jara je obtěžkaný listy (a podle toho jej poznáme), stejně tak v období podzimu je vítr poznat podle toho, že je plný listů. 

Jako haiku-podobná miniatura se mi to líbí. Pokud by to mělo být haiku, neměly by se tam vyskytovat metafory a zásahy lyrického subjektu by měly být minimální (pokud vůbec nějaké). Tip.


Dát tip Promenlivynick

přijde mi to jako tři samostatné informace bez provázanosti, která je pro haiku charakteristická


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru