Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Budu bydlet ve starém oprýskaném domku...

03. 02. 2004
9
0
3149
Autor
Perdita

(báseň v próze - tuhle kategorii v Písmáku satanužel nenajdete)

Budu bydlet ve starém oprýskaném domku, zpola zarostlém trním a břečťanem.

Budu mít starý rozladěný klavír se zažloutlými klávesami, pokrytými prachem a závojem z pavučin.

Budu mít vysoké hodiny s kyvadlem - ciferník římské číslice a ručičky půjdou pozpátku.

Budu mít dřevěnou truhlici s okovaným víkem a v ní třináctero černých šatů a jedny rudé a jedny stříbrné.

Budu mít širokou postel s nebesy a pod ní schovanou rakev - schovanou pro kosti milence, kdyby mne snad zradil.

A v rohu za těžkými závěsy postavím oltář, sametem pohřebním jej přikryju. Ať hoří na něm svíce. Mezi stíny jejich plamenů uložím lidskou lebku, kalich a dýku s ostrou čepelí.

 

Budu bydlet ve starém oprýskaném domku,

daleko od záští, daleko od lidí.

Na zdi pověsím zrcadla a kolem nich ať vadnou, ať tlejí květiny.

Budu mít vodní dýmku a podle chuti si z ní zakouřím voňavý tabák, hašiš nebo opium.

Do dveří na půdu zatluču železný hřeb - tam pověsím tlustý svazek zrezivělých klíčů. Nejstarším z nich odemknu se skřípotem ty dveře a vystoupím nahoru po práchnivějících schodech do komory, kde uschovám všechny své magické knihy - vázané v kůži, vázané v sametu, psané krví, psané inkoustem - a svitky.

Na podlahu bílou křídou nakreslím kruh a v něm pentagram.

 

Budu bydlet ve starém oprýskaném domku a budu tančit v lesích nahá za úplňku.

Budu sbírat a sušit byliny: léčivé, halucinogenní, afrodisiaka

i nebezpečné jedy.

V kuchyni postavím měděný kotlík na lektvary.

Budu pít víno a vyrábět čarodějné masti.

Budu si povídat se stromy a deštěm, s kočkami a s hady.

Budu se koupat v hlubokých vodách jezera, z nějž stoupá hedvábný opar zvečera.

A budu naslouchat (sama a uplakaná) serenádám noci.


Milly
21. 09. 2004
Dát tip
to zní dobře...... (ačkoliv jsem slyšela, že černá magie se vždycky obrací proti provozujícímu), jinak se mně to zamlouvá.. -t-

Perdita
05. 03. 2004
Dát tip
Díky Alane, Tvé vyjádření je stejně poetické jako má báseň sama. Se hřbitůvkem (nejlépe s nějakou tou polorozpadlou kryptou) v okolí se počítá:o) Pravdou ovšem také je, že čím víc lidí (osob, entit, nemrtvých atd) tam bude se mnou bydlet, tím méně to msto bude osamělé... Ale klidně se stav, dáme si pohár červeného.

Perdita
17. 02. 2004
Dát tip
Jess: Tak to se ho zeptej, jestli nám tu ruku rovnou nedá (nebo neprodá)- vždycky je lepší mít po ruce nějakou tu legálně drženou ruku...A vlastně si ji můžeme opatřit i jinak - od čeho je gilotína, že:o)

Alan
17. 02. 2004
Dát tip
Takové bydlení má smysl a krásu, duše v takovém domě dojde k mnohým krásným poznáním. Rozjímání za nachu svic nad prastarou knihou. Pokud by byl někde v dosahu hřbitůvek, rád bych se někdy navečer zastavil. Ale nechci se vnucovat... Krásná mozaika představ a pohlazení temné romantiky, Alan.

Vampirezza
11. 02. 2004
Dát tip
no jo no přestava je to krásná, škoda, že jenom na písmáku:o)***

Rowenna
11. 02. 2004
Dát tip
Hezké sny. :-) *************

Jess
10. 02. 2004
Dát tip
Mám přítele, je to zombie... snad rád půlčí některý ze svých náhradních dílů... Jsem pro změnu příjmení:-) A zabírám si dětský pokoj. Bezhlavou panenku mám:-)

bitter
10. 02. 2004
Dát tip
mozno by mi take byvanie tiez velmi prospelo.........tip

Perdita
09. 02. 2004
Dát tip
...a budeme si říkat Addamsovi:o) Víte někdo, kde seženeme myslící uťatou ruku?

Perdita
06. 02. 2004
Dát tip
Jestli vážně bydlíš v takovém baráčku, tak mi dej adresu - ráda se nastěhuju.:o)

ch_34
06. 02. 2004
Dát tip
taky bych chtěl, to jo

Jess
06. 02. 2004
Dát tip
Hej lidi - teda, pardon, entity - vemete me do podnájmu? Já se zmohla akorát na to starý a oprýskaný:-( Jinak tá báseň v próze je skvelá!*

DRACULA_
04. 02. 2004
Dát tip
a nebudeš bydlet náhodou u mě? :-) líbí se mi zpracování a tvé sny * a klub

Noe1
03. 02. 2004
Dát tip
tý bláho ... hodně dobrý ... sled obrazů, občas se proplétají, občas jdou proti sobě ... obraz v próze ... jakto že nejsi mezi čarodějkami? T*

Raspberryk
03. 02. 2004
Dát tip
pěkné, líbí, tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru