Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MÉMU SYNOVI

13. 12. 2011
37
47
4880
Autor
srozumeni

Můj vlastní autista má dnes dvacet let.

Přesně před dvaceti lety jsem Ti dala život. Nevím a nikdy nebudu vědět, jestli jsi za to rád. Nikdy si tohle psaní nepřečteš. Ne snad, že bys nechtěl. Ale prostě to neumíš. Možná bys vlastně ani nechtěl. Tvá pevně zavřená skořápka by Ti nedovolila projevit byť jen náznak nějaké zvědavosti nebo zájmu o něco jiného, než o sebe samého.

Ne, neboj, nevyčítám Ti to. I když přiznám, že jsem si kdysi dávno kvůli tomu mnohokrát poplakala. Nějakou dobu mi trvalo, než jsem pochopila, že všechno to neláskyplné chování vůči mě, neděláš naschvál. Že za to prostě fakt nemůžeš. A že to jinak neumíš. Také mi nějakou další dobu trvalo, než mi došlo, že to ani nikdy nebude jinak.

Ale musíš uznat, že nakonec to se mnou snad docela ujde. Už jsme docela sehraní a umíme se občas jakžtakž tolerovat a respektovat.

A já zase musím uznat, že jsem se díky Tobě ledasčemu v životě naučila. Když jsem v pohodě, tak vím, že jsem toho víc našla než ztratila. Když mě přeci jen tu a tam navštíví depka, trošilinku se to na chvilku obrátí. Ale věř, že jen na chvilku. Sláva chemii, ta to umí na štěstí téměř vynulovat.

Třeba sis mohl vybrat lepší mámu. Nevím, jestli si měl na výběr. Ale stejně věřím a doufám, že by si stejně znova sáhl po mě. Mám svoje chyby, to jo. Však si mi to uměl vždycky vrátit. I s úroky.  Ale buď uznalý. Ne každá by to vydržela.

Stydím se za to, že já v nejzoufalejších chvílích našeho společného života měla pochyby o tom, zda jsem si já dobře vybrala, pakliže bych měla na výběr. .ALE TEĎ UŽ VÍM, ŽE JSEM SI VYBRALA DOBŘE. Promiň mi to. Musela jsem projít nějakou dlouhou cestu k tomuto stoprocentnímu zjištění. Však Ty sám nejlíp víš, že to bylo občas s Tebou podobné peklu.....

Přeju Ti tedy k Tvým dnešním narozeninám, nejen takové ty obvyklé věci, co se přejí, ale ještě něco navíc. Abys měl všechno a všechny okolo sebe neměnné, tak jak by sis nejvíc přál a abys to vydržel co nejdéle i se mnou , protože sis mě přeci vybral.

A  jen Ty víš nejlíp, proč.         Mám Tě ráda.......................Tvá máma


47 názorů

srozumeni
07. 05. 2020
Dát tip babca

Děkuji za návštěvu a držím palce při hledání.


babca
30. 04. 2020
Dát tip

snad stále klape všechno tak jak si přeješ,obdivuji lidičky jako jsi ty a už taky netrápí ,že můj syn je takový jiný,tedy dříve dcera,dnes syn,který se ovšem stále hledá,bude mu 22...tak snad se brzy najde,a tobě přeji hodně síly a víry v život..


revírník
06. 12. 2016
Dát tip

Zaskočil jsem si k tvým začátkům tady a vidím, že se u tebe občas budu zastavovat. Líbí se mi tvé psaní a hlavně tvůj postoj k životu.


srozumeni
05. 01. 2015
Dát tip
Díky a2a2a. Už jsem se zmínila, že to píšu jako takovou osvětu, takže to odhalování soukromí k tomu asi patří, jinak to neumím. Zase., není to nic intimního, ale ,,jen" soukromé, tak to je snad přípustné. A k prvnímu odstavci- líbí se mi Tvůj názor o tom, že to není až tak obdivuhodné. I to už jsem někde zmínila: Já si takové dítě nevybrala a kdybych měla možnost, určitě bych také chtěla zdravé, je to přirozené. Na to mi pak občas někdo odpověděl, že jsou ale matky, které dají takové dítě do ústavu. Jenže já se už za ta léta dávno naučila takové matky neodsuzovat, každej uneseme něco jiného a jiné množství a máme různé podmínky a tak. Není to tak černobílé.

a2a2a
31. 12. 2014
Dát tip

ano, byl to záměr, jako že bez komentáře. Mám možnost ve svém okolí sledovat podobný příběh či jiné příběhy lidského nasazení a říkám si, že to třeba není až tolik obdivuhodné, že to vyplývá z lidské přirozenosti a že bych nejspíše obstál také, což jsem v jiné souvislosti dokázal, ale také vím, že v blízkosti takovýchto lidí se cítím bezpečně.

Nabízí se otázka, zda s tímto soukromím je třeba vycházet ven, ale ve tvém případě cítím v pozadí tvého textu radost z lásky, kterou přijímáš, ale ještě více jsi vděčna za tu, kterou můžeš dát.

Takže můj tip je uznáním pro tvou nefalšovanost.


srozumeni
31. 12. 2014
Dát tip
a2a2a dekuji za kritiku ,,beze slov". Nevim,jestli to byl zamer,ale i tak dekuji za navstevu s tipem.

a2a2a
31. 12. 2014
Dát tip


Monet
31. 12. 2013
Dát tip

Krásné. Myslím, že mámy by se měly učit od dětí a děti od maminek. Žádná setkání nejsou náhodná, ani ta rodičovská* A děti, přiznejme si--mámy mají s námi peklo.:-)


srozumeni
29. 12. 2012
Dát tip
Jooo, díky.

Sarrah
29. 12. 2012
Dát tip
slzu jsem zamáčkla....

srozumeni
09. 07. 2012
Dát tip
júúú, děkuji.

orinoko.a
09. 07. 2012
Dát tip
jůůů:) to je úžasný

srozumeni
18. 12. 2011
Dát tip
Seb, díky moc...

Sebastiana
17. 12. 2011
Dát tip
takhle milujou jenom mámy

srozumeni
16. 12. 2011
Dát tip
koloušku, moc děkuji...

koloušek
16. 12. 2011
Dát tip
Do dalších let hodně síly a lásky vám oběma.T*

srozumeni
14. 12. 2011
Dát tip
Heleďte se všici, teď jste mě dostali. Jsem úplně udivená a mile překvapená a potěšená, kolik krásných slov jste mi tu zanechali. Všechny jsem je pečlivě pročetla a moc vám za ně děkuji. A obzvlášť děkuji i za toleranci k chybám, které jsem tam objevila a opravím je později, teď jsem na blbém počítači a nemohu se dostat k tomu dílu na úpravy. Ještě jednou moc děkuji a hezký večer. A víte co mi ještě udělalo trochu radosti. Dnes si mé dílo dal jeden človíček úplně poprvé do oblíbených. To se mi ještě nestalo, fakt...

Robinia
14. 12. 2011
Dát tip
jsi dobrá máma

Háber
14. 12. 2011
Dát tip
nieT * čo dodať *

renegátka
14. 12. 2011
Dát tip
moc pěkně jsi to vyjádřila, naštěstí je mateřská láska nezištná a ve své podstatě na nějaké velké díky nečeká můžu tě ujistit, že i když nezažíváš pocity vzájemnosti a spříznění, tak se ti nikdy nestane, aby tě tvůj chlapec zarmoutil a to, Jiřinko není málo oslavenci blahopřeji a tobě také

Alegna
14. 12. 2011
Dát tip
hezké přání, co do očí slzy vhání****

megizze
14. 12. 2011
Dát tip
Dobré

Zuzulinka
14. 12. 2011
Dát tip
hodně síly být spolu, každý v jiném světě, Vám oběma

..je to krásně prosté a upřímné a dojemné..pro mně rozhodně*

srozumeni
14. 12. 2011
Dát tip
maceško, děkuji za krásné příní. Hani, Lukáši, avox a Čudlo, děkuji vám za hezká slova a tipy...

Čudla
14. 12. 2011
Dát tip
Moc hezky napsané. *

avox
13. 12. 2011
Dát tip
jen tiše popřeji hodně sil a trpělivosti do dalších let */

macecha
13. 12. 2011
Dát tip
Obrázky na Lide.cz
Vánoční stromečky - Obrázky na profil
přeji krásné prožití svátků vánočních a hodně zdraví a štěstí do Nového roku

8hanka
13. 12. 2011
Dát tip
mne nevadi, ze placem dojatim:)* Napisala si to prekrasne...obdivujem Ta, ze to vsetko zvladas, potrebovala by som aspon trosku tolerancie a trpezlivosti... kedysi mi jeden clovek povedal, ze k narodeninam by sme mali blahozelat mamam, pretoze nebyt ich, neboli by sme ani my... takze Ti blahozelam k 20 rocnemu maminkovstvu, zvladas ho uzasne, prajem vela radosti zo syna a jemu blahozelam k skvelej mame:)

srozumeni
13. 12. 2011
Dát tip
maceško, díky...

macecha
13. 12. 2011
Dát tip
krásně jsi to napsala a je opravdu škoda, že si to synáček nepřečte. Určitě to cítí v těch šťastnějších chvilkách. Přeji hodně síly. T***

srozumeni
13. 12. 2011
Dát tip
gabinko, děkuji...

srozumeni
13. 12. 2011
Dát tip
Romane, to nemusíš brečet, narozky jsou přeci veselá záležitost...Děkuji.

gabi
13. 12. 2011
Dát tip
úprimne, bez príkras o dlhej ceste *

Bj.
13. 12. 2011
Dát tip
za málo... už jsem u tebe byla, ale asi jsem ti ještě nic nenapsala... ;)

srozumeni
13. 12. 2011
Dát tip
Díky Bj a vítám Tě na své stránce. Asi si tu ještě nebyla.

Bj.
13. 12. 2011
Dát tip
ech... vždycky když k nám přijdou na hipoterapii rodiče s autistickým dítětem, strašně obdivuju tu jejich sílu, trpělivost... klobouk dolů i před tebou...

srozumeni
13. 12. 2011
Dát tip
Vendulo, díky...

srozumeni
13. 12. 2011
Dát tip
Díky !

Petr.II
13. 12. 2011
Dát tip
!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru