Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - V kávovém deliriu částečné blouznění o únoru/Šílená Aruova mimóza, pro psychoparanormální zážitek klikněte zde

25. 09. 2022
11
20
285
Autor
Aru

Ta dá, nebo spíš Ty dý :D

Nepochopil jsi ZADÁNÍ!!!!!!!!!! Za trest napíšeš (chvíle pro mrtvičku a hlubokomyslné ticho) něco...., jo, nějak se tomu určitě říká něco, žejo? :D

Zadání je tentokrát velmi kávové a únorové, proto jsi jdu nejprve udělat kafe a poté si sednout k otevřenému mrazáku, abych navodil únorový pocit, začnu psát, až teprve s první nudlí u nosu. Dalším zadáním je, že pisateli musí být deset let... (chvíle tentokrát nechápavého ticha).... a aaa malém bych zapomněl taky spěch, tedy, tedy tydý nezačnu psát dřív jak 25.9., aby spěch, jakožto samotný úkol byl v díle dostatečně patrný, dílo proto neprojde ani korektůrovými opravami, není čas ztrácet čas, spěchejme! Před samotným psaním si soutěžící musí umýt krk, jinak budou ze soutěžního klání vyloučeni, jdu na to a tak běžel čas... Pícmáci, uť tu cedím nějakou bodu a myclím, že už cem doctatecně nacípanej a krk mám úplně vyhoblovanej, tak se aci můšem na to vrhnout, pšík.

Bylo 25. září, roku 3133, ve vzduchu vanul svěže poletní den, ač bylo tvrdé podzimně kalendařní ráno, lehce tikající na hodinách po každé minutě blíže přes zimu k létu. Vlivem škobrtnutí časového kontinua bylo všem deset let. V deseti se lidé rodili, žili deset let a po té ve spěchu v krásných dožitých deseti letech v rodinném kruhu nad kávičkou s koblihou umírali. Na světě bylo pouze deset států, každý stát měl deset vlád, každá po deseti politicích, kteří byli voleni každých deset let. Všechny silnice měli deset pruhů a všech silnic v každém městě bylo deset, přičemž každá desátá ulice se jmenovala Desátá. To byla budoucnost roku 3133.

Samotné vyprávění ovšem nemůžeme situovat do září, právě kolem mého okna v desátém patře prošli zadavatelé soutěže a ptali se mě na to září, že jestli tam uvidí ještě nějaké září, že mi to pěkně zazáří (jakože zavaří, pš, pšš, pššš, ššššššššššt).

Cože? mluvilo se o září????? eeee, hahahahaha, to byla mýlka, byl ÚNOR, jako když led udělá chřup!

Čtenář se právě dívá co to jako je za blábol a zírá nechápavě z textu na Arua, schovaného za únorovým stromem a zase zpátky a teď čte i sám o sobě, jaká neslýchanost!

Když tu! Se do textu vpasovaly i ňjáké ty postavy, jen tak sami o sobě.... hmmm.

"Pšík! Tady je zima, to je snad únor, nebo co."

"Poď honem, už tak máme zpoždění a bez hodinek nevíme ani jaký."

"Mě je to jedno."

"Jak jedno? Řekli nám že tam musíme spěchat!"

"Tak proč se brodíme tímhle sněhem a  n e l e t í m e?"

"Cs, je strašná zima, přímo únorová, mám zmrzlý křídla."

"V únoru není tak strašná zima. Můžu udělat cestičku..."

"Mě je strašná zima!"

"Tak si udělej ohýnek, támhle je les."

"Halóó pane, nebude vám vadit, když zapálíme tadyhlecten les, mě je strašná, víc jak únorová zima."

"Héééj, vždyť jsi ho úplně vyděsil. Podívej jak utíká."

"Kdo to vůbec byl?"

"Tipuju si, že vypravěč."

"Co tady dělal?"

"Nevím, hledal inspiraci, asi."

"V takový zimě? Šílenec."

Kolem prošlo desetidecimetrovým krokem desetileté dítě, vypadající na deset let, v ruce drželo kávu a spěchalo s umytým krkem si udělat úkoly, protože úkoly jsou děsně úkolně důležitý. Bez úkolových úkolů by vůbec úkolně svět v úkolech neměl....... úkoly...

"Jééé." Řeklo desetileté dítě, říkejme mu třeba X, hm, to zní moc ixně, že? Tak ho nazvěme třeba Bublák Zá..., Záříjnový, krásný jméno, viďte? Bublák Záříjnový měl už v deseti letech rozsáhlé panství ve kterém na něm dělali jeho dětští desetiletí poddaní a tak mohl po škole všechny své peníze rozházet v nóbl kasínech, kde byl povolen vstup lidem pouze do deseti let věku. Tak se zachová správný movitý člověk ke svým poddaným, kteří mu v dětském potu a dřině vydělali na něj jeho grošíčky a všichni jsou spokojeni, neboť "chudí mají mít svou bídu a král své zlato," jak jsme se to učili z velmi poučného dokumentu, jehož režie se ujal Gérard Oury.

Ovšem pozor, dochází již kávová selanka, musíme spěchat, káva rychle uniká a tripometry sviští vycházkovým krokem k únorové nule. Od sponzora díla nám bylo zároveň sděleno, že už nezbyly žádné prostředky na dialogy Bubláka Záříjnového, Á, jaká škoda, právě se chystal k ruletě a před tím si chtěl velmi duchaplně poklábosit s přítelem kde všude se mu minulý večer podařilo utrácet ze svého majetku, což si nemůžeme poslechnout, jelikož Bublák se musel odmlčet a stáhnout se do ústraní ticha bez vlastních vět.

"Hoří!"

"Musím uznat, že hořící únorový les má něco do sebe."

"A toho teploučka, trochu mi to připomíná domov."

"Tak se trochu natáhnem..."

"Ale pak musíme neprodleně spěcholetět, čekají na nás."

"To pochybuju, na mě nikdo nečeká."

"O tobě se taky zmínili."

"Zmíňka není očekávání."

"Vždyť jsi se mnouuuuuuu."

"Hmmmmmm."

A tak tam seděli milé desetileté děti a pozorovali jak les hoří od obzoru k obzoru, zatímco v dálce bylo slyšet houkání hasičských vozítek, která se zcela beznadějně pokoušela zkrotit požár a mizela ve spěchu kouřícího se času. Ve zprávách desetiletá reportérka hovořila ve spěchu nad kávičkou s umytým krkem o ohni jako o požáru, který nikdo nepamatoval již deset let a tímto se také loučíme, je potřeba si dát ve spěchu kávu při umývání krku, neboť jak jistě sami víte děti, kde není spěch, tam ani čistota se nedostane tak rychle.


20 názorů

Aru
26. 09. 2022
Dát tip

za to může Gimouš Veliký, o soutěži jsem se dozvěděl až při čtení jeho TD, rozhodně doporučuji ;)

díky F.M.R.C. :)


Lili.
26. 09. 2022
Dát tip

Chá!! To je fakt parádní:-)Tip, sem s ním!


Aru
26. 09. 2022
Dát tip

díky moc lidi, tvoření je zábava, pokud vás baví a potom i čtenář se pobaví ;)


Alegna
26. 09. 2022
Dát tip

Benetka to řekl za mě


bixley
26. 09. 2022
Dát tip

Dala bych deset tipů, ale nejde to...


Metatext :)

Originální, Aru, velmi dobře uchopené...


Aru
25. 09. 2022
Dát tip Gora

díky Goro ;)

je to trochu jako vaření pejska a kočičky :D


Aru
25. 09. 2022
Dát tip Benetka

díky Benetko, já snad překonávám sám sebe, nebo co, je to jako setkání třetího druhu :D


Aru
25. 09. 2022
Dát tip

Zuzka je šik roboholka, to jsem poznal hned ;D


Gora
25. 09. 2022
Dát tip Aru

Aru, už jen tvůj výklad zadání jest velmi originální a o dílku samém to platí desetinásobně!

Díky za příspěvek, snad se mi časem rozleží v hlavě... jen aby to netrvalo taky deset let!


Benetka
25. 09. 2022
Dát tip Aru, Alegna

No ty vole! To je tak ujeté až je to pěkné!!! :D


Kočkodan
25. 09. 2022
Dát tip

A já zase myslím, že má Zuzka na rozdíl ode mě velké štěstí, protože nemá nervy, takže jí u tvých dílek nemůžou ani téci. (a to by bylo kýblů...) :-) 


Aru
25. 09. 2022
Dát tip

Kočkodane, varování o paranormálních jevech je přímo v názvu, vstup na vlastní nebezpečí :D

ale všímáš si jaké suprové vychytávky jsou tam přímo pro tu tvoji předčitatelku jako "šššš", "eeeee" a podobně, myslím na své čtenáře ;))


Kočkodan
25. 09. 2022
Dát tip

Ještě si rozmyslím, jestli ti za tohle dílko půjdu po krku... ;-) 


blacksabbath
25. 09. 2022
Dát tip Aru

jojo...ten film miluju:-)))))


Aru
25. 09. 2022
Dát tip

iví, nemusíš se obávat, tohle nenastane :D

ano, krk, čistota, spěch, káva, velmi důležité věci :D:D

neeeee, pálím věci zásadně jenom v příběhu :D

díky iví ;)

jo, Gimouš mě nakopl, když jsem četl tu jeho úžasnou věc, pak si stačilo dát to kafe :)

aaaaa, zaškrtnutá věta ve vyprávění je klikací ;)


Aru
25. 09. 2022
Dát tip

díky supíku ;)


blacksabbath
25. 09. 2022
Dát tip Aru

stahuju se do ústraní ticha bez vlastních vět....neb nemám slov.....až tohle nastane...tak já už tady chválapánubohu nebudu...zase jedna tvoje fantasmagorie...no hlavně, že jsi si před psaním řádně umyl krk...P.S. Nebyl ty jsi v deseti pyroman???????:-)))))))))))))))))


supizmus
25. 09. 2022
Dát tip Philogyny

Pobavilo, díky!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru