Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cestou mrtvých

Výběr: Zbora, Karpatský knihomoľ, Gora, egil, Můra73
13. 03. 2020
48
44
3383
Autor
Rivka

na nízkém nebi

visí strom

 

štěrk drhne

drhne v hrdle tón

a nad rybníkem skřípe mlha

 

Všechno je jinak, Jakube.

 

perlička křičí

kohout

nekokrhá

 


44 názorů

Rivka
22. 09. 2021
Dát tip

To se nedá uhodnout, Danny... Je to šifra, ke které jsem nedala a nedám k dispozici klíč. Ale ono to funguje i bez toho (teda mělo by).


Danny
14. 09. 2021
Dát tip

Tak jsem se k této básni po nějaké době vrátil a v tom Jakubovi stále vidím odkaz na Jakuba, který byl bratr jistého Ješuy před cca dvěma tisíci lety :) Četl jsem, že tento Jakub stále byl pro to, aby ona nauka zůstala pouze v rámci národa: ovšem historie rozhodla jinak... tolik má troška do mlýna, jedna z mnoha interpretací onoho verše.


MilanH
29. 09. 2020
Dát tip

Oslovila !!!


Vojtek
28. 05. 2020
Dát tip

Ta je krásná...


B.Ezejmenij
26. 03. 2020
Dát tip

br. ani mi nemluv. A nebo raději - mluv mi zase.


Rivka
26. 03. 2020
Dát tip B.Ezejmenij, asrar, Danny

Heleno, já myslím, že je hezký, když si lidi povídají, mazat snad ani netřeba... (a ď :) )

B.Ezi - Furt mi zní ta Printova: léta jsme se neviděli / a podzimy jsme neuzráli / jen zimy / je v nás dost. Je to zvláštní. (A ten text furt stejně dobrej. Lepší.)


B.Ezejmenij
26. 03. 2020
Dát tip

* po letech


Helena
24. 03. 2020
Dát tip

Ahoj Rivko, prosím, mohla bys smazat můj poslední komentář? Psali jsme si s Dannym do pošty, ale tohle jsem poslala ještě pod báseň a vůbec se to sem nehodí psát o Perlu, když píšeš o perličkách. Tvá báseň je sama ta perla,  skvost* Díky


Helena
22. 03. 2020
Dát tip

Ahoj Danny, měla jsem tam dát smajlíka. Vím, že jsi dal odkaz na hesloPearl na Wikipedii (to pro mě není Bible). Šlo o mé slovíčkaření. Nemyslela jsem samozřejmě, že Pearl se nepoužívá k programování, jen se mi v kontextu s perličkou v básni, zdálo výstižnější napsat, že je skriptovací, s důrazem na to, že podobně jako i v básni, dochází k interpretaci kódu (textu) v reálném čase. Kdyby šlo v básni o ptáky, mohla Rivka použít jazyk ptáka Kiwi.com, který spoléhá na dva smysly a není tak zastaralý jako Pearl ;) Promiň, Rivko. Kdyžtak víc do pošty, souhlas.

 

/Ano, pták kivi se píše s obyčejným "v", ale dle Wikipedie, Python bourá zažité představy/ :-) 


Přemýšlím, co napsat, nerada píšu pod dílo jen - líbí. Asi mě na tom nejvíc fascinuje to, že je v málo slovech hodně sdělení, to třeba já neumím, navíc je zajímavě, nevšedně propojená. Připadá mi dost smutná, což je vlastně dobře, působí o to víc na můj melancholismus. 


Danny
21. 03. 2020
Dát tip

Helena: nechci to tady Rivce zaplevelit technickými detaily oboru, který nesouvisí z textem básně, ale podle Wikipedie jsou skriptovací jazyky podmnožinou programovacích: https://en.wikipedia.org/wiki/Scripting_language a termín "programovací jazyk" se dá použít jak pro jazyky kompilované, interpretované i ty s virtuálním strojem (podle tvé zúžené definice by třeba Java nebyla programovacím jazykem, protože se nepřekládá do strojového kódu, ale bajtkódu JVM)

Pokud bys měla zájem o další informatickou diskusi, pojďme do pošty :)


Helena
21. 03. 2020
Dát tip

Danny, a není to spíš skriptovací jazyk, který se pouze interpretuje? a nepřekládá do strojového kódu..


...je teda...


Nevadi. Perlicka me teda objekt.


Danny
20. 03. 2020
Dát tip

Perlička je jediný pták, který ovládá programovací jazyk Perl. (Omlouvám se za humornou vsuvku, snad nevadí)


Rivka
19. 03. 2020
Dát tip

Ano :) Je to ptáček, co řve jako - jak říkávala moje babička - hladná kráva.

(Jinak díky všem za zastavení. Vážím si ho, jen je to nějak všechno nahoře a víc není co.)


perlička je nejaký vtáčik?


Indianska
17. 03. 2020
Dát tip

Wow. Mocné! 


per_zay
17. 03. 2020
Dát tip

hmmm .... T


O.Pasir
17. 03. 2020
Dát tip

Mně se to líbí


Lnice
16. 03. 2020
Dát tip

*


a2a2a
15. 03. 2020
Dát tip

Čisté a ke všemu zhudebněné


Ramona
15. 03. 2020
Dát tip

perlička křičí přes den i v noci, protože přetekla nádoba na svěcenou vodu?

nebude žádné ráno? 


Rivka
15. 03. 2020
Dát tip

To už je taková univerzální záležitost :) Tak ještě jednu do toho slunného odpoledne: https://youtu.be/SJUhlRoBL8M


Rivka
15. 03. 2020
Dát tip

A to snad ani ne. Spíš když někdo neumístí korektně čárku v tak jednoduché konstrukci, jakou můžeme vidět výš, je jaksi pravděpodobnější, že - ostatně jako značná část populace - neovládá jazykový jev, jehož kodifikovaná podoba je vyvoláváním duchů už zhruba dvě stovky let.

Chceš-li být vstřícný a na základě charakteristik komunikace nic neusuzovat, jsem poslední, kdo by ti v tom bránil. Má vstřícnost se však v tomto směru definitivně vyčerpala někdy okolo roku 2014 :)

A nyní si dáme písničku: https://youtu.be/H3v9unphfi0


supizmus
15. 03. 2020
Dát tip

Pecka *


Rivka
15. 03. 2020
Dát tip Danny, Alain, Vojtek, asrar

Milý Wille.

1) Když se někam přihlásím, získávám pozornost ideálně svým dílem. Chce to čas, buď trpělivý.

2) Může se zdát, že vprostřed pohřbu je nejvhodnější čas vybírat na obnovu kostela, neboť nikdo nemůže a ani nechce odejít. Jistě, ty drobné ministrant dostane, aniž by si za své "zaplaťpánbůh" vysloužil víc než konsternovaný pohled, ale věř, že příznivě naladěn mu nebude nikdo. To není ideální startovní pozice, když nežádáš obolus, ale hodnocení. 

3) Čeština má kouzelná slůvka jako "prosím". Když už musíš spamovat pod jinými texty.

4) Když ti někdo onen vytoužený první názor napíše, nemaž ho jen proto, že se ti nelíbí. Tvůj text to nevylepší a odradí to ty, kdo by snad přes tvůj způsob komunikace byli ochotni ti poskytnout svou pozornost a radu.

5) Co by ho naopak vylepšilo, je znalost českého jazyka. Nejprve upři pozornost na přechodníky. Pak pohlédni do kalendáře a zvaž, jestli tvé verše promlouvají adekvátně vzhledem k datu, které v něm uvidíš.

6) Nikdy není pozdě na návštěvu knihovny. Uč se od těch nejlepších. V těchto časech potěší, že mlp.cz má na stránkách třeba díla Karla Šiktance.

To jsou tedy mé drobné. Konsternovaný pohled jsi již obdržel, nyní se sluší říct: A šťastnou cestu. 


Zkuste mou báseň chci znát názor 


Smutek je až hmatatelný.


štěrk drhne...drhne v hrdle tón......další koment netřeba....*/**


Danny
13. 03. 2020
Dát tip

taková smutná a zvláštní


Asi nie je potrebný komentár.


Zbora
13. 03. 2020
Dát tip

Jak prosté.


Panebože, to je tak depresivní, a přitom krásná poezie!


Ramona
13. 03. 2020
Dát tip

až my tu nebudem

 

~ ~ ~


Ramona
13. 03. 2020
Dát tip

co má za lubem


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru