Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

OČI

20. 04. 2004
2
0
3712
Autor
s_manga

Napsáno pro školní soutěž r.2000

   Stál zase na té cestě. Byla široká asi půl metru. Začínala někde v dáli, kam nedohlédl atáhla se až do toho tmavého lesa, který byl od něj vzdálen co by kamenem dohodil. Cestu pokrývaly drobné modré kamínky. Uvědomil si, že vše je moré, tráva, stromy, slunce, dokonce i jeho ruce.

   Začal si je se zájmem prohlížet. "Tak co, už půjdeš?", ozval se náhle hlas po jeho pravici a přerušil proud jeho myšlenek. Podíval se udiveně na dítě, stálo k němu zády na délku paže. To je dvné, když jsem se rozhlížel, nikdo tu nebyl, pomyslel si. Mělo lehce vlnité vlásky až po ramena, tričko volně vytáhlé přes kalhoty. Všiml si že nemá boty. Právě se chtěl na to zeptat, když tu se náhle dítě otočilo a položilo mu další otázku. "Rozmyslel sis to konečně?"

   S děsem se díval na obličej asi osmileté holčičky. Po tvářích jí stékala proudem krev, která prýštila z obrovských děr. Stále pozoroval ta ubohá torza určená pro oči, když si uvědomil, že slyší šílený jekot a chvíli ještě trvalo, než pochopil, že je to on kdo vydává ten zvuk.

 


 

   "A co se stalo potom?", zeptala se Lucie.

   "No, pak se ta holka otočila a já si všiml, že nemá oči."

   "Jak, že nemá oči?"

   "Prostě je neměla, vypadalo to jakoby jí je někdo vyškrábal... nebo vykloval. Možná to má nějakou souvislost s mojí mrtvou ségrou." Lucie se oklepala.

   "Já nevim, vždycky když mluvíš o svojí sestře, tak mi běhá mráz po zádech. To jak zemřela...Promiň, nechtěla jsem se tě dotknout."

   "Víš, že mi  nevadí, když se o tom bavim. To jen rodiče jsou furt na to hákliví, i když tomu bude šestnáct let, co se ta nehoda stala."

   "Já bych se z toho asi nedostala nikdy, muselo to být pro ně hrozný."

   "Mám dojem, že si otec pořád vyčítá, že tam ten žebřík na půdu nechal a neuklidil ho. Někdy si představuju, jak to asi proběhlo. Veronika leze po tom žebříku, praskne příčka, nestačí se zachytit a ona letí dolů, vstříc smrti. Myslíš, že jí to bolelo, když si zlomila vaz?"

   "Jak to mám vědět?"

   "Hm, to je jedno, důležitý je, že už nic necítila, jak přišli ty slepice."

   "Zvedá se mi žaludek Jardo, nemluv o tom."

   "Jsem moc morbidní?"

   "Spíš máš moc dobrou fantazii. ale morbidní seš taky."

   "Víš co by mě docela zajímalo?"

   "Co?, zívla Lucka."

   "Jaký ty oči měly barvu."

   "Jseš nechutnej."

   Lucie se chystá k odchodu, ještě se otočí a prohodí: "Tak se zeptej v tom snu tý holky, třeba ti odpoví."

 


 

   Byl opět v modrém snu na cestě k lesu. Dívenku zahlédl opřenou o strom u cesty. Vydal se kní. Připadalo mu jakoby plul vzduchem pár centimetrů nad zemí. Pomyslel si že se jí zeptá jak se jmenuje.

   "Říkají mi Veronika", odpověděla a přitom se dívala do lesa. Její schopnost číst myšlenky ho nijak nepřekvapila.

   "Tak půjdem, na všechny tvoje otázky ti odpovím uvnitř", řekla a kývla směrem k lesu. "Víš ale, čeho se budeš muset vzdát, abys mohl jít se mnou. Počkám na tebe kousek dál na cestě."

   Pozoroval jak se Veronika vzdaluje. Jeho ruce pomalu stoupaly k  obličeji. Prstama si přejížděl po víčkách.

   Za chvíli ji dohonil. V lese nebyla zase taková tma, jak mu předtím připadalo.

   "Jsem ráda, že ti to netrvalo dlouho", její úsměv byl kouzelný.

   "Bylo to docela snadné", usmál se. Cítil, jak mu ta životodárná tekutina stéká po tvářích a vsakuje se do oblečení na hrudi.

   Došli na rozlehlou louku a sedli si do trávy naproti sobě. Chvíli se jen pozorovali, potom Veronika promluvila: "Čekají tě velké činy, mnohá tajemství ti budou odkryta a sám jich budeš na tisíce vytvářet pro ostatní, kteří teprve přijdou." Na Jardově tváři se objevil dychtivý výraz.

   "Vidím tvou nedočkavost, tak začnem."

 


 

   "Co se tu stalo?" Lucie se zmateně dívá na dav lidí shromážděný okolo Járova bydliště. Všimla si sanitky a policejního auta. Panický strach ji stáhl žaludek. Starší žena se k ní otočila: "Stala se tu strašná nehoda, ten mladej kluk, co tu bydlel, zemřel."

   Jakoby z obrovské dálky Lucie slyší svůj hlas: "Jak se..., co se mu proboha stalo?" "Prý ho našli v posteli, chudák, ve spánku si vyškrábal oči. Musel trpět nějakou psychickou nemocí, normální člověk by si tohle neudělal. Ztratil mnoho krve a když ho našli rodiče, už mu nebylo pomoci. Já jsem ho tedy moc neznala. Ty jsi jeho kamarádka? Slyšíš děvenko? Není ti něco?" Lucie neslyšela, svět se jí rozmazával před očima, její vědomí se rychle a milosrdně propadávalo do černé nicoty.

 


Cookie
23. 11. 2005
Dát tip
jo, tak to už půjde..ale stejně mám pocit, že by z toho mohla být i jen taková malá demence...ale nekecám...líbí:-)

Cookie
23. 11. 2005
Dát tip
ale možná že mu šel do mozku embolus:-)

s_manga
22. 11. 2005
Dát tip
no bylo mi asi 20 a s tou smrtí - dejme tomu že to upravím že si vytahal z dírek i trochu mozku :o))

Cookie
13. 11. 2005
Dát tip
nevím....líbí se mi to i když je to trochu neuzavřený...je to dobře propracovaný a má to nápad...i když jsem zdravotní sestra takže s tou smrtí z vydlabaných očí taky nesouhlasím:-))) Ale je to fakt originální ...kolik ti bylo když jsi to napsal?

Alíša
18. 04. 2005
Dát tip
Opravdu morbidní...ale něco v tom je, ale jak už bylo napsáno..rozpracovat, rozpracovat..

alina
11. 08. 2004
Dát tip
brrrrr... asi se tu bojím ;)!

Zvěruška
02. 05. 2004
Dát tip
Na kotníky zřejmě nešaháš, to jsem asi přehnala, ale na palce u nohou mu určitě šaháš, ale překvapuje mě, že nevíš, kdo je mistr hororů - no přece " Hičkok", ale jinak se mi tvé dílo opravdu líbí

Zvěruška
30. 04. 2004
Dát tip
Snad už jen sám ´´Velký mistr hororů´´ je lepší....Máš můj obdiv...

s_manga
30. 04. 2004
Dát tip
jééé zvěruško ale vůbec ne a to vím stopro že nesahám po kotníky ani autorům stopy hrůz, jsem rád že tě to zaujalo, zajímalo by mě koho myslíš mistra hororů?

sicco
23. 04. 2004
Dát tip
logická trhlinka je v tom, že na vyškrabané oko se neumírá. prostě jen vyteče oko nic víc,

s_manga
23. 04. 2004
Dát tip
ono je tam více trhlinek sice o něco menších ale jsou tam :o)

Lasy
20. 04. 2004
Dát tip
Trochu morbidní, ale není to špatné. Čekal jsem malinko lepší pointu . . . Lasy

Lasy
20. 04. 2004
Dát tip
Trochu morbidní, ale není to špatné. Čekal jsem malinko lepší pointu . . . Lasy

s_manga
20. 04. 2004
Dát tip
po pravdě mě se to nelíbí, ale je to jediné zachovalé a ucelené co jsem kdy napísal, jinak horory od kinga, barkera to je to pravé ořechové, tohle má spoustu otevřených cestiček, jak možnost obohatit text prostředím a rozsáhlejší pointou, tak možnost pokračovat v příběhu slepých duchů, ale práce byla psána do limitu počtu stran, tak je taková :o)

ondrech
20. 04. 2004
Dát tip
trochu morbidní, to jo. ale líbí se mi to.

Blackadder
20. 04. 2004
Dát tip
V podstatě sis to nejlíp a nejpřesněji zkritizoval sám. Jako nápad to není zas tak špatné, ale chtělo by to rozpracovat. Vzory máš dobré, tak se drž jejich příkladu :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru