Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DOBROVOLNÍK ANEB ZVLÁŠTNÍ ODRŮDA ČLOVĚKA

28. 05. 2013
20
25
2511
Autor
srozumeni
Život v sociálních službách přináší mnohá setkání se spoustou různých lidí. Krom klientů, tedy správněji uživatelů služeb, jsou zde i zaměstnanci, o ně se starající a jinak pečující. Tu a tam se v některých sociálních službách vyskytuje úplně prazvláštní odrůda lidí, kterým se říká dobrovolníci. Je jich velmi poskrovnu, ale věřte mi, opravdu existují. Už jsem jich za dlouhá léta pár potkala. Mají různé motivace k tomu, aby dělali to co my zaměstnanci, akorát zadarmo. Někteří chtějí jen nezištně pomáhat, protože mají pocit, že to někomu dluží. Jiní nemohou najít zaměstnání, nebo sami sebe, a využijí tak mezičas k hledání pro užitečnou věc. Další mají třeba osobní zkušenost s cílovou skupinou a vědí, že mají co nabídnout i profesionálům. ,,Náš dobrovolník" je původně jedním z nás. Letitý zaměstnanec, zkušený profesionál. Nejdřív přišel úraz, poté diagnóza vážné srdeční vady, voperovaný budík, a nakonec invalidní důchod. Po delší odmlce a rehabilitaci se začal pomalu a jistě zapojovat do normálního života. Zase si našel cestu k nám a my k němu. Jsem za to moc ráda. Není důležité, jaká motivace k dobrovolnictví člověka přivede. Ale ochota dávat někomu kousek ze sebe a nic za to nechtít, za to patří takovým lidem velký DÍK.

25 názorů

srozumeni
05. 06. 2013
Dát tip
Dekuji.

koloušek
04. 06. 2013
Dát tip

Také takové lidi obdivuji.T*


srozumeni
04. 06. 2013
Dát tip
Taublo,moc dekuji.

Taubla
03. 06. 2013
Dát tip

krásně popsaný příběh lidskosti srozumění..

posílám velký TIP


srozumeni
29. 05. 2013
Dát tip
petře dík, vtipná glosa a vlastně i smutná...Hezký večer.

srozumeni
29. 05. 2013
Dát tip
verulindo, dík za zastavení a za hvězdičku. Krev se samozřejmě počítá, dokonce mnohonásobně. Evženie, máš pravdu. Děkuji.

Měli by mít v klopě kvítek šafránu *


verulinda
28. 05. 2013
Dát tip

já jsem dobrovolně /a zdarma/ dávala krev, to se taky počítá ne? .o)

za psaní *


Alegna
28. 05. 2013
Dát tip

máš můj obdiv i ostatní, kteří pomáhají a Ty navíc máš sama život těžký


srozumeni
28. 05. 2013
Dát tip
Aleg, moc děkuji, jsi hodná.

Alegna
28. 05. 2013
Dát tip

ano i Tobě patří dík


srozumeni
28. 05. 2013
Dát tip
Dobrý, dostal si mě. Tak hezký večer a ještě jednou děkuji můj věrný čtenáři (nebo čitateli?).

Petr.II
28. 05. 2013
Dát tip

já bych to nedrobil .. Tobě by slušela jedna velká :)

( mohla by být i naležato - tam, kde bývá svatozář )


srozumeni
28. 05. 2013
Dát tip
Petře děkuji. (To bych tedy i já sama mohla mít dvě hvězdičky, dobrovolníka jsem dělala čtyři roky, takže je to vlastně celkem na tři hvězdičky-hi,hi).

Petr.II
28. 05. 2013
Dát tip

* Tobě * jim 


srozumeni
28. 05. 2013
Dát tip
Díky Delfasi za návštěvu.

srozumeni
28. 05. 2013
Dát tip
Čudlo a gabi děkuji.

gabi
28. 05. 2013
Dát tip

ochota dávat někomu kousek ze sebe a nic za to nechtít

vzácne a čoraz zriedkavejšie

je dobre, že o nich píšeš


Čudla
28. 05. 2013
Dát tip

Takoví lidé jsou vzácní. *


srozumeni
28. 05. 2013
Dát tip
Díky vám.

Diana
28. 05. 2013
Dát tip
***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru