Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Příběh čistého krku

25. 09. 2022
14
25
352
Autor
Jamardi

V únoru mu bylo deset let. Říkají mu:
"Vstávej!" 
"Umejt krk!"
"A kafe!"
"Máš úkoly?"
Má úkoly. Vstává. Myje si krk. Pije kafe. Jí, aby vyrostl. Učí se, aby z něho něco bylo.

 

Láďa, Pája a Kája šli po prašné cestě ze školy domů a trochu se poprali. Přišli pořádně špinaví, úplně každé místo na jejich tělech bylo špinavé.

Láďa vhodil oblečení do koše na prádlo, trochu se opláchl a usedl k večeři. Jeho tatínek se na něj podíval a když viděl špinavý krk, odvlekl ho do koupelny a tam krk vydrhl kartáčem.

Pája vhodil oblečení do koše na prádlo, trochu se opláchl a usedl k večeři. Jeho rodiče si všimli špinavého krku a začali ho prosit, aby si ho umyl. On řekl, že chce k večeři palačinky a ovocný salát a oni vyhodili, co měli nachystané a udělali palačinky a salát, aby mu vyhověli a šli příkladem. A on, protože to byl hodný syn, si potom krk sám umyl.

Kája vhodil oblečení do koše na prádlo, pořádně si umyl celé tělo a usedl k večeři. Nic nezanedbal, protože se snažil dělat dobrý dojem. Chtěl, aby z něho něco bylo. Jeho rodiče se na něj ani nepodívali, s lupou v černém rámečku zkoumali makrelu na svých talířích.

Láďa vyrostl a stal se masérem. Pracoval intenzivně a poctivě, jeho klienti na jeho ruce nikdy nezapomněli.

Masáž rád ukončoval energickým „Vstávejte!“

Pája vyrostl a stal se majitelem rychlého občerstvení. Nabízel palačinky, ovocné saláty a jiné dobroty. Snažil se, aby lidé jedli a pili to, co pro ně vymyslel a připravil.

Když mu jeden zákazník řekl, že mu jeho kafe nechutná, nejdříve se urazil. Později se přihlásil do kurzu pro baristy. Tam se naučil připravovat i jiné druhy kávy.

Kája vyrostl a vyučil se optikem. Líbila se mu čistá práce. Rozhodl se, že si bude lidí všímat a radit jim, jak nejlépe dokáže.

Jeho zásluhou a přičiněním změnil život smutné prodavačce z knihkupectví. Měla nehezké brýle s tlustými černými obroučkami. Kája ji přemluvil, aby je vyměnila za krásné duhové. Jak ji uviděl knihkupec, okamžitě se do ní zamiloval a vzal si ji za ženu.

O příběhu smutné prodavačky se dozvěděl novinář Jakub. Vydal se za Kájou, aby se ho zeptal, jak si vysvětluje, že dostal tak dobrý nápad.

Kája byl člověk praktický, nikoli filozof. Proto odpověděl, že se snaží věnovat pozornost detailům. Nejvíce ho ovlivnila patrně lupa, kterou jeho rodiče často používali.

Článek vyšel pod názvem „Na začátku šťastného konce byla lupa!“

Učitel odložil časopis, uvědomil si svůj úkol. Nasadil si brýle a jako jeho předchůdce šel zkontrolovat čistotu krků svých žáků.


25 názorů

Jamardi
29. 09. 2022
Dát tip

Ivo, děkuju :)


Jamardi
29. 09. 2022
Dát tip

Romane, děkuju :)


Jamardi
29. 09. 2022
Dát tip

trojorte, díky :)


Jamardi
26. 09. 2022
Dát tip

bixley, potěšila jsi mě. Díky :)


bixley
26. 09. 2022
Dát tip

jamardi, téma jsi uchopila originálně, moc se mi líbilo.


Jamardi
26. 09. 2022
Dát tip

Biskupe, děkuju :)


Jamardi
26. 09. 2022
Dát tip

Philogyny, děkuju :)


Četlo se to lehce, jako tematická miniatura fajn.


Jamardi
26. 09. 2022
Dát tip

Babu, jistou ne, ale špatné to není. :) Díky :)


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip

Aru, fakt? Tak aspoň víš, co máš dělat :)


rozmanité príbehy, to sa mi páči***


Aru
25. 09. 2022
Dát tip

skutečný spisovatel si krk nemyje nikdy! :D:D


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip

Luboši, máš pravdu. 


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip

supizme, děkuju :)


Kočkodan
25. 09. 2022
Dát tip

Následky špatné/dobré výchovy má člověk na krku/má člověk jako dar celý život. 


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

Ivi, manuálně pracuje sice stále méně lidí, ale řekla bych, že se při mytí krku člověku psychicky uleví. Stejně jako při mytí mezi prsty. Dík :)


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip

Alegno, děkuju :)


blacksabbath
25. 09. 2022
Dát tip Gora

jo čistý krk je základ.....stejně jako to - jak si ho myjeme:-))))...., co si neseme z domova.........líbí se mi nápad - mytí krku versus výchova!!!!

P.S. někteří dospěláci by si měli krk mýt důkladněji....:-))))))))


Alegna
25. 09. 2022
Dát tip

Rozdílná výchova, rozdílné osudy, dobrý nápad.


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip

vesuvanko, Ireno, díky :)


Gora
25. 09. 2022
Dát tip

V této mini je pěkně vylíčen rozdílný přístup rodičů ke svým dětem rovnou ve třech příkladech.

Také další osudy chlapců jsou rozmanité a kořeny lze najít právě v odlišných rodinách hochů. Dobře uchopený námět, Jarmilo.


vesuvanka
25. 09. 2022
Dát tip

Pěkné, TIP


Jamardi
25. 09. 2022
Dát tip

Milane, děkuju :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru