Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Squat

13. 01. 2020
15
21
975
Autor
elína m.

Squat možná navazuje na báseň Na dohled. Pokud by tomu tak bylo, pak by stejná situace byla popisována poprvé z vnějšího pohledu, podruhé z pohledu vnitřního.

 

Říkali : nikdo tu nebydlí,

když ale škrtnu sirkou,

tapety ze stínů oživnou

a šepot švábů

rozšelestí kouř.

 

Mám plný popelník,

protože tady vykuřuju

Diogenův sud.

 

Oheň se zas a zas

blíží k mým rtům

a já se červenám

jen sama potmě,

protože nestojím o polibky

žhářů a hasičů

z téhleté vznětlivé čtvrti.

 

 


21 názorů

elína m.
22. 01. 2021
Dát tip

Radovane,

děkuji za kritiku a tip.


Líbí se mi ten barikovaný Diogenův sud a přemýšlím, jestli měl význam na kvalitu Diogena.

Jinak báseň mi přijde netuctová a kvalitní.


elína m.
13. 01. 2021
Dát tip

Díky, Terko.

Budu ráda, když občas zakotvíš u mých břehů.


TerkaHigh
13. 01. 2021
Dát tip

První sloka je nádherně libozvučná.  Je to celkově "můj šálek"...krásné navozování emocí a atmosféry slovy.


Musaši
18. 01. 2020
Dát tip

A ty si myslíš, že se budu zabývat tvými prapodivnými teoriemi, přemýšlet nad tím, koho tady prý provokuješ ke psaní nějakých básniček přímo pro tebe ?  Připadáš mi divná a příště se ti už raději vyhnu.  Měj se.

Stejně jsem si všímal jenom já tebe a tys mě celou dobu ignorovala.


elína m.
17. 01. 2020
Dát tip

Musaši,

Squat navazuje na dvě básně. Na mé dílko Na dohled a taky ještě na text jiného autora, který se mým " Na dohled " zabývá. Tys ono dílko četl a nechal jsi tam dost divnou kritiku, která se mi ani trochu nelíbí.


elína m.
17. 01. 2020
Dát tip

Švábi šeptají nejvíc za tapetami, jak tam tak lomozí a třou se o papír. Četla jsem to v historických románech. Jinak jsem ale živého švába neviděla. Jen ty s velkým Š.


elína m.
17. 01. 2020
Dát tip

Philogyny,

squot je přítomnost a možná i budoucnost. To kouření, to je takové odpouštění páry a tím popelníkem si zkouším nalhávat, že jsem už vyhaslá. Ale nejsem Nikomu to neříkej.


elína m.
17. 01. 2020
Dát tip

Alegno,

pocity má každý své. Když má čtenářka podobné pocity jako autorka, co si ještě víc přát ?  Díky.


elína m.
17. 01. 2020
Dát tip

Josephino,

v létě Rusko a Brazílie a teď Austrálie. Zůstanou nám vůbec nějaké "plíce" ?


elína m.
17. 01. 2020
Dát tip

vesuvanko,

díky. Sudy se prý fakt vykuřujou a ten Diogenův sud je symbol skromnosti. Jen nevím, jestli ta Diogenova skromnost nebyla moc okázalá. Kdyby odešel někam do jeskyně a nikdy by o něm nikdo neslyšel, to by asi byla teprv ta pravá skromnost. 


elína m.
17. 01. 2020
Dát tip

trojorte,

já jsem ale stejně nejistá jako ti muži. Asi proto tak moc mluvím, když na to přijde.


Musaši
16. 01. 2020
Dát tip

Píšeš, že Squat "možná navazuje na báseň Na dohled". To si tím sama nejsi jistá ?  Znamená to, že by mohl navazovat i na nějakou úplně jinou báseň ?

Závěr tvé básničky si překládám tak, že se nechceš rzčílit, že nechceš vybuchnout kvůli nějaké provokaci, jen nevím, kvůli jaké provokaci, protože z textu to moc nevyplývá. Možná, že jsou kolem tebe nějací ti "vznětliví".  Tip za záhády, které nutí přemýšlet. 


Kočkodan
13. 01. 2020
Dát tip

Teď mám v hlavě brouka, jak asi šeptají švábi… ;-)

 


Philogyny
13. 01. 2020
Dát tip

Může být squat duše, minulost?

V popelníku odzizení nebo konec...

Někdo podpálí city a pak uhasí.  A teď je to zase všechno blízko. Posíláš vzkaz...

Je to pocit


Alegna
13. 01. 2020
Dát tip

nevím, jaké pocity jsi vložila, ale ty co ke mně mluví, těm rozumím*


Josephina
13. 01. 2020
Dát tip

vzpomněla jsem si na Austrálii, tak mě ta poslední sloka tak nějak oslovila


vesuvanka
13. 01. 2020
Dát tip

Atmosféru squatu skvěle navozuje první sloka. Zaujalo  mě vykuřování Diogenova sudu a vznětlivá čtvrť  :-))) TIP


trojort
13. 01. 2020
Dát tip

...všichni ti muži... :)


elína m.
13. 01. 2020
Dát tip

Kdo je nejistý ? Ti žháři a hasiči ?


trojort
13. 01. 2020
Dát tip

...jsou hodně nejistí...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru