Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Partneři

Výběr: Wopi
09. 05. 2003
21
0
3818
Autor
hermit

pro čekanku a Standu, bez nich bych to takhle nahned nenapcal. :o)

Partneři

 

 

Byla to taková smluvená hra.

"Dal bych si kafe, broučku..."

Jako malá holčička rozkošně zamrkala a odběhla do kuchyňky. Po minutě přinesla šálek s podšálkem.

S pukrletem lolitky mu nápoj podala.

"Tady to polož," ukázal jí s kamennou tváří ze svého křesla na volný roh stolu.

"Ano, pane." Pokusila se zblednout, ale nepodařilo se. Tak dobrá herečka nebyla.

"Cukr."

Dívala se na něj umně vytřeštěnými očima. Panenky měla rozšířené. Jinak nic.

"Cukr bych si dal."

"Ano, můj vůdče." Na slabice jí hlas selhal, docela tak, jak to chtěla.

Pukrle, úklona, odběhla pro cukr.

"Váš cukr, pane řediteli."

Pokrčil nos a štítivě vzal pytlík s hrušovanským cukrem mezi palec a ukazováček.

Špičkou nohy vysunul zpod stolu koš na papír a z metrové výše do něj sladidlo upustil.

"Nesladím. To nevíš??"

Stála vedle něj. S pohledem vklíněným do jejích panenek jí palcem levé ruky přejel zdola nahoru po pohlaví, upnutém v béžových šortkách.

"Voníš."

"Já vím."

Zdálo se, že nastala chvíle, kdy se mohla usmát.

Ukazováčkem jako hlavní revolveru zamířila na jeho stůl, pokrytý tvůrčím chaosem papírů, drobků, tužek a kabelů k různým malým spotřebičům.

"Ten bordel si ukliď, chce se mi z toho tvýho stolu zvracet."

Polkl a kývl hlavou. Beze slova začal pomalými ale jistými pohyby stůl uklízet.

"Seš jak zpomalenej film. Si línej-jako-prase."

Ještě o něco víc sklonil hlavu nad mahagonovým stolem.

"Ty svý smradlavý hadry si laskavě nedávej na tenhle věšák! Je to složitý pochopit???"

Poslední slova skoro zaječela.

Dlaní vjela pod poutko jeho kabátu na háčku a shodila ho na zem. Pak ho odkopla ke stěně.

"Jsi hnusnej, nenávidím tě!! Vstaň!"

Poslušně se vztyčil.

Pravačkou mu vjela do rozkroku a v kalhotách stiskla varlata.

"Smrdíš. To se mi líbí."

Pokusil se usmát, ale jen tak napůl.

"Můžeš si sednout, nemám na tebe náladu."

Klesl zpět do křesla.

 

Jejich hra neměla diváky. A po čase začala haprovat.

Nemohli se shodnout na tom, kdy má kdo hrát jakou roli. Rozhodnout mohl jen jeden. Už ale vůbec nebylo jasné, který z nich to právě je.

Jednoho rána se spolu probudili a nevěřícně zírali na své obličeje. Nikdo kromě nich v ložnici nebyl. Z parapetu na ně nehybně a mlčky hleděli ptáci.

 

 


crayfish
16. 08. 2004
Dát tip
skvělý! tip...

miii
29. 12. 2003
Dát tip
Vůbec mi to Kunderu nepřipomíná, jeho postavy spolu nemluví ony jsou mluveny, jsou chozeny.. a navíc "autostop " byla děsivá hra jak už ty nevinný hry bejvaj, sice jsem to četla cca před šesti lety, ale přiznám se že mi to dlouho trčelo v hlavě stejně jako Žert, to taky bolelo Spíš mi to připomíná krátký skvělý útvary od Raymonda Carvera, ten mě docela baví

Olina
12. 06. 2003
Dát tip
***

Wopi
14. 05. 2003
Dát tip
FAJN

Witch
14. 05. 2003
Dát tip
no myslim, že jiní už to okomentovali víc než dost; je to prostě hodně dobře napsaný *

ille
14. 05. 2003
Dát tip
tip

hermit
13. 05. 2003
Dát tip
tak ONA věta vyhozena z práce...:-)

Armand
13. 05. 2003
Dát tip
:)

Narvah
13. 05. 2003
Dát tip
docela vtipný myslím to, že to na sebe hrajou

Bacil
12. 05. 2003
Dát tip
Jenom jsem ještě na začátku čekal, že ji seřve, že špatně skloňuje slovo "vůdce" (5. pád "vůdce", nikoli "vůdče") :-))) Ač nejsem SM zaměřen, musím říci, že to má náboj... rozhodně víc, než mnohé oficiální SM povídky (a že občas na nějaké ze zvědavosti mrknu) ;-))

hermit
12. 05. 2003
Dát tip
Bacil: mein gott, není to nic o S/M, asi by mě nikdy nenapadlo psát erotický povídky... katugiro: ne, takhle jsem to cvhtěl od začátku, jsetli myxslíš únitk autora...;-) ulita: ehm, a jak to v praxi řešíš? Plastici jsou i bez Hlavsy furt Plastici a né že né. Potvrzuju, je to tak. :-) dík fšem

Wopi
12. 05. 2003
Dát tip
Jo, jo. Osobně mi dost vadí věta "Pak si úlohy vyměnili." Na můj vkus je příliš polopatická a navíc prozradí vše, co bude následovat. Podle mě by mnohem lepší byla prázdná řádka. Konec je moc fajn. Teda napsanej.

Carrie
12. 05. 2003
Dát tip
hustý... vidím to tak nějak jako Rowenna, jen toho Kunderu bych sem netahala :-))

Bacil
12. 05. 2003
Dát tip
Hermite, já myslím, že to je o SM, i když to o SM není... nevím, jak bych to vysvětlil... SM nemusí znamenat vždycky dominu s bičíkem, naopak, SM ve vztazích je víc SM než SM ve vnějších kulisách... ale to všechno je můj subjektiní pohled na věc, to zase ano.

hermit
12. 05. 2003
Dát tip
Wopi: hm, stojí to za úvahu... ale stojí to za to? ;-))

ulita
12. 05. 2003
Dát tip
no jak - páchám ilegální činnost se všemi myslitelnými důsledky...:)

hermit
12. 05. 2003
Dát tip
ulita: ti ta ilegalita asi teď ale bude skřípat, když se to všichni dověděli, néé? ;-)))

ulita
12. 05. 2003
Dát tip
dám vědět :)))))

Wopi
12. 05. 2003
Dát tip
no, podle mě to stojí za to je to přesně ten druh pihy, který na kráse nepřidává ;-)

hermit
12. 05. 2003
Dát tip
tak já to uvážím, a pak státnicky rozhodnu... :-)

Wopi
12. 05. 2003
Dát tip
hm, státnicky... no potěš, mám se loučit s rodinou na jak dlouho? :))

hermit
12. 05. 2003
Dát tip
e-e? odsun wopiů státnicky fakt neplánuju.... :-)))

Wopi
12. 05. 2003
Dát tip
tak fajn, tedy ještě příležitostně odstraň onu větu a nebudeš ani svržen :)

hermit
12. 05. 2003
Dát tip
jo, ták, já jsem se ustavil do funkce něčeho...:-))) odvolávám se a vzdávám, stane se ze mě jeskynní anarchista. příležitostně odstraním, až se dostanu k nějakýmu jinýmu kompu...;-)

katugiro
10. 05. 2003
Dát tip
rozehráno zajímavě, ale konec řekl jenom to, že takhle to bylo a nic víc... a připomnělo mi to toho šílence ze Sartrovy Zdi :) ...co jsem to... aha, Ty si nemyslíš, že byl ten konec vyložený únik? Něco jako můj nedávný Pacient...

to znám :-))))) to děláme doma běžně :-))))) akorát že u toho nikdo nikomu nešahá na varlata :-))))) a taky nám neseděj ptáci na parapetu :-))))) a vlastně to ani neni veselý :-)

Pája
09. 05. 2003
Dát tip
fíha...to si musím nechat projít...;-)

ALoDIRuK
09. 05. 2003
Dát tip
*** život podle scénáře nefunguje a ředitel zeměkoule by měl být muž :)))

Jinovata
09. 05. 2003
Dát tip
jsou směšní...nezáleží na tom jestli jim to směšné nepřipadá prima věc

PPI
09. 05. 2003
Dát tip
cekanka_ucekana: No s těma varlatama.....ale jinak jsme na tom stejně!:-))))) Stejně...bych netušil...jak krásně se dá zdramatizovat manželská hádka....bez notných dávek vulgarismů....tipííík!:-))))**

no, neřekla bych, že to měla bejt hádka, spíš hra, jednou je dominantní on, jednou ona :-)nebo ne?

jehostara
09. 05. 2003
Dát tip
děsivý *

PPI
09. 05. 2003
Dát tip
Pochopitelně...ze začátku to tak bylo i myšleno....Ale copak ti tak nepřijde ten konec..."A po čase začala haprovat. Nemohli se shodnout na tom, kdy má kdo hrát jakou roli"....z hry se stala realita...co mi to jen připomíná...mmnt....No jooo....Milan Kundera - Směšné lásky(pov. Falešný autostop)!:-)))))

no jo, to vlastně jo...já se nedivim, nenechala bych se dobrovolně ponižovat :-) a ani bych nikoho neponižovala :-) pro mě je důstojnost důležitá :-)

gepe
09. 05. 2003
Dát tip
*****

PPI
09. 05. 2003
Dát tip
Nebuď tak vztahovačnáááá.....kdo se tu baví o toběěěě...?!:-)))))))Typický příklad...kdy neviná hra...přeroste v ovínněnou realitu:-))))

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
PPI: jo, jasně, je to ten princip, co vynalezl Kundera ..:o) já si ten jeho autostop budu muset zase přečíst.

jak jinak na to mám reagovat? Nemůžu to pochopit, když to neznám, ne? Každej všecko posuzuje podle sebe. A nebo by to tak mělo bejt :-)

PPI
09. 05. 2003
Dát tip
cekanka_ucekana: Tak tak....mas se toho jeste hodne co ucit...ma draha:-))))))Nic...jdu si vymenit plenky..:-)))))))

gepe
09. 05. 2003
Dát tip
čekanko, občas stačí trochu fantazie a obrazotvornosti a nemusíš to ani znát... :o) věř, že představa bývá kolikrát daleko živější než skutečnost a v tomhle případě obzvlášť :o))

Ale já mám představivost! .-))))) kdybych ji neměla, tak bych si nedokázala představit, jak by mi bylo, kdyby mě někdo ponižoval! :-))))) Když to neznám, musim si to představit :-))))) ale vždycky podle mě, protože jak to cejtěj jiný se můžu jenom domejšlet :-)a zase podle toho, jak to cejtim já, řikejte si co chcete, ale vaše ego je základ všeho, okolo něj se všecko točí :-)

gepe
09. 05. 2003
Dát tip
v tom máš zase pravdu, ale všechno je to čistě daný individuálně... :o)

no to je jasný :-))))) ale jsou nějaký mantinely, do kterých bysme se skoro všichni vešli a je málo těch, kdo by zustali venku :-)

Marthin
09. 05. 2003
Dát tip
Asi bychom si měli dávat pozor, ať se neprobudíme, což?;-) avi

ssaamm
09. 05. 2003
Dát tip
mám rád...

Rowenna
09. 05. 2003
Dát tip
Kundera se svými směšnými láskami mě vždycky děsil. Zrovna jako tohle. Vždycky jsem to považovala jenom za okrajové anekdoty, vypíchnuté momenty, a pak se z těch z náhodných hlášek a situací vytvoří fragment něčeho, co se tváří jako život. Ale život to není, jasný princi. A vůbec, zrovna jsem včera přemýšlela, jak je pro mě důležité ve vztahu ticho. To neznamená, že nechci mluvit, to znamená, že si chci v tom vztahu tiše a bezpečně hovět. Nechovat se jako zpovykaný spratek, nevymýšlet hry, být sama sebou s protějškem, který je sám sebou. Hernajs, já se tu zase rozepsala, a o stylu ani čárku. Ale když u mě je to spojené, no. Prostě mi to přijde mimo skutečný život. Promiň.

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
Rowenno, promíjím. :-) Ber to třeba tak že jsem měl dneska ve worku hodinu míň práce, tak jsem si ťukal. Mimo skutečný život je totiž všechno a nic. Třeba i "kultura" sama. Já netvrdím, že ten text je o čemsi, čemu říkáme realita, je to samozřejmě nadsázka. Ale proč psát, kdyby se psalo jen o tom, co zcela nepopiratelně JE a nehledaly by se nějaký další vztahy, přesahy, nebo se nezkoušelo něco dokreslit, poodkrýt? Ale vlastně tě chápu a třeba mě někdy napadne něco přitakávajícího životu a život pravdivě zrcadlící. ;-)

Rowenna
09. 05. 2003
Dát tip
Ale, já jsem dneska nějaká mimózní, a koukám na všechno jako to příslovečné tele na nová vrata. Tak bych měla jen čumět a být potichu, když už to ticho tak propaguji, že ano? Ale Kunderu jsem opravdu nikdy ráda neměla, to zas jo. :-)))

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
Kundera je příšera misogynní, ale já ho mám s Nabokovem nejrači. :-) Ale taková Tereza Boučková z druhý strany fronty - miammm....:o)

Rowenna
09. 05. 2003
Dát tip
Boučkovou taky ráda, protože je nesmírně lidská. :-)))

Sorry, Rowenno, ale asi by mě nebavilo číst všecko přísně reálný :-) občas nějakej ten úlet potřebuju :-) právě k tomu, aby mě ta realita života úplně nerozdrtila :-)

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
Ale já vlastně s Rowennou souhlasím, například mě strašlivácky nudí žánr fantasy, takže asi bytostnej smysl pro realitu mám, to musím podotknout, abych vyšel z sluje této v dobrým světle... :o)) díkám vsjem¤

Blondye
09. 05. 2003
Dát tip
tak odporný uměj lidi bejt no ale proč je odsuzovat, když jim to vyhovuje nebo nevyhovuje a jen nechávají vyplout na povrch svůj hnus, protože právě s tímto partnerem mohou Máš to dobře napsaný*

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
a ještě přidávám hromy na hlavičku svou, nemáž toto výšepsané ambicí v hájemstvích umění, neb jen v převážně zábavných remízcích...:-)

Cirilla
09. 05. 2003
Dát tip
¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ************

Taky nemám ráda fantasy, ani sci-fi, ale to jsem nemyslela.

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
čekanko, jen nemysli, třeba jsi myslela to, co sis myslela, že vůbec nemyslíš, já bych tyhle věci nepodceňoval...

Rowenna
09. 05. 2003
Dát tip
Ale, Stando, to jsi mě tedy jaksi podhodnotil. Růžové či jakékoliv jiné vybájené představy, ženské, dívčí, zrovna u mě? Asi mě trochu popudilo to, že se to tváří jako realita, jako jakási drsná realita, a já ji v tom necítím. Trochu :-)), Čekanka i ty jste přispěchali Hermitovi a jeho dílku na pomoc, ačkoliv jsem si vzápětí posypala hlavu popelem sama. Hermite, ty víš, že si vůbec nemyslím, že píšeš o sobě, že? :-))) Tohle je už opravdu trochu naivní. Přeji vám překrásný den a víkend, ať svítí sluníčko a tak dál.

Jéje :-) tohle neni hádka, že ne! :-) Mám spoustu práce a nevim, kde mi stojí hlava, teď se v tom rochnit nehodlám :-)

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
Row: samozřejmě že píšu jen o sobě, všechny čtyři postavy z toho příběhu jsem já sám. :o) ale za tu poznámku o drsný realitě díky, takhle mě na to nenapadlo se podívat, protože to drsně vypadat nemělo, spíš jako takovej malej veselej horůrek, ale asi se mi to tak nepovedlo, no. a ti taky pjekný víkend... .... a eště si neodpustím avízo: v sobotu je tradiční bígbítovej pochod z Dorbonína do Havlíčkova Brodu, nechcete někdo přijet se projít a popít pívo za dodávkou? podrobnosti zájemcům dodám.

Rowenna
09. 05. 2003
Dát tip
Hádka? Snad výměna názoru, ne? :-)))

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
opravuju, je to z Dobronína a start je v devět hodin ráno od tamního footballovýho ihriska.

Rowenna
09. 05. 2003
Dát tip
Vypadá to, že bychom mohli přijet. Jaká trasa se jde, je to pro veřejnost? A tak dále.

fungus2
09. 05. 2003
Dát tip
Hm. Velmi reálně zachycená výměna názorů. TIP

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
Row, to by bylo bezva, je to akce otevřená, neoficiální, čili pro ty, co se o ní dozví. Trasa je asi 20 kiláků celkem, ale jde se to hodně zvolna s častejma přestávkama:-), na cestě jsou ohníčky, špekáčky, pívo, pole, louky a vesles atd., dokonce se tam občas přimíchá i nějakej turista a diví se. :o) a na konec je letos v HavlBrodě koncert Plastiků. tu na mě mob pro nějaký bližší případně|: 606653077

Rowenna
09. 05. 2003
Dát tip
Týýý jooo, ty Plastiky už bychom určitě nestihli, protože se musíme nějak dopravit domů. To mi tedy utečou už podruhé.

hermit
09. 05. 2003
Dát tip
...koncert je samozřejmě nepovinnej! :-)

Žíně
09. 05. 2003
Dát tip
Nojo, když bez Mejly to už nejsou Plastici :-(

Zly
09. 05. 2003
Dát tip
20 kilometrů pěšky..? hezká vize.. hodně vzdálená :-)))

miklunka
09. 05. 2003
Dát tip
*

ulita
09. 05. 2003
Dát tip
to je hrozně drsný, hermí... dlouhodobý vztahy bych postavila mimo zákon.

Já smekám Mr.Hermit ... a klaním se až se dotýkám špiček mých vyleštěných lakýrek. Výborné! Tip

StvN
09. 05. 2003
Dát tip
A dál? Chce se mi říct. Asi se přiznám, neni mi moc jasný, o čem to je. A pointu teda nechápu už vůbec. Napsaný je to dobře.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru