Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tramvajový čelindž

Výběr: Gora
29. 01. 2021
16
18
493
Autor
Movsar

Polít se studenou vodou nebo sníst papričku umí každý. Mám pro vás lepší čelindž: napsat cestou v tramvaji staniční miniatury. Jen tolik, kolik zvládnete ze startu do cíle, žádné úpravy a dodělky později. Zkusil hsem tuto dráhu: Klárov - Sídliště Barrandov. Zprvu jsem stíhal každou stanici, pak už mi některé unikaly. 

V sedm Klárov pohasíná. Zapal si děvče retko a rozsviť ho. A ona, možná Klárka, tahá a za chvíli je z ní jen červená tečka ve tmě. Naše tramvaj se vzdaluje.

 

U ministerstva stojíme, tady se tramvaje střídají na jednokolejce. Cestující vytahuje příruční šachy a nabízí partii. 

 

Na Malostranském náměstí vystavěli americkou kofeterii. Každá, co ve městě něco znamená, má kelímek odtud. 

 

Hellichova ukrývá prý poklad. V kostele chovají tu Jezulátko. Není výraz Pepulátko ještě krapet sladší?

 

Újezd je brána k Petřínu. Kopci, který v noci září svými lampami jako koruna posetá démanty. A pod každou dca - milenci v zbrklé chvilce.

 

Švandovo divadlo. Dudáka tu už nehrají, zato postmodernu, kousky do pranice. A o pauze si ve foyer můžeš popovídat s Vláďou Justem, popít barevnou limonádu a nechat sednout příběh nepříběh. 

 

Anděl. Křižovatka k nebesům, agora i prostý dopravní uzel. Miloš K. tu hlásá Ježíše a trhovci med a celer. 

 

Z Knížecí se vyráží na jih. Za sluncem a slanou vůní a dlouhou chvílí. Máš vše: ručník, žabky a trochu eur. Ale autobusy zastaví ve Strakonicích a dál se nehnou a nikde žádné moře..

 

Smíchovské nádraží hoří nepokojem: diví muži tu svedli zápas o kořalku a teď mají co vysvětlovat hlídce strážníků. Bude třeba tlumočník z jazyka opilců, hlásí strážmistr do vysílačky. 

 

Zlíchovský kostelík rád maloval Bohumil Kubišta. A pěkně z pláže Zlatých lázní, skrze nahý horizont sluncechtivých dam. Fajnšmekr.

 

Geologická uzavírá veliký obzor do prvohor. Dnes těžko, ale kdysi dávno, když už vyschlo moře, mohls tu spatřit děsivé bitky praještěrů, ale potom taky vášeň praholek. 

 

Sídlištěm Barrandov jde vůně polévek,  šum řečí žen a televizních novin a to vše mizí v oparu piva.


18 názorů

per_zay
03. 02. 2021
Dát tip

hmmm ... T


Již dlouho jsem touto trasou (zvláště dál od Smíchova)  nejel (cca dva roky?),..., ale hezky se mi,díky Tobě, oživila :)


annnie
01. 02. 2021
Dát tip

Pár dní jsem tu nebyla a čtu tvoje čellindže odzadu. Zdaj se mi čím dál lepší. Tip a.


Movsar
31. 01. 2021
Dát tip

Děkuju vám, přátelé. A těším se na vaše texty z cest. 


Marlen
31. 01. 2021
Dát tip Movsar

Poezie, která se rodí z popisu všednosti pro mě vždycky byla nejlepší. Díky! 


lastgasp
31. 01. 2021
Dát tip Movsar, Zeanddrich E.

Skvělý nápad, ověřující stupeň probíhající jisté choroby. Bylo by zajímavé porovnat záznamy několika účastníků na dané trase. Zrodila by se nová soutěž na Písmáku.


blacksabbath
30. 01. 2021
Dát tip Movsar

nasedla jsem a jela s tebou....díky ..:-)))...........*/*****


Markel
30. 01. 2021
Dát tip Movsar

líbilo, a to dost :-)) *


Gora
30. 01. 2021
Dát tip Movsar

Nejvíc mě rozesmál tlumočník z jazyka opilců...

Máš ty mini mini skoro jako haiku:-)


Já Lucie píšu...
30. 01. 2021
Dát tip Gora, Movsar

Super čelindž :) Že bych se nechala Tebou inspirovat? Jenže teď se moc do dopravy nedostanu...

Vše co se týká šalin a obecně dopravy se mi líbí! Je to totiž místo, kde se potákává spousta zajímavých a vtipných lidí... a někdy i ty sitiuace jsou tam dost k popukání :)

TIP!


Movsar
30. 01. 2021
Dát tip Gora

Dekuju. V tydnu jsem jezdil na veterinu pres cele mesto, tak mam dalsi dve serie. Treba se pridaji dalsi.


Gora
30. 01. 2021
Dát tip Movsar

Skvělé, Movsare... jsi mistr okamžiku a slova. To by nestačilo - bez originálního vnímání básníka a bystré hlavy.


Andělka1
30. 01. 2021
Dát tip Movsar

Opravdu dobrý nápad...pro kreativitu a tak. Nečumět do mobilu. 


Dagmaram
29. 01. 2021
Dát tip Movsar

Dobrý:-)Tramvají nejezdím a kdybych jezdila, nevím .. třeba bych něco vypotila


aleš-novák
29. 01. 2021
Dát tip Movsar

Je to právě naopak. Zdánlivě stereotypní  a nudná jízda tramvají dostává jiný rozměr...rychlost najednou nehraje roli, vnímáme kouzlo detailů v ubíhající krajině...


Alegna
29. 01. 2021
Dát tip aleš-novák

To je výzva a klobouk dolů*****


Movsar
29. 01. 2021
Dát tip

Diky Alesi. Urcite nekdo poda kritiku, ze to je soudoba posedlost rychlosti a onlajn zivotem. A bude mit trochu pravdu. Ale je to napad do pranicd soutezi.


výborný nápad...i provedení...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru