Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neochotný kos

28. 08. 2022
12
36
679
Autor
Jamardi

Moje zkušenost z focení ptáků je taková, že pokud nefotím z dostatečné vzdálenosti a pták si mě všimne, stává se, že neuletí, ale otočí se mně zády. Konkrétně mluvím o vrabcích, holubech a kosech. Toho otáčení jsem si všimla nejvíce u kosů.

 

Kos ví, kdy fotit chci,

hlavu stále obrací.

 

Drží ptačí obyčej

cudně skrývat obličej.

 

Má svoji zásadu

otáčet se dozadu.

 

Možná, že by změnil názor,

kdyby fotil kakadu.

 


36 názorů

Jamardi
08. 10. 2022
Dát tip

Babu, děkuju :)


Jamardi
23. 09. 2022
Dát tip

64T.B.S., dík :)


64T.B.S.
23. 09. 2022
Dát tip

Moc pěkné


Jamardi
03. 09. 2022
Dát tip

Abakus, kočky moc neznám, ale u těch, které jsem zkoušela fotit, mám zkušenost jinou. Většinou utekly. Jednou se mi stalo, to byla zvlášť příznivá náhoda, že jsem čekala na jednoho člověka u stájí. Byla jsem tam poprvé v životě. Asi jsem stála na místě, kde se medituje (kde jsou kočky zvyklé meditovat), protože za mnou přišly dvě kočky, posadily se vedle mě, a tak jsme tam čekaly tři. Ony byly ve velkém klidu, řekla bych, že meditovaly. Obě jsem vyfotila z bezprostřední blízkosti.

kočka1

kočka2

Ještě vykoukla ze stáje kobylka (to mi pak řekli, že je to kobylka), je to focené v jednu chvíli.

kobylka

A pak se mi podařilo vyfotit jednu z polodivokých koček, které se toulají po zahradách. Ty hned utíkají. Tohle je focené asi ze třiceti metrů.

polodivoká kočka

(Toto je příspěvek, který jsem původně napsala 29.8. a který jsem smazala, protože jsem se zhrozila, když jsem si ho po sobě přečetla.)


Jamardi
03. 09. 2022
Dát tip

Romane, díky :) O tom, že někomu poletoval ptáček okolo hlavy jsem četla nebo slyšela, ale nikdy se mi to nestalo.


Hezké.

PS: co se týče ptáčků, v dětství se mi, u nás v humně třeba, stávalo, že ptáček mi poletoval kolem hlavy, td


Jamardi
01. 09. 2022
Dát tip

Al Jal Úde, tak to zkus. :) Takového jsme měli a bylo to stejné. :) Díky.


Al Jal Úd
01. 09. 2022
Dát tip

Mně poslední dobou, vždycky, když na zahradě něco dělám asistuje koš, přijde i na metr ode mě, jak ochočený - ten by možná zapózoval :)


Jamardi
30. 08. 2022
Dát tip

Ivi, vidíš, hrdý na svůj frak, to mě nenapadlo :) Dík :)


hrdý na svůj frak...ukázal ti záda - je to tak....:-))))


Jamardi
30. 08. 2022
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
29. 08. 2022
Dát tip

Dík :)


Abakus
29. 08. 2022
Dát tip

krásne a  z môjho pohľadu zaraditeľné.


Jamardi
29. 08. 2022
Dát tip

To právě ne. :) Kdyby frnknul, tak bych se o nějakém otáčení nezmiňovala. :)


Philogyny
29. 08. 2022
Dát tip

Tím, že se otočí, si připraví vzletovou dráhu, pak už jen frnk...  :)


Jamardi
29. 08. 2022
Dát tip

bixley, dík :) Psy jsem moc fotit nezkoušela. Akorát jednoho od sestry, ten se k focení nabízel, nechal se vyfotit jakkoli a pak nějaké cizí, ti se vrtěli a utíkali.


bixley
29. 08. 2022
Dát tip

Jamardi, hezká báseň i dokumentující foto. Podobnou zkušenost mám i s jinými zvířaty, zejména se psy.


Abakus
28. 08. 2022
Dát tip

Jamardi poteší ťa, ak ti poviem, že to robia aj mačky? Zásadne sa  snaží ignorovať akýkoľvek pokus o foto a  ak sa mi to podarí, má ten môj zver najnaštvanejší výraz v celej pruhovanej galaxii.


Jamardi
28. 08. 2022
Dát tip

Abakus, protože radost mi to nepřináší, za blbůstku to nepovažuji, protože bych opravdu chtěla vědět, proč to dělají a nevím, proč by to mělo být určeno jen dětem. :) A vážná poezie to není.


Abakus
28. 08. 2022
Dát tip

Jamardi - myslím, že si to zaradila medzi nezaraditeľné :D.


Jamardi
28. 08. 2022
Dát tip

Abakus, myslíš s identifikací určitého ptáka? To fakt nehrozí, ani kdyby jsem viděla oči a zobák. :)


Abakus
28. 08. 2022
Dát tip

ja sa  nedivím, že máš problémy s jeho zaradením...


Jamardi
28. 08. 2022
Dát tip

Luboši, díky za nahlédnutí :)


Jamardi
28. 08. 2022
Dát tip Gora

Ireno, děkuju :)


Nami 99
28. 08. 2022
Dát tip Jamardi

Má být hrdý. Kolik ptáků

má svou fotku na Písmáku?


Kočkodan
28. 08. 2022
Dát tip Jamardi

Mobil vidí Turdus,

namířený na něj,

ihned křičí: „Fuj! Hnus!“

Skoro všichni kosáci

hýžděmi se obrací

a focení bráněj.


Alegna
28. 08. 2022
Dát tip

:) jj, pózují - pět vteřin a dost


Jamardi
28. 08. 2022
Dát tip

Alegno, ano, slyšela jsem o tom, že tomu někteří lidé věří. Co si myslí kosi, to bych opravdu chtěla vědět. :) A že ti pózují, to máš dobré, už je máš ochočené nebo znáš nějakou fintu? :) Dík :)


Jamardi
28. 08. 2022
Dát tip

Můro 73, děkuju :)


Jamardi
28. 08. 2022
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Alegna
28. 08. 2022
Dát tip

Tak to máš dobré, třeba věří, že jim fotky kradou duši.

Teď jsou ptáci krotší, přesto se mnou ztrácejí trpělivost dlouho mi pózovat.


Norsko
28. 08. 2022
Dát tip

Nauč se psát. Fotit už umíš


dievča z lesa
28. 08. 2022
Dát tip Alegna, Jamardi, blacksabbath

nemám rád to cvak 

otočím sa tak! 

odfoť chvost a dosť! 

som slobodný drozd


Jamardi
28. 08. 2022
Dát tip

Nami, dík :)


Nami 99
28. 08. 2022
Dát tip Jamardi, Alegna, Gora, Abakus, blacksabbath

Když chceš mít zepředu kosa,

musíš fotit když je rosa.

Je to asi ten druh ptáků,

co nechtěj být na foťáku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru