Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

uprostřed polibku

09. 06. 2022
6
12
314

jsem šermíř

a cípy hvězd

vytahuju kordem

z nahých kapes

nezraněn

 

jsem divák

uprostřed polibku

moje ruce

jsou namalovaný jako moje

city

 

jsem za oponou

zatímco tma

sahá lampám na nohy

když je vraždí

láskou


12 názorů

bixley
02. 07. 2022
Dát tip

Nejvíc mě dostala poslední strofa...


Alenakar
10. 06. 2022
Dát tip

Fantazie může pracovat racionálně nebo též iracionálně. Záleží na tom, zda jí využívá třeba autor sci fi nebo náboženský blouznivec. 


A já s tebou v tomto naprosto souhlasím...Ještě bych přidal fantazii, která může být taky v protikladu k racionalitě; hned mě napadají prozaici, kteří psali hodně rozumově a jejich styl by strohý mj. proto, že tak i uvažovali...


Alenakar
10. 06. 2022
Dát tip

Biskupe,

obvykle se dává do protikladu rozum a cit. Já si ale naopak myslím, že každý skutečný umělec v sobě musí rozum a cit nějakým způsobem propojit. Teprve pak může vzniknout kvalitní dílo. A to se asi týká literatury víc než jiných druhů umění.


díky a i za to s tím sahat; určitě to první je správně, to druhé jde líp přes pusu...

 


díky ;-)


Gora
09. 06. 2022
Dát tip

Něco na tom je, Biskupe, zajímavá obraznost nejspíš...

Sahá - šahá? Za mne první.


i když nerozumím "vraždění láskou", celek má fantazii a souhlasím s Alenakar


jasně, to je otázka...

 a taky nesmí být citlivý moc... ale to myslím spíš v nadsázce :)


Alenakar
09. 06. 2022
Dát tip

Když je básník citlivý, jistě mu to při psaní velmi pomáhá. Některým básníkům ale stačí, že jsou dobří řemeslníci a že vědí, co si publikum přeje.

...Ale i to je vlastně citlivost. Je to otázka empatie a sociální inteligence.


díky. ;-)

tak básní asi musí být v jádru citlivý člověk :)


Alenakar
09. 06. 2022
Dát tip

"Divák uprostřed polibku" se mi moc líbí...  Ty musíš třeba milostné filmy velmi prožívat!   Já spíš uvažuju o tom, jestli měl kameraman udělat takový nebo onaký záběr. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru