20.06.2025 21:35 K dílu: "IDEÁLNÍ" MANŽELKA Lami

Žádná taková, nebo jiná dokonalá, přece není. Dokonalý muž také neexistuje.

To, že je husa, pozná až později. Dva roky na to postačí. Do té doby bude zblbnutý jejím exteriérem.

Hezké čtyřverší, děkuji.

20.06.2025 18:25 K dílu: "IDEÁLNÍ" MANŽELKA Lami

No, je to v sekci humorné, takže smích je jistě na místě. Ale jsou v té směsi sarkasmu a ironie i zrníčka pravdy, ne? Nechci nikomu ubližovat, je to tu pro pobavení. Navíc je to obousečné.

29.05.2025 20:16 K dílu: 2 x Lami

Nenapsal jsem, že v mé "básni" něco nevidíš. Ani nechci abys to někde recitovala. To vše píšeš jen ty. Vkládáš mi do úst věty, které jsem neřekl.

Jsou lidé, kteří musí mit poslední slovo za každou cenu. Nepatřím k nim.

29.05.2025 19:47 K dílu: 2 x Lami

lawenderr_na cestách - nevím proč zmiňuješ Seznam. O něm jsem nenapsal ani slovo. Rozuměj, na každém místě, kde se rozdělují dotace, rozhoduje se o zakázkách, jsou lidé, připravení si z těch obecních, či státních peněz ukrojit něco pro sebe. A nemají žádné výčitky a zlé sny, když se to podaří. Naopak. Chtějí potom ještě víc.

Můžeme ale všichni mlčet, nakonec to vlastně dávno děláme, a dívat se jak lůza rozkrádá finance státní i veřejné.

To, co jsem popsal, se děje dnes a denně už mnoho let. 

Jinak musím říci, že mne ženská solidarita opravdu dojímá. Škoda, že se nad tím, co jsem vlastně napsal v tom pokusu o báseň, téměř nikdo hlouběji nezamyslel. Vidíte jen to, co vidět chcete a to je nutno ušlapat.

29.05.2025 18:11 K dílu: 2 x Lami

Marcela K. - já netvrdím, že všichni, jak píšeš ty, ale že všude opravdu všude jsou, ti lidé, kteří se nerozpakují vzít si co jim nepatří, co je vlastnictvím nás všech. A vychází jim to. Dík naší nevšímavosti a apatii..

29.05.2025 17:26 K dílu: 2 x Lami

Nikdy bych si nemohl pomyslet, že všichni lidé jsou špatní. Ani v dotčených institucích to tak samozřejmě není. Korupce je však všudypřítomná, zabydlela se i v těch nejnižších patrech systému, ať státního, či veřejného (obecního). Pokud to nevidíš, nevím v jakém světě žiješ?

Znám to z vlastní rodiny a jsem neskonale rád, že moje bývalá žena již po svém loňském sňatku nenosí moje jméno. 

29.05.2025 16:55 K dílu: 2 x Lami

Janina6 - nesouhlasím s termínem angažovanost. Když někdo rozkrádá po milionech mám k tomu mlčet? Nikdo by si přece neměl vzít nic, co mu nepatří. Když zloděj krade a já ho vidím a ohlásím to je to angažovanost? Angažovanost je takové zprofanované slovo ze starých časů. Až ti někdo ukradne auto a já to uvidím a díky mojí "angažovanosti" ti to auto bude vráceno budu dobrý člověk, či zlý? Zlý pro zloděje, dobrý pro tebe. Vyber si. 

29.05.2025 16:08 K dílu: 2 x Lami

Jdi za někým, kdo si z veřejné, či státní zakázky, chce ukrojit pár milionů pro sebe a řekni mu, že " to se přece nedělá, je to krádež."

Právě sis pod sebou podřízla větev. Tak to je.

29.05.2025 15:42 K dílu: 2 x Lami

Janina6 - nesouhlasím. Pomalu z každé dotace a veřejné zakázky si ti lidé ukrojí pro sebe a já k tomu                 mám mlčet? Jamais! Nemáme v naší zemi rádi donašeče. Bylo jich dost za války i po ní.                       Když někdo  krade v obchodě, mám k tomu mlčet? Asi ne. Co to ale je ve srovnání s                           krádežemi za miliony, kterým se od jisté doby říká "odklonění". Tato báseň nikomu z nich                   uškodit nemůže, je jim leda tak k smíchu. 

29.05.2025 15:10 K dílu: 2 x Lami

Velice děkuji za odezvu.

lawenderr_na cestách - ukazování, z toho mají ti lidé strach ( ne, že by jim to ublížilo ).  Když vidím                                            nepravost, musím na ni poukázat, jinak jsem spoluviník. 

25.05.2025 10:18 K dílu: Je to tajné Lami

Moje o sedm let mladší sestra kdysi matku ubezpečovala slovy: " Až já budu velká a ty budeš malá, taky še o tebe poštalám."

25.05.2025 06:18 K dílu: Terra incognita Lami

Safián - děkuji za vysvětlení, to jsem potřeboval vědět.

24.05.2025 20:29 K dílu: Terra incognita Lami

Je mi známo. Otazníky jsou tam jako otázka zda je lepší napsat - stojí tu psáno - nebo - stojí napsáno. Protože v písňových textech se nevyznám, je to jiná kategorie, než klasická báseň. V níž se ovšem také příliš neorientuji. 

24.05.2025 19:52 K dílu: Terra incognita Lami

stojí napsáno: ´Zde jsou lvi´.  ???

24.05.2025 18:46 K dílu: Videopoezie - Print - Křik na Pina 15 Lami

Básník nejsem, Printa jsem znát nemohl. Byl by rád, kdyby četl některé z komentů zde nebo by mu bylo spíš smutno? Musíme se opravdu pohádat o každou prkotinu jen proto, abychom měli  "pravdu" právě a jenom my? Uctěme tedy jeho památku důstojně, děkuji.

23.05.2025 08:08 K dílu: L Lami

Děkuji.

20.05.2025 23:43 K dílu: L Lami

Loreena McKennitt - The visit

13.05.2025 17:28 K dílu: Prázdné místo Lami

Já nevím, mělo by to být smutné, tragické možná, ale to je vše. Ona na něj čeká na známém místě, jako už tolikrát, ale on nepřijde, už nemůže. Má starost co s ní bude, když tu už není. Ví, že ji to raní, trápí ho, že s tím nemůže nic dělat. Vlastně se omlouvá a sděluje, že jeho poslední myšlenka (květy trhané na louce) patřila jí. To je obraz, který jsem chtěl slovy namalovat. Moje schopnosti mají  ovšem své limity a proto se mi to asi nepodařilo beze zbytku vyjádřit tak, jak bylo zamýšleno.

Děkuji všem za zastavení a milé komentáře. 

11.05.2025 15:33 K dílu: Prázdné místo Lami

Děkuji.

19.04.2025 10:50 K dílu: Stahování dat Lami

Taky jsem antitalent co se týká počítačů. Musel jsem všechny texty otevřít, pak pravým tlačítkem klepnout na plochu, potvrdit tisk a uložit v PDF. Jenže já tu nemám tisíc položek jako jiní. Na nic jiného jsem nepřišel, moc se v té technice neorientuji.

19.04.2025 10:42 K dílu: 10.04. 2025 Lami

Alison Krauss and Union Station - Arcadia

20.02.2025 16:19 K dílu: Krajina s květy vlčích máků Lami

Umbratica - jsem amatér a můj názor je názorem průměrného (a to neříkám s despektem) občana ČR. David Černý asi básně nepíše. Adam Borzič je jméno, které jsem někde zaslechl. Pustil jsem si právě jednu jeho báseň natočenou ČT Art pro pořad Autoři čtou. Nezlob se, ale pro onoho průměrného člověka je taková poezie postradatelná. Vůbec jí nerozumím a nechápu co nového a hlavně krásného by mi měla dát. Jestli u nás v knihovně mají něco od něj, půjčím si to, abych nikomu neukřivdil. Sledoval jsem párkrát udílení cen Magnesia Litera a musím říct, že se nedivím, že poezie se u nás nekupuje. Docela by mne zajímalo jak jsou na tom v prodeji zahraniční autoři od 16. století výše ve srovnání se současnou tvorbou. Možná jsem teď hodně lidí urazil, ale myslím, že lepší je říkat pravdu, než lhát a plácat přitom někoho uznale po zádech. 

19.02.2025 20:24 K dílu: Stmívání Lami

Janina6 - Děkuji, jsem rád přivedl-li jsem k životu vzpomínky.

8hanka - Za tu srozumitelnost jsem rád, je to pro mne hodně důležité.

18.02.2025 16:35 K dílu: Krajina s květy vlčích máků Lami

Janina6, Philogyny - jste ke mně příliš benevolentní. Ne, ne, opravdový básník sedne a napíše krásný text. Už ho má v hlavě, stačí jen papír a pero a báseň je na světě. To, co píšu já, se rodí pomalu a pouze v určitém období pžíznivých podmínek. Skutečným básním to kvalitou nesahá ani po kolena.

17.02.2025 18:39 K dílu: Stmívání Lami

Nikdy mi nikdo neřekl, že něco umím. Ani já sám si to nemyslím.

Přesto děkuji.  

17.02.2025 18:32 K dílu: Krajina s květy vlčích máků Lami

Poezie, alespoň pro mne, by měla být hlavně srozumitelná. Myslím, že jsou autoři, kteří své texty za poezii pouze vydávají. Rozhodnout nakonec musí vždy čtenář. Některé básně bohužel zůstanou srozumitelné pouze autorům a několika stejně naladěným čtenářům. K čemu ale je takové psaní? 

     Po vydání Almanachu z letokruhů mi moje vnučka (10 let) a ještě jeden další člověk (40 let) kupodivu dali stejnou otázku.

Kolik za to máš? 

Mohl bych odpovědět: " Kolik knih jsi koupil v minulém roce?"

Odpověď by vždy byla: "Ani jednu."

Sociální sítě ( Facebook, Twiter.., atd. , kde nikdy nebudu) považuji za úplné dno.

Písmák je ovšem také taková malá sociální síť. Můžeš tu dostat TIP. Ale je to TIP upřímný nebo výsměšný? I ty existují, bohužel. 

Takovou otázku si ovšem mohu klást já. Ty jistě ne. Kvalita tvých textů ti je jistě známá. Žádné tipy nepotřebuješ.

Velké části textů, hlavně těch nerýmovaných, drtivá většina čtenářů neporozumí a proto pro ně budou postradatelné, zbytečné. V této době, kdy si většina myslí, že vlastnit a ovládat mobilní telefon je vrchol umu a inteligence, všechno umění jakoby pozbylo důležitosti.

Kdo z nás se opravdu vyzná v divadelních hrách, poezii a prozaických  dílech, malířství, sochařství, stavitelství atd.? Jen skromná menšina. Těm ostatním stačí ten mobilní telefon, aby si mysleli, že už vědí vše a nejlépe. 

Je mi z toho smutno. Tím víc, že si asi nikdy neporozumím s vnučkou ani s dcerou.       

 

Nač publikovat něco, co většina nepochopí. Je to stejné, jako psát pro Čechy svahilsky.

Já žádný básník nejsem. To přece vím, protože ty opravdové básníky čtu. Ale snad si někdo v těch mých pokusech najde něco pro sebe, porozumí a třeba se mu i něco zalíbí. Víc nechci.

 

15.02.2025 10:59 K dílu: Krajina s květy vlčích máků Lami

Scarlet Dorn - Queen of broken dreams

13.02.2025 22:18 K dílu: Krajina s květy vlčích máků Lami

8hanka - to je dobře, že byla vyvolána příjemná vzpomínka. Děkuji.

13.02.2025 11:09 K dílu: Krajina s květy vlčích máků Lami

Vznikla už někdy v listopadu, myslím .Je to víc obraz krajiny, kde by člověk chtěl být, než skutečný popis. U mne je takový text spíše vyjímka. 

A jsou tipy opravdu tak moc důležité?

07.02.2025 15:04 K dílu: Krajina s květy vlčích máků Lami

Děkuji ještě jednou. Tak milé kritiky, mám dobrý pocit.

05.02.2025 18:12 K dílu: Krajina s květy vlčích máků Lami

Děkuji všem.

BENETKA - dík, člověk to třikrát přečte a stejně tam nechá chybu. No, už to bude jen horší, v mém věku.

30.01.2025 10:05 K dílu: Jméno pro Písmáka - Návrhy Lami

Písmák2025.cz - a vůbec, možná, že by majitel původní název přenechal. Když ne zdarma, tak za rozumnou cenu. Škoda, že nekomunikuje.

26.01.2025 19:14 K dílu: doupný strom Lami

Přiznám se, že je pro mne těžké některým formám poezie porozumět. Snad je to dáno klasickou výchovou ve škole. V tak krátkém textu se mi zdá použití slova  "strom" příliš hojné. To nemluvím o slovesu  "jsem". Těch je tam pět. Odstranil jsem jen slovo  "strom".

 

Našla jsem dneska pírko

protkané jemnou linkou

našla jsem doupný strom

na zemi leželo mrtvé ptáče

i kmen někdy uvnitř pláče

a teď jsem mohla uvidět dub s klikou a klíčovou dírkou

našla jsem ve větvích pírko dravce protkané jemnou linkou

našla jsem zázemí

--

--

--

 

 

23.01.2025 17:20 K dílu: Budoucnost Písmáka Lami

Pochopil jsem z jiných příspěvků zde na Písmáku, že hlavní důvod ukončení Písmáka je nemožnost vyhovět novým zákonům, které v blízké budoucnosti zřejmě začnou platit, a které asi požadují filtrovat xenofobní a jiné nekorektní příspěvky a komentáře. Možná to tak není, ale jestli ano, vystavuje se takový provozovatel trestnímu stíhání, pokud toto nezajistí. To je dost ošemetná věc a také zajisté drahá, protože taková kontrola by musela být jistě časově náročná, odborná a tedy placená. Těžko by to někdo dělal zdarma. 

Rád bych se mýlil.

Snad by se to v takovém případě dalo řešit nějakým ročním poplatkem. Nevím však, zda-li je základna Písmáka pro takový záměr dostatečně široká.

Držím Vám pěsti a doufám, že Písmák přežije a bude pokračovat dál. Byla by ho škoda.

 

28.12.2024 10:56 K dílu: Almanach z letokruhů Lami

Litarts - však to po tobě také nikdo nechce. 

28.12.2024 10:33 K dílu: Almanach z letokruhů Lami

Vidím, že se tu rozpoutala urputná debata. 

Litarts - Almanach se nijak netají tím, že vznikl na základě čtyři roky trvající soutěže Báseň roku, kterou iniciovala Gora. Nevím co dodat. Já jsem přispěl vyšší částkou ale vůbec jsem nevěděl kolik autorů a kdo jmenovitě se bude chtít zúčastnit a zjistil jsem to až po obdržení Almanachu. Pro mne to není důležité. Hlavní je, že se záměr zdařilo realizovat. Ireně, Kateřině i Karolíně za to náleží velký dík, protože investovali kromě peněz i svůj čas a práci.

Takový malý píseček to tu je, nejde o nic zásadního a přeci to někomu vadí.  

26.12.2024 10:51 K dílu: Almanach z letokruhů Lami

Litarts - není to v umění, ani v ničem jiném, je to pouze v lidech.

26.12.2024 10:50 K dílu: Almanach z letokruhů Lami

Janina6 - chtěl jsem jen říct, že táhnout za jeden provaz se vyplatí. Almanach je toho hezkým příkladem.

25.12.2024 21:36 K dílu: Almanach z letokruhů Lami

Velice děkuji Ireně za její práci pro Almanach. Vlastním mnoho almanachů, ale jen tento jediný je vázaný. Písmák se nemá za co stydět, myslím. Naopak. Bude-li v budoucnu vůle a možnost, aby třeba i ti, kteří nejsou v tomto výběru zastoupeni dostali prostor, rád opět zasponzoruji. Neboť síla je v jednotě a nejednota oslabuje. Klid, mír a lásku přeji všem v těchto dnech.   

17.11.2024 19:53 K dílu: 17112024 Lami

Děkuji mnohokrát všem, které zaujalo.

07.11.2024 10:15 K dílu: Romantické sonety Lami

Teď ještě   - v hlavní roli -  4. řádek

07.11.2024 10:06 K dílu: Romantické sonety Lami

Třetí a čtvrtý verš. Po předložce chybí mezery.

03.11.2024 17:04 K dílu: 02112024 Lami

Asi jsem to špatně napsal. To je pochopitelné, nejsem přece žádný básník. Navíc, když se žena splete, není to nikdy její chyba. A konec je na tom nejlepší, to víme všichni, že?

03.11.2024 15:06 K dílu: 02112024 Lami

BS - moc děkuji.

Janina6 - hezká, zábavná kritika, která se ovšem se sdělením obsaženým v textu poněkud míjí. 

30.10.2024 16:57 K dílu: Jsme tak pyšní Lami

Pravda. Před sto a více lety se pracovalo běžně 10 - 12 hodin denně 6 dnů v týdnu. Umíralo se na TBC, tyfus a jiná onemocnění. Moje prababička, nejstarší ze šesti sourozenců, viděla umírat matku a dvě sestry na TBC. Bylo jim 17 a 18 let. Nejmladší bratr měl také tuberkulózu, zastřelil se ve dvaceti letech, věděl jaký osud ho čeká. Prababička chodila do školy, jenomže čas polních prací trávila na poli, jinak by se rodina neuživila. Boty na zimu si půjčovali mezi sebou. Ve čtrnácti letech musela jít za děvečku k sedlákovi do vzdálené vesnice. Práce od slunka do slunka. Jednou ji našli v bezvědomí ve chlévě. Kráva ji při dojení kopla. To musela hned odejít, aby snad sedlák nemusel nic platit, kdyby jí něco bylo. 

     Spousta lidí finančně přispívají na různé humanitární akce po celém světě. Pochopila by to moje prababička a ostatní lidé jejího času? Myslím, že nikoliv.

    Proto podporuji pouze projekty zaměřené vnitrostátně. Ať si o tom každý myslí co chce.

Cítíme nějakou vděčnost a kontinuitu s lidmi, kteří se zasloužili o náš blahobyt? My sami jsme ho přece nevytvořili. 

30.10.2024 16:32 K dílu: 29102024 Lami

Děkuji.

27.10.2024 16:19 K dílu: Z povídání II Lami

Poopraveno. To ne já, to monsieur B.

23.10.2024 23:12 K dílu: Anděl Lami

Ach, vždycky udělám nějakou chybku. Moc se omlouvám. Jsem...roztěkaný.

23.10.2024 11:10 K dílu: Anděl Lami

Tma brzy přicházela

a vítr zhášel svíci

potom jsem uviděla

zazářit létavici

Snad anděl ke mně slét

co hojivý měl hlas

když začal vyprávět

tmu zahnal jeho hlas.

 

18.09.2024 16:17 K dílu: Říkanka Lami

No bodejť, je to taky psané s hořkostí nad úpadkem hodnot. Oslava to rozhodně není.

31.08.2024 17:44 K dílu: 300824 Lami

Battle beast - Unholy savior

31.08.2024 17:43 K dílu: 300824 Lami

Abakus - možná ho sám stavěl?

21.08.2024 14:27 K dílu: Renesanční Lami

emme - musím nezaujatě konstatovat, že - tůně / stůně - opravdu není nic moc. Představa, že by to dílko měl někdo recitovat, ve mně vzbouzí vlnu děsu. Narážka na - stůně / slůně -  mi nepřipadá jako argument, ale pouhá tendenční vycpávka. V roce 1964 vyšel výbor italské renesanční lyriky pod názvem Navštívení krásy. Já to právě čtu a tak mne omluvte, že jsem se, asi trochu nepatřičně, zasnil. Vždyť to nemusíte číst.

Janina6 - rytmus; s tím ti opravdu nepomůžu, nic o něm nevím.

Norsko1 - a já myslel, že si tu můžu psát co chci a nikdo se nad tím nepozastaví. Já tobě taky nepředpisuji co a jak máš napsat. A kdybych tak psal do sta let, každému by to mělo být jedno.Ale neboj, nemám v plánu být tady tak dlouho. 

 

Abakus - prizabila - vida, emoce. Kdo by si to byl pomyslel. Dík.

20.08.2024 15:08 K dílu: Renesanční Lami

Děkuji.

10.08.2024 20:14 K dílu: Píseň "šťastných" mužů Lami

Benetko, Benetko, ty jsi tak krásně out.

06.08.2024 19:50 K dílu: Osení Lami

No, vždyť jsem to říkal.

05.08.2024 18:05 K dílu: Osení Lami

Komunikovat s Litartsem je stejné jako rozhovor s Putinem na téma válka na Ukrajině. Přiznám se, že bych to tak dlouho nevydržel. Vlastně bych se do toho ani nepouštěl, je to ztráta času a já dělám zbytečné věci nerad.

Osvěžující báseň, četl jsem rád.

20.06.2024 22:13 K dílu: Důchodové spoření Lami

No, ono je to myšleno jinak. Před osmdesáti léty tu byl Hitler, před pětatřiceti komunisti a v Němedku se vyřvává o chalífátu. Mohlo by mě to být jedno, ale co tu bude za padesát let? Chalífát, Rus nebo Číňan?

Všem velice děkuji.

20.06.2024 22:08 K dílu: Píseň "šťastných" mužů Lami

Děkuji všem.

09.06.2024 17:11 K dílu: Cesta Lami

Cryonic temple - Into the glorious battle

09.06.2024 17:10 K dílu: Tasso - variace Lami

Brothers of metal - Yggdrasil

08.06.2024 08:47 K dílu: Jak to bude? Lami

Děkuji všem-

31.05.2024 17:21 K dílu: Tasso - variace Lami

Děkuji.

24.05.2024 23:43 K dílu: Jak to bude? Lami

Ach, jo. Tak to tam máte zpátky a můžete o tom klidně hlasovat.

24.05.2024 22:19 K dílu: Opsaná poezie Lami

Četl jsem a souhlasím s tím, co je výše napsáno. A ilustrace jsou opravdu krásné a řekl bych, že se k haiku hodí.

24.05.2024 22:07 K dílu: Jak to bude? Lami

Tak dobře, Stalin je pryč. A je to tak lepší.

24.05.2024 10:18 K dílu: Sonet o vzkazech Lami

Musíš přece vidět rozdíl v kvalitě textu. Každý z nás má jiné vzdělání, zkušenosti se psaním, jiné jazykové schopnosti a znalosti básnických technik. Ty jsi vysokoškolačka a já vyučený samouk. Tím samozřejmě nechci říct, že bych byl lepší s vyšším vzděláním a kvalitnější průpravou.

      Řekl jsem pouze, že tvoje sonety jsou kvalitnější. Jsou lidé, kteří by to nepřiznali za nic na světě, ale já to klidně udělat můžu, protože je to prostá pravda. A na lichotky nejsem.

24.05.2024 09:21 K dílu: Sonet o vzkazech Lami

Ještě jsem se musel vrátit. Je to tak renesanční, k nerozeznání od originálu. Jsi v té době, jsi tam, tam, kam já nikdy nedojdu. Mé pokusy jsou jen nápodoba, tvé texty autentické. Nezávidím, talent se závidět nedá. Tak to vidím. Hodně štěstí.

24.05.2024 05:53 K dílu: Jak to bude? Lami

Já zas tobě smysl pro humor.

23.05.2024 22:34 K dílu: do toho hoši Lami

Před půlhodinkou jsem šel z práce okolo zdejšího Penny a dva bezdomovci se tam dívali na zápas v mobilu. A pak, že se máme špatně. 

23.05.2024 22:21 K dílu: Cesta Lami

Občas se taky nechávám inspirovat.

23.05.2024 22:03 K dílu: Sonet o vzkazech Lami

Jedním slovem, perfektní. Jak má mít potom člověk radost z vlastní  "tvorby"?

23.05.2024 22:00 K dílu: Cesta Lami

Klidně tady buď - díky

Evženie -ale vždyť já už dávno nikam nechodím.

22.05.2024 09:29 K dílu: Sonet 49 - variace Lami

Děkuji, taktedy. Je to asi divné a nemoderní, ale co už nadělám. Hlavně, aby v tom někdo neviděl něco, co tam není. Jako obvykle.

21.05.2024 10:47 K dílu: Sonet 49 - variace Lami

A vždyť jsem to tak měl a zase špatně přepsal. Dvakrát jsem to četl a chybu nenašel. Děkuji za kritiku i zájem.

19.05.2024 15:29 K dílu: Soudruh Kachnička Lami

Osvěžující. Děkuji.

12.04.2024 07:23 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú IV Lami

a2a2a - ještě k tomu citovému nátlaku. Možná jsem byl pod vlivem nedávno čtených Nedokončených haiku Sumitaku Kenšina. To je obsahem hodně silná kniha a snad každé druhé haiku by se dalo označit jako citový nátlak. Já to tak necítím, pro mne je to zpověď.

11.04.2024 11:31 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú IV Lami

Beyond the black - Songs of love and death

11.04.2024 10:43 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú IV Lami

a2a2a -ještě abych vysvětlil č.28. Viděl jste někdy jak někteří mladí telefonují? Drží mobil jako krajíc chleba u mluví do něj. Přijde mi to směšné a haiku to asi není.

11.04.2024 10:38 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú IV Lami

a2a2a - děkuji za důkladný rozbor. Já vím, že všechno haiku není. Dobře, že alespoň něco sítem propadlo. Nechci nikoho citově vydírat nebo jinak tlačit. Prostě se mi stalo, že jsem byl v nemocnici a jeden z pacientů na pokoji zemřel. To se tak stává, občas. Věnoval jste mi 45 minut času. Komu se to stane? Děkuji velice.

 

Janina6 - nepíšu na efekt se záměrem ohromit čtenáře. Vlhké oči jsou jen vyjádřením pohnutí, které jsem cítil, když mi to vnučka poprvé řekla. Nebylo to "děda" ale "děa", bylo jí 18 měsíců. To už si budu pamatovat napořád. 

I ostatním tipujícím děkuji i všem čtenářům.

10.04.2024 10:53 K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne Lami

Děkuji, Safiáne. Připomíná mi to parlament. Každá dobrá myšlenka zahyne v nekonečných debatách. Nikdy nelze vyhovět všem. Můj zájem i návrhy trvají dál. 

06.04.2024 01:45 K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne Lami

Podle toho co jsem si tady zatím přečetl, bylo by nejlepší udělat almanachy dva. Jeden pro prózu, druhý pro poezii. (To asi nebude možné ufinancovat)

Další problém vidím s díly bývalých a již nežijících autorů. Kdo získá souhlas se zveřejněním u obou těchto skupin a určí, které texty uveřejnit u skupiny druhé?

Ostatní zájemci by měli poskytnout texty podle vlastní úvahy a z nich by měl někdo povolaný vybrat právě tolik, kolik stran si kdo zaplatil, informovat, že je zájem o méně textů, a které to jsou, popřípadě poděkovat a sdělit, že není zájem.

Osobně jsem avizoval zájem o 4 strany a nabídnul texty i s tím, které preferuji. Budu-li odmítnut, jistě na Písmák nezanevřu a na mé podpoře projektu se nic nezmění. Co se týká obou výše naznačených variant, necítím se oprávněn se k tomu vyjadřovat a v podstatě mi je jedno, která z nich bude nakonec upřednostněna.

 

26.03.2024 10:07 K dílu: Almanach Písmáka 2024 - nabídka Lami

Rád bych se též zapojil. V případě, že některé z mých textů budou uznány za vhodné, mám zájem o 4 strany a 4 výtisky. 

12.03.2024 23:01 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú III Lami

Děkuji za názory.

Janina6 - datluji, kdybych tušil kolik neskrývané radosti ten překlep přinese, snad bych udělal i nějaký další.

Gora - původně bylo pruhované a možná bylo lepší. Na pravidle 5-7-5 bych asi netrval. Když to sedne i tak, je lepší to nelámat přes koleno. Možná by někdy stačily i řádky dva:

Konečně usnula -

couvám po špičkách

 

Zatím čilá -

vyhýbá se houpátku

 

nevím např. jak moc je ten druhý pokus srozumitelný někomu, kdo to nezažil. To by se pak muselo předělat. Toto by snad mělo být srozumitelné všem:

 

Jemným kartáčem

vyčesávám "kohouta" - 

vůně heřmánku

 

Všechno zatím v rozpracování. Děkuji za zájem.

03.03.2024 18:55 K dílu: - 1 - Lami

Každý voják byl v minulosti dítětem a prožíval ty "obyčejné věci, které prožívají všechny děti světa stejně. Žádný diktátor nemá sebemenší právo brát matkám (a otcům) jejich děti a posílat je umírat ve jménu svého pošetilého snu a neukojeného velikášství.

Děkuji všem za přízeň a pochopení.

03.02.2024 08:37 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú? II Lami

Na noc jsou lepší ty papírové ale jsou i dnes lidé, kteří se vrací k těm látkovým. Já žehlil už před 30 lety a pořád je to živé. Díky za tip.

02.02.2024 10:53 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú ? Lami

Děkuji. Není nad vlastní zkušenost. Vlastně se tam prolíná dcera (1) s vnučkou (2,3,4).

02.02.2024 07:36 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú ? Lami

Děkuji za názory a Můra73 za důkladnější rozbor.

01.02.2024 11:02 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú ? Lami

Alenakar - na haikaře je ještě brzy

Gora - děkuji za zájem rád počkám

Norsko - to by bylo moc lehké

Za zájem děkuji všem čtenářům.

01.02.2024 10:54 K dílu: Řeka Lami

Děkuji. Narážka na romantickou legendu o smrti Li-Poa.

01.02.2024 09:35 K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú ? Lami

Najde se někdo a pomůže mi rozlišit ci je haiku a co ne a proč? Děkuji.

24.01.2024 21:53 K dílu: Hýčkání Lami

Přál bych si být občas hýčkán mlčením myšlenek. Je to dobré pro klidný spánek.

22.01.2024 16:29 K dílu: Noční Lami

Nemůže být namísto - furt - např. vždy?

20.01.2024 15:50 K dílu: Ti krásní Lami

Jen malý dotaz. Nemá být na začátku druhé sloky  "Což človíček" , namísto pouhého co? 

20.01.2024 10:00 K dílu: KRÁLOVNA Lami

Litarts - Je to těžké. Já moc nerozumím tomu, co píšete vy a vy zase nechápete mne. Smiřme se s tím tedy a buďme přáteli i přesto nebo se alespoň tolerujme. Víc k tomu nemám co říci.

K3 -  nezavrhuji současnost ani současnou, (moderní, chcete-li) tvorbu. Jen jí někdy nerozumím a proto ji nemohu hodnotit a ocenit, což je ovšem můj problém. 

20.01.2024 08:21 K dílu: Ti krásní Lami

Pro každého zamilovaného je jeho vyvolená tou nejkrásnější bytostí na světě. To je ovšem velmi subjektivní dojem a ostatní se mohou divit co na dotyčné vidí, když je kolem tolik hezčích žen. V tom spočívá kouzlo lásky. Navíc je tu ještě krása duše, její moc je nepřehlédnutelná. 

20.01.2024 08:12 K dílu: KRÁLOVNA Lami

Hezký začátek sonetu, zřejmě. Jako vždy.

Nejsem básník, nikdy nebudu a kdybych byl, psát na zakázku bych nesvedl ani nechtěl. 

Nevím, co znamená psát současně. Vím, co se mi líbí a co ne, mnohému nerozumím ale to se ode mne dá očekávat. Starší poezie mě oslovuje víc, a myslím, že je pořád všem srozumitelná. I těm, kteří básně běžně nečtou. Proč ji tedy zatracovat. Snad zde na Písmáku může každý působit svobodně a tak jak umí. Nikoho nenutím, aby moji stránku navštěvoval.

20.01.2024 07:51 K dílu: P Lami

Dobrý postřeh se stěnou. Snad má Alenakar proti ostatním jistou výhodu. Některá dlouhodobá omezení jsou velmi limitující a bez trvalé součinnosti téměř jistě nepřekročitelná.

Za upřímné projevy děkuji.

18.01.2024 09:02 K dílu: P Lami

Těžko prodám něco co nevlastním.

Jestli tě to nějakým způsobem irituje tak to nečti. Já to dělám stejně a funguje to.

17.01.2024 22:00 K dílu: P Lami

Kdo by jen tušil, že to bude tak inspirující. Musím ještě jednou všem poděkovat.

Nahoru