Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč píšete?

15. 08. 2010
6
228
4593
Autor
Vaud

Psaní je pro vás

                       relaxace?

                       psychoterapie?

                       práce?

                       zdroj sociálního kontaktu?

Využijete něco z toho tady komerčně nebo  pro své povolání / školu?


228 názorů

Fëanor
29. 11. 2010
Dát tip
Tak to jsi ale úplně v... vedle. ;)

Vaud
29. 11. 2010
Dát tip
protoze vsechno v zivote je na pisu? :-)

Fëanor
29. 11. 2010
Dát tip
Tak to je další, kterou jsi vynechal, ale ještě ne ta úplně nejdůležitější. :D

Vaud
29. 11. 2010
Dát tip
Baleni holek?

Fëanor
29. 11. 2010
Dát tip
Hezky jsi, Vaude, do záhlaví shrnul schéma diktované dnešní společností, ale tím jsi jaksi zcela vynechal hned tu nejpodstatnější motivaci ke psaní... A já Ti ji neprozradím, třeba na ní přijdeš sám. ;)

Elyon
07. 09. 2010
Dát tip
Psychoterapia...

Aviem
01. 09. 2010
Dát tip
to je léčivá diskuze.. :-)))))))) dostala jsem tak strašný záchvat smíchu, že mi zaskočil čaj a banánek v čokoládě a úplně mě jsem se odreagovala od únavy a konečně.. KONEČNĚ!! mi přestala bejt zima po návratu ze Šumavy na Moravu. Několik vteřin jsem lapala po dechu a ono mě to v důsledku nakonec docela povzbudilo.. Píšu, protože jsem zjistila, že to jde.. začala jsem když mi bylo necelých jedenapadesát a je to čím dál zajímavější.. Navíc to má tu výhodu, že tady lze jakýkoli text v případě potřeby změnit, vylepšit, přepsat, nebo smazat.. to máme obrovskou výhodu proti těm, co píšou skutečné knihy.. :-))) (tedy v případě, že napíšou nějakou blbost, pokud napíšou něco opravdu dobrého, jsou ve výhodě zase oni.. :-))))))))))

je mi horko a tím chladím se

Vaud
01. 09. 2010
Dát tip
Diky OJ - neni to sice moc moje zasluha, ale bylo tu par zajimavych nazoru :-)

Oldjerry
31. 08. 2010
Dát tip
Gratuluji Vaude - tato debátka se podle mne nachází o hladinu výš, než to, co papouch celkem správně čísluje.

Last Dragon
31. 08. 2010
Dát tip
Pouze a čistě psychoterapie.. abych se zbavil negativa v sobě a byl pro svět tím smíškem kterým mne všichni chtějí mít. Deprese, smutek, pocity atd si vypíšu v básních nebo příbězích abych pak mohl opět nasadit svou masku ...

Elyn
31. 08. 2010
Dát tip
Od každého něco, když se ještě dařilo psát. Vypsat se z pocitu, komunikovat, poznat další podobné blázny a jejich nápady a myšlenky. Se školou to u mě nikdy nesouviselo...:)

Augustus
30. 08. 2010
Dát tip
JiKo: Škoda.

Alojs
30. 08. 2010
Dát tip
norsko 1: já nebečím, jen konstatuju holý fakt. Bečím výhradně zásluhou břízy, lípy a sena.

Vaud
30. 08. 2010
Dát tip
:-) muzi jsou kvanitativni a zeny kvalitativni

moorgaan
30. 08. 2010
Dát tip
Marvine pindiky neni treba pomerovat a premerovat- pindik je pindik, uz nazev ho nepredurcuje k jakemu koliv premerovani.. ..ale velikost basnikova péra to je jiná :-))

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
další co bečí, álojs. Proč tak bečíte ?

Alojs
30. 08. 2010
Dát tip
JiKo: své pocity bych líp nevystihl... takže se plně s tebou prolínám.

Vaud
30. 08. 2010
Dát tip
OJ - to je dobry duvod. Pro me je pobyt na Pismaku vzdycky takova berlicka, jak si uchovat cestinu a nejake intelektualni interakce v dobe, kdy jsem v exilu vnejsim nebo vnitrnim

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
ty taky nebeč oldo. si už dost starý, aby ses mohl ovládat :-)

Oldjerry
30. 08. 2010
Dát tip
Už jsem jednou odpověděl. Blbě. Tak se to snažím napravit : píši proto, že potřebuji někam patřit, když už nikam jinam nepatřím. Ani domov není všecko... a tu je třeba napsat, že je lépe patřit k bandě někdy i hádavých, někdy i zlomyslných a dokonce někdy i protivných intelektuálů, než k partě přiožralých dementních dědků. Porovnávat své snahy, své neumění se snahami a neuměním dalších podobných lidí z mé a příbuzných kategorií... někdy i s uměním. Někdy splývám, já vím... to patří k věci

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
jedeš, morgy

moorgaan
30. 08. 2010
Dát tip
souhlasim s Norskem - kazdej basnik ma jinou velikost, proste je to v péru!...

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
Každý básník má jinou velikost, s tím bych souhlasil

Lakrov
30. 08. 2010
Dát tip
Pro JiKo: Nepropadej únavě z 'přepáleného' začátku. Možná za čas, někdy daleko po čtyřicítce, se chuť i nápady vrátí a ony počáteční pokusy ti přestanou připadat zbytečné. S přáním smířit se s poznáním nelze než souhlasit. Děkuji za avízo.

Janina6
30. 08. 2010
Dát tip
Soutěž ve velikosti básníků :-)

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
Jakou soutěž ?

Janina6
30. 08. 2010
Dát tip
No právě. To bylo k JiKovu "když jsem zjistil, že žádnej velkej básník nejsem, přestalo mě bavit psát". Neberu to jako soutěž.

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
proč bych měla přestávat jen proto, že nedokážu psát jako někdo jiný? to přece ani nejde ne, co osoba, to originál

Janina6
30. 08. 2010
Dát tip
To je pěkná odpověď, JiKo, dík za avi. V mnohém ti dávám za pravdu. "Vím, že psát neumím" je takové velice relativní zjištění. Samozřejmě vím, že neumím psát jako básníci, které obdivuju. Ale nemusíš přece vyhrát olympiádu, aby ti řekněme běh přinášel radost, uspokojení, pomáhal ti vyjádřit sám sebe. Rychlost běhu se navíc dá změřit, ale kdo zhodnotí, jestli "umíš" psát, podle jakého měřítka? Když tě lidi budou rádi číst, je to oblíbenost, někdo řekne líbivost, a to už je skoro urážka :-) Když tě pochválí kritika, jsi už dobrý? Podle koho, podle jakých kritérií? Kdo rozhodne, jestli jsou správná? Je to těžké. Kladu si spíš otázku, jestli dokážu vyjádřit to, co potřebuju, způsobem, který mně samotné nepřipadá špatný. Psaní je moje osobní dobrodružství, proč bych měla přestávat jen proto, že nedokážu psát jako někdo jiný?

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
JiKo pláče. Neplač prosím tě, je to velmi nakažlivé

JiKo
30. 08. 2010
Dát tip
aha eště odpovědi: dříve zdroj soc. kontaktu - jó to byly akce... a dnes jen ten relax. Každopádně když píšu pracovní předpisy v práci, rozhodně cítím vyšší schopnost něco vyjádřit. To je pozitivní důsledek práce s jazykem, byť v básních.

JiKo
30. 08. 2010
Dát tip
Já sem začal psát protože jsem dělal básničkama haura na holky. A taky protože jsem si myslel, že psát umím, že mi to jde... párkrát mě sice pochválili, otipovali, ale zjistil jsem, že to co dělám já moc psaní není, jen takovej vyšší level básničkování. Posléze jsem nabyl dojmu, že psaním a tréningem a analýzou ostatních autorů se dostanu někam dál. Ano trénoval jsem jak ďas (publikace přes 400věcí), popošel jsem, ale jen o pár kroků. Nakonec jsem začal psát řekl bych dvoukolejně. Jednak něco co se podobá poezii a druhak věci který jsem napsal jen abych druhým udělal radost, aby mě mohli plácat po ramenou, abych byl velkej frajer. Člověk si v životě buduje sociálním jednáním, na písmáku si pozici buduje schopností psát. No a na závěr bych dodal, že dneska když jsem zjistil, že v podstatě žádnej velkej básník nejsem, už mě psát nebaví. Moc sem nechodím, jen občas když chci někomu udělat radost dílkem. Tak jsem se dostal zase nazpět k tomu, co bylo na začátku. Něco jako vím, že nevím. Vím, že psát neumím. Přeji vám ať se s tímhle poznáním smíříte co nejdříve. Bude vám lépe :-)

Vaud
29. 08. 2010
Dát tip
Jejdo- k tomu se zakladaji diskuse :-) FAE - dobrej duvod

jejdavilda
29. 08. 2010
Dát tip
Abych potrápil papoucha

Chrousti totiž ví všechno, to dá rozum.

FAE BOMB
28. 08. 2010
Dát tip
Psaní básniček je jedinej způsob, jak si vyřídit účty s postavama z večerníčků. Třeba takovýho Ferdu Mravence jsem zabil už asi třikrát... :-)

Vaud
27. 08. 2010
Dát tip
To zni hodne depreso - ale nerekl bych, ze to neumis. Jsi tu jedna z mala s talentem jak Rip :-)

Nicollette
27. 08. 2010
Dát tip
Spíš proč nepíšu... Asi proto, že to neumim, to hlavně :)) Ale to mi předtim nějak nevadilo... Nevím, možná jsem to sama se sebou vzdala.. Kdo ví.

Manuamanua
27. 08. 2010
Dát tip
Všechno z toho :)

Sarrah
26. 08. 2010
Dát tip
ventilek...u papiňáku :o).......csssss...už letím ku oblakům :o)

Whitesnake
26. 08. 2010
Dát tip
Jsem jejich mluvčí

Vaud
26. 08. 2010
Dát tip
obcas sem pisou dychavicni autori :-)

Whitesnake
26. 08. 2010
Dát tip
Píšu, protože dýchám.

Norsko 1
25. 08. 2010
Dát tip
já též

Norsko 1
25. 08. 2010
Dát tip
svazáci bych jim přímo neříkal, už kvůli jejich věku. ale nejsi daleko, chrouste

Ano. Spíš smutné, když tě tak posloucháme, chrouste.

Jeníček
25. 08. 2010
Dát tip
Literární tvorba mě udržuje v jednostranném kontaktu s realitou.

možná psychoterapie:o) už nepíši jako dřív...

zzlatý
25. 08. 2010
Dát tip
Vaud: Lidé mají nadání psát verše, či udání... Má-li člověk obě dané, je udání veršované...

Co takhle popátrat, proč chroust publikuje na literárním serveru? ... A jéje! On už sám vynašel odpověď!

Vaud
24. 08. 2010
Dát tip
můj soused se na sklonku života bavil psaním stížností - třeba tak realizoval svůj literární talent a chuť exhibovat

zzlatý
24. 08. 2010
Dát tip
Vaud: Nevím, co odpovědět, snad leda děkuji...

Vaud
23. 08. 2010
Dát tip
paráda - už jsem koukal a jsem ohromen

zzlatý
23. 08. 2010
Dát tip
Vaud: Každý děláme něco, a to je správné. Důležité ale je, pokud naše konání nikomu neubližuje. Pokud něčemu jenom trochu napomůže, je to jenom dobře.

Vaud
23. 08. 2010
Dát tip
tak to je super - já bych chtěl umět psát pro děti - příjde mi to hodně složité

zzlatý
23. 08. 2010
Dát tip
Píši pro děti, ale pro všechny, které o to stojí. Nouze (nemoc)naučila Dalibora housti... Už mám mezi dětmi asi 5 000 knížek a za rok, když všechno vyjde, přibude další titul. Pro děti jsem napsal i divadélko, které se již šestkrát hrálo na třech místech ČR( různé školy) a mám jej i na DVD. Děti jsou úžasné, jak při besedách a čteních, tak svojí přímočarostí a upřímností. Dokáží být vděčné za čas, který jim dospělí věnují.

Vaud
23. 08. 2010
Dát tip
Ailiyah cili rada spinis papir :-) a ctenari Te nezajimaji? zzlaty - jsi povinny autor svych potomku?

Ailiyah
23. 08. 2010
Dát tip
píšu z vnitřního přetlaku emocí, píšu, protože miluju ten pocit: sedět před prázdným papírem a popsat ho svým světem....

zzlatý
23. 08. 2010
Dát tip
Snažím se o to, aby po mě něco zůstalo, až nebudu.

Metta
22. 08. 2010
Dát tip
4.

Vaud
20. 08. 2010
Dát tip
Ja nese odbornik :-) jen mlzim (pripadne plzim) v nekolika jazycich. Prokladam prednasky fejetonama a dostal jsem se az na Harvard neco pindat :-)

Vaud
20. 08. 2010
Dát tip
Edvine - to je zajimavy uhel pohledu - ja vnoucatum zanecham harddisk a ne poznamky na listeckach :-) mozna, ze se moji blizci a znami o me doctou vic, nez jim stacim bezne rict.

Vaud
20. 08. 2010
Dát tip
Armande, uz jsem v Curychu (neprestanu tesknit za Barcelonou, ale v zari se tam na 14 dni chystam znovu). Ted jsem se dozvedel, ze predtim letim do Mexika a koncem mesice do Peru, tak si trochu procvicim spanelstinu. Ja bych rekl, ze basnema se na Ferrari vydelava spatne, ale fejetonama celkem jednoduse (tohle je skryta reklama pro nabor novych fejetonistu). Treba fejetonista Michal Horacek ma Bentleye.

Armand
20. 08. 2010
Dát tip
njn, to frčely jinší věci :)

Takový Petr Bezruč měl i důl, přeci...:o)

Armand
20. 08. 2010
Dát tip
Tak ty si vlastně vypravěč! :) A lékař k tomu! Perfektní. Já jsem posluchač. Ale to ty víš. A Ferrari - no takové 550 Maranelo by bylo krásné mít "ve stáji". Myslíš, že byl nějaký básník, co si za své verše pořídil Ferrari? Nebo, že i kdyby na něj vydělal psaním, by si ho koupil? Pořád v Barcičce?

Vaud
20. 08. 2010
Dát tip
Hoj, ja jsem placenej za to, ze lidem, co neumi medicinu, o ni vypravim - a oni me plati podle toho, na kolik to bylo pro ne srozumitelne a poutave. A to se ucim tady. Ferrari jeste nemam, ale skutr jezdi fajne :-)

Armand
20. 08. 2010
Dát tip
Já zásadně využívám psaní komerčně. Brzy si pořídím už své druhé básnické Ferrari. A ty se proč ptáš? :) Vaude, Vaude, Vaude... taky na tě deude!

Vaud
19. 08. 2010
Dát tip
já jsem jinak teď celkem aktivní a možná jen potřebuju některý zážitky teprve vstřebat :-))

Toscana
19. 08. 2010
Dát tip
Vaud - mám to nastavené podobně: období aktivity a období totálního útlumu, obě v různých délkách, většinou je útlum na delší dobu než aktivita. Ale mě to nijak netrápí, beru to jako fakt a nedumám o tom proč... :o)))

Nérea
19. 08. 2010
Dát tip
Píšu, protože mám bujnou fantazii a spoustu nevyužité enegie, plnou hlavu blbostí, které prostě čas od času musí na papír, aby se mi ulevilo, a taky chci bavit sebe a někdy i ty ostatní...

Vaud
19. 08. 2010
Dát tip
Alojs a proc nepises? Vis to? Ja mam nejaky zivotni obdobi, kdy pisu a pak zas ruzne dlouhy pauzy. Uz jsme prisel na to, proc nepisu, ale neprisel jsem na to, jak zacit psat znovu :-).

Lakrov
19. 08. 2010
Dát tip
Z nutkání sdělit; spíš s úmyslem zaznamenat než potřeby 'předvádět se'. Říká se tomu 'z přetlaku'? :-)

Alojs
19. 08. 2010
Dát tip
momentálně si kladu otázku, proč nepíšu. ... ale pokud bych už tak činil, bylo by to z čiré radosti a pro pocit uspokojení sebe sama. Cítím, že jsem dříve psal pro druhé, což přinášelo jistou formu podbízení (což jsem si však v minulosti snad ani neuvědomoval)... Teď bych rád psal pro sebe... ... Jen to nejde.

Edvin1
19. 08. 2010
Dát tip
Nic z toho. Prostě hobby. A seberealizace. A sebereflexe. Znovuprožívání dávno prožitého. A poslušnoost vrozeného pudu něco za sebou zanechat - třeba dětem a vnoučatům kousek sama sebe. Dnes, tedy dávno poté, co mi zemřeli rodiče, ve zděděných knihách a na papírcích si pročítám jejich slova - poznámky, dopisy, třeba seznam položek k zakoupení. A ve všem tom mi ožívají. Chtěl bych tedy mým potomkům zanechat víc než jen útržky vět či lístečky s jednotlivými slovy. Hned celé příběhy. Třeba budou pociťovat stejnou potřebu jako já dnes - a pak jim to přijde velice vhod.

Petrusha
19. 08. 2010
Dát tip
prečo píšem? je to dobrý spôsob ako odpovedať na otázky ...

Vaud
19. 08. 2010
Dát tip
Nebo muzete zpivat Kakajinku :-)

Toscana
19. 08. 2010
Dát tip
Květoni, exkulpace = zbavení viny, ospravedlnění... Jo, a ti Alexandrovci patrně mohou i za ten podivně hnutej ruskej kalendář, že? Zařvali a posunul se. :o)))) Kalinku po ránu - to je na ránu. Ale onehdá z protějšího domu v noci jeli diskošku taky dost svéráznou - do tiché venkovské noci se jim z otevřeného okna linuly takový hity, jako Internacionála nebo Bez chleba nejde žít a hned vzápěti po těchto klasických kusech Včelka Mája v podání božského Káji - to byl taky docela šok ve tři v noci... :o))))

A to se mi líbí, že se znám s lidma, kteří normálně, jako by se nechumelilo, používají v běžné mluvě slova, jako je exkulpace. Co to k sakru je?

Vaud
18. 08. 2010
Dát tip
Květoni taky jsi moho častěji chodit vysypávat smetí - to Tě ještě neexkulpuje ze založení hudebního tělesa neponořeného do kapaliny, leč kapalinu nasakujícího...

Norsko 1
18. 08. 2010
Dát tip
květoni to jistě bude milé ...

to je ovšem zvěrozvěrstvo...

Norsko 1
18. 08. 2010
Dát tip
Byl bych fanatičtější a šel až do zvěrozvěsta. Co ty na to aleši

Květoni, pokud jde o Hlodavce, považuji tě za zvěrověsta :o)

Ále, co do jména! Co růží zvou, i zváno jinak, však víme, ne? Hlavní je, mít poslání. Být zprostředkovatelem krásy a umění! Apoštolem kultůry! Věrozvěstem bohyní Isis a Hathor! A hlavně - vypadnout občas z baráku.

Vaud
18. 08. 2010
Dát tip
Kvetoni, ted uz mi doslo, proc porad nabiras dalsi a dalsi cleny do sveho hudebniho telesa - misto Ahamay (vhodnejsi nazev by byl mozna Abumbay) ted budete co? Kvetena? Loukovci?

Rajmund
18. 08. 2010
Dát tip
Musíš si říct:,,Na to, věru, cepy!"

Jak to že ne? K údivu dochází vždycky. Co k údivu, k úžasu! K šoku! K náhlému pominutí smyslů! Už ti někdy ráno, těsně po procitnutí, z rádia na plný koule zaznělo - Káááááááááá - lin - ka, ka-lin-ka, kalinka majáááá!!!! ? Mnoho lidí z toho dostalo tik a začlo koktat. Proto je taky v Rusku tak častý výskyt duševních chorob. Kde jinde na světě píšou CEPY a čtou to SERU? A to všechno mají na svědomí Alexandrovci.

Rajmund
18. 08. 2010
Dát tip
Květoň-zase tak moc obrovský to není, když o tom můžeš přemýšlet a nevykazuješ patřičný údiv.

podezdívka
18. 08. 2010
Dát tip
V rámci využití pro své povolání psychoterapeuta hledám zdroj sociálního kontaktu, abych při práci relaxoval :-)

Alexandrovci jsou jediným představitelným tělesem, ke kterému můžu přirovnat nekonečnou rozlehlost. Vesmír si nikdo pořádně představit neumí, ale Alexandrovci, to už je jiná. To už každý chápe, že se jedná o něco zrůdně obrovského.

Toscana
18. 08. 2010
Dát tip
Květoni, Alexandrovci???? (300 očí, 150 ocasů a řve to jako kráva!) :o))))))))))))

papouch
18. 08. 2010
Dát tip
.duke. Protože jsem spisovatel. -))))))))))))))))))))))))))))))))) božínku :-)) ty má svatá prostoto :-))

Robinia
17. 08. 2010
Dát tip
práce a když z ní blbnu, odskočím si na písmák

.duke.
17. 08. 2010
Dát tip
Protože jsem spisovatel.

Rajmund
17. 08. 2010
Dát tip
Vlastně ani nevím, proč píšu a nevím, proč to píšu zrovna sem. Rád čtu poznámky pod díly, to je zážitek. Je to stejná otázka jako: co vlastně poezie jest. Komerčně lze využít snad svoje přirození, umění ne.

tu čárku mají oba citáty společnou :o)

Vaud
17. 08. 2010
Dát tip
nebo nulla dies sine femina :-)

já si tu zkouším věci, co pak občas použiju v divadle. No a raky "nulla dies sine linea", jak říká klasik...

Vaud
17. 08. 2010
Dát tip
Toscano, pro me je to psychoterapie a taky socialni kontakt tady v cizine, kde jsou vsichni lidi cizi :-) ale taky to vyuziju v praci a zalozil jsem na tom castecne svuj modus operandi a zatim to funguje

Toscana
17. 08. 2010
Dát tip
Když už nááááhodou píšu, tak pro radost nebo abych se vypsala z toho, co by šlo jinak mnohem obtížněji zvládnout - takže si to do tebou zadaných a/, b/, c/.... zařaď jak libo, Vaudíku! :o))

moorgaan
17. 08. 2010
Dát tip
Slavie ted fakt hraje za pen-drek .. by rekl Píša

Zbora
17. 08. 2010
Dát tip
Práce! Vždycky se zavřu v obýváku s lahví pastisu a řeknu ženě, nechť mě neruší, že pracuji.

Sabinne
17. 08. 2010
Dát tip
Určitě za prvné i za druhé :) Hlavně jako únik od reality a pro pocit, že mě vlastní hrdinové potřebují.

Sabinne
17. 08. 2010
Dát tip
Určitě za prvné i za druhé :) Hlavně jako únik od reality a pro pocit, že mě vlastní hrdinové potřebují.

pen-drek je pro členy pen-klubu takové pero, co se s ním špatně píše...říkal Lála.

Vaud
17. 08. 2010
Dát tip
a Lala jen cte? Nechodite nahodou spolecne na obchuzky s pendrekem? :-)

moorgaan
17. 08. 2010
Dát tip
proč Píšu ?..protoze je lepsi nez Lála :-))

Vaud
17. 08. 2010
Dát tip
cili bohapusta zabava :-)

Smetiprach
17. 08. 2010
Dát tip
aha, pardon, ještě... nic z toho tady nevužiju... kdyby to bylo aspoň vytištěné na papíře... ale takhle? neééé...

Smetiprach
17. 08. 2010
Dát tip
Práce... což tak nějak vylučuje to ostatní... snad až na ten sociální kontakt... ale ten se snažím eliminovat, nemám lidi rád... :-)

Norsko 1
17. 08. 2010
Dát tip
protože nemohu jinak

Sorry, Syde, to se prostě nabízelo :)

Abych to shrnul - díky psaní jsem se seznámil s řadou zajímavých persón. Například s doktorem, kterému žádná země není dost dobrá, aby v ní zapustil kořeny, a nebo s doktorem, který je placen za to, že řeže na kusy nebohá zvířátka, aby je pak skládal dohromady novým, domněle lepším způsobem.

No jo, Syde.. já si tak říkal komu to poslat... a přišels mi na mysl jen ty :-D

Mě taky ne. Vždycky byl ke mně milý a plný obdivu. Třeba se jen přeřekl.

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
uf uf! ja jsem nejdriv, kdyz o Tobe mluvil, myslel, ze se venujes gynekologii hospodarskych zvirat ve snu by me nenapadlo, ze rika kycar... :-)

189 cm, abych byl přesný. Na titul "velký" by to stačit mělo.

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
jen amater? to jsem se asi preslechl, kdyz o Tobe Krytyk mluvil? Tak to teda asi rikal, ze jsi velky kycar...

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
uplne se mi orosil monitor pri te predstave, co se na tech koncertech deje nezpomen se zminovat, ze znas jednoho fejetonistu-dzembistu-skutristu :-)

V gynekologii jsem pouze nadšený amatér.

Zdravější. To bys jako lékař mohl vědět. Ale zrzky taky můžu. Haůůů, to se těším!

Zrzavější?

Aha, tak už to vidím. A kalhotek si, doufám, moc neužiju. Noví dva členové jsou mladí a budou mít i mladé fanynky. Proto je taky bereme, že. A mladé fanynky chodí bez kalhotek, přece! Jednak je to zravější, a druhak je to rychlejší. Už se těším.

Uvedeno kousek výše, Květoni.

No, kdyby na mě nějaký Siamec zničehonic zařval "Pi pa po! Pi pa po!" asi bych se vyděsil k smrti, ale co to znamená, to bych teda netušil. To netuším ani teď, když sedím doma a nikdo na mě ničím nemíří. Co to je? Jenom abych měl přehled, kdyby náhodou.

A k té tvé beatové teorii - to aby se Květoň modlil, aby na něj při koncertě nemrsknul trencle Octopus Syd :))))

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
aaa, uz to v tom slysim :-)

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
Kvetoni - zase zadna devcata? Ja bych rekl (a rozvijim tu svou davnou teorii), ze uspech bigbeatove skupiny je v inverznim vztahu k velikosti kalhotek hazenych na frontmana skupiny.

Vyšlo najevo, že to znamená "Please, passport"... :)

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
Jestli Pi-Pa-Po neznamena Po-Pa-Pu-Li ?

Na asijské masérky bacha. On člověk málokdy pozná, o čem vlastně hovoří. Tuhle si jeden čenda stěžoval, že ho na letišti v Thajsko málem zastřelili (ochranka, ne masérky), anžto nepochopil, co po něm chtějí, když na něho hulákali "Pi pa po! Pi pa po!".

Jó, kamaráde, velké změny se dějí. Už jsme se v ansámblu rozrostli o basistu a bubeníka, a chystáme plnokrevný megadecibelový bigbít! S takovou nás za chvilku bude jako Alexandrovců. To abys k té tramvaji objednal ještě vlečňák. A vytápěný přívěs se šatnou, barem a asijskými masérkami! To víš, my rockeři máme svoje vrtochy. Ještě si musím nechat udělat pár plastik a potetovat se od hlavy k patě divokými obrazci, abych byl in.

Muamarek
16. 08. 2010
Dát tip
Relaxace, terapie, pro radost svou a občas snad i druhejch, Marek

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
Pisto, defloracni aspekt literatury je urcite opomijeny :-). Kvetoni, ja jsem si Te na zaklade Tvych literarnich del tak oblibil, ze Te hodlam pozadat o komorni koncert na pristi rok v Basileji (cerven) - pravdepodobne pronajmu historickou tramvaj, kde shormazdim mistni priznivce alkoholu.

No nevím. Já mívám někdy sny, že bych raděj viděl rozmazanějc...

Pokud bych se měl hodnotit podle toho jak píšu, tak bych se teda potkat nechtěl. Bez váhání bych se zařadil do těch Pištových devadesáti procent. Třeba na tom ale není nic špatného - být blbem. Třeba je to nějaký evoluční záměr. Převažující počet pablbů v populaci ukazuje, že inteligence nejspíš nebude mít jen samé výhody, že? Jo, Pišto, brýle ve spaní trošku tlačí, ale zase líp vidím na sny.

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
Marvine - na zaklade svych literarnich del jsem se do sebe znovu zamiloval :-))

Vaude, a jak jinak bys chtěl postupovat? Vycházíme-li z přesvědčení, že mozkem obdařený člověk nesepíše hovadinu (a sepíše-li, neuveřejní), nelze dojít k jiným závěrům. Brát se vážně je dobrá věc. A dělat si z toho pak srandu je ještě lepší :)

Vaud
16. 08. 2010
Dát tip
Pisto :-)) prijde mi, ze taky hodnotim trochu nevedome kvalitu cloveka podle kvality jeho tvorby (u nekterych basni si rikam, ze to musi byt silenej sladoun/debil/pomatenec a naopak dobre pisicimu autorovi prikladam lepsi vlastnosti, nez treba ve skutecnosti ma). ale nejak se beru sam sebe moc vazne v posledni dobe - to je spatnej signal :-)

Květoňi, já myslím že Marvin ku Loáře nechodí, sedí doma, hlídá si trenky a sleduje Colomba. (kdoví co má pod kabátem)

A abych udělal Vaudovi radost, páč je to správný chlapík, odpovím na jeho anketní otázky: Ad psaní - sociální kontakty, pochopitelně. Nebýt Písmáka, dodnes jsem panna :) A jestli něco z toho, co jsem se naučil tady, užiji komerčně? No jéje! Zejména poznání, že 90% klientů jsou naprostí idioti, 5% magoři, 3,5% poněkud zvláštní pavouci a teprve zbytek je normální.

Květoň: Brýle, pochopitelně. Kolík lze zasunout.

VTM: Seriál Colombo..., např... Velké množství příkladů, máš pravdu v tom, že občas někoho zlehka zavraždí, ale jejich životní styl je skvělý...

Augustus
16. 08. 2010
Dát tip
A co třeba, protože trpím představou, že mám světu co říci? Nedej Bože něco užitečného? Není to jediný opravdu legitimní důvod k vážně míněnému psaní?

Pišto, teď jsem jaksi vypadl z kontextu. Tím "musí tlačit" máš na mysli brýle nebo ten kolík?

Píšu abych zbohatl. Spisovatelé jsou těžcí pracháči, to ví každý, kdo sleduje americké seriály. Většinou mají luxusní vilu s bazénem, drahá auto a soukromé letadlo. Oni sami pak sedí v obýváku před psacím strojem, vedle mají hotový román (ve stroji je poslední list), přičemž popíjejí drahou whisky. To se nedíváte na televizi?

Ty hele, Květoň, dyť to musí tlačit, ne?

a2a2a
16. 08. 2010
Dát tip
Michale, pro mne je to především jedna z možností seberalizace, a pak zdroj sociálního kontaktu jako vedlejší produkt. Psychoterapie snad jen v několika málo textech, jetli vůbec. Práce určitě ne a využití v zaměstnání naprosto zanedbatelné. Relaxace také ne, neb při psní vnímám několik příčin napětí.

Něžný_debile - v tomto punktu máš samozřejmě pravdu. V okulárech se pohybuju, a ne jen to. Já v nich někdy i spím! Byly totiž asociálně drahé a proto je téměř nesundávám z ksichtu. Dokonce i v noci, pokud je vyjímečně odložím, tak se každou hodinu budím a kontroluju, jestli mi je někdo nekrade. Marvin ale měl na mysli "kuloáry", což jsou, alespoň podle mého, cesty, vedoucí "ku Loáře" (psáno ku Loiře), na kterých se pohybuje jeom on. Tedy, on a Francouzi, prasáci jedni úchylní, perverzní, nestydatí. Z toho je pak jasně vidět, co tam od nich asi mohl pochytit.

Nepíšu.

Květoni: nekecej že se nepohybuješ v okulárech, já tě viděl včera a brýle jsi měl! A co se týče Marvina, vzpomínám si jak chtěl nedávno v nějaké soutěži tady vyhrát speciální trenky (s kolíkem?)

Tak třeba teď jsem psal proto, abych mohl své milé kamarádce poslat báseň na dobrou noc... ale abych neposlal nějaký brak, počkám až bude mít aspoň 10 tipů :-D

Vaud
15. 08. 2010
Dát tip
Oldjerry - jen se nedělej VT - např. říjen Caracas a Lima :-) - přijeď :-)

PÁTER
15. 08. 2010
Dát tip
Čas od času je to něco mezi ááá a béééé! Ale vážně. Když mě něco napadne, tak to napíšu.Nosím to v hlavě, žádné písemné poznámky nedělám. Je to z přetlaku nevyřčeného, když si nemám s kým popovídat.A kdybych si měl u vody jen tak pro sebe povídat, něco mumlat/ třeba potvory šupinaté, no tak sakra už berte!/ tak bych potvrdil nepravdu o tom, že my rybáři jsme fakt tiší blázni... Tak píšu o všem možné i nemožném.Třeba se to někomu líbí. Našel jsem zde lidi,jejichž tvorba se mi moc a moc líbí.

Oldjerry
15. 08. 2010
Dát tip
Vaude - řvu smíchy... já mám dvaadvacetileté vnuky... co já budu působit na holki :-)

Marvine, já se v kuloárech moc nepohybuju. A v análech teprv ne, takže o kolících s touto specializací toho mnoho nevím. Ale, co se análních záležitostí týče, nepřeslechl ses? Nešlo spíše o samičku kolíka, tedy o koliku?

Hele, mě do toho netahej. Já se nevsázím ani o prachy. Natožpak o kolík!

Vaud
15. 08. 2010
Dát tip
Pišto - zase to zruším, jen jsem chtěl vědět, jestli můžu vydělat víc :)

A abych odbočil: Vaude, o kolik ses vsadil s Květoněm, že založíš debilní diskusi č. 9789?

Nebýt psaní, jsem panna. Stačí? :)

baaba
15. 08. 2010
Dát tip
...neb musím, ale důvod neznám... ...přesah? Občas dělám rýmovaný "džingly" jedný místní reklamce a pro tři kapely vyrábím texty ...tam si ale přijdu spíš na naturálie :O)))

Pacer
15. 08. 2010
Dát tip
Proč? Je to prostor pro vyjádření mého schzofrenního já :)

Vaud
15. 08. 2010
Dát tip
Mně se zdá, že se to naše zdejší psaní dá využít a případně i zpeněžit, ale nejspíš ne, jen prodáváním článků (to moc nechápu, jak se tím někdo může uživit). Květoni - snad zase začnu časem, ale zapomínám mluvit česky - potřeboval bych dorazit na stáž :-)) Oldjerry - psát kvůli tomu, aby člověk udělal dojem na holky, je určitě hlavní důvod většiny literatury

Oldjerry
15. 08. 2010
Dát tip
Rád bych tě potěšil něčím, co by podpořilo tvou snahu, směr a cíl - jenže : jakýpak přesah do profesního života od penzisty? Ale přece : jako prduch jsem 8 let dělal městské noviny - i pár věcí Písmáků jsem otiskl. Ženská - básnířka, která publikovala u mého předchůdce, se na mne vykvajzla a tak jsem si začal veršíky psát sám. Takže přece jen nějaký přesah z profesního života do mého psaní... Není to ale obráceně, než jsi chtěl?

Janina6
15. 08. 2010
Dát tip
Protože nemůžu jinak. V zaměstnání využiju fakt, že píšu a publikuju poezii, k tomu, že mi polovina kolegů závidí, druhá polovina mě má za cvoka, takže mám v podstatě klid :-) Cvičit si vyjadřování je fajn pro jakékoli zaměstnání. Ale sem chodím na práci spíš zapomenout.

Proč píšu? Na to mě napadá hned několik odpovědí, z nichž nejvíc se mi zamlouvá: "Co já vím?" No upřímně, mám já na to nějaký originální, podnětný, štiplavě kontroverzní názor? Vždyť já na to názor vůbec nemám. Ale to není správné, nemít názor na tak závažnou věc, že? Tady se odehrává dějinný zápas a já, tupan, si o tom nic nemyslím. Co já jsem to za člověka, no řekněte? Takové závažné otázky jsou mu lhostejné. Kdepak je jeho občanská angažovanost, co? Jak se tu má vytvářet občanská společnost, s takovým materiálem?! Ale přiznám se, že mě by spíš zajímalo, proč ty nepíšeš? He? Lenochu jeden!

Max Hutar
15. 08. 2010
Dát tip
Psaní je pro mě tiché náboženství.

Vaud
15. 08. 2010
Dát tip
Mozna jsem to pojmenoval hodne obecne - zajimal me presah zdejsiho psani do profesniho zivota - me to pomohlo a hlavne fejetony :-)

Sebastiana
15. 08. 2010
Dát tip
Kdybych nepsala, asi bych se zbláznila. Jsem dlouhodobě nemocná a psaní mne dostává z deprese. Také jsem se tu naučila dost věcí..- že je třeba zaujmout a udržet pozornost čtenáře, byly tu diskuse a názory na psaní přímých vět- s tím se peru doteď. Všímám se, jak píší jiní a vyhýbám se chybám, které vidím u nich, ale u sebe bych nezaregistrovala. Dá se říct, že jsem se zde hodně naučila.

Sebastiana
15. 08. 2010
Dát tip
Kdybych nepsala, asi bych se zbláznila. Jsem dlouhodobě nemocná a psaní mne dostává z deprese. Také jsem se tu naučila dost věcí..- že je třeba zaujmout a udržet pozornost čtenáře, byly tu diskuse a názory na psaní přímých vět- s tím se peru doteď. Všímám se, jak píší jiní a vyhýbám se chybám, které vidím u nich, ale u sebe bych nezaregistrovala. Dá se říct, že jsem se zde hodně naučila.

Prosecký
15. 08. 2010
Dát tip
Proč je pro mě všechno, co uvádíš. Relaxace spíše méně, psychoterapie více jako uvolnění nápadů. A jako legrace. Práce to není na písmáku, nejčastěji uveřejňuji články v novinách,nikoli beletrii. Na Písmáku si můžu zkoušet a bavit se. Nic z toho tady komerčně nevyužiju přímo, jedině deriváty nebo stavební kameny.

StvN
15. 08. 2010
Dát tip
Dá se říct, že v komunikaci někdy používám stylistiku podobnou té, kterou jsem zvyklý psát.

Vaud
15. 08. 2010
Dát tip
:-) díky za odpovědi - mě spíš zajímal ten komerční aspekt - já používám při přednáškách své fejetony a taky využívám fejetonovou strukturu s pointou na konci chtěl jsem zjistit, jestli někdo dělá něco podobného

protože můžu :-)

Určitě relaxace, psychoterapie možná trochu taky, práce ne a sociální kontakt asi taky, protože mě baví vymýšlet dialogy =) Komerčně jsem zatím nic nevyužil, ale rozhodně jsem se o to pokoušel. Dostal jsem jedničku z maturitní slohovky a v práci občas opravím nějaký pamflet. Jinak minimálně =)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru