Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ostříhala sis vypadaný vlasy

20. 03. 2022
9
17
1030
Autor
Báseň_roku

 

Nikdy jsem si nemyslela, že bys moh být až tak ubohý.

Ohýbaný třikrát páleným větrem. Ohýbaný pamětí, mámou, co odešla dveřmi, kterými nejde projít.

Pozor, vyletí moudivláček ---

neříkej sýr.

Narodíme se v nějakém pořadí.

Někteří z kukel bílých motýlů pijou zelnou šťávu.

Pak umírají.

Co je to ráj?

Jednou ti znetvořím obličej až na sám žal, lásko.

 

Každou noc se probouzíš svým vlastním křikem. Sen s černým kolárkem odejde středem oltáře. 

Přes svěcenou vodu nevěřících obtiskneš do sněhu obličej s otevřenýma očima.

Ráno je pochčije cizí pes.

Sušíš je pozpátku na popravčí káře. 

 

A řeč.

 

 

Věk nehraje zásadní roli.

Pro společný smích. Co já vím. 

Není to až tak důležitý.

 

Mám ráda fialky.

 

i ty

 

ostříhala sis vypadaný vlasy

ano

to ráno svítilo slunce


17 názorů

MilanH
27. 01. 2023
Dát tip

Hlas 


Philogyny
02. 04. 2022
Dát tip Gora, lawenderr, Janina6

Všem kdo přečetli a dali si tu práci, že napsali pocit, děkuju. Moc. Je to vlastně dopis. Byla daleko v horách, to ráno svítilo slunce a já si ostříhala vlasy. 


kvaj
29. 03. 2022
Dát tip

Pro mě je to moc komplikované.


Silene
28. 03. 2022
Dát tip

Takhle dramaticky, řezavě, zrale by svedla napsat autorka Philogyny, jestli by se rozhodla proměnit trochu vizuální i formální koncept své tvorby; a jednalo by se o proměnu rozhodně hodnou další/delší pozornosti.

Text je mírně prodchnut pachem a příchutěmi i jiných autorských stop, tím je mi zajímavý. Tipuji ledabyle, kterak jsem psala, nevím, neznám, postrádám patřičný potřebný přehled.   


Agresivní báseň která má zajímavé momenty! Zajímavé vytržení ;)


Silene, díky za odkaz, tentokrát jsem mohla vyslechnout i bez přihlašování - a je to silná věc... navíc s moudivláčkem.


Silene
27. 03. 2022
Dát tip

Marie


lawenderr
22. 03. 2022
Dát tip

líbí :) že by mě nenapadlo. Počkám, až  samy začnou :)) živých je mi líto (ale ne moc, všechno má svou cenu)


Ptakopysk
22. 03. 2022
Dát tip

pro mě hodně složitý


Nevšední poetika a ne na první přečtení - čtenář si na vše podstatné musí postupně přijít, a to mě láká...


K této básni se ještě rozhodně vrátím.


Janina6
21. 03. 2022
Dát tip

Nadchlo mě několik úžasných obrazů, celku - přiznám se - asi úplně nerozumím.


Gora
21. 03. 2022
Dát tip

prosím, dal bys hlas/y/ na Hlasovací arch, dík...


ysslandia
21. 03. 2022
Dát tip Báseň_roku

Úvod pre mňa veľmi hutný,trefný,..text príjemný, obrazy bravúrne,len som miestami mala pocit,akoby to bolo tak. na hranici... každopádne,úvod má naozaj bavil


Dát tip Báseň_roku

Nejsilnější verše, které nesou veliké autentické poselství nebo prožitky a povedlo se to vyjádřit:

Jednou ti znetvořím obličej až na sám žal, lásko.

Přes svěcenou vodu nevěřících obtiskneš do sněhu obličej s otevřenýma očima.

Ráno je pochčije cizí pes.

ostříhala sis vypadaný vlasy

 

Závěr mi přijde jako ze "Stříbrného větru". Jako takové rozjitřené zvolání, které může mít funkci ukázat čtenářům - stejně mě nepochopíte!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru