11.02.2024 10:32 | K dílu: Mlčenliví... | kvaj |
Díky a není zač. |
||
11.02.2024 10:17 | K dílu: Mlčenliví... | kvaj |
To je zvláštní a pěkné. Člověk si může domýšlet různé symboly. |
||
18.11.2023 07:17 | K dílu: jdu za ní | kvaj |
Zeanddrich E. Je to tak. Díky. |
||
16.07.2023 17:33 | K dílu: Cirkus | kvaj |
Tohle říká internet: "Uzda je část koňského postroje určená k ovládání koně za pomoci udidla a otěží." Uzda je tedy to, co má kůň kolem huby a u huby a udidlo je to kovové, co má kůň v hubě, otěže či opratě jsou pak ty řemeny, které vedou od uzdy a udidla a drží je v ruce kočí nebo jezdec. :-)
|
||
16.07.2023 10:00 | K dílu: Cirkus | kvaj |
Tvůj pohled sdílím. Mám ale jednu poznámku - oprať či opratě jsou krátké, nikoli uzda. |
||
09.07.2023 15:04 | K dílu: Vlakem | kvaj |
*/ Tip |
||
02.07.2023 12:55 | K dílu: Besídka školky | kvaj |
Ok |
||
02.07.2023 10:12 | K dílu: Besídka školky | kvaj |
Rhodesie - a co za Ferdu Mravence? |
||
02.07.2023 10:11 | K dílu: jdu za ní | kvaj |
Kočkodan - ale dočkal se. |
||
02.07.2023 10:09 | K dílu: jdu za ní | kvaj |
Gora - tak nemohu se pohybovat pořád ve vesmíru. |
||
02.07.2023 09:47 | K dílu: Besídka školky | kvaj |
Milé. |
||
02.07.2023 08:57 | K dílu: Kaskadér? | kvaj |
Pobavilo. |
||
01.07.2023 13:14 | K dílu: jdu za ní | kvaj |
Benetka - od té dlouhovlasé zlatovlásky v čepici a s pórkem v tašce přes rameno se to odvíjelo. Šel jsem takhle chvíli za ní Vodičkovou ulicí a tu Bereniku a souhvězdí Vlasy Bereniky jsem si k tomu přibájil. |
||
01.07.2023 13:11 | K dílu: jdu za ní | kvaj |
K3 - díky. Řeči o pórku jsou tam, aby to kontrastovalo. |
||
01.07.2023 13:10 | K dílu: jdu za ní | kvaj |
Ecženie Brambůrková - tak nějak jsem to zamýšlel. Díky. |
||
26.06.2023 20:42 | K dílu: Copánky aneb Stařec a děvka | kvaj |
*/ Tip. |
||
23.06.2023 10:32 | K dílu: U Zambezi vanu nemají | kvaj |
Tip. */ |
||
23.06.2023 09:15 | K dílu: modrej čoud | kvaj |
Norsko 1 - vůbec nic. Nikdy nevíš. :-) |
||
23.06.2023 09:08 | K dílu: modrej čoud | kvaj |
Savage Flame - vřelé díky. |
||
23.06.2023 09:07 | K dílu: modrej čoud | kvaj |
Gora - děkuji. Očekáváš nadhled? To jsem rád. |
||
23.06.2023 09:06 | K dílu: modrej čoud | kvaj |
gemini - jsem rád, že se ti to líbí. |
||
23.06.2023 09:05 | K dílu: modrej čoud | kvaj |
Evženie Brambůrková - děkuji moc. |
||
23.06.2023 09:05 | K dílu: modrej čoud | kvaj |
Benetka - díky, u jsem opravil. |
||
23.06.2023 09:03 | K dílu: modrej čoud | kvaj |
Janina6 - děkuji. |
||
23.06.2023 09:03 | K dílu: modrej čoud | kvaj |
Norsko 1 - díky. Nezdám se komu? |
||
21.06.2023 11:26 | K dílu: smaragdový štír | kvaj |
Evženie Brambůrková - děkuji moc. |
||
21.06.2023 11:25 | K dílu: smaragdový štír | kvaj |
Rhodesie - děkuji a máš pravdu. |
||
21.06.2023 11:25 | K dílu: smaragdový štír | kvaj |
Savage Flame - rovněž děkuji. |
||
21.06.2023 11:24 | K dílu: smaragdový štír | kvaj |
Gora - díky. S těmi vlasy jsi měla pravdu. |
||
21.06.2023 11:23 | K dílu: zamřížovaná studna | kvaj |
Janina6, Evženie Brambůrková - děkuji. Benetka - psal jsem to tak záměrně. Díky. |
||
19.06.2023 10:19 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
:-) |
||
19.06.2023 09:36 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
Ty ho chceš smazat? Proč? Třeba ho docení až potomci. |
||
18.06.2023 09:48 | K dílu: Loutkové představení | kvaj |
*/ |
||
16.06.2023 11:28 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
Autentické je na tom, že jsi to napsala. Co tě k tomu inspirovalo, je fuk. Co do toho motáš Bašóu a Santóku? |
||
16.06.2023 10:56 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
Co je na tom autentického, když napíšeš, že znáš nějakého takového zbohatlíka, který chová v rybníku koi kapry a kvákají mu tam žáby? |
||
16.06.2023 10:25 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
Tu křeč jsem vtahoval k tvé snaze mi své senrju vysvětlit, která mi připadala křečovitá, takže je to spíš tvá neodolatelná potřeba vysvětlovat. Nejsem tvůj příznivec, ani odpůrce, něco se mi od tebe líbí, něco ne, jak už to tak bývá. |
||
15.06.2023 13:14 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
Nedostáváš se do nějaké křeče? Nic ti přece nezakazuji, dělej si, co chceš. Pro mě je ovšem vysvětlování básní k ničemu, jak jsem napsal, což nemá co dělat s nějakým modernistickým klišé ani s nějakou floskulí. Buďto je báseň pro mě sdělná tak, jak je napsaná, nebo není, a pak jde mimo mě. Je to podobné jako s obrazy, uměleckými fotografiemi, sochami, skulpturami apod. S modernismem na mě nechoď. |
||
15.06.2023 10:57 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
Jak se to vezme - patřilo mně. Goře jsi ho vysvětlovala podobně. Vysvětlovat básně je obecně k ničemu. Jak by k tomu přišel třeba takový Jan Neruda, když mi už nemůže své básně vysvětlit. Nicméně, ať se máš dobře. |
||
15.06.2023 10:19 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
Alenakar - jako čtenáři je mi jedno, jestli toho zbohatlíka znáš, to přece nemá pro báseň žádný význam. A báseň, která potřebuje autorčino vysvětlení, se mi nezamlouvá už vůbec. Jinak se vždy vyjadřuji pouze za sebe, takže nikomu nevnucuji, aby se mu tvoje trojverší nelíbilo. A jak s ním naložíš v budoucnu, je mi lhostejné. |
||
15.06.2023 09:45 | K dílu: Noční koncerty | kvaj |
Zbohatlík je pejorativní označení, a žáby nemají národnost = výsledné verše se mi nelíbí, jelikož mi nepřipadají ani vtipné. |
||
11.06.2023 11:05 | K dílu: Autorské čtení povídek v Juditině věži, beseda o Afgánistánu a Pákistánu | kvaj |
Tak co - 20. 6. nebo 20. 5. 2023? |
||
08.06.2023 11:58 | K dílu: Próza měsíce: duben 2023: vyhlášení | kvaj |
Opožděně se přidávám s gratulací všem mým soutěžícím kolegům. |
||
08.06.2023 09:45 | K dílu: Blog | kvaj |
*/ |
||
05.06.2023 19:18 | K dílu: Stromům | kvaj |
Tohle se mi líbí. |
||
05.06.2023 10:07 | K dílu: koníčci | kvaj |
Evženie Brambůrková Tak tak. Málokdo však za vtip obětuje kariéru, i když nutkání je silné. |
||
05.06.2023 10:06 | K dílu: koníčci | kvaj |
K3 - podívej se na stránku "Poezie pro každý den", a tam ti vysvětlí, že to verše jsou. Jestli ale dobré, to je otázka. |
||
05.06.2023 10:04 | K dílu: koníčci | kvaj |
Janina6 - Trefná ano, vhodná ne. |
||
05.06.2023 10:04 | K dílu: koníčci | kvaj |
Působila nadpozemsky - Tak to jsi měl dobré. Už dávno jsem nebyl na dostizích. |
||
05.06.2023 10:03 | K dílu: žárlivost | kvaj |
Evženie Brambůrková - však je také Číňanů dost. |
||
05.06.2023 10:02 | K dílu: žárlivost | kvaj |
Aý tak dobře do dálky nevidím. A teď v sobotu na výletě jsem si ověřil, že člověk musí vědět, na co se dívá. |
||
05.06.2023 10:00 | K dílu: žárlivost | kvaj |
Alegna - myslím, že je to obvyklé přání, zvlášť u nás, když jsme zemí rozhleden, takže jsem to na tom založil. |
||
03.06.2023 23:22 | K dílu: koníčci | kvaj |
Norsko 1 - třeba jsou zbytečný kecy na konci. Nikdy nevíš. |
||
01.06.2023 13:04 | K dílu: žárlivost | kvaj |
Radovan Jiří Voříšek - Tak to máš vynikající. Já už bohužel namám na koho žárlit. |
||
31.05.2023 09:45 | K dílu: HLASOVÁNÍ - PROZAICKÁ DÍLA ZA DUBEN 2023 | kvaj |
Omlouvám se zejména Přemkovi, že se mi na bednu nevešla jeho Pochoutka v županu. Nicméně si myslím, že jakékoli pořadí příběhů v soutěži je dost iluzorní. |
||
30.05.2023 19:39 | K dílu: až přecházel zrak | kvaj |
Já jsem ten pocit měl už několikrát. |
||
30.05.2023 18:42 | K dílu: až přecházel zrak | kvaj |
Nemáš zač. |
||
30.05.2023 18:37 | K dílu: až přecházel zrak | kvaj |
Tak to ti neporadím. Já se v tom novém Písmáku sotva sám vyznám. |
||
30.05.2023 12:04 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
Alenakar - pokusila ses odvést řeč někam jinam a použila jsi k tomu argumentační klam, a sice úhybný manévr čili red herring. Já jsem přece nepsal o štěstí a v čem spočívá (ani náznakem), nýbrž o tom, na jakém principu fungují reklamy a jakým způsobem ovlivňují lidi. A nepsal ani o metodách reklamy a jejích zobrazovacích prostředcích, tedy běloskvoucích úsměvech z reklam na zubní pasty, ale o tom, že dozajista nějakou zubní pastu používáš a že si ji vybíráš podle nějakého klíče, což je právě moment, v němž tě ovlivňuje reklama, aniž si to uvědomuješ, nebo aniž jsi ochotná to připustit. Už jsem si všiml v debatách s tebou, že se ráda stavíš do role "světce" či poustevníka (působíš na mě dojmem otce školastika z filmové pohádky Hrátky s čertem), který stojí mimo hemžení obyčejných lidí. Proto jsi také použila Lao ć. Já proti tomu nic nemám, ostatně je to tvoje věc. Kdyby tomu však tak bylo doopravdy, tak bys neměla důvod vést se mnou na internetu tuto debatu, ba ani napsat a prezentovat zde báseň Cesta tmou. |
||
30.05.2023 09:34 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
Alenakar - píšeš, že kupuješ jen takové věci, které potřebuješ a že na ty reklamy nikdo nevytváří a mně připadáš v tomto směru hodně naivní. Já v televizi přetáčím reklamy, protože pořady, které mě zajímají, sleduji se zpožděním. Nicméně mě i tebe, jako ostatně každého, pokud nežije jako poustevník v odlehlých končinách, reklama a public relations ovlivňují. Je totiž dobré si uvědomit, co je reklama. Je to "dobrá zpráva", která je protikladem "zprávy novinové". Novinová zpráva informuje v principu o tom, co se stalo špatného či mimořádného (například když se prostřednictvím médií člověk doví o tom, že spadlo letadlo, říká ta zpráva zároveň, že je to mimořádné a tudíž komplementárně k tomu, že většina letadel bezpečně doletí k cíli, jde jen o to, zda si to respondent takto uvědomí, nebo nabyde dojmu, že se svět řítí do zmaru a pád letadla je toho jen dalším důkazem), kdežto reklama přináši naopak dobrou zprávu pro příjemce (cílovou skupinu) tím, že nabízí uspokojení jeho určité potřeby, přičemž tu potřebu sama také vytváří. Věřím tomu třeba, že si čistíš zuby a používáš k tomu vedle kartáčku i zubní pastu. A kterou zubní pastu si koupit? A tu přispěchá reklama a řekne například, že zubní pasta, kterou nabízí, nejen zbaví zuby plaku, ale zároveň ošetří dásně, aby z nich při čištění netekla krev. V tom okamžiku zpozorní všichni, kteří takový problém mají a někteří si dotyčnou zubní pastu koupí. Jsou však lidé, kterým krvácí dásně, ale reklamy nesledují. Nicméně potřebují problém s krvácením vyřešit, a tak se zeptají buď známých, jaká zubní pasta jim pomáhá, avšak ti známí už reklamou ovlivněni jsou a v tom duchu jim doporučí určitou zubní pastu, nebo se dotyčný obrátí na zubaře, a ten je zcela bezpečně ovlivněn reklamou, nebo dokonce zainteresován určitým výrobcem zubních past, a rovněž nějakou zubní pastu doporučí. Tak takhle ve zkratce působí reklama (přímo i nepřímo) a ovlivňuje i ty lidi, kteří si to neuvědomují. Pro konkrétní reklamu jsou podstatní lidé, kteří tvoří cílovou skupinu. Například mě nijak neovlivňuje reklama na auta Mercedes, protože jejich ceny jsou mimo moje finanční možnosti, tudíž nejsem cílovou skupinou, ale reklamy na zubní pasty a jiné produkty, které potřebuji a tedy kupuji, mě jistě ovlivňují. Jinak ti přeji hodně úspěchů ve snaze vymanit se i ze spárů internetu, respektive publicity, což mi připadá u básnířky sice absurdní, ale já tvým pohnutkám nemusím rozumět. |
||
26.05.2023 15:51 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
To je slabé, Zoroastere. Ještě slabší než tvoje "nesmysli". |
||
25.05.2023 11:29 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
Alenakar - Mám pocit, že posledním příspěvku určeném mně píšeš o věcech, kterým příliš nerozumíš. To, že reklama k něčemu vychovává, je komunistický blud. Komunisti totiž míchali reklamu (které říkali propagace) s propagandou. Reklama se podílí na utváření životního stylu, to ano, ale je to přirozená součást obchodu, který vznikal už za dob lovců-sběračů. |
||
25.05.2023 10:52 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
Zoroaster - ty ale píšeš blbosti a myslím si, že nemáš co vykládat o patriarchální společnosti, když dokážeš napsat - žvaníš "nesmysli". Pravopis je o několik řádů lehčí se naučit než pochopit principy patriarchální společnosti. |
||
25.05.2023 10:44 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
Alenakar - k chamtivosti a poživačnosti netřeba nikoho vychovávat, tyto vlastnosti má každý vrozené. Jedno z prvních slov, která se dítě naučí, je "moje". |
||
25.05.2023 10:14 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
Alenakar - to už do debaty motáš záležitosti, kterými se rozmělňuje, a s nimiž nemáš šanci cokoli udělat. Když to zjednoduším, na Zemi je zkrátka moc lidí a všichni se chtějí mít dobře, protože vlivem informačních technologií vědí, že se mohou mít lépe, žít rozmařile a využívat všelijaká moderní udělátka. V roce 1927 dosáhla světová populace 2 miliard, takže za necelých sto let se počet lidí zčtyřznásobil. |
||
25.05.2023 09:24 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
slučí - je otázka, jestli se svět zbláznil, ale ty určitě nevíš, co je tradiční rodina. Tradiční rodina je sociologický termín používaný pro rodiny předindustriální (tedy pro rodiny před industriálními revolucemi), které byly zcela jiné než rodiny současné, fungovaly spíš jako ekonomické jednotky a zahrnovaly širší příbuzenstvo a třeba také podruhy a děvečky. Pro současnou rodinu používá sociologie termín moderní. Tebe asi mate, že dnes kdekdo žvatlá o tradiční rodině, ale neví, co to fakticky je. |
||
25.05.2023 08:54 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
Je rozdíl mezi gamblerem a bezdomovcem. Gambler je teprve na cestě k bezdomovectví, takže mu ještě na něčem záleží. Jako bezdomovce by ho do kasína nepustili. Navíc píšeš, že jede domů, takže má nějaký domov a jít tam pěšky by se mu asi nechtělo. |
||
22.05.2023 10:19 | K dílu: My | kvaj |
Tip. |
||
22.05.2023 10:14 | K dílu: Cesta tmou | kvaj |
To měl ještě dobré, že mu zbylo na vlak. Nebo jel načerno? Pokud ano, pak ho přísně napomínám. |
||
18.05.2023 08:48 | K dílu: Tiene sa stále menia | kvaj |
To je příběh mojí krevní skupiny. Tip. |
||
17.05.2023 10:40 | K dílu: až přecházel zrak | kvaj |
Gora - jsem rád, že to tak vnímáš. |
||
17.05.2023 10:39 | K dílu: až přecházel zrak | kvaj |
Evženie Brambůrková - to je. |
||
16.05.2023 09:47 | K dílu: Pochoutka v županu | kvaj |
Já bych tam ten župan nechal, ale začlenil bych, že si uvědomil dřív, že je na veřejnosti nedostatečně oblečen - a jak se s tím vyrovnává, by mohla být vedle problému se zubem další rovina příběhu. |
||
13.05.2023 11:46 | K dílu: Zlatý chrám | kvaj |
Je to pěkný příběh. Cítím z něj Konfucia. Tip. |
||
13.05.2023 10:59 | K dílu: TD - Kulatiny | kvaj |
Překvapivá pointa, ale nejen to, dává vyprávění úplně jiný rozměr. Tip samozřejmě. |
||
13.05.2023 09:29 | K dílu: Pochoutka v županu | kvaj |
Povídka je vtipná a pobavila mě. Jen se mi moc nezdá, že by si za celou dobu nevšiml, že je jen v županu. Tip. |
||
12.05.2023 12:43 | K dílu: Stroj na budoucnost | kvaj |
Přiběh se mi líbí, ale myslím, že by to chtělo poněkud krátit a trochu precizovat. Nicméně tip. |
||
11.05.2023 08:45 | K dílu: daždenec | kvaj |
Má to kouzlo. |
||
10.05.2023 20:20 | K dílu: NAHÁ | kvaj |
Moc dobré. |
||
05.05.2023 08:23 | K dílu: Bombardovací blues: Dívka, Koniáš a Ignác | kvaj |
Próza_měsíce - s nominací souhlasím. |
||
16.04.2023 11:56 | K dílu: TD - Joffrey de Peyrac | kvaj |
Já to chápu. |
||
16.04.2023 10:16 | K dílu: TD - Joffrey de Peyrac | kvaj |
Napsala jsi to dobře, mám ale klasickou výtku - expozice je příliš dlouhá a podrobná a v ději příběhu se z ní už mnoho neodrazí. Připomínám Čechova - když se v úvodu píše, že na stěně visí puška, tak ta puška musí také vystřelit a nejlépe zastřelit hlavního hrdinu. :-) |
||
14.04.2023 11:00 | K dílu: Procházím zůstatky . . . | kvaj |
Líbí. */ |
||
10.04.2023 20:39 | K dílu: Bombardovací blues: Dívka, Koniáš a Ignác | kvaj |
Děkuji ti, Ivi. |
||
10.04.2023 20:38 | K dílu: Bombardovací blues: Dívka, Koniáš a Ignác | kvaj |
Děkuji. A máš pravdu, Jakub Arbes je můj oblíbený autor. Pro zajímavost - hned po narození jsem žil v domě pár metrů od Arbesova náměstí. O tom domě právě píšu v povídce "Rok, kdy zemřel vynálezce ostnatého drátu". |
||
10.04.2023 20:35 | K dílu: Bombardovací blues: Dívka, Koniáš a Ignác | kvaj |
Vždyť to říkám, že jsme k Tovaryšstvu Ježíšovu poněkud nespravedliví, za což mohou do značné míry obrozenci. Adama Michnu z Otradovic trochu znám. |
||
10.04.2023 20:32 | K dílu: Bombardovací blues: Dívka, Koniáš a Ignác | kvaj |
Fíky. Na této konkrétní cestě Prahou jsem si dal záležet, protože tam vlastně hrála hlavní roli. |
||
10.04.2023 20:29 | K dílu: Bombardovací blues: Dívka, Koniáš a Ignác | kvaj |
Děkuji. Prahou se toulám rád, navštěvuji tam různá místa. Vedle kostelů hlavně výstavy a poslední dobou s neteří také kavárny. |
||
10.04.2023 20:27 | K dílu: Bombardovací blues: Dívka, Koniáš a Ignác | kvaj |
Bombardovali a byl to nešťastný nálet, kdy bomby nezasáhly jediný vojenský cíl. |
||
10.04.2023 20:26 | K dílu: Bombardovací blues: Dívka, Koniáš a Ignác | kvaj |
Děkuji za hodnocení. Jinak je mi celkem jedno, jestli je to povídka nebo povídání. Ta slova mají stejný základ. |
||
08.04.2023 08:43 | K dílu: Soul | kvaj |
Vzdychání po starých časech, kdy byl svět lepší, jazzmeni uměli chytit u srdce i vybičovat extázi a básníci tvořili hlubokou poezii, mi přijde jako docela trapná činnost. Já vím, že ty dovedeš, ale touto básní se přidáváš k takzvaným "básníkům", kteří umí jen svědčit o prázdnotě své éry. Pokud ti mohu radit, na podobné projevy se vykašli a dělej to, co ti jde nepoměrně lépe. |
||
06.04.2023 08:17 | K dílu: černí králíci na cestě | kvaj |
Děkuji. |
||
06.04.2023 08:16 | K dílu: černí králíci na cestě | kvaj |
Děkuji, Petře. Ten závěr jsem domyslel už za bdělého stavu, protože sen se mi rozplizl při loupání ohnilých cibulí. |
||
04.04.2023 22:51 | K dílu: černí králíci na cestě | kvaj |
O tom nic nevím. |
||
04.04.2023 17:16 | K dílu: černí králíci na cestě | kvaj |
Vždyť utekli. Nebo se bojíš o ty uprchlé? |
||
02.04.2023 20:36 | K dílu: Domov (fragmenty)… | kvaj |
Dávám jenom hvězdičky a tipy, protože nevím, co bych měl komentovat. |
||
02.04.2023 11:03 | K dílu: Vlčí... | kvaj |
*/ |
||
02.04.2023 11:02 | K dílu: Domov (fragmenty)… | kvaj |
*/ |
||
02.04.2023 11:02 | K dílu: Krásné Údolí | kvaj |
*/ |
||
02.04.2023 10:27 | K dílu: černí králíci na cestě | kvaj |
Děkuji pěkně. |
||
02.04.2023 10:27 | K dílu: černí králíci na cestě | kvaj |
Inu, sen byl základem. |