Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tiše (zprávy z Anniny dovolené) - díl I.

12. 07. 2021
27
41
1511
Autor
annnie

https://youtu.be/YXAWL5qwloE

 

Tiše... (zprávy z Anniny dovolené ve valčíkovém rytmu)

 

I. Anna chce výš                                                           Ú., neděle 4.7. 2021 ráno / čtvrtek 8.7. pozdě v noci

 

Anna

tiše

otvírá

oči

v kamenném starém domě

v tichém městečku v údolí

 

Dnes vstává brzy

Od první chvíle probuzení

bdělá, klidná a posmutnělá

 

Vzhůru, srdce!

 

A tak ji můžete vidět,

jak tiše

otrhává jemné chmýří kopru

tiše

krájí jakousi zelenou nať

tiše

si zpívá

tiše

připravuje snídani

tiše vaří žitnou kávu

tiše ji pije

tiše

stojí

tváří v tvář novému slunci

tiše

se protahuje

 

tiše otvírá dveře ložnice

 

laptop

 

svou mysl

 

Východním oknem

hledí na strmou lesní stráň před domem

a severním

nahlíží jí dovnitř

protilehlý zelený sráz

Svírají třistašedesát obyvatel města

v tvrdých dlaních

 

A čí to dlaně

sevřely Annin večer

noc

i ráno?

 

Majitel dlaní

tiše oddychuje

pod modrou štráfkovanou duchnou

Anna mu přeje krásnej sen

Miluje ho

A on říká, že prý miluje ji

A stejně je to málo

 

Zdávalo se ti o mně, miláčku

Ale zdá se, že už nezdává

Snažíval ses mě zaujmout potěšit pobavit

Ale už se moc nesnažíš

Říkávals mi, co se ti na mě líbí

Ale už neříkáš

 

Ještě nedávno

jsi mě obdivoval

Dnes

asi

moc

ne

 

A naše láska

stává se tišší

Možná tím hlubší...

Ráda bych tomu věřila

ale nějak mi to nejde

 

Tak či tak

chci výš

A chci tam s tebou

 

Nemůžu za to

je to nezvladatelná touha

Za prvé – přiznávám, a je mi to fakt líto – jsem asi navždy nedospělá

navždy nedosycená mateřsko – otcovskou láskou

A za druhý:

já tohle neumím

Nikdy jsem nežila ve stínu hor

je tady vlhkej chlad a bezvětří

 

Hrozně mě to mrzí

asi to takhle nedokážu

I když bych vážně tolik, tolik chtěla

To mi věř

 

Kdybych jen věděla, jak na to...

 

... pokračování zítra, přátelé...


41 názorů

Morticia Adams
08. 11. 2021
Dát tip annnie

Neee, vůbec! :-D


annnie
08. 11. 2021
Dát tip

Nono... Já že rozebírám? :) :) :)


Jeeeežiš, ty mi mluvíš z duše (života), taky všechno rozebíram na atomy a mám z toho melancholie a hůř...*!


annnie
21. 07. 2021
Dát tip

Lucie... Ouha... touha...

Jsem ráda, jestli se ti "moje" písnička zalíbila!!!

Díky moc! Přeju splnitelný touhy :) Pá a.


Ježíš, annnie... úplně se to ve mně najednou sevřelo. Zprvu jsem si myslela, že to bude taková prázdninová, dovolenková báseň, ale ono ani ne. Hraje mi tady Tvůj The Old Country Waltz a já přemýšlím co Ti vadí a co chceš. Pak se ozve zvuk harmoniky a mně přejede mráz po zádech a všechno tohle se mi líbí. Pak dozní, já dopíšu a z celého tohoto nezaměnitelného celku mi vzejde jen jediný pocit: toužit je krásné, ale ne vždy splnitelné... 


annnie
14. 07. 2021
Dát tip cvrcka, Morticia Adams

Nojo. Toužím po slovech i po tichu i po společně sdíleným tichu a po společných rozhovorech... I po věčným zamilování :) i po pevným, hlubokým vztahu :) - a vím, že to nemůžu mít všechno komplet a dohromady. Ale to neznamená, že nebudu toužit :) :) :)


Marcela.K.
13. 07. 2021
Dát tip

Promiň, ale já v tom spíš četla, že toužíš po slovech...vždyť tomu tichu nějak nevěříš a přitom není nic hezčího, než s druhým člověkem mlčet, vidět stejný mraky na obloze, stejnej západ, či východ slunce, stejné děti, co běží po louce ...

Anna by chtěla být stále zamilovaná, ale tak to přece nefunguje v žádném vztahu. No, naštěstí připsala druhý díl ;-)


annnie
13. 07. 2021
Dát tip aleš-novák

Marcelko, ano, v některých věcech (jak si dávno uvědomuji a snažím se to změnit) nedospělá, v jiných možná dospělejší, než mnoho jiných... Tak jako většina lidí. Neboť každý za sebou máme jiný zkušenosti a jiný traumata, který nás utvářely. V týhle básni mluvím právě výslovně o tom, že slova nestačej. Já toužím po pozornosti svýho partnera, chci s ním svůj i jeho život opravdu sdílet a potřebuju z jeho strany podobnou snahu o porozumění, jakou vyvíjím já. Vím, že to dokáže málokdo. Ale takového jsem ho poznala: výjimečného a vstřícného a proto s ním jsem. A proto jsem připravená dát jemu všechno, co potřebuje on. A že jsme využili první společnou dovolenou k vyjasnění si některých věcí a vzájemnému sladění, to asi není moc překvapivý, ne? 

Ty znáš nějakou partnerskou dvojici, která to má spolu jednoduchý??? Já fakt ne... 

Tahle báseň je pouze maličkej výsek z obrovský, nepostižitelný množiny postupnýho sbližování a poznávání dvou starejch, komplikovanejch, zamilovanejch lidí a nemůže bejt objektivní, protože popisuje moje emoce. Ale uznávám: nemá to se mnou Adam lehký :). 

Díky, žes vyjádřila to, co si možná leckdo myslí a dala mi tak možnost reagovat. Měj se krásně, Pá a.


Marcela.K.
13. 07. 2021
Dát tip

Anno, jsi opravdu tak nedospělá? 

Byla doba, kdy jsem po tom svém chtěla ať mi řekne, že mě má rád...Asi bych to spočítala na prstech jedné ruky, kolikrát to řekl "z donucení"...a teprve teď chápu - slova odnese vítr... Dnes mi stačí, když natáhne ruku abych se o ni mohla opřít.

Nemá to s tebou lehké ten tvůj Adam.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

:) :) :)


Aru
13. 07. 2021
Dát tip

ano, poslední s nejistým výsledkem, moje cíle byly ty dva body před tím :D

ale už jsem smířený se vším :))


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Vaše prevozchodítělstvo, je to život a je to bàseň a v druhým díle - teď už to můžu prozradit - se to rozmotá a Anna bude šťastná... Moc si vážím toho, že mě touhle básní doprovázíš s takovým citem! Děkuju. a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Aru, věštění jako poslední meta??? Není to NEJVYŠŠÍ meta???


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Cassy, jak mě bavěj tvoje komenty! Vždycky jdou po tom podstatným. Díky moc a.


Abakus
13. 07. 2021
Dát tip

Cítim sa mierne schizofrénne. Ak je to báseň - je to o.k. Ak je to  niečo zo života, asi to nie je celkom o.k. - aspoň podľa annie.


Aru
13. 07. 2021
Dát tip annnie

annie, původně jsem chtěl být tím psychologem (tisíc za hodinu, no neberto, žejo? :D) , pak pacientem (být celý den doma a jen loupat pilulky :D) , ani jedno mi nevyšlo :D tohle je moje poslední meta (a zadarmo, ale na hlavu jsem pořad :D ) :))


cassy
13. 07. 2021
Dát tip

příběh je život...život je příběh...chodíme po laně a hledáme odpovědi...kterých je méně naž otázek...

(pokračování příště)


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Vaše prevozchodítělstvo podruhé!!!

Hmmm... ba ne. Tenhle ne. Myslím, že je výjimečnej.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Theo, ty máš ale tykadla! Přesně: bouře teprve přijde (ve druhým dílu). No - úžasně citlivá... Obávám se, že asi poněkud přecitlivělá... Ale jsem šťastná, že tě mám po boku! Měj se skvěle, pá a moc dík a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Black... Říkej tohle Anně... Ona si prostě nemůže pomoct: nesnáší bezvětří. A není schopná pochopit, proč vlastně udržovat vztah, ve kterým nejsou spokojení oba... Díky moc, že pro mě hledáš radu! Měj se nádherně, pá a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Benetko... Díky... Buď rád, že nejsi. Se mnou to taky není jednoduchý...

Měj krásnej den! Pá a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Evženie, přesně tak. A proto hledám kompromis, jak bychom mohli bejt spokojený oba a nabízím co jen můžu... V druhým díle trochu konkrétnější popis... Díky! Měj se krásně, pá a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Aru, jsi můj nejoblíbenější věštec!!! Díky! Přeju šťastný časy, pá a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Revírníku, jsem moc ráda, žes zavítal do mýho revíru. Velmi si beru k srdci tvou radu. Díky! Přeju krásnej den, pá a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Dievča... Snad tě druhý díl u(s)pokojí :) Díky!!! Měj krásnej čas, pá a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Vaše prevozchodítělstvo! Ne že by pugét nepotěšil, ale Anna chce pozornost a snahu porozumět. To se v květinářství nekoupí...

Díky! Měj se nádherně, pá a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Alegno, ano, pochopilas to správně. Klid duše je v mým věku už důležitější než... asi než cokoli... Měj se klidně a radostně, díky, pá a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Kočkodane, ty vždycky víš, co říct... Děkuju! Přeju krásnej den a.


annnie
13. 07. 2021
Dát tip

Danny, díky za nadějné poselství! Měj se krásně, pá a.


Abakus
12. 07. 2021
Dát tip

A pritom je ten chlap jednoduchý živočích, Stačí futbal a pivo...


To je teda... začátek před bouří ;)

Jsem na Annu zvědavá. Je úžasně citlivá! 


nojo....jak na to..???...možná to nepitvat až na atomy....*/******************


Benetka
12. 07. 2021
Dát tip

Tak...

Na tohle VÁŽNĚ newim co říct...?!

Nadšení a úsměv se střídá se smutkem a pokorou.

Jde to až na dřeň.

Připadá mi že to Já jsem tam...

A...

A tak.


Třeba se svými pocity moc zaobíráš, chlapi neradi dávají city najevo.


Aru
12. 07. 2021
Dát tip

jak se ten text zlomí a přemění, annie jednou budeš šťastná uvidíš ;)


revírník
12. 07. 2021
Dát tip

Je těžké přesvědčovat někoho, kdo dobrovolně a tak moc pochybuje, pochop to.


ochch ... razdvatri tichúčko ... čo bude?


Abakus
12. 07. 2021
Dát tip

občasný pugrét by to spravil?


Alegna
12. 07. 2021
Dát tip

Vzhůru, srdce!


Kočkodan
12. 07. 2021
Dát tip Benetka

 

Když on mlčí, tak já operativně zaskočím – líbí se mi tvoje tvorba. (a z mého komentáře můžeš jásat i velmi hlasitě, mrk)


Danny
12. 07. 2021
Dát tip

Zajímavé. Neztrácej naději, třeba to půjde.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru