Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

JEN CIZÍ PANÍ...? II

29. 03. 2013
19
18
1822
Autor
srozumeni
,,Moje manželka dnes ráno ve dvě hodiny padesát minut zemřela.“ Říkal to tak, jako kdyby dvě padesát byl nejpodstatnější údaj na celém sdělení. Asi se téměř každý chytne nějakého detailu, který zastíní na moment daný fakt. Pomáhá to překlenout nevyhnutelnou bolest hrnoucí se do hlasu a do očí. -,,zemřela VE DVĚ PADESÁT“ Ne: ,,ve dvě padesát ZEMŘELA“ Vlastně i já se slovu úmrtí snažím vyhnout. Můj předešlý příběh ,,Jen cizí paní...?“ byl jen smyšlenou předzvěstí dnešní smutné skutečnosti. Přitom to byla jen náhoda, která mě k němu přivedla a stala jsem se tak opravdu přímým svědkem jeho žalu. O úmrtí jeho paní bych se pravděpodobně dověděla jen z meilové zprávy od vedoucí organizace. Byl by rozeslán všem, které o ni pečovaly. Vím, že to nebyla jen náhoda. Vždyť jsem si to vlastně ,,předepsala.“ Cestou domů jsem přemýšlela o náhodách, které člověka v životě potkávají. Smutek, který se vkrádal i do mého rozpoložení, pomalu zůstával kdesi za mnou. Opustila jsem jeden uplakaný neúplný domov a vrátila se do svého klidného a zatím celistvého. Právě teď celým mým člověkem zní věta: ,,Člověk si musí vážit každé prožité chvíle se svými blízkými.“ Budu se snažit dostát její pravdivosti a doufat, že času potrvá dlouho, než ji promění zase v obvyklé klišé.

18 názorů

srozumeni
15. 04. 2013
Dát tip
Dekuji za pochvalu,kolousku.

koloušek
15. 04. 2013
Dát tip

Píšeš opravdu s citem.T*


srozumeni
04. 04. 2013
Dát tip
Petře díky, hezká slova...

Vampirelord
02. 04. 2013
Dát tip

K zamyšlení..a zastavení...jsme stejně křehké skořápky bolesti....zůstavají potom v duší krátery....nikdy nezaplněné....***T


srozumeni
01. 04. 2013
Dát tip
moc děkuji

sharik
01. 04. 2013
Dát tip

je poznat, že víš co píšeš. je to upřímné. 


srozumeni
01. 04. 2013
Dát tip
Alegno moc děkuji a přeji hezký pomlázkový den.

Alegna
01. 04. 2013
Dát tip

chybějí mi ta správná slova, tak jen děkuji, tvoje slova pohladila


srozumeni
31. 03. 2013
Dát tip
LV a DT moc vám oběma děkuji. Máte, takhle vedle sebe napsáno, hezké nicky....

DT
30. 03. 2013
Dát tip

Pěkně. :)


LV
30. 03. 2013
Dát tip

myšlienky a sny sú poslovia z budúcnosti *


srozumeni
30. 03. 2013
Dát tip
Všem vám moc děkuji za zastavení a stopu, kterou jste zde zanechali. A přeji hezké Velikonoce.

***


Háber
29. 03. 2013
Dát tip
aj cudzí žiaľ sa nás Týka *

Stavák
29. 03. 2013
Dát tip

Někdy je to klišé pouhé zdání.

Život je od narození nespravedlivej, proto věřím ..v ten slíbenej :)

Tip*


marcela.m.
29. 03. 2013
Dát tip

************


Petr.II
29. 03. 2013
Dát tip

jo, ... celým mým člověkem zní věta ... *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru