Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kolonáda

05. 02. 2023
22
27
391
Autor
Gora

ukázka ze sb. Po fasádě domu...

část II. Jáchymov

Lampy ve tvaru úplňků vylouply kolonádu z noci.

Ve sporém světle se prolíná okázalost budov s ruinami domů na okraji městečka. Nevíš, co je opravdové a co papundeklová kulisa. Pomalu se rozednívá a z okna vykoukne první host.

V hotelové kuchyni se už svítí a ze šatny vychází šik pokojských, které pro tuto chvíli připomínají mažoretky. Co nevidět jedna za druhou budou narovnávat bolavá záda, a dokonce se občas usmějí, když odvětí na pozdrav některého z hostů.

Jen lázeňské mají ještě klid. Klienti přijdou až po snídani.

Před lázeňskými domy černí šerifové odhánějí od sklepních okének a dveří kočky. Začíná další den.


27 názorů

Gora
09. 02. 2023
Dát tip

Díky moc...


Philogyny
09. 02. 2023
Dát tip

Postřehy z druhé strany jsou někdy ty nejcennější. Ty svoje bych nechtěla vrátit. 


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Na to se nedá zapomenout, díky.


Jednou mi to tam stačilo.


Gora
06. 02. 2023
Dát tip

Marku, díky:-)


Muamarek
06. 02. 2023
Dát tip

Mám rád, jakým způsobem dokážeš uchopit i vcelku banální atmosféru - a dodat jí osobité kouzlo... 


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Díky, Karle!


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Luboši, díky za vtipné glosy...


K3
05. 02. 2023
Dát tip

Jako živé, má to atmosféru.


Kočkodan
05. 02. 2023
Dát tip

Od tvého dílka čtenáře patrně nikdo neodhání, což je moc dobře. (mrk)


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Ivi, díky, potěšilas.


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Alegno, díky za slova.


Mně se líbí, jak dokážeš pár větami (jakoby jedním výdechem) přiblížit čtenáři prostředí, které ty důvěrně znáš.


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Jani, je to problém, koček jako máku:-), jednou v roce je pochytají, kastrují a zas vypouštějí.


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Hani, díky i za tvé postřehy z hotelů. V Jáchymově nejsou lidé na práci, ti, kdo tam v lázních pracují, jsou sedření a dělají za pár korun. Teď po covidu to bude ještě horší...


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Norsko, je to tak. Pro místní určitě.


Alegna
05. 02. 2023
Dát tip

Pěkně vystižená nálada času a místa, hezky se četlo


vesuvanka
05. 02. 2023
Dát tip

Irenko, moc pěkně napsané, TIP.  Škoda jen, že černí šerifové kočky odhánějí. V Jáchymově jsem nikdy nebyla, ale bohuže v jiných lázních jsem se s kočkami v blízkosti lázeňských budov bohužel nesetkala (jsem kočkomilka). 


8hanka
05. 02. 2023
Dát tip

aj všedný deň má svoje čaro...osobne som nezažila, že by pokojské rušili pri pobyte v hoteli, pravidlo, ktoré asi platí  takmer všade - odísť do desiatej dopoludnia sa tiež dá trošku posunúť, ak sa človek nestihol pobaliť...pokojská pracuje v kúpeľni a hosť hľadá posledné kúsky oblečenia, kým zatvorí kufor...inak, v Grécku ma zaujalo, že keď som pri odchode na pláž nechala na paplóne dvojeurovku, pri návrate som ju tam našla, až keď som nechala na druhý deň lístok, že je to pre ňu, zobrala si ju...aj pri odchode sme tam nechali nejaké veci,čo sme nezmestili do kufrov, poprosila som ju, nech s tým niečo urobí...potešila sa (slamáky, šnorchle, plutvy, nejaké potraviny)


Norsko 1
05. 02. 2023
Dát tip

všední den


Jamardi
05. 02. 2023
Dát tip Gora

Je to různé. Někde se dbá na nerušení hostů hodně - třeba uklízení chodeb probíhá v noci. Kdy tam uklízí pokoje, nevím.


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Díky, Janino:-)


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Jarmilo, hotely žijí krom pár nočních hodin neustále... třeba stroje na sklízení sněhu z chodníků pracují v zimě od čtyř ráno. Pokojských je nedostatek a na "respekt" není čas. Jáchymov má svá specifika.

Díky!


Janina6
05. 02. 2023
Dát tip

Příjemný obrázek... Čte se to samo :)


Jamardi
05. 02. 2023
Dát tip Alegna

I to je součástí města. Dobře, že o tom píšeš.

Pokojské na pokojích před snídaní? Myslela jsem, že pokojské mají chodit později a slušní hosté opustit pokoj, aby pokojským nepřekáželi. :)


Gora
05. 02. 2023
Dát tip

Díky moc!


Andreina
05. 02. 2023
Dát tip Alegna

Krátké, výstižné a hezké.

Jednou jsem četla, že oproti próze stačí veršům méně než polovina slov na vystihnutí toho samého. Asi to bude pravda.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru