Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska promovaného inženýra

25. 11. 2000
45
13
12571
Autor
JiKo

Tak jsem se jednou vědecky zasnil...

Jak o tobě sním?

...

Lyricky
Zavírám oči a ve svých představách tě hladím. Vnejší strana mé dlaně se lehce dotýká lalůčku tvého ucha a pomalu, jakoby se strachem, že potrhám tvou sametovou kůži, laskám tvé ouško a sjíždím dolů po hebkém líčku až dolů pod bradu. Tam se mé prsty vzdálí.

Elektrotechnicky
Jsme oba nabití energií. Vzdálením prstů od tváře vzniká elektrický oblouk /Křižík by záviděl/, který radiálně září do okolí. Jsme živý kondenzátor. Mám potřebu uzavřít s tebou elektrický obvod.


Chemicky

Asi jsem se zamiloval. Dávám ti své srdce na Petriho misce. Chci s tebou sdílet valenční elektrony v trojné vazbě života. Jen jednoho se bojím. Jaderného štěpení. Slib mi prosím, že naše láska nikdy nevyhoří jako Uran 235 v jaderném reaktoru.

Alternativně medicínsky
Tvůj homeopatický otisk bude stále ve mě. Fontány čaker prýští z křižovatek energie, já ji přijímám a cítím teplo bílé pyramidy a její kosmické energie, která ke mě proudí prostřednictvím tebe.


Fyzikálně

Gravitace tvé lásky mě přitahuje k tobě. Silou F denně působím na své tělo, abych tě mohl spatřit. Zanedbávám tření, popírám teorii relativity a pohybuji se směrem k tobě nadsvětelnou rychlostí. Nebo ty ke mě? Jsi mou vztažnou soustavou. Nic víc neexistuje.

Matematicky
Má láska k tobě roste exponenciálně. Jen ty jsi výlučně v mém definičním oboru. Jsi má funkce s konstantním průběhem i sinusoida s harmonickým průběhem.

Opticky
Jsi duhou, vznikající lomem světla při průchodu mými brýlemi, jejichž ohnisková vzdálenost se blíží nule. Svým bytím pro mě popíráš zákony optiky. Byť na tisíc kilometrů vzdálena, tvůj jas neklesá s čtvercem vzdálenosti.

Počítačově
Jsi jednička mezi nulami. Tvá přítomnost vyvolává overflow stavového flagu mých citů. Pro mě nemáš chybu ani na 14 místě při výpočtech na plovoucí desetinné čárce.

...

Jsem zkrátka technický typ...

13 názorů

Hagrid
22. 02. 2012
Dát tip
Wow, naprosto dokonalý. Mluvíš mi z duše *

JiKo
09. 08. 2008
Dát tip
díky :-)

Markel
09. 08. 2008
Dát tip
jsem nadšená, pobavená, vyjevená, líbí, líbí, líbí - a přidávám na tu hromadu svůj přikrčený a nesmělý tipínek :-))

moc hezká blbůstka :-) *

FunThomas
14. 02. 2008
Dát tip
paráda tip

JiKo
01. 08. 2007
Dát tip
Má to vysoké Ró? :))) Díky :-)

Svatuskaaa
01. 08. 2007
Dát tip
Jak by řekla dnešní mládež (tedy i já :-)) To bylo fakt huuustý! *TIP

avox
26. 07. 2007
Dát tip
to neznám... takhle uspořádané je to ještě hezčí, asi si to vytisknu

JiKo
26. 07. 2007
Dát tip
jo mlíkojedy :))

avox
26. 07. 2007
Dát tip
Nerátky mám přes vodu... už víc než rok koukám na věž Spolany :-))

JiKo
26. 07. 2007
Dát tip
hmm koukám, že se to rozpadlo.. Díky a du to opravit (ps: sem z Neratovic:-) )

avox
26. 07. 2007
Dát tip
co se ti sem dá připsat po tolika oslavných slovech? Taky se mi líbí, početla jsem si s požitkem, stačí tak? a tip jasně */

Quaken
11. 03. 2007
Dát tip
No páni, ty jsi ale milovník :)

JiKo
10. 12. 2005
Dát tip
Imni: dík :-)

Imminici
08. 12. 2005
Dát tip
Uplne uzasny! U na sv Plzni je FAV (Fakulta aplikovanych ved) a my ty kluky mame rozdeleny jako FAV deluxe, FAV ultra atd. Davam T*, ty ale urcite nebudes ten, ktery se ze svych pocitu neumi vyjadrit. SUPER!

Jsem chemik, Giltare. Ale píšu spíš tak – o životě.

Je vidět, že víš málo o inženýrech, Giltare. Podívej do klubu...

Giltar
22. 12. 2004
Dát tip
Mozna :-). Ovse take jednim za relativne kratky cas budu (doufam). Ovsem vetsina oboru o kterych pises jsou obory prirodovedne :-), tedy kdyz je vystudujes nejsi Ing. :-), ne? :-)Nebudes-li se zlobit, vlozim to do klubu blbustek (prestoze nejsi autorem, jedna se spise o princip zobecneni :-)) )...

Giltar
20. 12. 2004
Dát tip
Myslim, ze to vic patri mezi blbustky nez do inzenyrske odysey... Ale je to pekne.

dismorphia
28. 11. 2004
Dát tip
Jen jednoho se bojím. Jaderného štěpení. Slib mi prosím, že naše láska nikdy nevyhoří jako Uran 235 v jaderném reaktoru. teda jikouší!! :)))))* to je to vyznání, se kterým zůstává slečna s vytřeštěnýma očima a pusou dokořán, že jó?

JiKo
28. 11. 2004
Dát tip
no a ještě s porušenou DNA od gamazáření :)) ps: eště bys byla ráda dyby ti takhle někdo vyznával... vono říct normálně miluju tě je hezký ale slyšet nějaké originální...to je eště hezčí .))

dismorphia
28. 11. 2004
Dát tip
no jo, když já nikdy s žádným technikem nic neměla, myslím, že by to bylo zlý pro oba :)) ale jakýpak miluju tě, že jo :) jediný miluju tě, který se dá, je to topolovo, asi a jediné valenční elektrony v trojné vazbě života, které se daj, jsou ty jikoušovy :)))

Lotoska
24. 11. 2004
Dát tip
uf, ještěže sedím v práci :-) famozní *

JiKo
24. 11. 2004
Dát tip
Proč v práci? doma by ses do mě zamilovala?:)))

Lotoska
24. 11. 2004
Dát tip
tak to by jsi musel udelat vic, nez napsat par prijemnejch kecu o lasce:-)

JiKo
24. 11. 2004
Dát tip
hih a co víc? ... no ale proč tedy ještě že v práci?

Lotoska
24. 11. 2004
Dát tip
no protoze ... koncim na 16h a pak frr smer vlacek a vstric dni, konecne! :-) no a na kecy o lasce ja moc nedam...:-)lidi moc zvani a malokdy vedi, o cemze to vlastne...

JiKo
24. 11. 2004
Dát tip
To není odpopvěď. Tvá věta zněla: "ještěže sedím v práci" což podmiňuje nějaké ...protože jinak bych ... ?

Lotoska
24. 11. 2004
Dát tip
aha... takze znovu:-) no v praci clovek obcas popusti tu svou fantazii, ale tim to hasne:-)

JiKo
24. 11. 2004
Dát tip
doma nepopouštíš?

Lotoska
24. 11. 2004
Dát tip
nooo....jsi nejak zvedavej a ja dopovim treba jindy, musim frrrr fajnte den

Doufám, že nemáš nic proti zařazení do elitního klubu vyprodaných mozků... I kvůli rebecce, která by si za svůj přííspěvek taky řádně zasloužila...

marcela
07. 08. 2004
Dát tip
Tiez som nieco podobne citala, ale bolo to stylom: ako vyznava lasku matematik, ako fyzik, ako chemik...

chikvadrat
25. 05. 2004
Dát tip
Lyricky je to asi nejslabší, ale jinak výborný-nejvíc se mi líbí matika a slova: Jsi mou vztažnou soustavou a Počítačově Jsi jednička mezi nulami...*

Ikru
28. 10. 2003
Dát tip
velmi zajímavé...T

Krel
19. 11. 2001
Dát tip
!*

Manuria
01. 10. 2001
Dát tip
!**

Pepe
19. 08. 2001
Dát tip
Nic moc.

Hatvajl
09. 05. 2001
Dát tip
EEEEEEEJ JO NECHCI VAM TO TEPLOUSKOVANI KAZIT, ALE JA PISU LIP A SEM TOTALNE NA VYSI. TAKZE JA JSEM NEJ......lepsi.

Merle
16. 01. 2001
Dát tip
StvN: skoro mám chuť dokázat, že napadnutelný je :-)) ale fakt jen skoro...

StvN
16. 01. 2001
Dát tip
násilí si nepřeji ani já

StvN
13. 01. 2001
Dát tip
Cavalera je bůh a on má pravdu s Merlem, clovrdikem a Viem v závěsu je nanepadnutelný.

Mithrandir
12. 01. 2001
Dát tip
O výsledku tady nikdo nemluví!!! Ne že by nebyl dobrej, to je a to tak, že hodně, ale jestli se JiKo inspiroval něčím, tak určitě není originální. Ale on (jak říká) se ničím neinspiroval, vymyslel si to sám a já jsem se mu omluvil, takže to považuju za vyřízenou věc.

Cavalera
11. 01. 2001
Dát tip
Jsem v naprostém úžasu, jak zde někdo může mluvit o neoriginalitě. Ano, jistě existuje někdo, kdo napsal něco s podobným stylem. Z těch stovek autorů, co jsou na písmáku, je však JiKo, pravděpodobně jediným. Možná, ne, ale prsty jedné ruky mi stačit určitě budou. Skutečně nechápu, jak někdo může mít takovou námitku, když 90% autorů jeden týden píše jak jsou zamilovaní a za 14 dní o tom jak jsou láskou zklamaní. Jeden den někdo napíše něco malinkaťoučko originálního a druhý den se toto téma objeví deset variací. Vskutko, to je panečku originalita. Je jedno jestli JiKo, byl inspirován předlohou, nebo ne, důležitý je výsledek a ten se poved (ještě kdyby to nebylo o lásce:-))). A jestli tohle není příliš originální, tak volám po neoriginalitě! A se všemi "originálními" romanticko-přesládlými a romanticko-zhrzenými básněmi se děte pověsit. Jsou jedna jak druhá, někdy se stejnými i celými větami.

Merle
11. 01. 2001
Dát tip
Cavalero: mluvíš mi z duše...

clovrdik
11. 01. 2001
Dát tip
Cavalero, moje řeč, dík.

Vio
11. 01. 2001
Dát tip
Cava, souhlas

vasů
03. 01. 2001
Dát tip
Tohle se ti opravde vydařilo. Dokonce i s dodatkem, který jsi zatím nevydal veřejně. Škoda! *

StvN
11. 12. 2000
Dát tip
Mithrandir-já to čet, jak jsem si tak pročítal kritiky písmáků, čekal jsem až to někdo zmíní. Z Queneauových stylistických cvičení považiji takových dvacet za geniální a zbytek akorát za rozšíření znalostí v daných vědních a stylistických oborech. Ovšem _JiKo_ na to šel jinak, takže bych ho za podobnost nehanobil.

JiKo
03. 12. 2000
Dát tip
Mithrandir: čestně prohlašuji že sem to nečet :-) ps: vzhledem k tomu, že čtu téměř vše i tady na písmáku (a že to je jen malý vzorek poezie) nevěřil bys jak se některé pasáže různých dílek a obsahy neuvěřitelně podobají

Mithrandir
02. 12. 2000
Dát tip
Já jsem tu knížku čet, takže mi to připadlo prostě a jednoduše okopírovaný. Jestli nebylo, promiň.

myrinda
02. 12. 2000
Dát tip
krome mithrandira souhlasim takokrka se vsema - je to proste nadherny..... romanticky, poeticky, originalni a ja nevim jaky jeste ale nadherny....

Mithrandir
01. 12. 2000
Dát tip
Takže ad originalita: Raymond Queneau - Stylistická cvičení = 99 variant na totéž téma. Máš ještě co dělat. Kdybys napsal, kde ses inspiroval, bylo by to férovější. Ale jinak - ucházející.

JiKo
01. 12. 2000
Dát tip
Mirthrandir: Vzhledem k tomu, že já nečtu papír tak nevím o 99 cvičeních. Mnoho vynálezů jako třeba telefon bylo vynalezeno 2x nezávisle. Stejně tak toto. Necítím tedy že bych byl nefér...ty ano ? v čem? Že mám přečíst všechno na světě a pak se pokusit napsat nóvum? Poraď

MM
30. 11. 2000
Dát tip
A+++ a ehm... jsou i dalsi obory, ne?

pampelin
30. 11. 2000
Dát tip
:-)) titip

Geost
30. 11. 2000
Dát tip
Definiční bor této básně zdaleka přesahuje obor komplexních čísel a přitom je obsažena v množině zvané život

Vojtek
29. 11. 2000
Dát tip
No já bych s tebou elektrickej oblouk uzavřít nechtěl :-))) ale dílko je viz. Papouch...

Vio
29. 11. 2000
Dát tip
Jako programátor-poeta, vystudovaný na fakultě elektrotechniky a informatiky, s 2 semestry fyziky a několika matematiky, logiky a podobných pavěd, říkám MŇAM ;-))) Snad tento nudný výčet dokázal (metoda dedukce ;-), že jsem si to dokázal vychutnat ;-))) Jasný TIPík.

Helča
29. 11. 2000
Dát tip
Jo, jo, láska kvete v každém oboru. Jen až se budeš vyznávat své milé, zeptej se jí nejdřív jaké má ukončené vzdělání :-) TIP

bomba...nestudujes FEL???

JiKo
29. 11. 2000
Dát tip
Díky všem :-))))) /podpisy a líbání na srazu !! :-)/ Smilnik né já sem chemik a makám, ale k vědě mám blízký vztah. Buď jsem technický typ s duší básníka anebo básník s technickými vědomostmi :-))

Merle
28. 11. 2000
Dát tip
zbytečně... jo :-))))))))

O.S.to6
28. 11. 2000
Dát tip
no tohle ! ☼

Sadaf
27. 11. 2000
Dát tip
Já tedy technický typ nejsem, ale tohle je prostě perfektní věc a myslí si, že jsem to asi pochopil...Prostě je to láska, avšak velice netradičně zpracovaná nicméně ve své prapodstatě pořád "jenom" láska... Ještě si to přečtu jednou, moment..... Je to vlastně lyrické celé, mám takový pocit, že je to velké...to zamilování...takové:chci Ti toho moc a moc sdělit, miluji Tě, hrozně moc Tě miluji a nepopadám dech a sděluji Ti to takto.... P.S. A je to také dost hodně profesionální...fakt...

Šminka
27. 11. 2000
Dát tip
Já jsem si to musela přijít přečíst znovu, a je to čím dál tím krásnější. Šimrá mě z toho na oušku a na líčku :-)

Albireo
27. 11. 2000
Dát tip
Výborné! Poezie ve zcela prozaických oborech. TIP

suva
27. 11. 2000
Dát tip
Přírodovědně vzato, kde jinde bys našel zlato? :c)))

ruby
27. 11. 2000
Dát tip
ano muj mily jiko eko to se ti povedlo ma to napad i vtip a zaroven nepopiratelnou romantiku.

Mahoney
27. 11. 2000
Dát tip
máš ho mít... :-)) zvláštní je, že mě jakožto matematika jsi dostal "Jsi mou vztažnou soustavou.", čili variantou fyzikální :-)) *

Gimi
26. 11. 2000
Dát tip
Asi moc studuješ :-) Líbí se mi to.t.

clovrdik
26. 11. 2000
Dát tip
jo, pěkná věc. zdraví tě fyzik.

papouch
26. 11. 2000
Dát tip
dobrej nápad :-)

Šminka
26. 11. 2000
Dát tip
Kráásný :-) Ť.

Bodlak
26. 11. 2000
Dát tip
..))))) TIP

Mara
26. 11. 2000
Dát tip
nápad fakt dobrej T

J
26. 11. 2000
Dát tip
:o) Jsi originální. Chtěla bych uspořádat a seřadit od jedničky po osmičku vyjmenované možnosti JAK. Hledisko prvního dojmu: 1. Lyricky... a shledávám, že to nejde. Měním hledisko na blízkost oboru : 1. Lyricky 2. Alternativně medicínsky a se selekcí končím... Ostatní jsou na druhém řádku vedle sebe. Tak ještě jeden :o) a T.

Adelan
26. 11. 2000
Dát tip
JiKo, to je úžasný, vážně se nedá vybrat nejhezčí, každý způsob má něco (hodně) do sebe. Opravdu originální...Odcházím a zanechávám * ...

zirafka
26. 11. 2000
Dát tip
pridavam se k chvale :-)

Étienne
25. 11. 2000
Dát tip
:-)

fox
25. 11. 2000
Dát tip
sakra, to je dobrý...joj

Gardio
25. 11. 2000
Dát tip
Je to dobrý. Ť

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru