Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hej zlato, jsem Zednář

Výběr: Max Hutar
05. 06. 2013
15
31
2575

Prolog? Stejně tu všichni jenom žvatláme, abychom naplnili svoji podstatu...

Řekls mi:

"Hej zlato, jsem Zednář,

ber nebo nech,

stejně jsi příliš krásná

a já jsem starý zhýralec,

na to, abych Tě tu vlastnil."

 

Kecáš mi,

do kostela nepatříš,

nikdy tam nevkročíš,

nepůjdeš,

je tam příliš mnoho Boha

příliš mnoho prachu,

zoufalství

a proseb,

které se tam motají

slepému chlápkovi,

co hraje na římse,

pod prsty

a do not.


(Hey, don´t,

don´t leave me God)

...

hmm, hmmm...

...

 

Protože on to vnímá,

narozdíl od nás,

já zaslepena krásou

a Ty tím svým Absinthem,

co je zelený jak mech...

 

A to vše, pak zastiňuje nebe.

JSI MI PUTNA,

jo, jsi !

Stejně furt prší,

pak začne sněžit

a tak stále dokola,

dokud tu neumřu,

dokud Ty tu neumřeš,

to pak bude v lóži

všechna ta mizerná břečka zcela zdarma...

 

Ale na pohřeb Ti přijdu,

ten den si schválně nevezmu punčochy,

rozpustím si vlasy,

protáhnu si černou linku nad okem

a budu dělat, jako že pláču,

možná i budu,

co já vím,

protože možná jsem já ta zhýralá

a Ty jsi byl ten krásný...

 

 

 

 

 

 

 

 


31 názorů

osvěžující, akorát na ten pohřeb bych šel bez kalhotek, hehe


Líbí*


clovrdik
18. 06. 2013
Dát tip

děkuju za vysvětlení .. tenhle moment mi fakt unikl :-)


Víš, ten anglický koutek, málo kdo asi zaznamenal, že DO NOT, je právě jako anglické don´t, je to spíš taková hříčka, chápu však... pokud si toho člověk nevšimne, může to působit lacině...Krásný večer


clovrdik
13. 06. 2013
Dát tip

opravdu výborný ... snad až na ten anglický koutek, to nemám v poezii moc rád, protože mi to příjde laciný (i když možná není...)   tak či tak, opět velmi výborná báseň, která člověka vede jak na klouzačce až do konce, dřív nejde vystoupit .. TIP


tak nevím, ale zdá se, že tu vybuchla energetická bomba. Proti všemu tomu tlachání na písmáku mi ta tři díla připadají o dvě patra lepší. Zatím je těžko soudit, třeba právě ta výrazná odlišnost taky časem zevšední, ale zatím je to velmi příjemné překvapení.


Nene, ani náhodou, já jsem za ty vaše komentáře neskutečně vděřná. Co mi z toho, že tu něomu něco okomentuji a on pak ze slušnosti přijde a napíše mi: krásné a zajímavé... Vždyť je to pouhé plýtvaní energií.Mám ráda lidi, kteří dovedou říct pravdu a takto nás posunout.Falešná přízeň je sice líbivá, ale k čemu to vše, je to druh lži. 

Jakmile mou duši opět chytne chuť se vypsat ze své podstaty, budu se těšit na další komentáře od vás. Chci být dobrá, potřebuji tedy dobré učitele.Brzy na vi :-)


cvrcka
11. 06. 2013
Dát tip

i já velmi děkuji vám oběma, za velmi střídmé a laskavé, i rozumné reakce na pro změnu můj svéráz.Ano, Jednoduše svá, piš po svém. ta energie je velmi důležitá. i ta lehkost. ber můj názor a má slova se stejnou lehkostí. věřím, že říkat názor na dílo co možná uceleně, konkrétně a na rovinu prostě má smysl.a věřím, že se Ti podaří, pokud své publikování vnímáš jako možnost své profilace, dívat se postupně i na své texty s odstupem... dobře vím, že vystavit svý nitro a setkat se s kritikou může být dost nepříjemný, ale jsem pevně přesvědčena, že v tom tkví smysl komentujících, že totiž řeknou, jak pro ně text funguje.

Protože z toho může autor doopravdy pochopit, jak může s lidma textem komunikovat.

No a proč bychom si tu jinak psali? Kdybychom si teda jako nechtěli nic sdělovat. noale klidně mně i řekni, ať se jdu s tím bodnout, kdyby Tě to štvalo. Hlavně to udělej včas ať se rozejdeme v míru a nevypícháme si oči :) tak zatím.hodně múzzzzzzzz!!!


a2a2a
11. 06. 2013
Dát tip

cvrčka,

já s tebou sice nesouhlaasím, že text je strhující a také není správné má slova o řemeslné zručnosti vykládat tak, jak jsi učinila, ale to nemění nic na faktu, že tvá reakce je užitečná a poctivá a přátelská a tento přístup, kdysi zde poměrně hojnější, je nyní docela vzácný. A za něj děkuji.

Jednoduše svá - máš pravdu, dělej vše tak, jak ty sama cítíš, nepochybně v průběhu času vstřebáš nejednu zkušenost a ta povede k posunům, k tvým vlastním a svojským posunům. Tvé texty samy o sobě mají autenticitu a to není málo, jen pokud budeš psát i pro jiné, a proč by ne, pak musíš počítat s naší sobeckou potřebou potěšit se či zvážnět spolu  tebou. Také za tvou sympatickou reakci děkuji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Cvrčka mi to rozsekala a pro mne tam není už ona lehkost, se kterou jsem to psala. Já tu básen sepsala za 5 minut, měla jsem v sobě tolik pocitů, jednoduše jsem si sedla a pak, za 5 minut se ve mně rozhostil klid...Červená byla vypočítavá, uznávám. To jsem dala pryč.  Víte, chci si tady dělat věci po svém, co z toho, že se to pak bude líbit vám, když v tom již nebude kus mne samotné.Ráda si tu chodím číst, ne všechno je tu samozřejmě dokonalé, ale... líbí se mi, že i v básních, které nejsou zrovna povedené, najdu kus krásna... Jednoduše si to tady užívám, dobré o méně dobré.

 

Za kritiku však děkuji, vážím si jí...Mějte se, oba...


cvrcka
11. 06. 2013
Dát tip

Řekls mi:

Hej zlato, jsem Zednář,

ber nebo nech,

stejně jsi příliš krásná

na to, abych Tě tu vlastnil

a já jsem starý zhýralec

 

Kecáš mi, do kostela nepatříš,

nikdy tam nevkročíš,

nepůjdeš,

je tam příliš mnoho Boha

příliš mnoho prachu, zoufalství a proseb,

které se motají

slepému chlápkovi, co hraje na římse

Hey, don't...

Don´t leave me God

pod prsty

a do not.

 

Protože on to vnímá,

narozdíl od nás,

já zaslepena krásou

a Ty tím svým Absinthem,

co je zelenej jak mech...

 

A to vše pak zastiňuje nebe.

 

jsi mi

putna

jo, jsi !

 

Stejně furt prší,

pak začne sněžit

a tak

stále dokola,

dokud tu neumřu,

dokud Ty tu neumřeš,

to pak bude

všechna ta mizerná břečka v lóži zcela zdarma...

 

Ale na pohřeb Ti přijdu,

ten den si schválně nevezmu punčochy,

rozpustím si vlasy,

protáhnu si černou linku nad okem

a budu dělat, jako že pláču,

možná i budu,

co já vím,

protože možná jsem já ta zhýralá

a Ty jsi byl ten krásný...


cvrcka
11. 06. 2013
Dát tip

vracím se.abych mrkla, co jsem to četla a zdálo se mi ;)(a abych polemizovala s a2a2a - takže avi) (v něčem)

(joa dávám avi i spokojeným, aby mě případně mohli smést vlnou nesouhlasu, dali tak autorce najevo že mimoň jsem tady já a že si za svým názorem stojí, anebo mi dali za pravdu a řekli tak autorce, co nám všem celkem vlastně říká, atd, atp, no, sorry za spam)

tou červenou jsi mě teda dožrala. myslím, že to tím jako poezii momentu ničíš. dáváš ji na bill board, abys vydělala majlant a nevidíš, že se tam nehodí. že je to pohřeb.. ach jo.no a ta polemika:

mně se zdá, že autorka řemeslo až tak neovládá :)

pardón

ale materiál, potenciál v tom cítím, tak to popíšu, jestli Ti to, Jednoduše svá, k něčemu bude, poznej sama

řemeslo tedy místy postrádám. souhlasím, že text je "strhující",

ovšem například některé roztrhání kousků sdělení do několika řádků,

někdy poskládání řádků / inverze myšlenek, rádoby snad aby mě to jako čtenáře praštilo, AŽ PAK, ale přijde mi spíš na škodu. Pokud se Ti podaří najít ty slova, takovýhle smyčky nepotřebuješ a text pak čtenáře může vést a já můžu zapomenout, že jenom čtu a můžu to prožít, místo abych hledala, cože a kde k čemu. když to za to navíc nestojí, ten objev pak. (mám na mysli třeba ten začátek, kterej už jsem popsala prve.)

stejně i "hmm hmmm", to je sice ... já nevim, možná na poprvý to funguje dobře, ale když se k tomu vracim, (a to je pro mě znamení, že kdybych měla doma Tvojí knížku, že bych si v ní četla) je to přesně pomůcka, která hovoří o nedostatku řemeslné práce. Ta melodie totiž v textu je i bez hmm, ale text se k ní potřebuje líp přimknout, asi.

no, můžu teoretizovat, ale stejně jsem si to přepsala, abych vlastně pochopila, co mi na tom nesedí, tak Ti to sem dávám, jako konkrétní podobu mých "připomínek".

Předesílám, že nepředělávám, cos' napsala, ale konkrétně naznačuju svý připomínky.

btw, funkce apostrofu v češtině? (taky to na mě působí, že ses docela snažila trochu si "zlomit zobák" do spisovna, včetně interpunkce, tak ten apostrof jsem postrádala :) )

jo a všecko v míru!!! :*

 

 


a2a2a
09. 06. 2013
Dát tip

četl jsem tři tvé texty, které se dostaly do výběru kritiků a řekl bych, že je tam více zručného řemesla než nosného obsahu, ty texty jdou po povrchu až snad zbytečně na efekt, zde mám na mysli např. červené zabarvení textu, ale též používání obrazů s kostelem, krví, apod. Jsou snadno čitelné, tedy jaksi očekávatelné, ale o to méně mají nevtíravé niternosti. Nicméně tvé texty, jak už jsem poznamenal, mají zručnost, díky které se dobře čtou, ale zatím se ničím dalším nezachytí.


Had
08. 06. 2013
Dát tip

pročetl jsem se proti proudu času až sem a je mi dobře :)

šup s Tebou do oblíbených ;)

moc dobře se čteš, těším se na další ;)

Jdu si dát malou sklenku absinthu (co je zelený jak mech) a posílám tip *


jj, tohle dílko šlape jak ta stará děvka. dost mě baví pointa, těch pár posledních řádku je vskutku povznášejících:) cool. T*


j.nikdo
07. 06. 2013
Dát tip

Přečetl jsem celou Tvoji tvorbu (dvě díla :-)) a rozhodně jsem se nenudil. Má to spád, náladu, zajímavé obrazy a hlavně to je takové "živé", aspoň pro mě...*


Impresse
07. 06. 2013
Dát tip

*


marcela.m.
07. 06. 2013
Dát tip

***


mně se to líbí moc, hodně "upřímná", jak jenom poezie může bejt, na nic si nehraje.... tip


Díky, chlapi :-)těší mě, že jste se tu na tu chvíli stavili a začetli se do mé duše...Brzy na vi :-)


Petr.II
06. 06. 2013
Dát tip

jo, ... *


Max Hutar
06. 06. 2013
Dát tip

Konečně nějakej vodpich mezi vším tím umíráním... výběra, jednoznačně. Má to spád, pak zas to "hm hm", kde se to úplně zklidní... to neotřelý zednářství, bravurní pointa.


cvrcka
05. 06. 2013
Dát tip

Jsou tam moc příjemný momenty...

a pak ty, který jsou na houby, dle mýho...

když ji sem dáš a já ji čtu, je už aspoň napůl má, takže si ji vkládám do úst, zvlášť pro tu melodii, kterou se Ti podařilo ve mně ..udělat :)

 

v první dávám naopak poslední dva řádky, takhle mi rozsekává vnímání, zbytečně

místy mi vadí spisovno-nespisovný (např furt hned kousek od stále,stejně tak zelený v kontrastu s jak mech)

pak taky bych nemusela číst tolik těch vysvětlovacích příslovcí a podobných vycpávek např: 

na to, abych Tě tu vlastnil

které se tam motají

a budu dělat, jako že pláču,

 

pasáž od toho, že prší mi nefunguje jako poezie, možná moc patosu, nebo tak něco,

slovo lóže mi tam přijde daný spíš na efekt, i když teda uznávám, že je to slovo, co má šmrnc :)

a taky se mi líbí, že jde zaměnit břečku z nebe za absinth.. 

 

Ale na pohřeb Ti přijdu,

ten den si schválně nevezmu punčochy,

rozpustím si vlasy,

 

tohle mi naopak přijde parádní a taky don't leave me, hraný v kostele

 

jinak teda, řikám rovnou, že jak vidím básničku zarovnanou na střed, už se mi skoro zvedá žaludek, jak je to ostentativně poetický, v tom jsem velmi staromódní

 

a taky mi to podprahově evokuje vztah mladý holky s relativně starym chlapem, což teda je mi sympatický, napsat takovou báseň

Jo. přijde mi to jako dost slušnej materiál k vykřesání poezie. 

Takže dík.

Ale nezpychni :)


hynajs
05. 06. 2013
Dát tip

jestli je to legrace, pak je to dobrý


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru