Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nemusíš se přezouvat

29. 05. 2022
19
16
707
Autor
Philogyny

 

 

Ach ty můj Smutku s pomačkaným obličejem snu

vítej

nemusíš se přezouvat

psi taky nemusí

ani stará nůše z předsíně s oslíma ušima ta nůše

/někdy přes den usínám/

---

---

---

Tu noc, kdy jsi umřela, pršelo.

ano

déšť stékal po myšlenkách 

byls tam 

a vítr

promočený stejnou tmou

ta tma jsem byla já

---

---

---

maluju barvu květin po zimě

jejich ticho krásu

tichou krásu

sůl

 

na jaro umírají nejvíc 

všechna ta divná zvířata v nás

všim sis?

odkvetly sasanky

svatební barvou bílé i lem lesa 

pořád je sám

 

 

 

 

 

 


16 názorů

Jamardi
26. 09. 2022
Dát tip

Smutné.

 


Lnice
26. 06. 2022
Dát tip

krása, tvoje příběhy jsou pro mě víc než zajímavé, rozbíhají vlastní myšlenky a fantazie


vesuvanka
18. 06. 2022
Dát tip

Krásně napsané, smutné... TIP


Philogyny
18. 06. 2022
Dát tip lawenderr, Alegna

pro Alegna

Dneska ráno jsem se probrala a chvilku mi trvalo, než si uvědomila, že spím v lese, bylo kolem čtvrté ráno. Došla srna. Byla nějaká nesvá a pořád se otáčela. Je ště chvilku před tím jsem v trávě zahlédla něco tmavého. říkala si, že by mýval, chodí tam. Srna odešla. A za chvilku byla zpátky a vedle ní malé, čokodádově hnědé pruhaté srnče. Rozbíhalo se do všech stran, jako dítě, ta radost z žití byla přímo hmatatelná. Máma jedním okem sledovala, druhým se snažila najíst. Myslím, že jsou i víly, hodně toho nevíme a tak děkuji.

pro Lawender

tady fouká setrvale, jsme sever, že...děkuji.  :o) 

 

pro Benetka

A já jen to svý děkuji.  :o)

 

pro Lerak12

A já Tě ráda vidím, po dlouhé době. Moc. 

 

pro blacksabbath

Fotila si pcháč oset, byl mezi těmi všemi květy jako taková zvláštní, důstojná krása, co už odkvetla, ale pořád nedá spát. Děkuji.

 

pro Viviana Mori

ano

 

pro Evženie Brambůrková

Děkuji.

 

pro Alenakar

Já si toho vážím, moc. 

 

pro a2a2a

Je to můj život. Někdy křičím. Když napíšu a dám ven, tak s tím můžu pracovat. Někdy se uleví, někdy ne.  Děkuji.

 

pro guy

Někdy se nad ránem probudím a přemýšlím , je to pravda, stalo se mi to? 

 


guy
14. 06. 2022
Dát tip Lenochod

Je dobře smutnosnovopomačkanoobličejová ..


a2a2a
14. 06. 2022
Dát tip

Jako celek působivá báseň, která nenecává na pochybách, že čtu verše, že je psala básnířka, která odmítá kontrolovat vlastní emoce, což pak někdy vyústí ve snahu dopřát textu co nejvíce krásy,, ale ve skutečnosti to může být závoj. Mám tím na mysli třetí sloku, zatímco např. první je přímo skvělá a druhá ji víceméně následuje. Ale nejdůležitějí je první věta mého komentáře ... nenecává na pochybách, že čtu verše,...


Alenakar
02. 06. 2022
Dát tip

Jsem ráda, že jsi zase tady. Chybělas mi.


Velmi působivé. 


Krásné, vzpomněla jsem si na jeden hodně studený kamenný pocit, který jsem cítila, když ve mně někdo umřel


zádumčivá  - krásná báseň....ukládám si


Lerak12
30. 05. 2022
Dát tip Benetka, Alegna

Jsem u Tebe rád.  Jakobych vstoupil, a usedl u talíře písmenkové chutné polévky* 


Benetka
30. 05. 2022
Dát tip

Hmmm... Jak tak koukám tak Alegna to napsala za mne. Prostě - vždycky moc rád zavítám do Tvého Vesmíru. Tečka.


lawenderr
30. 05. 2022
Dát tip Lenochod

co nemusí psi, bysme taky neměli muset :) teda za mě. Pak bysme si možná nemuseli pořád na všechno stěžovat :) Svět je takový jaký je, Philog, a na slzy vítr ... někdy se zdá, že fouká až moc. Ví proč - zbytek je v tvé básničce ... moc ráda tě zas čtu, smutnou i veselou (veselou radši - však víš:)


Alegna
30. 05. 2022
Dát tip Benetka, Evženie Brambůrková

Tvoje verše se mě vždycky dotknou, neotřelá, ale přesto padnoucí slovní spojení vytvářejí nový rozměr mých pocitů, i když je v nich smutek, je to asi jakobych o úplňku viděla v lese na paloučku tančit víly :)


Philogyny
29. 05. 2022
Dát tip Gora, Benetka

V každém praseti, které zastřelím, vidím Bivojka. Neměl dostat jméno. Manžel říká, že nepřežil. Byl takový malý dospělý bez nikoho. Mám jeho časosběrný snímky. Někdy bych chtěla vědět, strašně moc. Nakonec jsme vždycky každej sám.


Gora
29. 05. 2022
Dát tip

Phil, melancholická báseň, nejvíc mne zaujaly poslední dvě strofy...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru