Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

JAK JSEM BYL U BÁSNÍKA VLADIMÍRA

08. 02. 2022
12
12
315
Autor
Dan TM

JAK JSEM BYL U BÁSNÍKA VLADIMÍRA

 

Ten den prošla Příbramí chumelenice. Sněhu však nezůstalo, hned roztál. Přesto člověka sužovala vlezlá a protivná zima, foukal totiž ledový vítr.

Tento den jsem vyrazil do krajiny, která má neobvyklé kouzlo, malebnost a zvláštní tichou pokoru. Už to nejsou Brdy, kde žiji a ještě to nejsou Jižní Čechy, kde si vždycky nejvíc odpočinu. Je to kraj Petrovicka, kraj kamenů, rybníčků, hájků, chudých políček a kamenných křížů u cest.

V tomto kraji žije a svými básněmi a texty jej žehná básník Vladimír. A k tomu jsem jel, abychom sdíleli své myšlenky, hledání, radosti a jen jako by náhodná setkání s lidmi, které milujeme nebo jim odpouštíme. Nebo obojí.

Ještě je tak daleko do jara! A syroba z polí je stále pod zmrzlou krustou.

Jak rád voním k zemi. Jak rád cítím vůni oraného pole, lesa, louky…

Vladimír mne pohostil skvělým obědem. Sedíme naproti sobě a myšlenky tečou svobodně a volně. V jeho kuchyni se hřejeme v příjemném teple kamen.

Vladimír žije v chaloupce po svých prarodičích. Kousek odtud, u kostela, jsou pohřbeni prarodiče mé ženy Dáši.

Jsme tu doma. Ať se děje, co se děje. Ať jdou režimy, revoluce, vojska, válečné fronty, pandemie, letní vedra i hrozivý mráz, my jsme tu doma.

Bohu díky!


12 názorů

někde v poznámkách pod čarou jsem pochopila, o kterého básníka se jedná... jednou mi přišel email, tak si říkám, že odpovím se vším všudy, no a zase nic, sakra a to byly do loňska Sedlčany hodně blízko...


Alenakar
11. 02. 2022
Dát tip

Moc jsem se těšila na to, že onen Vladimír byl buď Vladimír Holan nebo Vladimír Vladimirovič Majakovskij.  Ale jistě i jiní Vladimíři mohou být skvělými básníky.

Hezká literární náladovka. Tip.


Lili.
09. 02. 2022
Dát tip

Nechci se upínat k výrazům jako hustý nebo dost dobrý, ale nemůžu si pomoci. Slušný!


Dan TM
08. 02. 2022
Dát tip annnie

Benetka - moc děkuji!, annnie - díky za tip!


Dan TM
08. 02. 2022
Dát tip

Atkij - no jasně :)


atkij
08. 02. 2022
Dát tip

A možná ho i znám. Není to náhodou Vláďa S. ?:)


Benetka
08. 02. 2022
Dát tip fjorda

Jééé! To mě ale skutečně velmi mile pohladilo! :)


Abakus
08. 02. 2022
Dát tip

Niekedy je celkom praktické mať svojho vlastného básnika doma.


annnie
08. 02. 2022
Dát tip

Taky miluju tu vůni hlíny v předjaří! Tip a.


Alegna
08. 02. 2022
Dát tip

příjemná mini, ráda jsem četla


Norsko 1
08. 02. 2022
Dát tip

Ano,  každý má svůj domov. Každej má na Vltavě svou osadu


Norsko 1
08. 02. 2022
Dát tip

Ano,  každý má svůj domov. Každej má na Vltavě svou osadu


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru