Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ještě nevím

04. 09. 2022
17
35
644
Autor
Philogyny

 

Někdy přemýšlím, kde začíná stáří ženy. Ztrátou muže? Miláčka? Jesení?

Děti ani vnuci neudrží žíněmi smyčce nad hladinou jesetera.

Jenom muž.  Muž je slída.

Věřím vodě, žízní podrazí kotníky, naplní tělo nevírou ve smrt. Bojem. Rouháním se.  Dálkou.

Věřím liškám hlad. Řev zajíce. Dere přes tuš rozpitým odstínem krev, instinkt nakonec probarví tenkou

linkou noru, obtěžkanou mateřským mlékem _______________

Miláčku, prokousla jsem ti ret. Bez anestézie mrazu. Zoom: nevšiml sis. Koukáš mi do levého i pravého oka

najednou, nemáš na výběr. Zítra nebo pozítří zasadíš další strom do mých narozenin. Ta jáma je hluboká.

Řekou džbány moku s bílou pěnou kolem bradavek.

Chci podat hlášení: interpunkční znaménko místa činu.                    

Rádlem vykrojení havrani s vědoucím pohledem minulosti, přítomnosti, budoucnosti

zapisují věšteckou koulí příběh křídel na pokálenou hřídel času.

Asi spodní větev stromu. Podepřu ji vidlemi Emy. Ema mele maso, má na šatech lem.

muže

Nutíš mě psát Beatles, Beatles a krásná zrzka u pokladny, co po ní šílí všichni moji chlapi, všichni cizí

chlapi, můj syn i já / cválá sama celý ten prostor s kleštěmi, šroubky, hřeby, maticemi lodních kýlů, všemi

těmi demižóny s neznámou vůní nad hladinou / zvlášť odváží pihy / únik /až se chlap musí a musí vrátit /

sklopit zrak do retro kapesních rybiček u kasy za jedno sto devatenáct / opakovaný úhyn / Gavenda Krnov.  

Říkám ji, jste krásná, usmívám se a vzduchem pluje těhotná Noemova archa.

Může v člověku umřít archaický chroust? Pořád šustí v krabičce od zápalek. Je dětství lék? Arytmie srdce.

Jsem tu jen host, umyju si dezinfekčním ubrouskem ruce. A pak

přitluču k posteli tvůj křik               Živote


35 názorů

Philogyny
11. 09. 2022
Dát tip

Mi se zdá, že kdysi něco načítala o polévce, zkusím dohledat, až bude chvilka...  :) 


Norsko 1
11. 09. 2022
Dát tip

Chrousti jsou dobří i k jídlu

:-)


Philogyny
11. 09. 2022
Dát tip

pro Norsko1

Norsko, děkuji za zastavení, mám pocit, žes toho chrousta v krabičce nosil taky, možná. Já je měla nejraději ze všech těch brouků, jsou to takoví těžkotonážní letci. Dvakrát zažila večerní nálet, byly jich snad stovky a kroužili kolem stromů, to bylo něco. Jednou i v lese. 


Phil.......d ě k u j u.....přeji všechno dobré!!!!!!


Philogyny
10. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

pro blacksabbath

Mám narozeniny, byla les a půjdu zas. A taky čtyřicet let, co jsme se vzali. Chtěl mi koupit krásné šaty, že se vezmeme.  Jeli to tuzexu. Byly tam. I nové zboží, lyžáky a ty mužské záležitosti...Švagrová, že mi nakonec půjčí ty svý, měla tchyni v Německu. Tak desátého ráno šel. Donesl bilé špinavé šaty bez pásku. Prej se opila na MDŽ. V té době jsme bydleli v činžáku za zdí hřbitova s cikány. Byli družní. Někdy.  Přeprala šaty, pověsila na dvorku na šňůru a mávala s nimi, aby odkapala voda. Vyšla paní a nadala mi, že to není moje šňůra. Chtělo se plakat, na rtu se svižně vyhodila zima. Můj muž šel koupit pásek. Vdávala se potajmu, nakonec s mokrými šaty. Ten den se nesměl podávat alkohol. Dva svědci. Tchyně byla v lázních a tchán ležel se zády, neřek jim nic. Fotky: ne. Dcera: ano. Miluju jeho oči, když přijde  domů. U nás se toho moc nenamluví. Děkuju moc.  :) 


"Rádlem vykrojení havrani s vědoucím pohledem minulosti, přítomnosti, budoucnosti zapisují věšteckou koulí příběh křídel na pokálenou hřídel času"....máš svůj styl....líbí se mi!*/**************

 


Alenakar
09. 09. 2022
Dát tip

Norsko,

uvažuji, že bych se mohla v rámci osvěty tady na Písmáku zabývat právě Šiktancem. Už jsem se jím zabývala, ale chtělo by to možná širší záběr. Můžeš mi říct, co ti na něm vadí? Vždyť to byl jediný autor z těch nejstarších, kterého respektovala i mladá generace. A jak by taky ne, když psal v devadesáti moderněji než oni?


Norsko 1
09. 09. 2022
Dát tip

Archaický chroust mě bere. Oprostit se od Šiktance, co ?


Alenakar
09. 09. 2022
Dát tip

Phil,

já mám Ladu taky ráda, dokonce se pár mých básniček tady na Písmáku Lady týkalo a blackie mi sháněla jeho obrázky.

...Ano, chlapi strašně ješitní jsou. Ale ještě horší je, když je za jejich hádkami a za jejich vzájemnou nenávistí ideologie. Picasso byl komunista, Dalí byl ultrakonzervativec, někdo dokonce říká, že fašista. Každopádně přijal vyznamenání od generála Franka. Jak by se tedy mohli s Picassem objímat?


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

pro Alenakar

Chlapi a to jejich ego, že. Já tolik načteno nemám. Celý život vstávala o půl páté ráno, nachystala svačinky a utíkala autobus. Večer zpátky. Psala za ně sešity, slohovky, podepisovala bláboly učitelek. Jednou si mi jedna stěžovala, že jak pošlou děti chodit o velké přestávce na chodbu, tak jim prohledávají aktovky. A jeden tam měl i po týdnu stejnou svačinu. Už byla plesnivá a zašpinila jí ruku... Kdybych byla máma a věděla to, tak tam dám nataženou past na myši. Asi tak. Toho Ladu mám napořád. Manžel mi jednou řek, že si doma připadá jako v mateřské škole. Mám moc ráda i jeho ponocného...  :)


Alenakar
08. 09. 2022
Dát tip

Phil,

Picasso měl z českých malířů také nejraději Ladu. O Fillovi říkal, že je to jen horší Picasso a měl pravdu, protože některé Fillovy obrazy téměř nelze od těch Picassových odlišit. Dalího  Picasso nejprve obdivoval, pak se ale začali nenávidět až za hrob.


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

pro Čudla a Evženie Brambůrková

Já jen to svoje děkuji za nakouknutí a slovo. Zrovna vykouklo slunce, tak přidám hezký den... :)


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

trojort

Vzpomněla si, když tě tu vidím, že slíbila ofotit tu druhou zeď, ty nápisy jsou až pod střechou, uvidím...a děkuji.


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

pro Gora

Myslím, každý píše po svém a to je fajn.  Děkuji! :)


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

pro Alegna

Taky ji mám ráda, kolikrát si v lese natáčela zurčení potůčku, to je taková krása, nikdy se mi nechce vracet domů.  :)


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip blacksabbath

pro Alenakar

Po pravdě, já mám nejraději Ladu. Mám od něj snad vše, co vyšlo. Jeho obrázky jsou spíše naivní a přinášejí radost. Kdysi jsem chtěla jeho vodníka z roku 1958 a další, nemohla sehnat. Zavolala jsem paní do Památníku Josefa Lady v Hrusicích. Pracovala tam moc hodná paní, šla v zimě a tom sněhu na poštu a ty moje obrázky mi poslala. Všechno je o lidech. Já děkuji za povídání.


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

Štírka

Ty palce asi pomohly, myslím, začíná se pomalu všechno obracet k lepšímu, ale až mám strach něco říct, vždycky, když myslím, že bude líp, tak dojde další pohroma...děkuji! :)


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

Rem

Tahle zrzka je opravdu krásná. Děkuji za přípis, moc.


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip lawenderr

Pro lawenderr

Spala dneska les, nad ránem houkal sýc. Máme před ním kukuřici, všechno je zryté od divočáků, pole jedna pohroma... Jak vystrčil hlavu, tak byl můj. :)A tak dobré ráno a děkuji za ten hezký komentář. 


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

e.eucrow

Děkuji za komentář. Taky máme doma retro rybičky od pokladny...  :)


Philogyny
08. 09. 2022
Dát tip

pro Karpatský knihomoľ

Vždycky mám radost, když vás vidím. Děkuji.


Philogyny
07. 09. 2022
Dát tip

pro Kočkodan

Vždycky můžeme odejít. A pořád tě ráda vidím. 


Hezky čaruješ.


Čudla
06. 09. 2022
Dát tip

Zaujalo /*


trojort
06. 09. 2022
Dát tip

...včtrl jsem se do tvých vět...


Gora
05. 09. 2022
Dát tip

Kouzlíš s eufonií, vlnkobitím slabik, slov... hodně zajímavý styl, který čtenáře chytne.


Alegna
05. 09. 2022
Dát tip

Všechno cos napsala mi sedlo do života hladce a samozřejmě. Voda mě fascinuje, možná bez ní začíná stáří nejen ženy, pouhá má představa a žes jich vyvolala několik, číst tvoje řádky je potěcha duše.


Alenakar
05. 09. 2022
Dát tip

Závidím lidem, kteří dokázali žít naplno jako Picasso a být tvůrčí a smyslní až do smrti. Mnohem bližší je mi ale Salvador Dalí, který se na stará kolena stal katolickým malířem.     Tip.


Štírka
05. 09. 2022
Dát tip

Přitluču k posteli tvůj křik

Živote

mám velice ráda tvůj styl výpovědi. Tvé prolínání příběhu, asociací, nádhernou slovní zásobu. A ráda bych řekla že držím palce: ve všem!


lawenderr
05. 09. 2022
Dát tip

v člověku jsou malý dírky a těma všechno, co se snažíš zadržet, uniká ven - malý gejzíry kolem siluety, jsme krásní, jen když se díváme :) Čtu tě a snažím se pochytat - mám skoro všechno, ale neudržííím :D a to je fajn


e.eucrow
05. 09. 2022
Dát tip

originálna obraznosť, dobrá práca *


Nasýtené a poctivé. 


Kočkodan
04. 09. 2022
Dát tip

Hned jsem věděl. A chci podat hlášení: Dílko opět zaujalo.

Některé ženy mají obzvláštní smulu a jejich muž je spíš slíva... (mrkající smajlík negravidního čtenáře)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru