Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

To jsem blázen....

30. 03. 2022
18
43
409

Vlak s hukotem vjíždí do stanice metra. Na nástupišti stojí slepec. Těsně před ním projde mladá matka s kočárkem a řvoucím dítětem.

Metro zastavuje a slepec šmátrá holí po vodící drážce. Ta je o velký kus dál a kdyby po ní šel k vagonu, narazí do oken.

,,Pomůžu vám," natáhnu k němu ruku a on svou namíří za mým hlasem. 

,,Teď ke mně a dopředu, vlevo a otočte se a sednout." Na zbytečné kudlinky není čas, souprava se rozjíždí.

,,Moc vám děkuji."  V jeho hlase je i smích. Možná proto, že jsem ho komandovala jako psa.

,,Není zač." I já se směji.

Usadím se o kus dál a přemýšlím, kolik vlastně bude mému kamarádovi, který má v dubnu narozeniny. 

,,To jsem blázen, já určitě jedu na druhou stranu," mumlá malý mužíček, který přistoupil. Zřejmě se neplete.

,,Příští stanice Hlavní nádraží, vystupujete vpravo ve směru jízdy." Sděluje nám ženský hlas.

,,No, do pytle, já jsem přejela Florenc. To se mi ještě nestalo." V duchu si nadávám, protože nerada chodím pozdě.

No dobře, pojedu na Muzeum, tam jen přejdu do protisměru a zase se tolik nestane. 

Poblázněný mužíček vyskočil na Hlaváku, ale tam je přestup zpět nepraktický. To pozná sám.

,,Muzeum, přestup na trasu A." Ozve se známý hlas.

Vystoupím a jdu k druhému nástupišti. Na hodinkách mám 12.28 a při pohledu a časovou tabuli zjistím, že metro zpět jede za 2.28 minut. Pěkné.

Pak jsem se rozhlédla.

,,Kdy udělali u Muzea ještě jeden výstup vzadu?" Asi jsem tu dlouho nevystupovala.

Pak jsem se rozhlédla znovu. Schody dolů do přestupní stanice tu jsou stejné, ale něco je jinak.

,,Florenc" hlásají nápisy po stranách nástupiště

,,To jsem blázen já, nebo se zbláznilo hlášení stanic." Domnívám se, že B je správně. Časově jsem byla tam, kde jsem měla být přesně v dobu, kdy jsem tam měla být.

Chvíli jsem si připadala, jako v podivném snu. Ale sen to nebyl.

Co když ale někdo jel poprvé?

Snad se neztratil :-) 


43 názorů

 Jitko, konečně někdo, kdo by si to užil.


atkij
24. 04. 2022
Dát tip

Tak to by bylo něco pro mě...;)


Markel - ještě víc dobrých skutků a jsem Mirek Dušín.


Markel
19. 04. 2022
Dát tip

jsi dobrá duše, líbilo *


Paralelní světy znám, ale zatím jen v noci. A cestování by bylo krásně jednoduché, to by se mi líbilo.


To jsou ty paralelní světy! Proto metro nevede až na letiště. Mohli bychom vystoupit třeba v jiné zemi.


Vždy ve střehu. Dík za návštěvu.


Jo, to také už znám, a proto zbystřuji veškeré smysly, zvláště když někam ..hodně spěchám :)


Taky jezdím raději horem, ale někdy to prostě nejde. Trolejbusem jsem jela naposledy, když mi bylo 9 let.


Ještě, že u nás metro není.....trolejbus je trojejbus a z okna vidím, kde jsem....tedy pokud se mi nepovede nastoupit do jiného čísla:-))))))))


Opravdu tomu tak je, Irenko, a rok je to 1958.


Abakus, pokud je to veselé, napiš o tom :-)


Abakus
31. 03. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

S Prahou a metrom mám ešte dosť nevyrovnaných účtov  - a do toho patria aj pražské zámocké schody. 


annnie
31. 03. 2022
Dát tip

:) :) :)


Nesmím se moc vylepšovat, když jdu ven. To se pak ráno taky nepoznám.


annnie
31. 03. 2022
Dát tip

Tak v tom případě to asi bude o.k. Například já tohle o sobě nemůžu říct vždycky :) :) :)


Děkuji, Milane.


MilanH
31. 03. 2022
Dát tip

:-) 


Díky Ireno. 


Lído, to jsem celá já.


Alegna
30. 03. 2022
Dát tip

S nádechem tajemna :)


Gora
30. 03. 2022
Dát tip

Mám za to, že na Jiřího:-), Evži.


Já bych spíš potřebovala ujasnit datum, Ireno.


To jsem ráda, Čudlo.


Luboši, je ti snad jasné, že jiné zajíčky nelovím.


Realita si umí i hrát, dievča.


Benetko, to raději nechtěj vědět. Možná se podívat na Muže v černém 2.


Norsko, tentokrát jsem za to nemohla


Jamardi, každý občas potřebujeme pomoci.


Annie, když se na sebe podívám, je mi ta osoba povědomá :-)


Renato, pokud nemusím, nikam nejezdím :-)))


Aru, ty i já můžeme věřit spoustě neuvěřitelných věcí.


Gora
30. 03. 2022
Dát tip

Mnohdy nadáváme, co nás vše bolí a jak nic nejde - a jsou lidi, kteří i s velkým handicapem berou své problémy sportovně... dobře jsi to napsala, Evži.

Taky přemítám, kolik mu bude v dubnu roků:-) - asi myslíme toho samého...


Čudla
30. 03. 2022
Dát tip

Pobavilo /*


Kočkodan
30. 03. 2022
Dát tip

No tak hlavně že jsi po tom nevidomém nechtěla, aby ti aportoval míček.  

A jak tě znám, tak bude ten kamarád asi pořádný mlaďoch, tzv. zajíček. ;-)


aj realita je niekedy podivná***


Benetka
30. 03. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Was ist das metro?


Norsko
30. 03. 2022
Dát tip

Evženie tropí hlouposti


Jamardi
30. 03. 2022
Dát tip

To je nepříjemné :) Ještě že to metro jezdí docela často. Ale pokud je někdo nevidomý, tak to žádná sranda není.


annnie
30. 03. 2022
Dát tip Benetka

Evženie, jsi si jistá, že právě teď dlíš v tom správném časoprostoru??? Nechci tě zneklidňovat, ale takovéto paranormální jevy se stávají, když se nějakým záhadným vlivem na krátkou chvíli propojí paralelní vesmíry...

A jsi si jistá, že ty jsi opravdu ty???

Mám o tebe vážné obavy!


bixley
30. 03. 2022
Dát tip Benetka

Evži, to se občas stává, že hlásí stanici se "dvoustaničním" zpožděním. Taky jsem to zažila, ale naštěstí jsem kromě hlášení sledovala i nápisy. :-)


Aru
30. 03. 2022
Dát tip

asi začnu věřit na vznášející se obrněné vlaky :D

pokud jsi tam kde máš být, pak je vše v pořádku, tak jak má být :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru