Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bez slov

20. 02. 2013
9
17
863
Autor
Kukučín

 

kráčame plní slov

mesto je v pozadí

svet ostal bez ľudí

bojíme sa ticha

ako ho vyplniť

?

spýtať sa prečo si prišiel

priznať že som rada


17 názorů

Kukučín
22. 05. 2013
Dát tip

Asi :)


koloušek
15. 04. 2013
Dát tip

My, ženy, asi chápeme jinak...T*


Kukučín
22. 02. 2013
Dát tip

Vďaka za širšie vysvetlenie. 

Pre mňa je písanie skôr taký únik, spôsob ako uľaviť duši alebo vyjadriť to, čo nedokážem povedať.

Dávať odpovede na otázky alebo kľúče k dverám ako si to pomenoval, na to nemám asi toľko skúseností, odvahy či vo dar vo všeobecnosti.

Čo sa týka tej nekonkrétnosti či neuchopiteľnosti, možno je to zámer, nechať si predsa len niečo pre seba, či ponúknuť druhým priestor na domyslenie...

Našťastie píšucích ľudí tu máš neúrekom, takže si určite nájdeš toho, kto Ti tie kľúče od dverí dá :)


Oldrich
22. 02. 2013
Dát tip

Sem rád za tvůj přístup. Jeded (jedna) z mála, co mě tu za to, že jsem byl kritický, neposlali do ritě.

Takže zkusím být trochu konkrétnější, co si budu stačit. Část už jsi řekla, je to zhmotnění mojich pocitov a myšlienok. Takhle je to skoro na jedničku. (Až na ten verš sestávající se pouze z otazníku, to je vážně debilní)

Chybí mi v tom do poezie nějaká všeobecná všelidská platnost. Že bys mi řekla, jak něco funguje, jak fungují lidi. Takhle vím, jen jak ty něco prožíváš, aniž bych si z toho něco odnášel. Něco, co by mě bavilo na takové těžko dosažitelné úrovni mysli. Abych si řekl: To je přesně ono. Tohle slovo už rok hledám a on ho našel.

Nebo: Přesně tohle už dávno vím, jen jsem to neuměl pojmenovat.

Když budu mluvit v symbolech tak bych to nazval asi klíčem. Život jest bludiště a přícházíš k různým dveřím, se kterými si člověk nějak neví rady, ale některé verše jsou pro mě v takových situcích klíče. Dokáží mi totiž otevřít dveře, na které bych sám nestačil, protože mi pomůžou uchopit myšlenku.

Pár za všechny:

Rozhazoval své verše s pohrdáním

jako kusy krvavého masa (J. Seifert o Holanovi)

 

sedne si hlína na hrobech

a vynese vám spaní (meri)

 

je mi úzko, že bych řval,

řval a mlátil kolem sebe (Ivan Wernisch)

 

hluboko pod povrchem

potkávají se kořeny

osamělých stromů (Jaroslav Strnad)

 

Atd.

Ty jsi pro mě pak v mnoha ohledech dosti nekonkrétní a neuchopitelná. Takže tak...

 


Kukučín
22. 02. 2013
Dát tip

Ďakujem Oldrich za názor. Pokojne môžeš byť aj konkrétny, nemám s tým problém. Nikdy som netvrdila, že to čo píšem, je poézia. Je to slovné zhmotnenie mojich pocitov a myšlienok. A ak Ťa okrádajú o čas či nebodaj rožčuľujú, tak ich jednoducho nečítaj :)


Oldrich
22. 02. 2013
Dát tip

Přemýšlím, zda se vůbec můžu přidat mezi komentující pod tímhle dílem. Protože už dozajista nedosáhnu jejich myšlenkové, či formulační úrovně.

Nechápu jaký smysl má literární server, když je plný takovýchto komentářů! Bohužel ani to nahoře pro mě literaturou není. Do poezie tomu mnoho chybí. Mám být konkrétní?

21.02.2013 05:34:52 srozumeni *** 21.02.2013 09:32:55 Alegna

ano*

21.02.2013 09:43:17 gabi

hm...*

21.02.2013 09:59:59 Petr.II

jo, ... *

21.02.2013 11:07:07 Kukučín

hm, jo, ano, ďakujem :)


Kukučín
22. 02. 2013
Dát tip

:) vďaka :)


chci_uverit
22. 02. 2013
Dát tip

no od tebe nečekám už nic, co by za to nestálo*


Kukučín
21. 02. 2013
Dát tip

áno, čas ukáže :)


Vždy je moc brzo na konečné soudy;-)


Kukučín
21. 02. 2013
Dát tip

a ako to dopadlo v tvojom pripade ? :)


Jak povědomé..*


Kukučín
21. 02. 2013
Dát tip

hm, jo, ano, ďakujem :)


Petr.II
21. 02. 2013
Dát tip

jo, ... *


gabi
21. 02. 2013
Dát tip

hm...*


Alegna
21. 02. 2013
Dát tip

ano*


srozumeni
21. 02. 2013
Dát tip
***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru