Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

...´seems it´s already morning..

Výběr: Pacer
12. 12. 2007
17
28
1776

What's the time? Seems its already morning I see the sky, its so beautiful and blue The TV's on But the only thing showing is a picture of you Oh, I get up and make myself some coffee I try to read a bit but the story's too thin Then I thank the Lord above That you're not there to see me In this shape I'm in Spending my time Watching the days go by Feeling so small I stare at the wall Hoping that you think of me too I'm spending my time -Spending My Time; Roxette; Joyride(1991)


kolikpak je hodin?

možná už je ráno     /těžko říct, tma stále spí v podálejí  za popršeným oknem.
                                  v platanovém poschodí říká sov sově „poleť domů, jinak zmoknem“
                                   a galantně letí s křídlem nad dámou, s křídlem, co slouží místo deštníku.
                                   ten až na dráty otrhalo noční třpytkobití
                                   opadané z pýchy bank a zlatníků
                                                                           rozvěšené po oponách.
                                  
svítím. nemůžu totiž spát, když nejsi doma.
                                   ani po teplém mléce, ani prášcích, ani když je venku jako v kalamáři
                                    -každý plakát, každý obraz, každý cínový vojáček se tu honosí Tvou tváří
                                    a já mezi prsty zabíjím vteřinu za vteřinou všechen přebytečný Čas,
                                    ani hudba nehraje mi –při stýskání má totiž každá slečna Tvůj hlas-
                                    z květináčů tedy vybírám perly a diamanty, co se ale do rána stejně změní v rosu
                                    a když vyjdu na balkón noční vítr přináší mi k nosu
                                    z dálky fialky, třešně a broskve a mokrou trávu, ale hlavně Tvoji vůni…
                                    stesk vyškrábal se na všechny měsíční trůny
                                    a s nepěkným úšklebkem své křehké kosti v bledém světle luní
                                   
a já sním s roztaženými závěsy a skelnýma očima
                                            o
suché letní trávě a dvou šálcích čokolády viděných hodně zblízka 

                                  snad se Ti po mně taky stýská


28 názorů

Narriel
18. 08. 2008
Dát tip
Rána jsou zlá... Když jdeme večer spát, můžeme doufat, že zítra bude lepší den... pak se ale probudíme -pokud se nám podaří vůbec usnout- a zjistíme, že je stejně zase dnes... eh lacině vyjádřeno... tak promiň, já to jinak neumím... T.

Horavin
27. 12. 2007
Dát tip
Mne mezi kritiky žádný Vítězslav nezval... :-x *

..když je venku jako v kalamáři...pěkný:-)

Dáša
20. 12. 2007
Dát tip
je to nádhera ... žeru to! ;o)

aquapolo
19. 12. 2007
Dát tip
Evík se má:o) po promlce je tohle opět jemný skvost.. ...z dálky fialky, třešně a broskve a mokrou trávu, ale hlavně Tvoji vůni...

Sunmoon
17. 12. 2007
Dát tip
:) t*

já neříkám, že je to sračka. je to sdělení, kreýmu jde spíš o osobní význam než o umělecký dojem.

sakra, wětře! napiš už konečně něco, co mě zvedne ze židle :) ten text je nakupení obrazů vyjadřujících pocit stesku, což by samo o sobě nemuselo být na škodu, ale zrovna tady je to docela nuda, osobně si myslím, že umíš napsat mnohem lepší věci, které jsou za a)mnohem údernější a za b)mnohem plnější a zábavnější navíc, ta grafická úprava je dost příšerná :) a ještě něco trochu k jiný věci - nechápu tvůj přístup k vlastním dílům, nelíbí se mi, že když ti někdo řekne, že dílo není dobrý, že si okamžitě sedneš na zadek a přikyvuješ...jako autor bys přeci měl aspoň nějakým způsobem dokázat dílo obhájit, ukázat, proč si myslíš, že tak špantý není...a pokud máš sám dojem, že to je sračka, tak proč to sem strkáš?

určitě ano*****

Smetiprach
13. 12. 2007
Dát tip
mám dojem, že méně "progresívní" grafika by tomu mohla hodně pomoct... a to uveřejňování songů v prologu už mi přijde poněkud otravné... v samotném textu jsou místa hluchá i jiskřivá a koneckonců, kdyby nic jiného, aspoň cínovej vojáček třeba bude mít radost... :-)

Janina6
13. 12. 2007
Dát tip
Osobní stránka věci se mě silně dotkla, ač se mě osobně netýká :-))***

moc krásné...ty noci znám:o) *tip*

katugiro
12. 12. 2007
Dát tip
Tak dobrou noc, ať nejsem za morouse. Ne že bych nebyl.

katugiro... já vím že tma jsou, taky vím, že to úplně neplyne.. ale psal jsem to někomu, komu to udělá radost z osobního důvodu.. ne pro Zlatej. a ta osobní stránka věci je to co Pacer nejspíš ocenil.. nic víc,nic míň.. taky dobrou oběma

Pacer
12. 12. 2007
Dát tip
Kag - přesně jsi trefil hlavičkou na hřebíček. Vracel jsem se z divadelního bankovního večírku pro mocné a bohaté, mžilo, poslouchal jsem hovory dvojic - o hře, o počasí ( to je pro mne to platanové podlaží), vracel jsem se osaměle rozrůzněný a tohle dílko mi dodalo písmenka. Nic víc, nic míň. Ale dost a hezkou noc :)

katugiro
12. 12. 2007
Dát tip
Chápu, co myslíš, někdy to u Tebe i tak funguje. Asi to tentokrát dostatečně neplyne, asi mám unavené oči, ale stejně se vždycky vracím k jednotlivostem a pak... nacházím díry

katugiro... tohle nedělej.. to vysekávání kousků bude vždycky vypadat hloupě, protože tohle ma být jako ohňostroj co má v pár vteřinách udělat dojem.. když ale vypíchneš jednu rachejtli, je jasný že to bud ejen nevýrazný pšouknutí do vzduchu..

katugiro
12. 12. 2007
Dát tip
Pudrované M? :) Nežádal jsem hned kritiku... je to osobní, tak něco osobního, co to v Tobě vyvolalo. Já když si přečtu "s křídlem, co slouží místo deštníku. ten až na dráty otrhalo noční třpytkobití", tak jenom hledám, co mi uniklo, že jsem tak pukovatý. Když chceš debatu, musíš ji mít čím vyprovokovat... Ale nestojím moc o debatu, spíš o cizí pohled.

fouckalt.. dík že ses zastavil..(jasně že máš pravdu) ale ta stagnace už trvá dlouho, takže nemyslím, že bys uviděl rozdíl, kdyby ses zastavil třeba o pět let pozdějš, o ročníku to není.. ;) pacer.. fakt díky, že to tak hájíš i když sám víš, že kaťouš má pravdu.. on kritiky na tyhle ty mý kravinyk hrající na osobní struny asi nejspíš možná určitě nemá dát..

Fouckault
12. 12. 2007
Dát tip
tohle dílko není třeba uchopovat interpretací, není vícevrstevnaté, případná jeho hodnota se nese v přímé a nemetaforické poetice "milostného žalmu" v přivolávání idéru zamilovanosti a odloučení. Osobně mi vadí podivné barevné akcenty a přebarvenost obrazů, tragicky v mém čtení působí takové schválnosti jako " platanovém poschodí říká sov sově „poleť domů, jinak zmoknem“ " naopak docela milé je třeba: "stesk vyškrábal se na všechny měsíční trůny" S ohledem na ročník autora je to fajn text ale nehodnotím.

Pacer
12. 12. 2007
Dát tip
:) když nepohrdněš latexovými - mám jich dost :) Je to osobní, ne na kritiku. Spojil se mi nedávný zážitek z tohoto týdne ve spojení prologu roxeťáckého s prvními řádky a dalo mi to význam. Nejsem znalec a netvrdím - spíš provokuji ostatní kritiky k debatě. U Ewoneho to zajímavě vyšlo. I u tohoto čtu obsah a sdělení. Btw - nesmírně se směji nad kritikami děl dalího a pikáska v době vzniku díla :))

katugiro
12. 12. 2007
Dát tip
O to tu snad nejde...

no tak kaťouši, ho nech.. stejně je jedinej, kdo to tam dá, to véčko.. takže je to neškodný..

katugiro
12. 12. 2007
Dát tip
Děkuji, nemáš ještě jednu? Jest tu poněkud chladněji... Jsem dneska možná vyschlejší než obvykle, ale tady mě nic nezaujalo. Tak jen bojuj, třeba mě získáš pro dobrou věc :) Co takhle aspoň nějakou tu interpretaci, když už Vé?

Pacer
12. 12. 2007
Dát tip
jen si tluč, kaligulo, už za první čtyry řádky budu bojovat :) Zde má rukavice :)

katugiro
12. 12. 2007
Dát tip
zbijou, Pacere, zbijou...

Pacer
12. 12. 2007
Dát tip
jdi do háje, zas mne zbijou :) V

suuva
12. 12. 2007
Dát tip
ty rýmy mě pořád dostávají...jak do sebe každý dva krásně "zapadaj" jinak sovy mají samozřejmě můj osobní tip navíc;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru