Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KRAJINA PRO BÁSNÍKY

15. 03. 2005
41
2
12046
Autor
vesuvanka

Petře, ta je pro Tebe, takové malé poděkování...

c

KRAJINA PRO BÁSNÍKY

Krajina
jejíž "teď"
už dávno
pominulo
kde vládne král
co přežil
neapolské
království

Jeho zlato
skryto je
v kamení
a vlní se
v klasech
i v sladkosti
hroznů
je v barvách
květů
a v křídlech
motýlů
v šumění
stromů
a zpěvu
ptáků

Štědrá náruč
slibující ráj
i pro člověka,
věčná inspirace
která neumírá

Rodí se obraz
se vzpomínkou
na cestičku
podél moře
s výhledem
na posvátnou
horu

Krajina zářící
barvami jihu
změnila trochu
svoji tvář
Vzpomínky totiž
mají odstíny
hnědé....










2 názory

vesuvanka
11. 09. 2010
Dát tip
Jaro, děkuji za přečtení této starší básně, která je mojí srdeční záležitostí. Vzpomínky hnědé - to byla spíše metafora na staré pohlednice (tedy vzpomínky na dávné časy, jež jsem nezažila), které bývaly černobílé a někdy hnědobílé, a ty se mi obzvláště líbily. Proto jsem v této barvě namalovala i obrázek. Jinak samozřejmě vlastní vzpomínky, které jsem prožila, mám barevné. Zdravím a přeji krásný víkend :-)))

Eilil
11. 04. 2005
Dát tip
:o)))))) ta je krááásná... a ten obrázek.. nádhera... jsi hroozně šikovná Vesuvanko.. :o) t

vesuvanka
11. 04. 2005
Dát tip
Eilil děkuji za milou návštěvu, hřejivá slovíčka a tip. Jsem ráda, že se Ti obrázek líbí :-))). K tomuto obrázku mám zvláštní vztah, malovala jsem ho podle obrázku z 18. století - z doby, kdy Neapolský záliv nebyl tak hustě zastavěný jako teď a lidé to místo milovali, živě si atmosféru té doby dovedu představit - kolem Neapole se točí kulturní, zejména hudební svět... Domenico Scarlatti skládá svoje nádherné sonáty pro cemballo... V tomto století jsou objeveny Pompeje..... Hnědou barvu jsem volila záměrně, je to barva vzpomínek ...

Eilil
11. 04. 2005
Dát tip
:o) děkuji moc Vesuvanko.. jsem moc ráda, že to vím.. :o) kromě toho, že je to povedené dílko.. má i bohatý obsah a promyšlenou symboliku.. :o)

vesuvanka
11. 04. 2005
Dát tip
Eilil - díky, díky, potěšila jsi mě :-)))

Vaud
09. 04. 2005
Dát tip
už ten název mě dostal! Skvělá jako Tvůj obrázek! *

vesuvanka
09. 04. 2005
Dát tip
snow_white díky za návštěvu, milá slova i za tip Vaud potěšil jsi mě svojí návštěvou a milým ohodnocením básně i obrázku... díky i za tip

Jiri88
27. 03. 2005
Dát tip
Ti nějaký pošlu poštou...ale jak znám její služby, přijd Ti spíš drť =)

vesuvanka
27. 03. 2005
Dát tip
Jiri88 - díky za nabídku, máš pravdu, přišly by rozdrcené :-)))

Hessulim
25. 03. 2005
Dát tip
je kouzelná TIP

vesuvanka
25. 03. 2005
Dát tip
Jiri88 - u nás se občas trubičky vyskytují, ale jsou vzácnější než dříve Hessulim - děkuji za milé zastavení i tip

Jiri88
22. 03. 2005
Dát tip
jj naše trubičky...mňam už jsem je dlouho neměl ;) no oni právě vymírají ale to je jedno ...jj vlak hh =)

Jiri88
21. 03. 2005
Dát tip
hele tka to přijeď k nám někdy...řekni jak to mám zařídit a já dám kontakt naší učitelce an češtinu...;)

vesuvanka
21. 03. 2005
Dát tip
Jirko, díky za nabídku, to je od Tebe milé a bylo by to prima. Pokud jsi z Prahy, bude to jednoduché, jinak mimo Prahu jezdím jenom tam, kde je přímé spojení vlakem :-)))

Jiri88
21. 03. 2005
Dát tip
hehe tak to nevim pze my sme děsná díra =)... skus si najít Hořice =) ale nevim...dohodnu se s Šárkou, naše profesorka na Čj...

vesuvanka
21. 03. 2005
Dát tip
Jirko, díky... Hořice neznám, jsou snad na Turnovsku nebo v Podkrkonoší... dívám se do školního atlasu - nejsou uvedeny ani v rejstříku - prosím Tě, přibliž mi to - a hlavně jestli tam jezdí vlak (autobusem nemohu)

vesuvanka
21. 03. 2005
Dát tip
Cannisha děkuji za milé zastavení a tip - za vkládání obrázků vděčím synáčkovi - mám velikou radost

Noe1
21. 03. 2005
Dát tip
moc pěkná, i obrázek *t

vesuvanka
21. 03. 2005
Dát tip
Noe1 - těší mě, že se Ti líbí obojí, díky za milé zastavení i tip

Jiri88
21. 03. 2005
Dát tip
HC- přesně v půli cesty mezi Hradcem Králové a Jičínem. v rejstříku bý musíme zas taková řiť nejsme =) tak 9500 obyvatel =) vlaky tady obcas jezdi noo... ;)

vesuvanka
21. 03. 2005
Dát tip
Jirko, díky... dívala jsem se do školního atlasu z roku 1975, kde Hořice nejsou uvedeny, no za třicet let se jistě rozrostly... teď si uvědomuji, že Hořice mi něco říkají - přece Hořické trubičky... moje děti je měly moc rády... Díky i za informaci o vlaku... :-)))

f_moll
21. 03. 2005
Dát tip
:) obojí moc hezké...*

vesuvanka
21. 03. 2005
Dát tip
f_moll - díky za milé zastavení i tip :-)))

Candy
20. 03. 2005
Dát tip
Krajina jejíž "teď" už dávno pominulo ...krásná, už bych taky chtěla slyšet šumění klasů na polích a vnímat lehký teplý vánek...*

Jiri88
20. 03. 2005
Dát tip
aby se nekdo mohl stat profesionalem musi byt nejdrive amater na to nezapomen ! ;o)

vesuvanka
20. 03. 2005
Dát tip
Candy - díky za milé zastavení i tip.... už se brzy dočkáme :-))) Jiri88 díky za milé zastavení. Máš pravdu, ale pokud není amatér mimořádně dobrý, nemá šanci se prosadit - nemám tím na mysli prodávání obrázků (účelem mých výstav není prodej, vystavuji z nadšení, chci se s diváky podělit o svoji radost), ... a tady malíř, který není známý nebo nemá akademický titu, nemá moc šance upoutat pozornost lidí veřejnosti, obzvláště když výstavy nejsou popularizovány v tisku a nemají upoutávky... Pro každého umělce - nejen malíře je zájem veřejnosti odměnou, a já zatím ještě nejsem tak dobrá, abych si tu odměnu zasloužila :-)))

Jiri88
20. 03. 2005
Dát tip
Ty vystavuješ? no jestli jo, tka to už je dobrý posun k rpofesionalitě, i když nevim jestli je zrovna profesionalita zárukou něčeho lepšího...přijde mi že mnohdy je neznámý autor tvořící pro dvé potěšení a možná pro okruh známých lepší než někdo známmý který prostě něco udělat musí aby se udržel an vrcholu...je to ale odlišném dle lidí...ale každopádně je i v amaterismu určitán krása a nemyslím poue to nadšení a chuť ... a myslím že odměnu si zaslouží každý, jde jne o to jestli velkou nebo aspoň tu malinkou pro potěšení jeho ega =)

vesuvanka
20. 03. 2005
Dát tip
Jiri88 díky za avi. Vystavuji - už jsem měla nejméně 20 výstav, některé byly moc pěkné - zejména vernisáže, ale mnohé byly zklamáním... například Q-klub mládeže v Příbrami, Pražská botanická zahrada v Troji nebo základní škola v Modřanech - kde nepřišel jediný učitel...Člověk prý nemá nic očekávat... a já to asi nedokáži a zklamání mě pak dlouho bolí...

Jiri88
20. 03. 2005
Dát tip
hele to s tou skolou me neprekvapuje...aj do skoly chdimi a je tma tolik zabedněnců =) ale u nás by přisli my v tom máme celekm v poho školu ale jinak hroznej ustav =)

vesuvanka
20. 03. 2005
Dát tip
Jiri88 - díky, školy jsou zřejmě různé... na jedné základce v Roudnici jsem měla dvě přednášky a učitelé měli zájem, dokonce přišel i ředitel, bylo to tam moc prima :-)))

Esteem
19. 03. 2005
Dát tip
Ano, konec se mi taky líbí, ale vůbec celkově na tip.

vesuvanka
19. 03. 2005
Dát tip
Hrbol - vystihl jsi to dobře... ta krajina mě přitahuje téměř magicky už od dětství, vyvolává něco krásného, dodává inspiraci.... díky za milé zastavení i tip Esteem - děkuji za milou návštěvu, slova i tip

probe
19. 03. 2005
Dát tip
Napoprvé jsem ji vůbec nechápal (ono už je pozdě), ale po druhém přečtení (a díla, jež mne popřemýšlet o nich mám nejradši :-)) se mi moc líbí. Tedy jako vždy :-)

andromeda
19. 03. 2005
Dát tip
celá se mi líbila, je taková teplá a hřejivá - a TIP

vesuvanka
19. 03. 2005
Dát tip
probe - děkuji za milé zastavení :-))) andromeda - i já děkuji za milá a hřejivá slovíčka i tip

Jiri88
18. 03. 2005
Dát tip
wow takse nejen paradni basnirka ale jeste malirka..smekam imaginarni klobouk....

vesuvanka
18. 03. 2005
Dát tip
Jiri88 - díky za poklonu, jsem jenom amatér....

MilanH
17. 03. 2005
Dát tip
Štědrá náruč slibující ráj i pro člověka, věčná inspirace která neumírá TIP***

Alimra
17. 03. 2005
Dát tip
krásně*

Pokusák
17. 03. 2005
Dát tip
!!! *T

Diana
17. 03. 2005
Dát tip
To je ten obrázek ze školy? T *****

vesuvanka
17. 03. 2005
Dát tip
MilanH, Alimra, Pokusák, Diana díky za milé zastavení a tip Diana není to přímo ten samý obrázek - je to téměř ze stejného místa až na to, že předloha, podle níž jsem tento obrázek malovala, byla namalována téměř před 250 lety, zatímco pohlednice byla, tuším, z roku 1921

vesuvanka
16. 03. 2005
Dát tip
Viridiana máš pravdu - právě ty fotky a zejména pohlednice v hnědých barvách dýchají zvláštní nostalgií... díky za návštěvu i tip

Lotoska
16. 03. 2005
Dát tip
pěkné Vesuvko, člověk z tebe může jenom čerpat:-)*

vesuvanka
16. 03. 2005
Dát tip
Lotoska - to já ráda, když mohu rozdávat... díky za milá slova i tip

občasník
16. 03. 2005
Dát tip
... jak už jste to probraly s Viridianou - taky mám nostalgické vzpomínky spojené se zahnědlými fotkami. Jen tak přemýšlím, jestli mi budou taky hnědnout fotky vypálené na CD? :c)) Tip.

Kamínek
16. 03. 2005
Dát tip
..už se tam úplně vidím... hezké počteníčko i pokoukáníčko:-)

Stevenson
16. 03. 2005
Dát tip
mile hezke, i bez tech hlavolamovtch metafor s atmosferkou0T

Craerassy
16. 03. 2005
Dát tip
ten obrázek je překrásný, ves..a básnička taky...moc..:-) *

Jiri88
16. 03. 2005
Dát tip
nase teta ;) basnirka opět nezklamala... pěkný dílko... zásobuješ nás kvalitkou...nechci pořád rejpat ale trošku my v tom chybí to tvoje umění vypíchnout něco v básní nad to ostatní což se mi na Tobě děnsně líbí(btw newa že Ti tykám?)...ael stejně T...

vesuvanka
16. 03. 2005
Dát tip
občasník díky za milé zastavení i tip... ty zahnědlé fotky, ony to byly hodně staré fotografie z dvacátých a třicátých let 20. století, které byly původně skutečně "hnědobílé" a mně se líbily mnohem více než černobílé, byly jemnější a teplejší. To je zajímavá otázka, fotky vypálené na CD.... myslím, že by neměly měnit barvy, ale je to spíše jenom moje domněnka ničím nepodložená Kamínek - moc jsi mě potěšila svojí návštěvou i milými slovy, díky :-))) Stevenson - jsem ráda, že se Ti líbí i bez metafor, díky za návštěvu i tip Iggy - díky za návštěvu a milou kritiku. To osamělé c se tam dostalo omylem. Craerassy jsem moc ráda, že se Ti líbí obojí - díky za milé zastavení i tip Jiri88 díky za milé zastavení i tip. Naopak, jsem ráda, že mi tykáš :-))) Pokud jde v básni o "vypíchnutí něčeho nad to ostatní", snažila jsem se pojmout obrázek krajiny Neapolského zálivu spíše jako celek - samozřejmě, že největší roli v ní hraje "král", který se tu majestátně tyčí a předurčuje charakter krajiny - její mimořádnou úrodnost a pestrost živé přírody...

Jiri88
16. 03. 2005
Dát tip
dík za povolení ;) jj samozřejmě chápu, já myslel spíš že tma šoupneš nějaký extra super zajímavý spojení nebo jen slůvko (oni totis tvý básně bývaj celý zajímavý) který tma trčí nade všechny a tak nějak trknou kždýho co si to přečte takže to přečte znovu a pak třebas eště jednou ...

vesuvanka
16. 03. 2005
Dát tip
Jiri88 jasně, vím co myslíš, ono mi to nějak do této básně nešlo patrně proto, že je inspirována vzpomínkovým obrázkem záměrně laděným do hnědých barev. Obrázek jsem malovala podle předlohy zachycující Neapolský záliv asi v polovině 18. století...

Acheron
15. 03. 2005
Dát tip
t

Robinia
15. 03. 2005
Dát tip
Hnědou mám moc ráda. Působí na mě pozitivně, klidně, teple, lidsky. Je to barva země, dřeva, hlíny. Takže i hnědé odstíny vzpomínek jsou hřejivé, je to tak? Tip

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
Acheron - díky za návštěvu i tip Robinia díky... je to přesně tak jak píšeš... pro mě je hnědá barva také hřejivá, mám pocit jakoby přikrývala všechny ostatní barvy - je vyjádřením vzpomínek... díky i za tip pokusím se ten obrázek ještě zařadit jako samostatní dílko bez textu, jestli se mi to podaří....

Acheron
15. 03. 2005
Dát tip
Já se mažu s kladnou kritikou a ona nakonec spadne někam do kráteru :-)

DRAHT
15. 03. 2005
Dát tip
Hezká. Líbí. TIP

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
Acheron :-))) já jsem dílko nechtěla hned mazat, jenom jsem to zkoušela znovu uveřejnit a po odeslání se mi objevilo, že toto dílo už tu je a nezařadilo se, takže mi nic jiného nezbývalo, ale nový pokus se nezdařil, stejně tak pokus o zařazení obrázku bez básně... DRAHT - díky moc... i za tip , škoda, že obrázek se nechce otevřít

Sarrah
15. 03. 2005
Dát tip
Štědrá náruč slibující ráj i pro člověka, věčná inspirace která neumírá Celé moc moc pěkné T* a úsměv

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
Sarrah - jsem ráda, že se Ti líbí, díky... i za tip

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
obrázek se již otevřel..... guy, díky moc...

guy
15. 03. 2005
Dát tip
moc krásně spolu báseň i obrázek souzní ... *

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
guy - díky za milá slova i tip

Lancelott
15. 03. 2005
Dát tip
Spíš ten začátek mě zaujal...:o)

Vesly
15. 03. 2005
Dát tip
I já rád vzpomínám:) Cítím to... Tip* mé nej... P.s.- krásné vyjádření lidskosti :)

Vesly
15. 03. 2005
Dát tip
Zapomněl jsem napsat, že ten název má taky odstín hnědé...je přesný! Vesly:)

KayTee
15. 03. 2005
Dát tip
krásné * + k

Markéta
15. 03. 2005
Dát tip
Vzpomínky totiž mají odstíny hnědé.... :-)


vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
Lancelott - díky :-))) Vesly - moc jsi mě potěšil milými slovy - díky za ně i za tip KayTee - díky za milé slovíčko, tip a klub Markéta - díky za návštěvu :-))) coln_operated_boy - díky za zastavení i tip

Klokočka
15. 03. 2005
Dát tip
t t t tddd t t t tddd t t t ......

katugiro
15. 03. 2005
Dát tip
jestli je to Tvůj obrázek, máš asi k výtvarnému umění lepší předpoklady, než poezii, opravdu se mi líbí a ještě bych se zeptal, proč tituly svých děl píšeš velkými písmeny

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
Klokočka - díky za návštěvu i tip kagituro díky za návštěvu a ohodnocení - potěšilo. Velká písmena u názvů - je to síla zvyku, mně se to líbí víc, když je název výrazněji odlišen od vlastního textu

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
katugiro - koukám, že jsem Ti zkomolila přezdívku - promiň...

dadik
15. 03. 2005
Dát tip
vesu obojí je příjemný....:) t

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
dadík - díky moc, potěšila jsi mě :-)))

synáček
15. 03. 2005
Dát tip
Tak vidíš... a první obrázek je na světě... je to moc krásné, všechno dohromady... mám velkou radost... T**** P.S.: Poděkování je obsaženo již v samotné radosti... když Tě tu takhle spokojenou "vidím"... (... děkovat vůbec není zač...)

Evička
15. 03. 2005
Dát tip
vzpomínky ... odstín hnědé ...? (ale i ta, zdá se, má dostatek odstínů ...) ***

Zbora
15. 03. 2005
Dát tip
Milá atmosféra.t.

Markel
15. 03. 2005
Dát tip
Malebné a krásné jako vždycky - T

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
synáček Petře, ono to nejde nepoděkovat.... a ještě mám pocit, že to slovíčko díků je moc slabé na vyjádření na vyjádření radosti, kterou jsi mi udělal... a díky za milé zastavení i za tip glassy - díky za návštěvu, zájem i tip Evička hnědá má skutečně hodně odstínů - moc dobře se mi s ní pracuje, díky moc za návštěvu i za tip Zbora - potěšil jsi mě milými slovy, díky... i za tip Markel - díky za milá, hřejivá slovíčka i za tip

Arienalia
15. 03. 2005
Dát tip
Moc, moc krásná! A to ještě ani nejsou slova, která by ji dokázala vystihnout. Skláním se, je nádherná. *!!!

Petr_Pan
15. 03. 2005
Dát tip
i když asi ne pro mě, líbí se mi moc - TIP

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
Arienalia - díky za milá a hřejivá slovíčka i za tip Petr_Pan - díky za návštěvu , milá slova i tip

vesuvanka
15. 03. 2005
Dát tip
Arienalia - a díky i za klub, potěšila jsi mě :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru