Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Adventní

14. 12. 2017
21
24
1736
Autor
Sarrah
Nastává čas se poohlédnout a zastavit se. Pro změnu Nechat své stesky trochu slehnout než s námi šlehnou o stěnu Do žil si pustit kapku vínka to svařené vás zahřeje a potom skočit pro andílka do první bílé závěje Pod polštář dát kus pavučiny z předvánočního běsnění A do ní lapit všechny stíny nechat jen světla na snění....

24 názorů

T_O_M_
25. 05. 2022
Dát tip

***


MilanH
04. 12. 2020
Dát tip

:o)


dapler
11. 01. 2018
Dát tip

Moc hezká...

t.


Bezinka
04. 01. 2018
Dát tip

Milé počtení... tak doufám, že stesky slehly a nešlehly.... a přeji, ať to tak je po celý tento rok... a nejen :-)


Sarrah
29. 12. 2017
Dát tip
potěšilo :)

a2a2a
29. 12. 2017
Dát tip

Hezká, moc hezká


Sarrah
20. 12. 2017
Dát tip
děkuji za Tvé řádky ex, moc mne těší Tvá návštěva :)

exorcista
19. 12. 2017
Dát tip

První sloka, především druhý verš vyzní velmi šroubovaně, technicky, zasekává se na jazyku, trochu bych jej zjemnil, třeba:

"Nastává čas se poohlédnout a zastavit se. Pro změnu Ponechat stesky trochu slehnout než praští s námi o stěnu"

"nechat své stezky" rozbylo taktování. Praští jsem zaměnil za šlehnou, protože "než šlehnou" je jako jazykolam a nejsilnější slovo potřebovalo dát na druhé místo, při čtení se na něm hezky zvedne důraz, který pak plynule klesá. Je to přirozenější než mít je skoro na konci, přirozené vnímání rytmu pak neví co si tam s ním počít.

Druhá sloka není špatná, vínka - andílka sice trochu dře, ale chápu, že by se těžko hledala náhrada. Kdybych básničku psal já, asi bych třetí větu nahradil:

"a pak si hrábnout pro andílka" nebo "a pak si skočit pro andílka", rytmus verše tak nabere pěkně spád, "potom" na začátku poněkud zpomaluje ráz.

Třetí sloka je moc pěkná, houpavá a melancholická. Slovo "předvánočního" klouže moc hezky přes patro a ačkoli je delší, vůbec neruší rytmus.


guy
18. 12. 2017
Dát tip
Bezva návod - zkusím to :)

dadadik
18. 12. 2017
Dát tip

***


fialka...
16. 12. 2017
Dát tip

Pěkný závěr, mám ráda vázaně :)


Sarrah
15. 12. 2017
Dát tip
utáhnem smutkům těsnění :)

Zuzulinka
15. 12. 2017
Dát tip

navzdory všemu běsnění:-)


Gora
15. 12. 2017
Dát tip

To by bylo nemilé:_)

než s námi šlehnou o stěnu


Sarrah
15. 12. 2017
Dát tip
Děkuji Zajíčku ušáčku :))

Předvánoční "běsnění" je na mě krátké. První sloka jen opakuje běžná "adventní" klišé a nepřidává k nim nic nového. Zbývající dvě třetiny se "bouří" proti onomu "běsnění" a jsou i trochu hravé. Zrýmováno celkem hezky, ale já si na rýmy zase tolik nepotrpím.


Čudla
14. 12. 2017
Dát tip
/*

Lerak12
14. 12. 2017
Dát tip

Pěkně skladné, do adventní imunity k předvánočnímu šílenství. Pěknýýý.


Sarrah
14. 12. 2017
Dát tip
...hoďte se do klídku lidičky :) děkuji "srozumění"

srozumeni
14. 12. 2017
Dát tip
Je to takové hravé a inspirativní...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru